|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hey! Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? Groeten, Maurice |
|
| |||
| |||
| Eind mei moet een 3mm voldoende zijn. JANUK "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> wrote in message news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice > > |
|
| |||
| |||
| 3 mm is genoeg. Sommigen duiken zelfs zonder pak maar dat is mij te koud bij duiken van meer dan 60 minuten. Willem "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> schreef in bericht news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice > > |
|
| |||
| |||
| Ik ben vorig jaar half april geweest en toen was 3 mm echt nog te koud. Er waren mensen uit onze groep die 3 mm bij zich hadden maar toch 5 mm hebben gehuurd. Ik heb zelf 7mm semidroog meegenomen en dat was lekker. Ik heb even in mijn logboek gekeken. September 2002 was het water 28/29 gr. in November/December 2002 26 gr. en in April 2003 22/23 gr. Op de site van Voodoo staat een temperatuur tabbelletje http://www.voodoodivers.com/weather_d.htm Groet Sandra "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> wrote in message news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice > > |
|
| |||
| |||
| "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> schreef in bericht news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice > > Je zult onderwater wel wat zweten, eind mei is het water in dat gebied zeker 25 graden vorig jaar, februari/maart, in Hurghada (80 km zuid westelijker) was de watertemperatuur 22 graden (Celcius, geen Fahrenheit!!). Een 3 mm was voor mij voldoende, tenzij je een koukleum bent Henk Vos |
|
| |||
| |||
| "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> schreef in bericht news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice Maurice, Ik gebruik een 5mm pak, zelfs in 28/29gr. Is jammer als je het toch koud gaat krijgen met een 3mm. Ook aan het eind mag het toch wel comfortabel zijn. Kijk eens rond op de komende beurs. Voor 125/150 Euro moet je toch een leuk pak kunnen kopen. Succes Karel |
|
| |||
| |||
| Beste Maurice, Ik woon en werk al twee jaar in Sharm, althans tot gisteren. Ik ben nu weer terug in Nl. ;-( Voor de meeste duikers is 3mm echt te koud. Zelfs in de zomermaanden, als de watertemperatuur 29 graden is! Natuurlijk is het een persoonlijke keuze, heb je het snel koud of niet? Hoeveel biopreen heb je van jezelf?De eerste 2 dagen gaat het meestal nog wel. Maar tijdens het duiken koel je af, en je krijgt steeds meer problemen om op te warmen tussen de duiken door. Ik ben, geloof ik, de enige gek in Sharm die ook tijdens de wintermaanden in een shortie duikt, de watertemperatuur is nu ongeveer 22 graden. Voor mij geen probleem. Meeste collegae duiken droog of semidroog. Ik zou je adviseren om of een "chicken-vest" (neopreen hemdje), extra shortie of 5 mm pak mee te nemen. Een hood wil ook helpen. Groetjes - marieke www.sinaidivers.com "Maurice Wieggers" <m.wieggers1@chello.nl> schreef in bericht news:S6RTb.162$F62.140@amsnews05.chello.com... > Hey! > > Wij gaan eind mei voor de eerste keer duiken in Sharm. > Ik heb een 3mm full body pak. Is dat warm genoeg? > > Groeten, Maurice > > |
|
| |||
| |||
| Ik dacht bij mezelf : Ik neem mijn 4mm pak mee.. (lange mouwen, lange broek) ... Veel te koud als je een uurtje wil genieten... Met korte mouwen en broek is het onhoudbaar. Ik heb daarboven een 6mm vestje overgetrokken en dat ging prima .. Volgende keer neem ik toch mijn 2x7mm vestje mee ; voor mij graag warm .. Jan |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Sharm el Sheikh | Harri =?iso-8859-1?Q?Kankaanp=E4=E4?= | (Swedish) | 6 | 04-12-2007 05:34 PM |
| Sharm el sheikh | Filip | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 03:22 PM |
| Sharm El Sheikh | AirOne | (French) | 15 | 04-11-2007 05:40 PM |
| Sharm El Sheikh | Charles King | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 1 | 03-27-2007 12:26 AM |
| what to do in sharm el sheikh | the great yin | Egypt | 3 | 03-26-2007 11:22 PM |