|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, Ik ben van plan om een 15 liter duikfles aan te schaffen of een dubbelset van 2 maal 7 liter. Wat is verstandiger? 200- of 300 bar? Staal of carbon? |
|
| |||
| |||
| Ha Arjan, Vroeger doken we allemaal -als we een grote flesinhoud wilden hebben- met dubbele sets. Voordeel (toen): Stabiel. Tegenwoordig achterhaald door de trimjacks. Nadeel: Bij (her)keuring ben je 2x keuringskosten kwijt. 300 bar is leuk als je ook overal 300 bar kunt vullen. Kan je club dat óók? Voor 300 bar moet je wel je automaat aanpassen... Carbon? Carbon = dun laagje staal met daaroverheen carbon fiber. Voordelen? Sterk, licht. Nadelen? Je moet meer lood meenemen. Een dun laagje staal roest zó weg... Grtz., Andries. BTW: Waarom niet meteen Nitrox? Ik wil nog wel een cursus verkopen... |
|
| |||
| |||
| "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:3fd35b37$0$41752$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Ha Arjan, > > Vroeger doken we allemaal -als we een grote flesinhoud wilden hebben- met > dubbele sets. > Voordeel (toen): Stabiel. Tegenwoordig achterhaald door de trimjacks. > Nadeel: Bij (her)keuring ben je 2x keuringskosten kwijt. > > 300 bar is leuk als je ook overal 300 bar kunt vullen. Kan je club dat óók? > Voor 300 bar moet je wel je automaat aanpassen... > > > Carbon? Carbon = dun laagje staal met daaroverheen carbon fiber. > Voordelen? Sterk, licht. > Nadelen? Je moet meer lood meenemen. Een dun laagje staal roest zó weg... > > Grtz., > Andries. > > BTW: Waarom niet meteen Nitrox? > Ik wil nog wel een cursus verkopen... > > > Zozo, net 2* instructeur en nu ook al Nitrox instructeur....Tis maar goed dat ze een hoop mensen hebben weggejaagd bij de NOB, die hebben elders hun Nitrox papieren gehaald ;)) |
|
| |||
| |||
| Ik heb veel goede dingen over jouw gehoord, daarom de volgende vragen; -Wat vraag je voor deze cursus dan? -Kan iedereen de cursus volgen? -Waar kan ik meer informatie krijgen over deze cursus? -Als er meer mensen bij jouw een nitrox-cursus willen volgen en ze komen via dit bericht bij jouw, krijg ik dan mijn droogpak-cursus voor niks. Arjan Waarschijnlijk krijg ik hem voor niks, maar krijg ik hem ook gratis! (-: "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:3fd35b37$0$41752$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Ha Arjan, > > Vroeger doken we allemaal -als we een grote flesinhoud wilden hebben- met > dubbele sets. > Voordeel (toen): Stabiel. Tegenwoordig achterhaald door de trimjacks. > Nadeel: Bij (her)keuring ben je 2x keuringskosten kwijt. > > 300 bar is leuk als je ook overal 300 bar kunt vullen. Kan je club dat óók? > Voor 300 bar moet je wel je automaat aanpassen... > > > Carbon? Carbon = dun laagje staal met daaroverheen carbon fiber. > Voordelen? Sterk, licht. > Nadelen? Je moet meer lood meenemen. Een dun laagje staal roest zó weg... > > Grtz., > Andries. > > BTW: Waarom niet meteen Nitrox? > Ik wil nog wel een cursus verkopen... > > > |
|
| |||
| |||
| Het lijkt wel of NOB-instructeurs commercieel gaan worden... ....door dit soort postings... |
|
| |||
| |||
| Sorry Daantje, Hier ontgaat me even de zin van je posting. Grtz., Andries. |
|
| |||
| |||
| "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:3fd370e1$0$41759$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Het lijkt wel of NOB-instructeurs commercieel gaan worden... > ...door dit soort postings... > Wat is daar mis mee dan ?? |
|
| |||
| |||
| "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:3fd3714e$0$41758$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Sorry Daantje, > > Hier ontgaat me even de zin van je posting. > > Grtz., > Andries. > > Zal het even uitleggen.........een jaar of wat geleden zei jet NOB bestuur in al hun wijsheid dat 80 Nitroxinstructeurs voldoende was. Er zijn toen een hoop mensen (incl mijzelf) hun heil anders gaan zoeken ondanks de vele ervaring die deze mensen al hadden met Nitrox.........want men had liever instructeurs die totaal geen ervaring hadden, maar wel hoog op de NOB bobo lijst stonden (er zaten zelfs mensen van in de 70 bij) Nu lijkt het er op dat ze de Nitrox instructeurs brevetjes bij een pakkie boter cadeau geven En waarom?? Om op club niveau les te geven ?? binnenkort is er in dat opzicht ook een overkill, net als nu met de *gewone* instructeurs brevetten, een kwart van de NOB leden is inmiddels instructeur. Makkelijk 1 instructeur op 3 á 4 gewone leden |
|
| |||
| |||
| Ha Daantje, Het blijft "Huh?" van mijn kant. Snap je mededelinegn niet echt... Dat van die "80 Nitrox-I" had je volgens mij al eens geschreven. Kan, maar zal niet echt hét standpunt van de NOB zijn geweest. Dat "cadeau krijgen bij een pakje boter" vind ik een ongenuanceerde uitspraak. Ook al staat er een smiley onder... Dat impliceert dat de huidige Nitrox-I's geen donder voor hun brevet hebben hoeven doen. En wat de 'overkill' aan instructeurs betreft: Als je dat NU al van mening bent, dan zal de "Herinrichting opleidingen" jou een gruwel zijn... NOG meer instructeurs... Overigens is jouw opmerking wederom ongenunaceerd. 20.000 NOB-leden zou volgens jou zo'n 5.700 instructeurs zijn. "Keep on dreaming", zou ik zeggen. LAAT het eens zo zijn: 1 op 1 begeleiding. Wil je het nog beter voor elkaar hebben? Dat redden zelfs de andere organisaties niet... Grtz., Andries. |
|
| |||
| |||
| Toonzetting. Met geld vragen voor cursussen/specialties is nix mis. Vraag en aanbod, weet je. Grtz., Andries. O ja, ik moet ook m'n dure specialties en instrcuteurbrevetten 'er uit hebben'... <GRIN> <LOL> <SMILEY> |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| kleurcodering duikfles | arjan | (Dutch) | 8 | 04-12-2007 04:57 PM |
| duikbril aanschaf | scubanop | (Dutch) | 4 | 04-12-2007 04:54 PM |
| Aanschaf leeslenzen duikbril, waar ? | Sjonnie | (Dutch) | 7 | 04-12-2007 04:51 PM |
| Tips voor aanschaf duikmes | Harry | (Dutch) | 11 | 04-12-2007 03:22 PM |
| Goedkope winkel voor aanschaf 1e en 2e trap. | Arctic | (Dutch) | 35 | 09-30-2006 12:39 PM |