|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak voor dat we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in weet iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is gebeurt gehoort en wil wel wat meer weten ) |
|
| |||
| |||
| ik ben ook nieuwsgierig "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak voor dat > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in weet > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is gebeurt > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > |
|
| |||
| |||
| wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat de kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij overbelasting door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het breekplaatje breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door roesten van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht news:bkktba$o75$1@reader10.wxs.nl... > ik ook zag er erg lulig uit de fles kwam zowat boven de zeeland brug uit heb > tijdens de terie lessen wel gehoord dat het een klap maakt maar d8 altijd > dat het wel mee viel maar dit was echt er > > groetjes sean > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > news:bkks0k$gnm$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > ik ben ook nieuwsgierig > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > > > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak voor > > dat > > > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in weet > > > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is gebeurt > > > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| een aantal jaren geleden waren er kranen in omloop waarvan de draad niet geheel ok was. is destijds een enkele keer gebeurd dat de kraan uit de fles geblazen werd. "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht news:bkktqb$rbd$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat de > kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij overbelasting > door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het breekplaatje > breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door roesten > van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > news:bkktba$o75$1@reader10.wxs.nl... > > ik ook zag er erg lulig uit de fles kwam zowat boven de zeeland brug uit > heb > > tijdens de terie lessen wel gehoord dat het een klap maakt maar d8 altijd > > dat het wel mee viel maar dit was echt er > > > > groetjes sean > > > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > > news:bkks0k$gnm$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > > ik ben ook nieuwsgierig > > > > > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > > news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > > > > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak > voor > > > dat > > > > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in > weet > > > > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is > gebeurt > > > > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| van wat ik daar na heb gehoord weet niet of het waar is, heeft 1 van de kranen iemand geraakt en de andere kraan lag in een auto dus kan wel zijn dat die is gevalen brak voor de knal al paniek uit . hoop dat iemand hier het ook heeft gezien en meer weet . sean "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht news:bkktqb$rbd$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat de > kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij overbelasting > door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het breekplaatje > breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door roesten > van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > news:bkktba$o75$1@reader10.wxs.nl... > > ik ook zag er erg lulig uit de fles kwam zowat boven de zeeland brug uit > heb > > tijdens de terie lessen wel gehoord dat het een klap maakt maar d8 altijd > > dat het wel mee viel maar dit was echt er > > > > groetjes sean > > > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > > news:bkks0k$gnm$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > > ik ben ook nieuwsgierig > > > > > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > > news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > > > > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak > voor > > > dat > > > > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in > weet > > > > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is > gebeurt > > > > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "h van ielen" <vanielen@wxs.nl> wrote in message news:bkku9r$b44$1@reader08.wxs.nl... > > > een aantal jaren geleden waren er kranen in omloop waarvan de draad niet > geheel ok was. is destijds een enkele keer gebeurd dat de kraan uit de fles > geblazen werd. Er waren geloof ik 2 soorten draad in omloop die erg veel op elkaar leken. Je kon dan de verkeerde kraan op de fles monteren en dan ging het mis, maar als ik me het goed herinner kwam je daar bij het vullen al achter. Als je de fles goed hard in de juiste hoek op de kraan laat vallen zodat ie geheel kan afbreken, dan kan ie ver vliegen. In de praktijk wel eens gezien, maar dat was met opzet in scene gezet en daar kwam toch een hele grote hamer bij kijken. Groeten Erik -- "Just work, work, work all the time, that's all Microsoft Office ever wanted to do. I mean have you ever tried playing games with Excel?" Gates asked. "To be honest, it's not a whole lot of fun." |
|
| |||
| |||
| wat ik gehoord van mensen uit mijn club die er bij waren is dat de duiker waar het bij gebeurt is zijn fles uit zijn auto haalde en meteen nadat hij de fles (dubbel 7) op de grond gezet had klapte de kraan van de fles. een van de delen van de kraan is tegen zijn pols gekapt en door geschoten tegen zijn kin: resultaat gebroken pols en 1 tand los de fles is daarna gevallen en de lucht in gevlogen gelukkig is bij de landing van de fles niemand gewond geraakt al scheelde het weinig, de fles viel 2 meter naast iemand op de grond het slachtoffer is door zijn buddy's naar het ziekenhuis gebracht hij had een hele dikke pols(waarschijnlijk gebroken),een tand was los geslagen door de kraan en hij wist niet wat er gebeurd was en waar hij was wat ik verder gehoord heb was het niet zijn eigen fles maar een huur fles die hij ergens in de buurt gehuurd had ik weet niet waar "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht news:bkkua2$pnc$1@reader10.wxs.nl... > van wat ik daar na heb gehoord weet niet of het waar is, heeft 1 van de > kranen iemand geraakt en de andere kraan lag in een auto dus kan wel zijn > dat die is gevalen brak voor de knal al paniek uit . hoop dat iemand hier > het ook heeft gezien en meer weet . > > sean > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > news:bkktqb$rbd$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > > wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat de > > kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij > overbelasting > > door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het breekplaatje > > breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door roesten > > van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > news:bkktba$o75$1@reader10.wxs.nl... > > > ik ook zag er erg lulig uit de fles kwam zowat boven de zeeland brug uit > > heb > > > tijdens de terie lessen wel gehoord dat het een klap maakt maar d8 > altijd > > > dat het wel mee viel maar dit was echt er > > > > > > groetjes sean > > > > > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > > > news:bkks0k$gnm$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > > > ik ben ook nieuwsgierig > > > > > > > > > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > > > news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > > > > > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak > > voor > > > > dat > > > > > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in > > weet > > > > > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is > > gebeurt > > > > > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> wrote in message news:bkktqb$rbd$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat de > kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij overbelasting > door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het breekplaatje > breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door roesten > van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor Breekplaatje????????????????????? Volgens mij haal je diverse dingen doorelkaar. Frits ps. Hier en daar een punt tussen je woorden maakt het iets leesbaarder. |
|
| |||
| |||
| Zoiets heb ik ook gehoord van mensen van mijn club die daar aan het duiken waren. Het was weer druk zeker. Wat zij verder nog gehoord hadden was dat het koppelstuk tussen de dubbelzeven eruit knalden toen hij de kraan open draaide. Ook zij waren erg onder de indruk van de hoogte die de fles opvloog. Zij hadden natuurlijk altijd wel de verhalen gehoord maar dachten dat die wel meevielen. Nu geloven zij die verhalen wel. Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort "marc v/d biggelaar" <marc@boskant.nl> schreef in bericht news:wSobb.37325$rh.3626980@amsnews03.chello.com.. . > wat ik gehoord van mensen uit mijn club die er bij waren > is dat de duiker waar het bij gebeurt is zijn fles uit zijn auto haalde > en meteen nadat hij de fles (dubbel 7) op de grond gezet had klapte de kraan > van > de fles. > een van de delen van de kraan is tegen zijn pols gekapt en door geschoten > tegen zijn kin: resultaat gebroken pols en 1 tand los > de fles is daarna gevallen en de lucht in gevlogen gelukkig is bij de > landing van de fles niemand gewond geraakt al scheelde het weinig, de fles > viel 2 meter naast iemand op > de grond > het slachtoffer is door zijn buddy's naar het ziekenhuis gebracht > hij had een hele dikke pols(waarschijnlijk gebroken),een tand was los > geslagen door de kraan en hij wist niet > wat er gebeurd was en waar hij was > wat ik verder gehoord heb was het niet zijn eigen fles maar een huur fles > die hij ergens in de buurt gehuurd had ik weet niet waar > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > news:bkkua2$pnc$1@reader10.wxs.nl... > > van wat ik daar na heb gehoord weet niet of het waar is, heeft 1 van de > > kranen iemand geraakt en de andere kraan lag in een auto dus kan wel zijn > > dat die is gevalen brak voor de knal al paniek uit . hoop dat iemand hier > > het ook heeft gezien en meer weet . > > > > sean > > > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > > news:bkktqb$rbd$1@news2.tilbu1.nb.home.nl... > > > wel vreemd het kan haast niet anders dan dat de fles gevallen is en dat > de > > > kraan eraf geklapt is dan kan hij naar boven schieten want bij > > overbelasting > > > door te hoor vullen of door de temperatuur verhoging zal het > breekplaatje > > > breken en de fles zal gaan rond tollen en dan heb je nog het door > roesten > > > van de binnen kant maar dat komt niet vaak voor > > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > > news:bkktba$o75$1@reader10.wxs.nl... > > > > ik ook zag er erg lulig uit de fles kwam zowat boven de zeeland brug > uit > > > heb > > > > tijdens de terie lessen wel gehoord dat het een klap maakt maar d8 > > altijd > > > > dat het wel mee viel maar dit was echt er > > > > > > > > groetjes sean > > > > > > > > "Freaky" <ftp_freak@zonnet.nl> schreef in bericht > > > > news:bkks0k$gnm$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > > > > ik ben ook nieuwsgierig > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > "Sean" <seanneman@planet.nl> schreef in bericht > > > > > news:bkkrmk$d82$1@reader11.wxs.nl... > > > > > > Afgelope vrijdag waren we aan het duiken bij de zeelandbrug , vlak > > > voor > > > > > dat > > > > > > we het water in gingen vloog er op eens een (duik)fles de lucht in > > > weet > > > > > > iemand hier meer van ( heb aleen maar wat verhalen van wat er is > > > gebeurt > > > > > > gehoort en wil wel wat meer weten ) > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Volgens mij heeft die kerel/vrouw dan nog geluk gehad. Ik heb wel eens gehoord dat zo'n fles door een muur heen schiet als de kraan afbreekt... edmund |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Zeelandbrug / watertemperatuur | 3 *** | (Dutch) | 60 | 05-01-2007 03:14 PM |
| gevaar bij zeelandbrug ? | Diver Carlo | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 05:11 PM |
| brief richting nelos/CMAS ivm ongeluk stijgproef kort geleden! | Bruno Vanherck | (Dutch) | 35 | 04-12-2007 04:38 PM |
| Zeelandbrug | Jos Rosier | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 04:37 PM |
| vliegtuig ongeluk | monique | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:19 PM |