|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| vrienden, Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander apparaat gebruikt wordt. er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar ik kom er niet uit. wie heeft de oplossing ?? M.L. |
|
| |||
| |||
| Heb je geen Palm (Hootsync) of ander apparaat op com1 dat in de achtergrond werkt? iDive Erwin "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message news:d732f51c.0402291336.455b00d2@posting.google.c om... > vrienden, > > Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface > aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager > zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als > ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander > apparaat gebruikt wordt. > er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt > ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via > LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... > > Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar > ik kom er niet uit. > > wie heeft de oplossing ?? > > M.L. |
|
| |||
| |||
| Hallo M.L. Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad. In mijn geval heeft het geholpen om de compoort weg te gooien in apparaatbeheer en vervolgens opnieuw op te starten. Toen heeft hij de compoort opnieuw gevonden en was het probleem over. Ik weet echter niet of dat voor jou ook een oplossing is. Er kunnen namelijk vele oorzaken zijn die dit veroorzaken: - Dubbel gebruikte IRQ of adres van COM1 - Een ander programma dat resident op de achtergrond meeloopt en de compoort gebruikt of locked. Je kan eventueel eens proberen om de compoort om te zetten naar COM2. Dit kan of op de kaart door middel van jumpers of in de bios van je machine. Als er een ander programma is dat je com-poort bezet houd, zal dat dan waarschijnlijk met een foutmelding komen en zal je suunto interface waarschijnlijk werken. Overigens maken normaal COM1 en COM3 gebruik van dezelfde IRQ en COM2 en COM4 ook. Als je een muis of een ander polling device op COM3 hebt, zal waarschijnlijk COM1 ook niet goed werken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes toegewenst, Janco "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> schreef in bericht news:d732f51c.0402291336.455b00d2@posting.google.c om... > vrienden, > > Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface > aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager > zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als > ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander > apparaat gebruikt wordt. > er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt > ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via > LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... > > Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar > ik kom er niet uit. > > wie heeft de oplossing ?? > > M.L. |
|
| |||
| |||
| com 1 en com 3 zijn een en dezelfde net als 2 en 4 dus ff verwijderen en opnieuw opstarten dan werkt het meestal direct! suc 6 "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message news:d732f51c.0402291336.455b00d2@posting.google.c om... > vrienden, > > Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface > aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager > zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als > ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander > apparaat gebruikt wordt. > er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt > ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via > LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... > > Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar > ik kom er niet uit. > > wie heeft de oplossing ?? > > M.L. |
|
| |||
| |||
| "iDive" <erwinNOSPAM@gezellie.com> wrote in message news:<4042de7c$0$80592$ee9da40f@news.wanadoo.nl>.. . > Heb je geen Palm (Hootsync) of ander apparaat op com1 dat in de achtergrond > werkt? > > iDive > Erwin > Erwin, Ik had active sinc op mijn pc staan. Hoewel ik hem had ingesteld op 'handmatig' blijkt het verwijderen van dit programma wel de oplossing te zijn. Nu is alleen de vraag hoe ik mijn babycomputertje voortaan kan 'updaten'. kortom: hoe installeer ik active sinc zo dat hij niet weer een conflict veroorzaakt ? heb je daar ook een oplossing voor ? met vriendelijke groeten, Mahinder L. te V. |
|
| |||
| |||
| Ik heb mijn hotsync zo ingesteld dat die niet automatisch laad, maar alleen als ik hem opstart. Dat is wat omslachtiger dan het automatisch laten opstarten, maar aangezien ik vaker ook andere apparatuur gebruik moet laten maken van 1 com-poort is het wel handiger dan je iedere keer afvragen waarom tie het nu weer niet doet... Een andere oplossing zou zijn om een andere com-poort te gebruiken (als je er meer dan 1 hebt) of een insteekkaartje met meerdere com-poorten te kopen. Succes! iDive Erwin "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message news:d732f51c.0403011151.5a03cd0a@posting.google.c om... > "iDive" <erwinNOSPAM@gezellie.com> wrote in message news:<4042de7c$0$80592$ee9da40f@news.wanadoo.nl>.. . > > Heb je geen Palm (Hootsync) of ander apparaat op com1 dat in de achtergrond > > werkt? > > > > iDive > > Erwin > > > > Erwin, > > Ik had active sinc op mijn pc staan. Hoewel ik hem had ingesteld op > 'handmatig' blijkt het verwijderen van dit programma wel de oplossing > te zijn. Nu is alleen de vraag hoe ik mijn babycomputertje voortaan > kan 'updaten'. kortom: hoe installeer ik active sinc zo dat hij niet > weer een conflict veroorzaakt ? heb je daar ook een oplossing voor ? > > met vriendelijke groeten, > > Mahinder L. te V. |
|
| |||
| |||
| Stom van mezelf om me na die lap tekst pas af te vragen of de interface wel werkt (e.v.t. op een andere PC) :-S is dat zo? -- Groeten, Yuri (Mail adres achteruit lezen :) ) "Yuri Goosen" <ln.nomed.amgyne@swen> schreef in bericht news:1047eoooasg9uc2@corp.supernews.com... > Als dat zo was dan hadden ze ook hetzelfde geheten...COM1 en 3 hebben wel > hetzelfde IRQ maar een ander geheugen adres (2 en 4 idem) :) > > Maargoed, ik neem aan dat COM2 niet aanwezig is op je computer omdat je deze > anders wel had gebruikt voor je interface en op COM3 een intern modem zit. > COM2 staat echter wel ingesteld in het BIOS en op COM3 een modem zit. > Wat ik dan altijd doe is COM2 uitschakelen in het BIOS zodat het (plug en > play) modem automagisch COM2 pakt (e.v.t. uit windows verwijderen als dat > niet gebeurd), COM1 kan nu ongehinderd zn werk doen zonder dat het modem > interrupt! > > Als we het over een infrarood poort op COM2 hebben dan is het misschien > handiger om deze op COM3 in te stellen (IRQ 4 / adres 3E8) en je bereikt > hetzelfde effect! > > -- > Suc6, > Yuri > (Mail adres achteruit lezen :) ) > "Fuck a Duck" <VERWIJDERDIT@hotmail.com> schreef in bericht > news:bTK0c.2658$EV2.8649@amstwist00... > > com 1 en com 3 zijn een en dezelfde > > > > net als 2 en 4 > > > > dus ff verwijderen en opnieuw opstarten dan werkt het meestal direct! > > suc 6 > > > > "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message > > news:d732f51c.0402291336.455b00d2@posting.google.c om... > > > vrienden, > > > > > > Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface > > > aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager > > > zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als > > > ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander > > > apparaat gebruikt wordt. > > > er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt > > > ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via > > > LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... > > > > > > Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar > > > ik kom er niet uit. > > > > > > wie heeft de oplossing ?? > > > > > > M.L. > > > > > > |
|
| |||
| |||
| iDive <erwinNOSPAM@gezellie.com> schreef in berichtnieuws 4042de7c$0$80592$ee9da40f@news.wanadoo.nl... > Heb je geen Palm (Hootsync) of ander apparaat op com1 dat in de achtergrond > werkt? > > iDive > Erwin Goeie tip Erwin, Een andere oorzaak (die bij mij roet in het eten gooide) was een IR-poort, die behalve een hardwarepoort ook een virtuele poort claimde. Na het uitschakelen van de IR poort was het euvel verholpen. PS: je hebt de computer toch wel VAN de interface als je test he?! Ron > > > "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message > news:d732f51c.0402291336.455b00d2@posting.google.c om... > > vrienden, > > > > Ik heb een kleine uitdaging:Ik heb de originele suunto interface > > aangesloten op com1. als ik vervolgens de test doe in de divemanager > > zegt hij dat hij de interface op geen een com port gevonden heeft. als > > ik via transfer op cobra klik zegt hij dat com 1 door een ander > > apparaat gebruikt wordt. > > er is geen conflict volgens het apparaatbeheer en alleen com 3 wordt > > ,met een andere irc, gebruikt. de muis gaat via usb en de printer via > > LPT 1, en internet via de ethernetkaart..... > > > > Ik heb via google en via suunto.com gezocht naar een oplossing, maar > > ik kom er niet uit. > > > > wie heeft de oplossing ?? > > > > M.L. > > |
|
| |||
| |||
| "iDive" <erwinNOSPAM@gezellie.com> wrote in message news:<40439cb0$0$65167$d5255a0c@news.wanadoo.nl>.. . > Ik heb mijn hotsync zo ingesteld dat die niet automatisch laad, maar alleen > als ik hem opstart. Dat is wat omslachtiger dan het automatisch laten > opstarten, maar aangezien ik vaker ook andere apparatuur gebruik moet laten > maken van 1 com-poort is het wel handiger dan je iedere keer afvragen waarom > tie het nu weer niet doet... > Een andere oplossing zou zijn om een andere com-poort te gebruiken (als je > er meer dan 1 hebt) of een insteekkaartje met meerdere com-poorten te kopen. > > Succes! > > iDive > Erwin > > > > beste Erwin, Ik had active sinc al op handmatig staan maar dat helpt niet, het wordt dus een kaartje met extra compoort. thanx, ML |
|
| |||
| |||
| Veel computers, zoals mij laptop hebben niet eens meer een com-poort. Er is maar een goede oplossing voor het com-poorten probleem: Suunto ertoe bewegen een deugdelijke interface op USB te maken. Maar ja, nog eerder ontdek je een mc drive op mars. Stan |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| M: Suunto Cobra | Tero Leppänen | (Swedish) | 0 | 04-12-2007 04:38 PM |
| interface cobra suunto | Eric | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 02:22 PM |
| Suunto Cobra PC interface cables? | Richard Santink | Gear | 23 | 12-27-2006 04:40 PM |
| Suunto Cobra | Ed | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 20 | 10-24-2004 10:33 AM |
| Suunto Cobra | Ed | Gear | 8 | 10-24-2004 10:33 AM |