|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hoi Duikers, Ik ga in januari voor 5 weken naar Thailand en wil daar natuurlijk ook duiken. Helaas duikt mijn vrouw niet en op een boot zitten vind ze ook niet zo leuk anders had ik een leuke liveaboard gekozen. Daarom heb ik jullie hulp nodig, ik zat zelf te denken aan een twee daagse trip naar Similan Islands, Phuket en een aantal dagen op de Phi Phi Islands. Hebben jullie suggesties, of: - Welke opties blijven er over? - Waar moet ik heen gaan? - Welke duikschool? - Wat moet ik zeker gezien hebben? - Welke andere plaatsen in Thailand moet ik gezien hebben? Elke informatie is wel! Al vast bedankt, Martijn Kunnen |
|
| |||
| |||
| Die plekken die jij noemt zijn allemaal aan de kust. Is deze vakantie alleen voor jou?? Je ga 5 weken, besteed er 2 weken aan de kust. Ga bv naa Koh Samui, daar kan je vrouw naar het strand en jij kan dan een dag duiken, zelfde geld voor Phuket. Verschil is dat Phuket net als Pattaya de costa brava van Spanje is, met het nodige "nachtleven". Koh Samui is wel wat rustiger maar voldoende op toerisme voorzien. Ga ook eens naar chamgmai, in het noorden. Is geen duikwater te bekennen daar en ook geen strand maar Thailand heeft ook meer te bieden dan strand en duiken alleen. Bezoek in Bangkok het koninklijke paleis. Als dit je eerste bezoek aan azie is bereid je dan voor op een cultuurshock. Cape. "Martijn Kunnen" <Martijn@kunnen.net> wrote in message news:3f8453d3$0$58697$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Hoi Duikers, > > Ik ga in januari voor 5 weken naar Thailand en wil daar natuurlijk ook > duiken. Helaas duikt mijn vrouw niet en op een boot zitten vind ze ook niet > zo leuk anders had ik een leuke liveaboard gekozen. > Daarom heb ik jullie hulp nodig, ik zat zelf te denken aan een twee daagse > trip naar Similan Islands, Phuket en een aantal dagen op de Phi Phi Islands. > Hebben jullie suggesties, of: > > - Welke opties blijven er over? > - Waar moet ik heen gaan? > - Welke duikschool? > - Wat moet ik zeker gezien hebben? > - Welke andere plaatsen in Thailand moet ik gezien hebben? > > Elke informatie is wel! > > Al vast bedankt, > > Martijn Kunnen > > |
|
| |||
| |||
| Ga niet naar Koh Samui want daar zijn weinig goede dive-sites maar naar het noordelijker gelegen Koh Tao. Het is maar een heel klein eilandje (21 vierkante km) maar het heeft veel duikscholen en het staat bekend voor de beste duiksites in de Golf van Thailand. Het is 2 1/2 uur varen van Koh Samui, of 2 1/2 uur van Chumphon als je van ht vaste land komt. Een goede duikschool is Easydivers midden in het dorpje Mae-Haad. Verder zijn er schitterende baaien en stranden . Als je voor het grote uitgaansleven komt moet je er beslist niet heen gaan. On Sat, 18 Oct 2003 13:11:03 +0200, "Cape" <test155@planet.nl> wrote: >Die plekken die jij noemt zijn allemaal aan de kust. >Is deze vakantie alleen voor jou?? > >Je ga 5 weken, besteed er 2 weken aan de kust. >Ga bv naa Koh Samui, daar kan je vrouw naar het strand en jij kan dan een >dag duiken, zelfde geld voor Phuket. >Verschil is dat Phuket net als Pattaya de costa brava van Spanje is, met het >nodige "nachtleven". > >Koh Samui is wel wat rustiger maar voldoende op toerisme voorzien. > >Ga ook eens naar chamgmai, in het noorden. >Is geen duikwater te bekennen daar en ook geen strand maar Thailand heeft >ook meer te bieden dan strand en duiken alleen. >Bezoek in Bangkok het koninklijke paleis. > >Als dit je eerste bezoek aan azie is bereid je dan voor op een cultuurshock. > >Cape. > > >"Martijn Kunnen" <Martijn@kunnen.net> wrote in message >news:3f8453d3$0$58697$e4fe514c@news.xs4all.nl.. . >> Hoi Duikers, >> >> Ik ga in januari voor 5 weken naar Thailand en wil daar natuurlijk ook >> duiken. Helaas duikt mijn vrouw niet en op een boot zitten vind ze ook >niet >> zo leuk anders had ik een leuke liveaboard gekozen. >> Daarom heb ik jullie hulp nodig, ik zat zelf te denken aan een twee >daagse >> trip naar Similan Islands, Phuket en een aantal dagen op de Phi Phi >Islands. >> Hebben jullie suggesties, of: >> >> - Welke opties blijven er over? >> - Waar moet ik heen gaan? >> - Welke duikschool? >> - Wat moet ik zeker gezien hebben? >> - Welke andere plaatsen in Thailand moet ik gezien hebben? >> >> Elke informatie is wel! >> >> Al vast bedankt, >> >> Martijn Kunnen >> >> > |
|
| |||
| |||
| Martijn, Phuket biedt genoeg mogelijkheden voor dagelijkse duiktrips, gewoon lokaal boeken. Similan moet je toch echt een paar dagen doen en geen twee want daar krijg je serieus spijt van. Tot nu toe voor mij een van de mooiste duikplekken ter wereld, ondanks de vele duikers. Komt ook door de omgeving, de mensen en het lekkere eten. Veel plezier Benno "Martijn Kunnen" <Martijn@kunnen.net> schreef in bericht news:3f8453d3$0$58697$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Hoi Duikers, > > Ik ga in januari voor 5 weken naar Thailand en wil daar natuurlijk ook > duiken. Helaas duikt mijn vrouw niet en op een boot zitten vind ze ook niet > zo leuk anders had ik een leuke liveaboard gekozen. > Daarom heb ik jullie hulp nodig, ik zat zelf te denken aan een twee daagse > trip naar Similan Islands, Phuket en een aantal dagen op de Phi Phi Islands. > Hebben jullie suggesties, of: > > - Welke opties blijven er over? > - Waar moet ik heen gaan? > - Welke duikschool? > - Wat moet ik zeker gezien hebben? > - Welke andere plaatsen in Thailand moet ik gezien hebben? > > Elke informatie is wel! > > Al vast bedankt, > > Martijn Kunnen > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Thailand | 2** | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:48 PM |
| ko phi phi thailand | Hennie Harink | Thailand | 0 | 04-07-2007 04:11 PM |
| Anyone been to Koh Tao - Thailand? | PrOnG | Thailand | 6 | 03-26-2007 09:46 PM |
| Re: Koh Tao Thailand | Forstverwaltung Franz Meran, Schloss Stainz | (German) | 0 | 02-17-2004 05:21 AM |
| Re: Koh Tao Thailand | Frank Lierenfeld | (German) | 0 | 02-11-2004 07:51 AM |