|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en ergens aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft of gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. |
|
| |||
| |||
| Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby meer............................... Willem "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en ergens > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft of > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > |
|
| |||
| |||
| > Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby > meer............................... > > Willem > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft Ik ken er meerdere, Het is inderdaad zo dat als je van je hobby je werk maakt is het gewoon werk. Dan moet het dan moet je 5 tot 6 dagen in de week, 's ochtends vroeg op om weer te gaan duiken. En hoe mooi de lokatie ook is na 200 duiken heb je het echt wel gezien. En die heb je zo gemaakt. 1000 tot 1500 duiken per jaar zijn in sommige gebieden geen uitzondering. Wat betreft de verdienste er zijn maar weinig plaatsen op de wereld waar je enigzins wat kan verdienen en die posities daar zijn moeilijk te krijgen. Verder werk je bijna overal voor een hongerloon veel te veel uren. Maar ja het risico van marktwerking zonder staatssubsidies. En zoals een goed nederlands gezegde gaat "Bezint eer ge begint" oja en ook "Het gras lijkt altijd groener aan de overkant" Marc |
|
| |||
| |||
| Sorry foutje -allerlei- Remko "W. Zwart Sr." <w_zwart@wxs.nl> schreef in bericht news:1066286033.79905@newsreader1.wirehub.nl... > Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby > meer............................... > > Willem > > "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht > news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en > ergens > > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft > of > > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Marc" <mr.scuba.spam@tiscali.de> schreef in bericht news:bmlovf$o6s53$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby > > meer............................... > > > > Willem > > > > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft > > > Ik ken er meerdere, > > Het is inderdaad zo dat als je van je hobby je werk maakt is het gewoon > werk. Dan moet het dan moet je 5 tot 6 dagen in de week, 's ochtends vroeg > op om weer te gaan duiken. En hoe mooi de lokatie ook is na 200 duiken heb > je het echt wel gezien. En die heb je zo gemaakt. 1000 tot 1500 duiken per > jaar zijn in sommige gebieden geen uitzondering. Als je 1500 duiken op 1 jaar wilt duiken moet je dagelijks een heel jaar lang 4,26 duiken doen dit lijkt me toch lichtjes overdreven! Maar voor de rest heb je overschot van gelijk! > > Wat betreft de verdienste er zijn maar weinig plaatsen op de wereld waar je > enigzins wat kan verdienen en die posities daar zijn moeilijk te krijgen. > Verder werk je bijna overal voor een hongerloon veel te veel uren. Maar ja > het risico van marktwerking zonder staatssubsidies. > > En zoals een goed nederlands gezegde gaat "Bezint eer ge begint" oja en ook > "Het gras lijkt altijd groener aan de overkant" > > Marc Inderdaag er zijn er velen die er aan beginnen maar er zijn er bijna evenveel die na enkele maanden weer thuis staan! Groeten Bruno |
|
| |||
| |||
| Hoor altijd van Nederlanderse instructeurs/divemaster die ik in het buitenland tegenkom: "Hardstikke leuk maar niet echt brood in te verdienen", "Leuk voor een jaar of twee en dan heb je het wel gezien", "De enige die zijn zakken vult is de basis-eigenaar", "Hier ga ik mijn pensioen niet halen...","Ja, als ik zelf een duikschool/basis had....." enz enz "W. Zwart Sr." <w_zwart@wxs.nl> wrote in message news:<1066286033.79905@newsreader1.wirehub.nl>... > Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby > meer............................... > > Willem > > "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht > news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en > ergens > > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft > of > > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > > > > |
|
| |||
| |||
| > > Als je 1500 duiken op 1 jaar wilt duiken moet je dagelijks een heel jaar > lang 4,26 duiken doen dit lijkt me toch lichtjes overdreven! > > Maar voor de rest heb je overschot van gelijk! > Ach bij 6 duiken op een dag zijn dat maar 250 dagen. Bij 6 werkdagen per week zijn dat mmar 42 weken Heb je nog altijd 10 weken vakantie en daar de meeste er maar vier krijgen kun je ook nog 6 weken ziek zijn per jaar en het nog halen. Marc |
|
| |||
| |||
| Maar een jaartje hobbyen lijkt me wel cool. Ben benieuwd hoe anderen dat aangepakt hebben. "John" <doorzonj@hotmail.com> wrote in message news:97b035b6.0310160540.c0d5d27@posting.google.co m... > Hoor altijd van Nederlanderse instructeurs/divemaster die ik in het > buitenland tegenkom: "Hardstikke leuk maar niet echt brood in te > verdienen", "Leuk voor een jaar of twee en dan heb je het wel gezien", > "De enige die zijn zakken vult is de basis-eigenaar", "Hier ga ik mijn > pensioen niet halen...","Ja, als ik zelf een duikschool/basis > had....." enz enz > > > > "W. Zwart Sr." <w_zwart@wxs.nl> wrote in message news:<1066286033.79905@newsreader1.wirehub.nl>... > > Als je van je hobby je beroep maakt, heb je geen hobby > > meer............................... > > > > Willem > > > > "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht > > news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en > > ergens > > > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft > > of > > > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Je kunt natuurlijk ook brandweerduiker worden !! "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en ergens > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft of > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > |
|
| |||
| |||
| Brandweerduiker ???? Duiken in vieze ondiepe slootjes en grachten vol fietsen ????? "Bas" <bas@kobossen1.fol.nl> wrote in message news:<bnebpo$10as$1@news.telebyte.nl>... > Je kunt natuurlijk ook brandweerduiker worden !! > > > "MMG" <adres@mail.nl> schreef in bericht > news:bmkhc0$g7m$1@news1.tilbu1.nb.home.nl... > > Wie fantaseert er ook wel eens over om alles hier (NL) te verkopen en > ergens > > aan de andere kant van de wereld van zijn hobby (duiken) zijn werk > > (divemaster/instructeur) te maken? Of ken je iemand die dat gedaan heeft > of > > gaat doen? Of blijft het altijd bij dromen............. > > > > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| DUIK MAKEN IN FRANKRIJK / NICE | de vliegende duiker | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 05:25 PM |
| Dubbelset maken met alleen spanbanden | Gerard® | (Dutch) | 8 | 04-12-2007 04:55 PM |
| wetsuit op maat laten maken in nederland? | Cor Bosman | (Dutch) | 7 | 04-12-2007 04:42 PM |
| Onderwaterkaart maken met Surfer | Willem Speelmans | (Dutch) | 4 | 04-12-2007 03:11 PM |
| wetsuit op maat laten maken? | Cor Bosman | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 03:07 PM |