|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, heeft iemand ervaring met het zelf maken van een "quik-releas systeem" om een dubbel 7 aan een vest te maken? Ik zit er aan te denken om er zelf een van aluminium te maken. Verder zijn andere tips uiteraard ook welkom.. Groeten, Edmund Fennema |
|
| |||
| |||
| Tsja, 15 liter kopen misschien? Lijkt me een simpele tip. Dan bewaar je twee 7 liters voor vinkeveen ofzo, kun je twee keer duiken. Groeten, Frank "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht news:bink2m$ng6$1@reader08.wxs.nl... > Hallo, > > heeft iemand ervaring met het zelf maken van een "quik-releas systeem" om > een dubbel 7 aan een vest te maken? Ik zit er aan te denken om er zelf een > van aluminium te maken. Verder zijn andere tips uiteraard ook welkom.. > > Groeten, > > Edmund Fennema > > |
|
| |||
| |||
| en dan met zo,n dikke bom duiken dat is ook niets als je een leuke oplossing vind dan hoor ik het ook graag want die van metalsub zijn vrij duur ps werkt wel mooi ! "Painless" <frank.exitspamgoossens@hccnet.nl> schreef in bericht news:biqv8s$oo$1@news.hccnet.nl... > Tsja, 15 liter kopen misschien? Lijkt me een simpele tip. Dan bewaar je twee > 7 liters voor vinkeveen ofzo, kun je twee keer duiken. > Groeten, Frank > > "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht > news:bink2m$ng6$1@reader08.wxs.nl... > > Hallo, > > > > heeft iemand ervaring met het zelf maken van een "quik-releas systeem" om > > een dubbel 7 aan een vest te maken? Ik zit er aan te denken om er zelf een > > van aluminium te maken. Verder zijn andere tips uiteraard ook welkom.. > > > > Groeten, > > > > Edmund Fennema > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Beste Edmund, Aangezien je duikapparatuur met enige regelmaat in zout water zult gaan gebruiken heeft chloride bestendig RVS staal de voorkeur boven aluminium. Onbehandeld aluminium is namelijk zeer gevoelig voor putcorrosie. Het kan worden gebruikt, maar alleen als je het complete werkstuk laat anodiseren. Een voordeel van anodiseren is wellicht dat je het quick release systeem een leuk kleurtje kunt geven. Een andere optie is een stevige spanband kopen die wordt vastgeschroefd op het jacket. De dubbelset wordt met deze spanband aan het jacket bevestigd. o.a. MARES Probleem is dat niet alle jackets geschikt zijn voor zo'n spanband. Informeer eens in je duikshop. Je kunt ook gewoon een ouderwets trimvest kopen (slabbetje). Duikt prima, maar het is even wennen als je alleen maar jackets gewend bent. Groet, Patrick van Stijn > > "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht > > news:bink2m$ng6$1@reader08.wxs.nl... > > > Hallo, > > > > > > heeft iemand ervaring met het zelf maken van een "quik-releas systeem" > om > > > een dubbel 7 aan een vest te maken? Ik zit er aan te denken om er zelf > een > > > van aluminium te maken. Verder zijn andere tips uiteraard ook welkom.. > > > > > > Groeten, > > > > > > Edmund Fennema > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht news:bink2m$ng6$1@reader08.wxs.nl... > Hallo, > > heeft iemand ervaring met het zelf maken van een "quik-releas systeem" om > een dubbel 7 aan een vest te maken? Ik zit er aan te denken om er zelf een > van aluminium te maken. Verder zijn andere tips uiteraard ook welkom.. > > Groeten, > > Edmund Fennema > > Een aantal jaren geleden was er een quick release in de handel (RVS). Ik heb het toen niet goed bekeken, maar ik dacht dat het bestond uit een U profiel aan de flessenset met bovenin een spie en onderin een gat in beide opstaande poten van de U voor een 2e spie. Aan het vest zat een plat stuk RVS boven en onder omgebogen. De bovenste "boog" leg je dan om de spie, de onderkant borg je met de tweede. Ik duik zelf met een dubbel 7, ik bevestig deze mbv 2 RVS draadeinden en vleugelmoeren aan mijn vest. In feite op dezelfde mainier waarop het originele backpack was bevestigd. HenkR |
|
| |||
| |||
| bedankt allemaal! groet, Edmund |
|
| |||
| |||
| "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht news:bj08gv$6e3$1@reader08.wxs.nl... > bedankt allemaal! > > groet, > > Edmund > > Hoe ga je het n\u doen? HenkR |
|
| |||
| |||
| Ik denk dat ik voorlopig maar ff een band gebruik, en ik ga werken aan een quike releas systeem van aluminium (cnc frezen op school). Als dat goed bevalt laat ik het annodiseren en breng ik het misschien op de (zwarte) markt. Groeten, Edmund "Henk" <dd@dd.nl> schreef in bericht news:bj0ann$gop$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > > "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht > news:bj08gv$6e3$1@reader08.wxs.nl... > > bedankt allemaal! > > > > groet, > > > > Edmund > > > > > Hoe ga je het n\u doen? > > HenkR > > |
|
| |||
| |||
| Hou ons op de hoogte, misschien mag je er 1 voor mij maken. :) HenkR "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht news:bj2r5k$8jd$1@reader11.wxs.nl... > Ik denk dat ik voorlopig maar ff een band gebruik, en ik ga werken aan een > quike releas systeem van aluminium (cnc frezen op school). Als dat goed > bevalt laat ik het annodiseren en breng ik het misschien op de (zwarte) > markt. > > Groeten, > > Edmund > > "Henk" <dd@dd.nl> schreef in bericht > news:bj0ann$gop$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > > > > "edmund" <edmund.fennema@planet.nl> schreef in bericht > > news:bj08gv$6e3$1@reader08.wxs.nl... > > > bedankt allemaal! > > > > > > groet, > > > > > > Edmund > > > > > > > > Hoe ga je het n\u doen? > > > > HenkR > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Ik zal er over nadenken Gr. E |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Gezocht een dubbel 7 | Frans55 | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:30 PM |
| Vest plakken | fancypants | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:13 PM |
| TKA OMS + dubbel 10 | Ger | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 02:13 PM |