|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Mag daar weer gedoken worden? Na het ongeval met de belgische duiker is er een tijd een duikverbod geweest, ik heb daarna niet meer meegekregen of dit inmiddels is opgeheven. Indien er weer gedoken kan worden wil ik ook daar eens naar de sepia's gaan kijken. |
|
| |||
| |||
| On 13 mei, 13:42, Jeroen <jer...@aqualifeimages.com> wrote: > Mag daar weer gedoken worden? Na het ongeval met de belgische duiker > is er een tijd een duikverbod geweest, ik heb daarna niet meer > meegekregen of dit inmiddels is opgeheven. > > Indien er weer gedoken kan worden wil ik ook daar eens naar de sepia's > gaan kijken. Hallo, Volgens de gemeentelijke info is het duikverbod vgl de APV nog steeds van kracht. Zie www.tholen.nl bij nieuws Het duikverbod lijkt mij niet meer zinvol gezien de tijd die is inmiddels is verstreken. Het ongeluk is al weer bijna 6 weken geleden. Omdat het stoffelijk overschot nog steeds niet is gevonden, ook niet aan de overkant, moet niet worden uitgesloten dat het zich nog ergens op de duiklocatie bevindt. Als het niet boven is komen drijven dan is de kans reeel dat het ergens is vastgeraakt. Misschien wel even verderop bij de stekken waar een duikverbod geldt vanwege werkzaamheden. Een andere mogelijkheid is dat het ongemerkt in contact is gekomen met een scheepsschroef. In dat geval zou je verwachten dat ergens uitrustingsstukken komen bovendrijven. Een groot nadeel is de bodemgesteldheid op diepte: een zachte zandbodem waar je diep in wegzakt. Voor alle duidelijkheid B&W Tholen moeten deze noodverordening eerst opheffen. Dat zullen ze alleen doen op gemotiveerd verzoek. Groet, Patrick |
|
| |||
| |||
| Bedankt Patrick, er staat "Motivatie De zorg bestaat dat de vondst van het slachtoffer een schrik-/ paniekreactie teweeg brengt bij de duikers waarbij het risico reëel is dat er opnieuw een slachtoffer valt. De ervaring leert dat, indien het slachtoffer zich nog in de nabijheid bevindt van de plek waar hij is verdwenen, hij binnen twee à drie weken boven zal komen drijven. Tot die tijd is het onwenselijk dat duikers bij Anna Jacobapolder te water gaan." nu vraag ik me af of we website wel up-to-date is... maar misschien vanavond toch maar naar de Oesterdam gaan, ook daar zijn sepia's te zien met naar het schijnt ook nog behoorlijk goed zicht, zie http://www.aqualifeimages.com/zeelan.../mainform.aspx |
|
| |||
| |||
| Ik heb de gemeente Tholen even gebeld. De noodverordening is inderdaad nog niet opgeheven. Men is van plan om dat rond 2 juni te gaan doen. |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Anna Jacoba polder | Jeroen | (Dutch) | 12 | 04-18-2007 03:35 AM |
| Anna Jacoba polder | Jeroen | (Dutch) | 0 | 04-16-2007 05:10 PM |