|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wat gaat me dat kosten ongeveer, een nieuwe latex nekseal op een trilaminaat droogpak ? En is er veel verschil in prijzen bij diverse ateliers ? Wie - o - wie weet er meer ? -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| Thomas, De snelste is in elk geval in Scharendijke - De Grevelingen Doen het in 1 dag! Maar ze zijn ook zeker niet duur. Ik was iets van 130 euro kwijt voor manchetten en nekseal. Guido |
|
| |||
| |||
| "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> schreef in bericht news:btfd78$87s$1@nl-news.euro.net... > Wat gaat me dat kosten ongeveer, > een nieuwe latex nekseal op een trilaminaat droogpak ? > > En is er veel verschil in prijzen bij diverse ateliers ? Wie - o - wie weet > er meer ? > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > Een beetje doe het zelver doet dat zelf, seal kopen, goede lijm..... Je oude seal afsnijden, laat een rand latex zitten op het trilaminaat, dan een voetbal in het pak stoppen, de seal er overheen doen (over die bal) goed op zijn plaats brengen, zodat ie goed over de overgebleven latex rand heen valt, dan sla je een stukje latex ter breedte van de lijmnaad terug (van de seal dus), dan schuur je het overgebleven randje én de teruggeslagen rand licht op. Dan beide delen GOED insmeren met lijm (gaat prima met bisontix), even laten drogen. Dan het teruggeslagen deel terug rollen, en de gehele naad goed aan rollen, dat gaat prima met een behangnaad roller............en klaar is kees Ik heb dat zelf al meerdere keren gedaan en nog nooit lekkage gehad met bovenstaande manier. seals kosten tussen de 15 en 25 euro......... Suc6 |
|
| |||
| |||
| De Grevelingen: nekseal 44? en slechts 1 dag pak kwijt voor dat werk perfect! André "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message news:btfd78$87s$1@nl-news.euro.net... > Wat gaat me dat kosten ongeveer, > een nieuwe latex nekseal op een trilaminaat droogpak ? > > En is er veel verschil in prijzen bij diverse ateliers ? Wie - o - wie weet > er meer ? > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > |
|
| |||
| |||
| Nou, dat klinkt doenlijk. Dat wordt dus een nieuwe SDaL eXperičnce ! Dat Bisontix het goed doet verbaast me een beetje. Ik zou verwacht hebben dat er speciale latexlijm zou zijn ofzo. Waar haal ik zo'n seal van de plank ? -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Phalanx" <niks@fake.ty> schreef in bericht news:3ffb3e28$0$124$e4fe514c@dreader10.news.xs4all .nl... > Een beetje doe het zelver doet dat zelf, seal kopen, goede lijm..... > > Je oude seal afsnijden, laat een rand latex zitten op het trilaminaat, dan > een voetbal in het pak stoppen, de seal er overheen doen (over die bal) goed > op zijn plaats brengen, zodat ie goed over de overgebleven latex rand heen > valt, dan sla je een stukje latex ter breedte van de lijmnaad terug (van de > seal dus), dan schuur je het overgebleven randje én de teruggeslagen rand > licht op. Dan beide delen GOED insmeren met lijm (gaat prima met bisontix), > even laten drogen. Dan het teruggeslagen deel terug rollen, en de gehele > naad goed aan rollen, dat gaat prima met een behangnaad roller............en > klaar is kees > > > Ik heb dat zelf al meerdere keren gedaan en nog nooit lekkage gehad met > bovenstaande manier. > > seals kosten tussen de 15 en 25 euro......... > > Suc6 > > |
|
| |||
| |||
| Daantje, Dat klinkt als het plakken van een fietsband. Maar goed, als het werkt... Een nieuwe latex nekseal in mijn vorige droogpak zou 45 euro hebben gekost. Plus verzendkosten, aangezien ik niet alledag in Zeeland zit... Andries Kalter. www.andrieskalter.nl |
|
| |||
| |||
| Vandaag nog nog even de huidige prijs nagevraagd. Nekseal vervangen kost 65 euro! (sorry, was wat oudere prijs) |
|
| |||
| |||
| "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> schreef in bericht news:bthjcb$14bd$1@nl-news.euro.net... > Nou, dat klinkt doenlijk. Dat wordt dus een nieuwe SDaL eXperičnce ! > Dat Bisontix het goed doet verbaast me een beetje. Ik zou verwacht hebben > dat er speciale latexlijm zou zijn ofzo. > PS is BisonTix is beter geschikt omdat het minder snel druipt dan de gewone Bisonkit......verder is het exact hetzelfde Er is natuurlijk speciale latex lijm verkrijgbaar, maar dat is vele malen duurder.....en het effect is hetzelfde |
|
| |||
| |||
| "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote: >Dat Bisontix het goed doet verbaast me een beetje. Ik zou verwacht hebben >dat er speciale latexlijm zou zijn ofzo. Gebruik toch liever wat 'betere' lijm zoals Bostik 2402 of 3M 5200. Steven +------------------------------------------------+ | Please use steevke at hotmail dot com to reply | +------------------------------------------------+ | Nunc Plaudite Manibus | +------------------------------------------------+ |
|
| |||
| |||
| Als het dan toch vervangen moet worden, overweeg een neopreen nekseal, stuk aangenamer en warmer. Marc |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| droogpak vraagje: hoe heet het connectortje dat in het droogpak wordt gestopt. | Jan Willem | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 04:14 PM |
| nekseal sluit niet goed af | Frans Damen | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 04:14 PM |
| wetsuit met tekorte nekseal !! wie helpt?? | de vliegende duiker | (Dutch) | 12 | 04-12-2007 03:57 PM |
| Neopreen nekseal | Edmund Fennema | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 02:22 PM |
| Reparatie nekseal? | recreatie_duiker | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:15 PM |