|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van de Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het aantrekkelijke bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en bij één van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom luchtbellen aan de linkerkant.. Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je graag anders gezien? Groeten, KW |
|
| |||
| |||
| Luchtbellen aan je linkerkant, in plaats van aan beide kanten. Tilt je hoofd iets naar rechts en je hebt nergens last van. Wat we graag anders zouden zien? Uhm... hebben ze ook een draadloze uitvoering? Geintje, de viper is een prima automaat, vind ik. Groeten, Michel "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van de > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het aantrekkelijke > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en bij één > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > luchtbellen aan de linkerkant.. > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je graag > anders gezien? > > Groeten, > > KW |
|
| |||
| |||
| Ik heb hier vaak meegedoken en het is een heerlijke automaat. Enige nadeel is het nat ademen bij een schuine stand. Maar daarentegen zijn er weer mensen die graag slootwater drinken. ( ook een geintje ) Pluspunten: - DFC ( systeem van Mares , zelfde ademweerstand ongeacht de diepte ) - Lichtgewicht - Mooie vormgeving - Kunststof 2e trap, geen/weinig last van bevriezing ( kan ik over meepraten :) ) - Ze worden heel goedkoop aangeboden ( grootste pluspunt ) Dus ik zou de set gewoon kopen. "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van de > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het aantrekkelijke > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en bij één > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > luchtbellen aan de linkerkant.. > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je graag > anders gezien? > > Groeten, > > KW |
|
| |||
| |||
| Als je na het uitnemen en weer innemen van het mondstuk dit goed "leegblaast" met de loosklep op het laagste punt, dan is er niet meer of minder water in de lucht dan bij een ander type ontspanner. Het is heel even wennen. Groeten N. "Azeus" <azizerrafay@NOSPAM_DAMNED_hotmail.com> schreef in bericht news:3fd49aaa$0$216$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Ik heb hier vaak meegedoken en het is een heerlijke automaat. > Enige nadeel is het nat ademen bij een schuine stand. Maar daarentegen zijn > er weer mensen > die graag slootwater drinken. > ( ook een geintje ) > > Pluspunten: > > - DFC ( systeem van Mares , zelfde ademweerstand ongeacht de diepte ) > - Lichtgewicht > - Mooie vormgeving > - Kunststof 2e trap, geen/weinig last van bevriezing ( kan ik over meepraten > :) ) > - Ze worden heel goedkoop aangeboden ( grootste pluspunt ) > > Dus ik zou de set gewoon kopen. > > > "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message > news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van de > > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het aantrekkelijke > > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en bij > één > > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > > luchtbellen aan de linkerkant.. > > > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je graag > > anders gezien? > > > > Groeten, > > > > KW > > > |
|
| |||
| |||
| Goede avond allen, Ik ben een beginnende duiker, en mij sinds een aantal weken aan het orienteren op de duikmarkt. Wat mij nu opvalt is dat iedere winkel wat anders verteld, en dat elke verkoper hét beste product ter wereld heeft en de rest niks is... Zo als het er nu uit ziet wil ik de seac sub pro 3000 kopen, omdat ik zoek naar een semi-wing en deze erg lekker zit. ( de 200 zit mij totaal niet lekker, en de mares varianten vindt ik erg "tupperware" achtig!) Maar nu de adem automaat: ik wordt dus echt vanalles verteld, maar wat is nu juist? De keuze gaat op dit moment tussen de Mares Proton Ice en de beuchat VX10 iceberg. Ik wil een goede automaat hebben, die ook geschikt is voor ijs duiken, en eventueel in de toekomst wat extremer? De Beuchart heeft een buisje met venturie klepje wat je kan instellen, in een voor de rest complete kunststof behuizing.( volgens de verkope erg goede gestabiliseerde 2e trap veel beter dan de Mares en stukken goedkoper tevens zou de mares "blazen" in de mond en koude tanden bezorgen?!) De Mares is helemaal van metaal, vrij licht, met een simpel ventiel waar de lucht de behuizing inkomt. Hier draait de lucht dan 3 x rond voor het de mond in komt?! ( volgens deze verkoper heb je A klasse en B klasse merken, en aangezien Beuchart met een B begint weet je al genoeg?! De proton zou erg goed zijn, en niet gestabiliseerd want dat is onzin en kan alleen maar kapot?!) Maar.. wát is nu de beste keuze van deze twee?? heeft er iemand ervaring met deze automaten of een van deze twee? Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken, want inmiddels kan ik dor de bomen het bos bijna niet meer zien! Ik kies voor een van deze twee omdat service daarvoor hier goed te verkrijgen is, dit in tegenstelling tot andere merken. Alvast vriendelijk bedankt, Jelle |
|
| |||
| |||
| Hoi Jelle, ten eerste zit je met deze post in de verkeerde thread. Je haqd beter een neiwue post kunnen beginnen Ten 2e denk ik niet dat er slechte spullen te koop zijn, wel denk ik dat er slechte verkopers zijn. Die jij hebt gesproken lijkt me er een van. Een goede verkoper prijst hooguit (liever niet) zijn verkoopvoorkeur aan, hij kraakt zeker niet de ander af. Beuchat is ook zeker geen -B- merk. Als ik aan ijs (ice) duiken denk, dan denk ik toch aan metaal en niet aan kunststof. Misschien dat je je daar wat meer op kan orienteren. Metaal voert beter warmte toe vanuit de omgeving om de expansie afkoeling van perslucht te compenseren. Onder het ijs is dat eerder nodig dan in de rode zee Meer tips heb ik niet voor je want beide automaten zitten niet in mijn ervaringsgebeid. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Jelle" <laro_88@hotmail.com> schreef in bericht news:o84Bb.9109$G77.264@amsnews02.chello.com... > Goede avond allen, > > Ik ben een beginnende duiker, en mij sinds een aantal weken aan het > orienteren op de duikmarkt. > Wat mij nu opvalt is dat iedere winkel wat anders verteld, en dat elke > verkoper hét beste product ter wereld heeft en de rest niks is... > > Zo als het er nu uit ziet wil ik de seac sub pro 3000 kopen, omdat ik zoek > naar een semi-wing en deze erg lekker zit. > ( de 200 zit mij totaal niet lekker, en de mares varianten vindt ik erg > "tupperware" achtig!) > > Maar nu de adem automaat: ik wordt dus echt vanalles verteld, maar wat is nu > juist? > > De keuze gaat op dit moment tussen de Mares Proton Ice en de beuchat VX10 > iceberg. > > Ik wil een goede automaat hebben, die ook geschikt is voor ijs duiken, en > eventueel in de toekomst wat extremer? > > De Beuchart heeft een buisje met venturie klepje wat je kan instellen, in > een voor de rest complete kunststof behuizing.( volgens de verkope erg goede > gestabiliseerde 2e trap veel beter dan de Mares en stukken goedkoper tevens > zou de mares "blazen" in de mond en koude tanden bezorgen?!) > > De Mares is helemaal van metaal, vrij licht, met een simpel ventiel waar de > lucht de behuizing inkomt. Hier draait de lucht dan 3 x rond voor het de > mond in komt?! ( volgens deze verkoper heb je A klasse en B klasse merken, > en aangezien Beuchart met een B begint weet je al genoeg?! De proton zou erg > goed zijn, en niet gestabiliseerd want dat is onzin en kan alleen maar > kapot?!) > > Maar.. wát is nu de beste keuze van deze twee?? heeft er iemand ervaring met > deze automaten of een van deze twee? > Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken, want inmiddels kan ik dor de > bomen het bos bijna niet meer zien! > Ik kies voor een van deze twee omdat service daarvoor hier goed te > verkrijgen is, dit in tegenstelling tot andere merken. > > Alvast vriendelijk bedankt, > Jelle > > |
|
| |||
| |||
| Dag Jelle Ikzelf duik met de Proton Ice, kheb er echter nog geen ijsduiken mee gedaan, de koudste watertemperatuur was tot nu toe 7°C; geen enkel probleem ondervonden. De andere automaat ken ik alleen van naam, dus kan ik er geen beoordeling over geven. Over de proton ice ben ik zeer tevreden; zeer licht in de mond(bllast zeker niet in de mond), geen gezichtsverlies naar beneden door de compactheid, ademt zeer vlot, ook op diepte. Negatieve ervaringen heb ik nog niet ondervonden. Kheb er nu zo'n 60tal mee gedaan. Iemand andere ervaringen? MVG Wim "Jelle" <laro_88@hotmail.com> schreef in bericht news:o84Bb.9109$G77.264@amsnews02.chello.com... > Goede avond allen, > > Ik ben een beginnende duiker, en mij sinds een aantal weken aan het > orienteren op de duikmarkt. > Wat mij nu opvalt is dat iedere winkel wat anders verteld, en dat elke > verkoper hét beste product ter wereld heeft en de rest niks is... > > Zo als het er nu uit ziet wil ik de seac sub pro 3000 kopen, omdat ik zoek > naar een semi-wing en deze erg lekker zit. > ( de 200 zit mij totaal niet lekker, en de mares varianten vindt ik erg > "tupperware" achtig!) > > Maar nu de adem automaat: ik wordt dus echt vanalles verteld, maar wat is nu > juist? > > De keuze gaat op dit moment tussen de Mares Proton Ice en de beuchat VX10 > iceberg. > > Ik wil een goede automaat hebben, die ook geschikt is voor ijs duiken, en > eventueel in de toekomst wat extremer? > > De Beuchart heeft een buisje met venturie klepje wat je kan instellen, in > een voor de rest complete kunststof behuizing.( volgens de verkope erg goede > gestabiliseerde 2e trap veel beter dan de Mares en stukken goedkoper tevens > zou de mares "blazen" in de mond en koude tanden bezorgen?!) > > De Mares is helemaal van metaal, vrij licht, met een simpel ventiel waar de > lucht de behuizing inkomt. Hier draait de lucht dan 3 x rond voor het de > mond in komt?! ( volgens deze verkoper heb je A klasse en B klasse merken, > en aangezien Beuchart met een B begint weet je al genoeg?! De proton zou erg > goed zijn, en niet gestabiliseerd want dat is onzin en kan alleen maar > kapot?!) > > Maar.. wát is nu de beste keuze van deze twee?? heeft er iemand ervaring met > deze automaten of een van deze twee? > Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken, want inmiddels kan ik dor de > bomen het bos bijna niet meer zien! > Ik kies voor een van deze twee omdat service daarvoor hier goed te > verkrijgen is, dit in tegenstelling tot andere merken. > > Alvast vriendelijk bedankt, > Jelle > > |
|
| |||
| |||
| Huh.... dit volg ik even niet. "Nemo" <no_spam@my.adress> wrote in message news:dU2Bb.1356$qT3.248921115@hestia.telenet-ops.be... > Als je na het uitnemen en weer innemen van het mondstuk dit goed > "leegblaast" met de loosklep op het laagste punt, dan is er niet meer of > minder water in de lucht dan bij een ander type ontspanner. > Het is heel even wennen. > > Groeten > N. > "Azeus" <azizerrafay@NOSPAM_DAMNED_hotmail.com> schreef in bericht > news:3fd49aaa$0$216$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > Ik heb hier vaak meegedoken en het is een heerlijke automaat. > > Enige nadeel is het nat ademen bij een schuine stand. Maar daarentegen > zijn > > er weer mensen > > die graag slootwater drinken. > > ( ook een geintje ) > > > > Pluspunten: > > > > - DFC ( systeem van Mares , zelfde ademweerstand ongeacht de diepte ) > > - Lichtgewicht > > - Mooie vormgeving > > - Kunststof 2e trap, geen/weinig last van bevriezing ( kan ik over > meepraten > > :) ) > > - Ze worden heel goedkoop aangeboden ( grootste pluspunt ) > > > > Dus ik zou de set gewoon kopen. > > > > > > "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message > > news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > > > > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van de > > > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het aantrekkelijke > > > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en bij > > één > > > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > > > luchtbellen aan de linkerkant.. > > > > > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je graag > > > anders gezien? > > > > > > Groeten, > > > > > > KW > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Blijkbaar heb je dit dikwijls (het niet kunnen volgen na iets te hebben gelezen). Goede raad: Lees trager en desnoods herlees het indien je het wil begrijpen. Groeten N. "Michel" <please_no@spam.nl> schreef in bericht news:br3o06$3dh$1@news.cistron.nl... > Huh.... dit volg ik even niet. > > "Nemo" <no_spam@my.adress> wrote in message > news:dU2Bb.1356$qT3.248921115@hestia.telenet-ops.be... > > Als je na het uitnemen en weer innemen van het mondstuk dit goed > > "leegblaast" met de loosklep op het laagste punt, dan is er niet meer of > > minder water in de lucht dan bij een ander type ontspanner. > > Het is heel even wennen. > > > > Groeten > > N. > > "Azeus" <azizerrafay@NOSPAM_DAMNED_hotmail.com> schreef in bericht > > news:3fd49aaa$0$216$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > > Ik heb hier vaak meegedoken en het is een heerlijke automaat. > > > Enige nadeel is het nat ademen bij een schuine stand. Maar daarentegen > > zijn > > > er weer mensen > > > die graag slootwater drinken. > > > ( ook een geintje ) > > > > > > Pluspunten: > > > > > > - DFC ( systeem van Mares , zelfde ademweerstand ongeacht de diepte ) > > > - Lichtgewicht > > > - Mooie vormgeving > > > - Kunststof 2e trap, geen/weinig last van bevriezing ( kan ik over > > meepraten > > > :) ) > > > - Ze worden heel goedkoop aangeboden ( grootste pluspunt ) > > > > > > Dus ik zou de set gewoon kopen. > > > > > > > > > "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message > > > news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > > > > > > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van > de > > > > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het > aantrekkelijke > > > > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en > bij > > > één > > > > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > > > > luchtbellen aan de linkerkant.. > > > > > > > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je > graag > > > > anders gezien? > > > > > > > > Groeten, > > > > > > > > KW > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Wie had het over uinemen en herplaatsen mondstuk dan, hm? We hadden het over waterinname bij schuine stand kupske. Neem jij daarvoor de automaat uit de mond? Verder graag dit soort opmerkingen voor je houden. M "Bertje" <nomail@internet.com> wrote in message news:Q4iBb.161$aO7.85126295@hebe.telenet-ops.be... > Blijkbaar heb je dit dikwijls (het niet kunnen volgen na iets te hebben > gelezen). > Goede raad: Lees trager en desnoods herlees het indien je het wil begrijpen. > > Groeten > N. > > "Michel" <please_no@spam.nl> schreef in bericht > news:br3o06$3dh$1@news.cistron.nl... > > Huh.... dit volg ik even niet. > > > > "Nemo" <no_spam@my.adress> wrote in message > > news:dU2Bb.1356$qT3.248921115@hestia.telenet-ops.be... > > > Als je na het uitnemen en weer innemen van het mondstuk dit goed > > > "leegblaast" met de loosklep op het laagste punt, dan is er niet meer of > > > minder water in de lucht dan bij een ander type ontspanner. > > > Het is heel even wennen. > > > > > > Groeten > > > N. > > > "Azeus" <azizerrafay@NOSPAM_DAMNED_hotmail.com> schreef in bericht > > > news:3fd49aaa$0$216$e4fe514c@news.xs4all.nl... > > > > Ik heb hier vaak meegedoken en het is een heerlijke automaat. > > > > Enige nadeel is het nat ademen bij een schuine stand. Maar daarentegen > > > zijn > > > > er weer mensen > > > > die graag slootwater drinken. > > > > ( ook een geintje ) > > > > > > > > Pluspunten: > > > > > > > > - DFC ( systeem van Mares , zelfde ademweerstand ongeacht de diepte ) > > > > - Lichtgewicht > > > > - Mooie vormgeving > > > > - Kunststof 2e trap, geen/weinig last van bevriezing ( kan ik over > > > meepraten > > > > :) ) > > > > - Ze worden heel goedkoop aangeboden ( grootste pluspunt ) > > > > > > > > Dus ik zou de set gewoon kopen. > > > > > > > > > > > > "KW" <usenet@wojas.vvtp.tudelft.nl> wrote in message > > > > news:br21rr$3fe$1@news.tudelft.nl... > > > > > > > > > > Bij Pacific Diving in Reeuwijk hebben ze nu een leuke aanbieding van > > de > > > > > Dacor Viper 1e en 2e trap en de Viper Octo samen voor het > > aantrekkelijke > > > > > bedrag van 250 euro. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en > > bij > > > > één > > > > > van de recenties werd vermeld dat je wat last hebt van de stroom > > > > > luchtbellen aan de linkerkant.. > > > > > > > > > > Heeft iemand ervaring met dat ding? Wat vind je ervan? Wat had je > > graag > > > > > anders gezien? > > > > > > > > > > Groeten, > > > > > > > > > > KW > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Iemand ervaring met nitroxcursus.nl? | BarryNL | (Dutch) | 12 | 04-12-2007 04:13 PM |
| Dacor Viper | alex | (Italian) | 19 | 04-11-2007 02:28 PM |
| Dacor Viper | Chris | Gear | 0 | 03-27-2007 12:57 AM |
| iemand ervaring met gomundo.nl ? | duikerke | (Dutch) | 6 | 07-11-2006 12:37 PM |
| Re: Dacor Viper Tec Regulator | Mat Roemer | (German) | 0 | 01-16-2005 04:58 AM |