|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het duiken. Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? |
|
| |||
| |||
| "frans landzaat" <fDOTlandzaat@hccnet.nl> schreef in bericht news:bnk0v8$gir$1@news.hccnet.nl... > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > duiken. > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? > > Wat dacht je van de houding ?? Met duiken lig je voorover, soms zelfs met het hoofd naar beneden.....er zijn een hoop mensen waarbij de afsluiting maag/slokdarm niet goed werkt, normaal heb je er geen last van maar vanwege de houding kan er maagzuur de slokdarm inlopen |
|
| |||
| |||
| Toevallig net gelezen op Diverscafe bij techduiken: TecDiving Nederland heeft een nieuwe cursus/workshop opgenomen in haar programma, genaamd "Twinset Fundamentals". En laat nou ëne "Wingdiver" daar vreselijk last van hebben gekregen: Hij schrijft: "Sorry voor de reactie, maar van dergelijke dingen krijg ik nu eenmaal het "Belgisch" zuur!" Dus dat lijkt mij de oorzaak van de ellende. Voorlopig krijg ik het er alleen van in mijn rug. Maar we zijn gewaarschuwd: oppassen geblazen met Twinsets. Willem "frans landzaat" <fDOTlandzaat@hccnet.nl> wrote in message news:bnk0v8$gir$1@news.hccnet.nl... > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > duiken. > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? > > |
|
| |||
| |||
| Dat had ik in de eerste paar jaren heel vaak. En opeens was het weg. Ik weet de oorzaak niet 100% zeker maar volgens mij had het iets te maken met McDonalds. Ik kwam tot de ontdekking dat als ik bepaalde dingen *niet* een uur voor de duik at dan had ik minder last. R.. "frans landzaat" <fDOTlandzaat@hccnet.nl> wrote in message news:bnk0v8$gir$1@news.hccnet.nl... > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > duiken. > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? > > |
|
| |||
| |||
| frans landzaat wrote: > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > duiken. > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? Ademhaling en druk zijn niet van invloed voorzover ik weet. Bij de drogist is Zantac 75 te koop. Ik het zelf ook wel eens last van maagzuur (niet alleen tijdens het duiken) en dat spul werkt prima. Mijn huisarts heeft geen bezwaren aangegeven met de combinatie Zantac en duiken, ook geregeld gebruik ervan is geen bezwaar. Per duikdag een Zantac zou dus geen enkel probleem mogen opleveren. Raadpleeg wel eerst je huisarts, wellicht is er een andere oorzaak. -- Neem nooit adviezen op medisch gebied van welk medium dan ook over zonder een arts te raadplegen -- Cas... |
|
| |||
| |||
| > frans landzaat wrote: > > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > > duiken. > > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? Ik had er vroeger wel last van. Met name bij duiken in zout water. Ik schrijf dat toe aan reacties op zout water en aan het inslikken van lucht door een verkeerde ademhaling (klaren door slikken) en een kuchje onder water. De laatste tijd heb ik er geen last meer van. Ron |
|
| |||
| |||
| Om me aan te sluiten bij de rest van de reacties; ik heb er ook veel last van gehad, laatste jaar niet meer. Geen aanwijsbare reden, dus ook geen verklaring. mijn duikpatroon en handelingen zijn nog steeds hetzelfde, toch heb ik al heel lang geen last meer gehad. Voorheen wel erg veel maagzuur gehad, inderdaad erg onprettig. E. "frans landzaat" <fDOTlandzaat@hccnet.nl> wrote in message news:bnk0v8$gir$1@news.hccnet.nl... > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > duiken. > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? > > |
|
| |||
| |||
| Ik sluit me aan bij de 'houding' . SDaL is een befaamd maagzuur expert, wegens lekkende afsluiters en overproductie. Remedie is om de verkeerde houding niet te kombineren met periodes van verhoogde zuur productie. Dat laaste heeft weer alles met voeding te maken. Zelf heb ik erg baat bij de "Atkins' combinatie, dus gescheiden koolhydraten en eiwitten maaltijden. Die reguleren (bij mij althans) de overproductie beter. Blijkbaar vindt de maag dat beter en makkelijker om te behappen. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Daantje" <svp@geenspam.nk> schreef in bericht news:bnk4qs$1l54$1@nl-news.euro.net... > > "frans landzaat" <fDOTlandzaat@hccnet.nl> schreef in bericht > news:bnk0v8$gir$1@news.hccnet.nl... > > Is er ook iemand die soms wel eens last van maagzuur heeft tijdens het > > duiken. > > Is het verkeerde ademhalings techniek of kan het toch de druk zijn? > > > > > > Wat dacht je van de houding ?? |
|
| |||
| |||
| In article <boitlr$21t4$1@nl-news.euro.net>, says... > Ik sluit me aan bij de 'houding' . > > SDaL is een befaamd maagzuur expert, wegens lekkende afsluiters en > overproductie. > Remedie is om de verkeerde houding niet te kombineren met periodes van > verhoogde zuur productie. > > Dat laaste heeft weer alles met voeding te maken. > Zelf heb ik erg baat bij de "Atkins' combinatie, dus gescheiden koolhydraten > en eiwitten maaltijden. > Die reguleren (bij mij althans) de overproductie beter. Blijkbaar vindt de > maag dat beter en makkelijker om te behappen. Maalox? -- groet, Marcel. |