|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wie kan me vertellen : 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? 2) Wat kost het +- 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je het zelf gedaan?) 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) Groeten, Serge |
|
| |||
| |||
| "Serge" <no@spam.here> schreef in bericht news:vsvaa3gapu6t8c@corp.supernews.com... > Wie kan me vertellen : > > 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? > 2) Wat kost het +- > 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je het > zelf gedaan?) > 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) > > Groeten, > > Serge > Serge Ik heb mijn duikbril op sterkte laten slijpen. Eerst ben ik naar een opticien gegaan om de sterkte te laten opmeten en gezegd dat het voor een duikbril was. Hierop heeft hij een refractiekaart gemaakt alwaar ik mee naar een duikshop ben geweest. Deze heeft de bril besteld en is perfecto. Ik heb wel twee afzonderlijke glazen in mijn bril gezien het feit dat ik twee verschillende sterktes nodig heb, Al met al.....heerlijk......onderwater...nadeel vind ik dus bovenwater als ik mijn duikbril afzet. Kosten waren volgens mij rond de 130 euro Opplakglazen ken ik niet Groeten John |
|
| |||
| |||
| KeesieDive in Amsterdam. Niet duur, vrijwel alle sterktes op voorraad, ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit. Kijk op www.keesiedive.nl Het is een malle pietje zaak maar zijn kwaliteit is top. John. "Serge" <no@spam.here> wrote in message news:<vsvaa3gapu6t8c@corp.supernews.com>... > Wie kan me vertellen : > > 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? > 2) Wat kost het +- > 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je het > zelf gedaan?) > 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) > > Groeten, > > Serge |
|
| |||
| |||
| "John" <doorzonj@hotmail.com> wrote in message news:97b035b6.0312050219.27744b0@posting.google.co m... > KeesieDive in Amsterdam. Niet duur, vrijwel alle sterktes op voorraad, > ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit. Kijk op www.keesiedive.nl > Het is een malle pietje zaak maar zijn kwaliteit is top. > > John. > > "Serge" <no@spam.here> wrote in message news:<vsvaa3gapu6t8c@corp.supernews.com>... > > Wie kan me vertellen : > > > > 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? > > 2) Wat kost het +- > > 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je het > > zelf gedaan?) > > 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) > > > > Groeten, > > > > Serge Bedankt voor jullie reacties, Ik heb ondertussen nog wat rond gemailed en gebelt , merk wel dat het erg duur is. (+100,-) Het gekke is dat als ik bij www.scubastore.com kijk de aangepaste glazen maar 21 euro kosten. Misschien anders toch maar bij daglenzen blijven. Heel apart allemaal, Serge |
|
| |||
| |||
| John <doorzonj@hotmail.com> wrote: > KeesieDive in Amsterdam. Niet duur, vrijwel alle sterktes op voorraad, > ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit. Kijk op www.keesiedive.nl > Het is een malle pietje zaak maar zijn kwaliteit is top. Als je zegt in welke plaats je woont weet ik je wel een leverancier te melden. mvg Ralf |
|
| |||
| |||
| Serge wrote: > Ik heb ondertussen nog wat rond gemailed en gebelt , merk wel dat het > erg duur is. (+100,-) Het gekke is dat als ik bij www.scubastore.com > kijk de aangepaste glazen maar 21 euro kosten. Misschien anders toch > maar bij daglenzen blijven. > > Heel apart allemaal, Niet als je bedenkt dat die glazen alleen in standaard sterktes verkrijgbaar zijn. Als je een cylinder hebt, dan zijn ze niet los te koop, maar moeten ze op recept geslepen worden. Ik (en vele anderen met mij) heb niets aan standaard glazen, dus ik moet wel glazen op recept hebben. Mijn eerste duikbril (gebruik ik nog steeds) kostte door de geslepen glazen 500 gulden (225 Euro). De bril zelf was slechts 100 gulden (45 Euro). Cas... |
|
| |||
| |||
| kijk hier eens http://www.proteye.nl/Ned/hi/Nedhi.html ik heb mijn bril inclusief brilvoorschrift opgestuurd en binnen een week weer terug 200 euro maar dat is wel voor verte en leesglazen ineen. bevalt mij prima! "Serge" <no@spam.here> wrote in message news:vsvaa3gapu6t8c@corp.supernews.com... > Wie kan me vertellen : > > 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? > 2) Wat kost het +- > 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je het > zelf gedaan?) > 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) > > Groeten, > > Serge > > |
|
| |||
| |||
|
"Serge" <no@spam.here> schreef in bericht news:vt4tj1rr9ne1b@corp.supernews.com... > "NLduiker" <hierniet@waardanwel.lol> wrote in message > news:xMoAb.1657$7U1.4342@amstwist00... > > kijk hier eens http://www.proteye.nl/Ned/hi/Nedhi.html > > ik heb mijn bril inclusief brilvoorschrift opgestuurd en binnen een week > > weer terug > > 200 euro maar dat is wel voor verte en leesglazen ineen. > > bevalt mij prima! > > "Serge" <no@spam.here> wrote in message > > news:vsvaa3gapu6t8c@corp.supernews.com... > > > Wie kan me vertellen : > > > > > > 1) Is de sterkte van je normale bril hetzelfde als voor je duikbril ? > > > 2) Wat kost het +- > > > 3) Moest je ze bestellen of kon je ze zo erin laten zetten (of heb je > het > > > zelf gedaan?) > > > 4) Iemand ervaringen met die opplak glazen (lijkt me een prul systeem) > > > > > > Groeten, > > > > > > Serge > > > > > > > > > > > > Dat is wel een hoop geld, begin nu echt te twijfelen of dag lenzen niet een > betere optie zijn. Gezien dat ik 30 paar krijg voor +- 40 euro bij pearle > (dacht ik). > > Lastige keuze. Serge Heb je er ook aan gedacht dat je duikbril wel eens los kan komen door b.v een onvoorzichtige buddy of door een breuk van het maskerbandje, je zult dan zeker je lenzen verliezen en alhoewel ik niet weet hoeveel je sterkte is lijkt het me niet zo fijn als je zonder lenzen met de auto terug naar huis moet rijden peter |
|
| |||
| |||
| mosseltje wrote: > Heb je er ook aan gedacht dat je duikbril wel eens los kan komen door > b.v een onvoorzichtige buddy of door een breuk van het maskerbandje, > je zult dan zeker je lenzen verliezen en alhoewel ik niet weet > hoeveel je sterkte is lijkt het me niet zo fijn als je zonder lenzen > met de auto terug naar huis moet rijden Met 30 paar voor 40 euri lijkt het me geen probleem een reserve paar in de auto te laten liggen. Verder is het zo dat Serge voor die 40 euri eigenlijk niet langer moet twijfelen. Koop die lenzen (ik kan er helaas niet tegen) en probeer het gewoon. Het is makkelijker te beslissen als je het gewoon eens aan den lijve ondervonden hebt. Een bril met geslepen glazen kopen kan altijd nog. Cas... |
|
| |||
| |||
| Ach je weet hoe het gaat met die daglenzen als je bril vol ooopt: Dag Lenzen ! -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Cas." <cas@despammed.com.removethis> schreef in bericht news:3fd2eddf$0$2968$e4fe514c@dreader12.news.xs4al l.nl... > mosseltje wrote: > > Heb je er ook aan gedacht dat je duikbril wel eens los kan komen door > > b.v een onvoorzichtige buddy of door een breuk van het maskerbandje, > > je zult dan zeker je lenzen verliezen en alhoewel ik niet weet > > hoeveel je sterkte is lijkt het me niet zo fijn als je zonder lenzen > > met de auto terug naar huis moet rijden > > Met 30 paar voor 40 euri lijkt het me geen probleem een reserve paar in de > auto te laten liggen. > Verder is het zo dat Serge voor die 40 euri eigenlijk niet langer moet > twijfelen. Koop die lenzen (ik kan er helaas niet tegen) en probeer het > gewoon. Het is makkelijker te beslissen als je het gewoon eens aan den lijve > ondervonden hebt. > > Een bril met geslepen glazen kopen kan altijd nog. > > Cas... > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Beslagen glazen in nieuwe bril | M.Machiels | (Dutch) | 23 | 04-12-2007 03:58 PM |
| duikbril aanschaf | scubanop | (Dutch) | 4 | 04-12-2007 03:54 PM |
| Duikbril XL | Dimitrie Morrison | (Dutch) | 16 | 04-12-2007 03:41 PM |
| duikbril met snorkel | Peter | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:27 PM |
| Glazen op sterkte | Otto Egberts | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:21 PM |