|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo allemaal. Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je licht nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar hoever kom je daarmee? Heeft iemand hier ervaring mee? Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. Richard |
|
| |||
| |||
| Ik gebuik 100 watt en is nog te weinig vind ik , met een grote uitstraalhoek dat is nodig , anders krijg je een cirkel-effect in beeld. 2x 100 watt zou ideaal kunnen zijn ... Groetjes Jan Van Rossum (B) janvaro @ pandora.be "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> schreef in bericht news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > Hallo allemaal. > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je licht > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar hoever > kom je daarmee? > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > Richard > > |
|
| |||
| |||
| Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp (100mm), en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. Meer licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt de accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je op basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer haalbaar op die accu. Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen Gert "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > Hallo allemaal. > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je licht > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar hoever > kom je daarmee? > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > Richard > > |
|
| |||
| |||
| Ha, die Gert, Ik wil de O-ring nog vervangen door een quad ring (een o-ring, die een dubbele afsluiting heeft), of een dunne o-ring tussen het deksel en de ring in de buis. Maar dan moet er nog een uitsparing ingemaakt worden. (en 2 december gaan we naar Bali, en dan moetie natuurlijk mee!!!) Ik heb het huis 24 uur onderwater gehad, maar dan wel vacuum getrokken (met een koelkast compressor.....). Dit komt overeen met ~10 meter. (Ok 9.5, omdat hij niet helemaal vacuum is) .Op de wartel voor de kabel invoer na, was hij dicht. Deze wartel had ik handvast gedraaid. Toen ik de wartel iets natrok met een sleutel, was hij dicht. Ik zal zo de foto's op de site zetten. Tja, met de lampen kan ik dat ook doen, maar deze de schroefdraad in het deksel zit iets scheef. Deze kreeg ik (ook met een o-ring) niet dicht. Nu zit hij dicht gelijmd. Die is dus potdicht. Het simuleren is met Ansys gedaan. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar het is geen hobby pakket. De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het vliegtuig in. Dus toch maar NiCD gekocht. Bij de Conrad hadden ze een restpartij RaceAccu's. Ik heb nu 14.4V, 6 Ah. voor ?48,- Hoe heb je dat drukvat bebouwd? Da's natuurlijk voor mij heeeel interesant! Bedankt voor de uitleg van de lampjes! Jan van Rossum Zei ook al, dat overdag 50 W toch te weinig is. Dus 2 x 50 W, met NiCD moet dat lukken! Richard. "Gert" <gneispam@xs4all.nl> schreef in bericht news:3fbd2630$0$1497$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. > Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp (100mm), > en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. > (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) > Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. Meer > licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. > Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt de > accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je op > basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer haalbaar op > die accu. > Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je > niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen > > Gert > > "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message > news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > > Hallo allemaal. > > > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je licht > > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar hoever > > kom je daarmee? > > > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > > > Richard > > > > > > |
|
| |||
| |||
| tipje... vergeet niet dat een quad oring niet te testen is met onderdruk! overigens andere o ringen ook niet (op crush gemonteerde na dan) een o ring heeft nl de druk nodig om goed af te kunnen dichten!! gr babbel "Richard Vinke" <rotzooi1X@zonnet.nl.Remove.the.X> schreef in bericht news:9Ehvb.28658$6V.1078331@zonnet-reader-1... > Ha, die Gert, > > Ik wil de O-ring nog vervangen door een quad ring (een o-ring, die een > dubbele afsluiting heeft), of een dunne o-ring tussen het deksel en de ring > in de buis. Maar dan moet er nog een uitsparing ingemaakt worden. (en 2 > december gaan we naar Bali, en dan moetie natuurlijk mee!!!) > > Ik heb het huis 24 uur onderwater gehad, maar dan wel vacuum getrokken (met > een koelkast compressor.....). Dit komt overeen met ~10 meter. (Ok 9.5, > omdat hij niet helemaal vacuum is) .Op de wartel voor de kabel invoer na, > was hij dicht. Deze wartel had ik handvast gedraaid. Toen ik de wartel iets > natrok met een sleutel, was hij dicht. Ik zal zo de foto's op de site > zetten. > > Tja, met de lampen kan ik dat ook doen, maar deze de schroefdraad in het > deksel zit iets scheef. Deze kreeg ik (ook met een o-ring) niet dicht. Nu > zit hij dicht gelijmd. Die is dus potdicht. > > Het simuleren is met Ansys gedaan. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar > het is geen hobby pakket. > > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > vliegtuig in. Dus toch maar NiCD gekocht. Bij de Conrad hadden ze een > restpartij RaceAccu's. Ik heb nu 14.4V, 6 Ah. voor ?48,- > > Hoe heb je dat drukvat bebouwd? Da's natuurlijk voor mij heeeel interesant! > > Bedankt voor de uitleg van de lampjes! > > Jan van Rossum Zei ook al, dat overdag 50 W toch te weinig is. > > Dus 2 x 50 W, met NiCD moet dat lukken! > > Richard. > > "Gert" <gneispam@xs4all.nl> schreef in bericht > news:3fbd2630$0$1497$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. > > Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp > (100mm), > > en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. > > (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) > > Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. Meer > > licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. > > Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt de > > accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je op > > basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer haalbaar > op > > die accu. > > Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je > > niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen > > > > Gert > > > > "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message > > news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > > > Hallo allemaal. > > > > > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > > > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > > > > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je licht > > > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar > hoever > > > kom je daarmee? > > > > > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > > > > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > > > > > Richard > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Nog meer tips: Ik heb even gerekend aan je alu pijp en zie dat die ong. 10 liter water verplaatst. Je zal op zijn minst (als je het gewicht van de camera en accu materiaal van de pijp) een kilo of 6 moeten meenemen om het huis onderwater te krijgen. Dat lood moet je wel netjes verdelen anders gaat hij onderwater kantelen. Verder zou ik (ipv Perspex) Lexan gebruiken. Wel duurder, krasvaster en zeker slagvaster. Verder leuke site, ben benieuwd naar de voortgang. Groet, Cor babbel <nomailforme@zonnet.nl> wrote in message news:S1jvb.28712$6V.1083768@zonnet-reader-1... > tipje... > > vergeet niet dat een quad oring niet te testen is met onderdruk! > overigens andere o ringen ook niet (op crush gemonteerde na dan) een o ring > heeft nl de druk nodig om goed af te kunnen dichten!! > > gr babbel > > > "Richard Vinke" <rotzooi1X@zonnet.nl.Remove.the.X> schreef in bericht > news:9Ehvb.28658$6V.1078331@zonnet-reader-1... > > Ha, die Gert, > > > > Ik wil de O-ring nog vervangen door een quad ring (een o-ring, die een > > dubbele afsluiting heeft), of een dunne o-ring tussen het deksel en de > ring > > in de buis. Maar dan moet er nog een uitsparing ingemaakt worden. (en 2 > > december gaan we naar Bali, en dan moetie natuurlijk mee!!!) > > > > Ik heb het huis 24 uur onderwater gehad, maar dan wel vacuum getrokken > (met > > een koelkast compressor.....). Dit komt overeen met ~10 meter. (Ok 9.5, > > omdat hij niet helemaal vacuum is) .Op de wartel voor de kabel invoer na, > > was hij dicht. Deze wartel had ik handvast gedraaid. Toen ik de wartel > iets > > natrok met een sleutel, was hij dicht. Ik zal zo de foto's op de site > > zetten. > > > > Tja, met de lampen kan ik dat ook doen, maar deze de schroefdraad in het > > deksel zit iets scheef. Deze kreeg ik (ook met een o-ring) niet dicht. Nu > > zit hij dicht gelijmd. Die is dus potdicht. > > > > Het simuleren is met Ansys gedaan. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar > > het is geen hobby pakket. > > > > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > > vliegtuig in. Dus toch maar NiCD gekocht. Bij de Conrad hadden ze een > > restpartij RaceAccu's. Ik heb nu 14.4V, 6 Ah. voor ?48,- > > > > Hoe heb je dat drukvat bebouwd? Da's natuurlijk voor mij heeeel > interesant! > > > > Bedankt voor de uitleg van de lampjes! > > > > Jan van Rossum Zei ook al, dat overdag 50 W toch te weinig is. > > > > Dus 2 x 50 W, met NiCD moet dat lukken! > > > > Richard. > > > > "Gert" <gneispam@xs4all.nl> schreef in bericht > > news:3fbd2630$0$1497$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > > Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. > > > Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp > > (100mm), > > > en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. > > > (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) > > > Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. > Meer > > > licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. > > > Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt > de > > > accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je op > > > basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer haalbaar > > op > > > die accu. > > > Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je > > > niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen > > > > > > Gert > > > > > > "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message > > > news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > > > > Hallo allemaal. > > > > > > > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > > > > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > > > > > > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je > licht > > > > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar > > hoever > > > > kom je daarmee? > > > > > > > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > > > > > > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > > > > > > > Richard > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Een o-ring werkt volgens mij het beste, als hij onderin de groef gedrukt wordt. Als aan de ene kant de buitenlucht druk is (1 bar) en aan de andere kant vacuum. Dan heb je een drukverschil van 1 bar. Dan wordt de o-ring naar binnen gedrukt. Ik heb geen mechanische opleiding, dus als ik het verkeerd heb dan graag een reactie terug! Richard. "babbel" <nomailforme@zonnet.nl> schreef in bericht news:S1jvb.28712$6V.1083768@zonnet-reader-1... > tipje... > > vergeet niet dat een quad oring niet te testen is met onderdruk! > overigens andere o ringen ook niet (op crush gemonteerde na dan) een o ring > heeft nl de druk nodig om goed af te kunnen dichten!! > > gr babbel > > > "Richard Vinke" <rotzooi1X@zonnet.nl.Remove.the.X> schreef in bericht > news:9Ehvb.28658$6V.1078331@zonnet-reader-1... > > Ha, die Gert, > > > > Ik wil de O-ring nog vervangen door een quad ring (een o-ring, die een > > dubbele afsluiting heeft), of een dunne o-ring tussen het deksel en de > ring > > in de buis. Maar dan moet er nog een uitsparing ingemaakt worden. (en 2 > > december gaan we naar Bali, en dan moetie natuurlijk mee!!!) > > > > Ik heb het huis 24 uur onderwater gehad, maar dan wel vacuum getrokken > (met > > een koelkast compressor.....). Dit komt overeen met ~10 meter. (Ok 9.5, > > omdat hij niet helemaal vacuum is) .Op de wartel voor de kabel invoer na, > > was hij dicht. Deze wartel had ik handvast gedraaid. Toen ik de wartel > iets > > natrok met een sleutel, was hij dicht. Ik zal zo de foto's op de site > > zetten. > > > > Tja, met de lampen kan ik dat ook doen, maar deze de schroefdraad in het > > deksel zit iets scheef. Deze kreeg ik (ook met een o-ring) niet dicht. Nu > > zit hij dicht gelijmd. Die is dus potdicht. > > > > Het simuleren is met Ansys gedaan. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar > > het is geen hobby pakket. > > > > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > > vliegtuig in. Dus toch maar NiCD gekocht. Bij de Conrad hadden ze een > > restpartij RaceAccu's. Ik heb nu 14.4V, 6 Ah. voor ?48,- > > > > Hoe heb je dat drukvat bebouwd? Da's natuurlijk voor mij heeeel > interesant! > > > > Bedankt voor de uitleg van de lampjes! > > > > Jan van Rossum Zei ook al, dat overdag 50 W toch te weinig is. > > > > Dus 2 x 50 W, met NiCD moet dat lukken! > > > > Richard. > > > > "Gert" <gneispam@xs4all.nl> schreef in bericht > > news:3fbd2630$0$1497$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > > Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. > > > Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp > > (100mm), > > > en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. > > > (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) > > > Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. > Meer > > > licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. > > > Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt > de > > > accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je op > > > basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer haalbaar > > op > > > die accu. > > > Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je > > > niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen > > > > > > Gert > > > > > > "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message > > > news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > > > > Hallo allemaal. > > > > > > > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > > > > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > > > > > > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je > licht > > > > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar > > hoever > > > > kom je daarmee? > > > > > > > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > > > > > > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > > > > > > > Richard > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Richard Vinke" <rotzooi1X@zonnet.nl.Remove.the.X> schreef in bericht news:Piqvb.29120$6V.1123968@zonnet-reader-1... > Een o-ring werkt volgens mij het beste, als hij onderin de groef gedrukt > wordt. Als aan de ene kant de buitenlucht druk is (1 bar) en aan de andere > kant vacuum. Dan heb je een drukverschil van 1 bar. Dan wordt de o-ring naar > binnen gedrukt. Ik bedoel naar beneden, onderin de groef gedrukt. > > Ik heb geen mechanische opleiding, dus als ik het verkeerd heb dan graag een > reactie terug! > > Richard. > > "babbel" <nomailforme@zonnet.nl> schreef in bericht > news:S1jvb.28712$6V.1083768@zonnet-reader-1... > > tipje... > > > > vergeet niet dat een quad oring niet te testen is met onderdruk! > > overigens andere o ringen ook niet (op crush gemonteerde na dan) een o > ring > > heeft nl de druk nodig om goed af te kunnen dichten!! > > > > gr babbel > > > > > > "Richard Vinke" <rotzooi1X@zonnet.nl.Remove.the.X> schreef in bericht > > news:9Ehvb.28658$6V.1078331@zonnet-reader-1... > > > Ha, die Gert, > > > > > > Ik wil de O-ring nog vervangen door een quad ring (een o-ring, die een > > > dubbele afsluiting heeft), of een dunne o-ring tussen het deksel en de > > ring > > > in de buis. Maar dan moet er nog een uitsparing ingemaakt worden. (en 2 > > > december gaan we naar Bali, en dan moetie natuurlijk mee!!!) > > > > > > Ik heb het huis 24 uur onderwater gehad, maar dan wel vacuum getrokken > > (met > > > een koelkast compressor.....). Dit komt overeen met ~10 meter. (Ok 9.5, > > > omdat hij niet helemaal vacuum is) .Op de wartel voor de kabel invoer > na, > > > was hij dicht. Deze wartel had ik handvast gedraaid. Toen ik de wartel > > iets > > > natrok met een sleutel, was hij dicht. Ik zal zo de foto's op de site > > > zetten. > > > > > > Tja, met de lampen kan ik dat ook doen, maar deze de schroefdraad in het > > > deksel zit iets scheef. Deze kreeg ik (ook met een o-ring) niet dicht. > Nu > > > zit hij dicht gelijmd. Die is dus potdicht. > > > > > > Het simuleren is met Ansys gedaan. Hoe dat precies gaat weet ik niet, > maar > > > het is geen hobby pakket. > > > > > > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > > > vliegtuig in. Dus toch maar NiCD gekocht. Bij de Conrad hadden ze een > > > restpartij RaceAccu's. Ik heb nu 14.4V, 6 Ah. voor ?48,- > > > > > > Hoe heb je dat drukvat bebouwd? Da's natuurlijk voor mij heeeel > > interesant! > > > > > > Bedankt voor de uitleg van de lampjes! > > > > > > Jan van Rossum Zei ook al, dat overdag 50 W toch te weinig is. > > > > > > Dus 2 x 50 W, met NiCD moet dat lukken! > > > > > > Richard. > > > > > > "Gert" <gneispam@xs4all.nl> schreef in bericht > > > news:3fbd2630$0$1497$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > > > Ziet er goed uit! Ik heb ook iets dergelijks gebouwd. > > > > Nagenoeg dezelfde materialen, alleen een kleinere diameter RVS pijp > > > (100mm), > > > > en een dubbele O-ring in de 15mm deksel. > > > > (De stress-simulaties van het materiaal zijn mooi! Hoe maak je die?) > > > > Ik gebruikte dezelfde accu, met (voor nachtduiken) 2 lampjes van 20W. > > Meer > > > > licht bleek voor nachtduiken teveel. Dan kreeg ik overbelichting. > > > > Overdag kan je niet genoeg licht hebben, maar meer dan 20W + 35W wordt > > de > > > > accu teveel, dat trekt hij niet. Dan is hij veel sneller leeg dan je > op > > > > basis van de capaciteit zou berekenen. 2x 35W is niet eens meer > haalbaar > > > op > > > > die accu. > > > > Ik test met een zelfgebouwd drukvat tot 4,5 bar. Met een emmer test je > > > > niks... Op 2bar barsten de glaasjes van de lampen > > > > > > > > Gert > > > > > > > > "Richard Vinke" <rotzooi1@zonnet.nl> wrote in message > > > > news:3vYub.28005$6V.957757@zonnet-reader-1... > > > > > Hallo allemaal. > > > > > > > > > > Ik ben een onderwater huis voor m'm video camera aan het bouwen. > > > > > http://www.home.zonnet.nl/richardvinke/Onderwaterhuis > > > > > > > > > > Ik heb dus nog geen ervaring met duiken en filmen. Alleen, dat je > > licht > > > > > nodig hebt. Nu zie ik, dat de meeste lampen 35 - 50 Watt zijn. Maar > > > hoever > > > > > kom je daarmee? > > > > > > > > > > Heeft iemand hier ervaring mee? > > > > > > > > > > Een (of meer) lampje(s) bijmaken kan namelijk nu nog vrij makkelijk. > > > > > > > > > > Richard > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Hallo Richard, Je zegt hier het volgende: > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > vliegtuig in. Dit snap ik niet want die accu die is een gewone loodaccu maar dan de droge uitvoering. Die lekt niet doordat de geen vloeistof in zit. Als je een motorfiets accu gebruikt dan zit daar accuzuur in die kan gaan lekken en is het te begrijpen dat de vliegmaatschappij die niet in het vliegtuig wil hebben. Waar heb jij je info vandaan? Ik zie ook dat jij siliconenkit gebruikt in je lamp. Daar moet je mee oppassen want als de draden (waarvan de isolatie bloot ligt) daarmee in contact komen wordt het koper opgevreten door het zuur die in het siliconenkit zit. Hoe bedien jij de camera? Ik zie geen doorvoeren op de foto's om de camera te bedienen, zoals aan/uit , zoom en opnemen. Misschien kan onze Kabouter hier nog iets meer over vertellen. Hier is zijn homepage: http://members.rott.chello.nl/fgoossen/fer/index.html groet, Cor |
|
| |||
| |||
| Hallo Cor, Ik weet nog niet hoe ik de camera ga bedienen. Ik denk voor nu (2 december vlieg ik naar Bali) dat ik de camera op de boot aanzet en gewoon aanlaat. Zoomen kan dus dan ook nog niet. Ik heb Malleisia Airlines gebeld, en die zeiden, dat de accu niet mee mocht. Het is geen droge accu, maar een gel accu. Bij de Conrad hadden ze een restpartij NiCD (14.4 V, 9 Ah voor ? 72,-). Dat moet toch voldoende zijn. De lamp met de siliconen kit wordt niet gebruikt. Ik dacht, dat het glaasje voorop waterdicht zou zijn. Helaas is dit niet zo. Ik ga die van PVC gebruiken. Bedankt voor de info! Richard. "Cor Kuyvenhoven" <ckuyvenhoven@yahoo.com> schreef in bericht news:bpnvp1$atv$1@reader10.wxs.nl... > Hallo Richard, > > Je zegt hier het volgende: > > De accu, zoals die op m'n site staat kan (mag) ik niet meenemen het > > vliegtuig in. > > Dit snap ik niet want die accu die is een gewone loodaccu maar dan de droge > uitvoering. Die lekt niet doordat de geen vloeistof in zit. Als je een > motorfiets accu gebruikt dan zit daar accuzuur in die kan gaan lekken en is > het te begrijpen dat de vliegmaatschappij die niet in het vliegtuig wil > hebben. Waar heb jij je info vandaan? > Ik zie ook dat jij siliconenkit gebruikt in je lamp. Daar moet je mee > oppassen want als de draden (waarvan de isolatie bloot ligt) daarmee in > contact komen wordt het koper opgevreten door het zuur die in het > siliconenkit zit. > Hoe bedien jij de camera? Ik zie geen doorvoeren op de foto's om de camera > te bedienen, zoals aan/uit , zoom en opnemen. > Misschien kan onze Kabouter hier nog iets meer over vertellen. Hier is zijn > homepage: > http://members.rott.chello.nl/fgoossen/fer/index.html > > groet, > > Cor > > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Nog meer duiknieuws ? | Patrick van Stijn | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:19 PM |
| Oostvoornse meer | Bakker Gert | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:43 PM |
| Oostvoornse meer | Ron | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:41 PM |
| Re: Rotes Meer | Oliver Večernik | (German) | 0 | 04-12-2007 05:29 AM |
| Re: Rotes Meer | Sven Vreydal | (German) | 0 | 06-29-2004 09:16 AM |