|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hoi, Ik ben pas nog twee en halve week in noord Sulawesi geweest. Ik heb gedoken bij de two fishdivers die hun duik resort op het eiland Bunaken hebben. Ik heb er veel schittrende duiken gemaakt (de nachtduiken zijn er heel special). Het eten en drinken op het resort is er top, De duiken zijn er perfect geregeld Niet meer dan vier duikers per gids en de duikteams gaan niet tegelijk in het water maar een minuut of tien na elkaar. Je hebt dan al de ruimte om te kijken en te filmen of foto's te maken. De ticket geregeld bij een reisbureau en mij per email aangemld bij de Two Fish Divers. In september hadden op het eiland bunaken maar twee duik resort veel gasten en de rest was dicht. Enkele ander grote resorts in en rond manado hadden ook wat gasten, maar heh, die hadden dan niet zo'n geweldig huis rif als bij de two fish divers. Die anderen moesten iedere dag eerst een minutje of 25 varen tot het dichtsbij zijnde puntje van het bunaken marine park. Je hebt in het park meer dan 30 duiksite's en ik nog niet eens de helft gezien en moet dus terug in 2005. 2004 heb ik een drie weekse duik rondreis georganiseerd en varen we van eiland naar eiland. Je wordt overigens in manado van het vliegveld voor niets als je een fles wijn mee neemt. Als je vliegt met singapore air heb je een gratis stop over in de stadt staat wwwar electronische apparatuur stukken goedkoper is dan in europa. Van uit Singapore waar ik op de terug weg een stop over had ben ik nog een week naar het eiland Tioman geweest in Malesie (september was niet het juiste moment om op tioman te zijn). In 2005 ga ik weer terug naar de two fish divers en kan ik weer heerlijk genieten. Ik ga dan de eerste week naar de Straat van Lembeth gevolgd door 2 weken Bunaken. Het is er echt fantastisch, haaien, baracuda's, walvissen, schilpaden, napoleon vissen, naakstslakken dolfijnen en nog veel meer. De dropoff en het rif zijn prachtig. Het zicht onder water is 45 meter of meer. Roy Obdam "famoort" <famoort@home.nl> wrote in message news:<brssp5$gnk$1@news4.tilbu1.nb.home.nl>... > Wie heeft bruikbare info over deze twee duiklocaties? Ik weet dat er op > internet veel te vinden is maar het gaat mij m.n. om ervaringen van collega > duikers over duikstekken, weer, beste periode van het jaar, groot/kleine > vis, stroming noem maar op. > > Alvast bedankt voor jullie reactie. > > Paul > > > "famoort" <famoort@home.nl> wrote in message news:brssp5$gnk$1@news4.tilbu1.nb.home.nl... > Wie heeft bruikbare info over deze twee duiklocaties? Ik weet dat er op > internet veel te vinden is maar het gaat mij m.n. om ervaringen van collega > duikers over duikstekken, weer, beste periode van het jaar, groot/kleine > vis, stroming noem maar op. > > Alvast bedankt voor jullie reactie. > > Paul > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| plongée au sulawesi bunaken island | WILLIAM FOOTTIT | (French) | 0 | 04-12-2007 11:27 AM |
| manado bunaken siladen - sulawesi | moby | (Italian) | 7 | 04-11-2007 02:27 PM |
| Monado - North Sulawesi | alvid kok | Indonesia | 1 | 03-26-2007 09:50 PM |
| Diving around Bangka - North Sulawesi | Owen.Tap@gmail.com | Indonesia | 29 | 12-16-2006 12:58 PM |
| Bali, Lombok, Sulawesi, Borneo | Le Chasseur | (Dutch) | 12 | 08-07-2006 07:55 AM |