|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hoi duikers, Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een vraag: De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, helaas in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel te zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig en binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug naar 18 meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die manier veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook antwoorden natuurlijk) Groeten, Michel |
|
| |||
| |||
| On Wed, 10 Mar 2004 10:45:44 +0100, "michel" <no@spam.please> wrote: >Hoi duikers, snip >Michel Koop een 32% jet. steven +------------------------------------------------+ | Please use steevke at hotmail dot com to reply | +------------------------------------------------+ | Hinc illae lacrimae | +------------------------------------------------+ |
|
| |||
| |||
| CESA ? -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > Hoi duikers, > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een vraag: > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, helaas > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel te > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig en > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug naar 18 > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die manier > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook antwoorden > natuurlijk) > > Groeten, > > Michel > > > |
|
| |||
| |||
| Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? Reken reken en je weet wat er in de loop zit. of neem deze als basis om ze om te rekenen http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm gr. Marc "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > Hoi duikers, > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een vraag: > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, helaas > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel te > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig en > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug naar 18 > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die manier > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook antwoorden > natuurlijk) > > Groeten, > > Michel > > > |
|
| |||
| |||
| Hoi Marc, De loop is niet het probleem. Daarme kan je veel dieper dan 18 meter. De bail out is het probleem. Dat is het beperkende mengsel. direct 50% op je longen... Maar ik zoek hoog en laag naar 32% jets nu, maar heb nog niets gevonden. gek genoeg heeft watersafety ze niet .. :( Mich "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message news:c2n4jf$1v0mp7$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? > Reken reken en je weet wat er in de loop zit. > of neem deze als basis om ze om te rekenen > http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm > > gr. Marc > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > > Hoi duikers, > > > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een > vraag: > > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, > helaas > > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel te > > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig en > > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug naar > 18 > > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die > manier > > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook > antwoorden > > natuurlijk) > > > > Groeten, > > > > Michel > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Ik heb laatst 80% jets voor mijn Dolfin bij Moby Dick gekocht. Dus zul je de 32% jets daar waarschijnlijk ook kunnen bestellen. Ze hebben ze natuurlijk niet op voorraad liggen Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:c2n5pc$g8$1@news.cistron.nl... > Hoi Marc, > > De loop is niet het probleem. Daarme kan je veel dieper dan 18 meter. > De bail out is het probleem. Dat is het beperkende mengsel. direct 50% op je > longen... > Maar ik zoek hoog en laag naar 32% jets nu, maar heb nog niets gevonden. > gek genoeg heeft watersafety ze niet .. :( > > Mich > > > > "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message > news:c2n4jf$1v0mp7$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? > > Reken reken en je weet wat er in de loop zit. > > of neem deze als basis om ze om te rekenen > > http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm > > > > gr. Marc > > > > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > > news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > > > Hoi duikers, > > > > > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een > > vraag: > > > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, > > helaas > > > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > > > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel > te > > > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > > > > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig > en > > > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug > naar > > 18 > > > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die > > manier > > > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > > > > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > > > > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook > > antwoorden > > > natuurlijk) > > > > > > Groeten, > > > > > > Michel > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "michel" <no@spam.please> wrote: >Hoi Steven, > >Probeer ik eens goedkoop te doen :( >Anyway....dan rats ik toch sneller door mijn luchtvoorraad? > >Groeten, > >Michel Pak een grotere fles, zet er een H-valve op en dan zit er ineens je bailout op. steven +------------------------------------------------+ | Please use steevke at hotmail dot com to reply | +------------------------------------------------+ | Hinc illae lacrimae | +------------------------------------------------+ |
|
| |||
| |||
| Ik bedoelde ook gewoon de 32% op de standaard aansluiting van de ray. Hierdoor heb je een grotere diepe voor je systeem en een grotere diepte voor je bailout. Marc "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:c2n5pc$g8$1@news.cistron.nl... > Hoi Marc, > > De loop is niet het probleem. Daarme kan je veel dieper dan 18 meter. > De bail out is het probleem. Dat is het beperkende mengsel. direct 50% op je > longen... > Maar ik zoek hoog en laag naar 32% jets nu, maar heb nog niets gevonden. > gek genoeg heeft watersafety ze niet .. :( > > Mich > > > > "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message > news:c2n4jf$1v0mp7$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? > > Reken reken en je weet wat er in de loop zit. > > of neem deze als basis om ze om te rekenen > > http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm > > > > gr. Marc > > > > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > > news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > > > Hoi duikers, > > > > > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een > > vraag: > > > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, > > helaas > > > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > > > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel > te > > > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > > > > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig > en > > > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug > naar > > 18 > > > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die > > manier > > > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > > > > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > > > > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook > > antwoorden > > > natuurlijk) > > > > > > Groeten, > > > > > > Michel > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| 32% op de standard aansluiting van de ray? Moet ik toch een onderdeel vervangen ben ik bang. Ik vind ook in de handleiding van de Ray niets over een standaard 32% aansluiting. Alleen dat nitrox 50% moet worden gebruikt, tot een diepte van maximaal 22 meter (ik zou 18 hebben gekozen overigens) Meer info? Groeten, Mich "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message news:c2pfli$1uqqn0$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > Ik bedoelde ook gewoon de 32% op de standaard aansluiting van de ray. > Hierdoor heb je een grotere diepe voor je systeem en een grotere diepte voor > je bailout. > > Marc > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > news:c2n5pc$g8$1@news.cistron.nl... > > Hoi Marc, > > > > De loop is niet het probleem. Daarme kan je veel dieper dan 18 meter. > > De bail out is het probleem. Dat is het beperkende mengsel. direct 50% op > je > > longen... > > Maar ik zoek hoog en laag naar 32% jets nu, maar heb nog niets gevonden. > > gek genoeg heeft watersafety ze niet .. :( > > > > Mich > > > > > > > > "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message > > news:c2n4jf$1v0mp7$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > > Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? > > > Reken reken en je weet wat er in de loop zit. > > > of neem deze als basis om ze om te rekenen > > > http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm > > > > > > gr. Marc > > > > > > > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > > > news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > > > > Hoi duikers, > > > > > > > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een > > > vraag: > > > > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out gas, > > > helaas > > > > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > > > > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel veel > > te > > > > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > > > > > > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik veilig > > en > > > > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug > > naar > > > 18 > > > > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op die > > > manier > > > > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > > > > > > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > > > > > > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook > > > antwoorden > > > > natuurlijk) > > > > > > > > Groeten, > > > > > > > > Michel > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Ik heb nooit gezegd dat je een onderdeel moet vervangen. Het is gewoon mogelijk nitrox 32 door de 50 procent nozzle te gebruiken. De O2 in de loop zal dan verder zakken dan normaal. Ik neem aan dat je een Oxygauge erbij hebt of iets dergelijks. Meet de O2 in de loop bij 50% in de fles. deze zal in de loop ongeveer 38 % zijn. Hang er een fles met 32% aan en meet de O2 in de loop.(op de bank thuis. Zonder O2 meter in het systeem zou ik dit niet proberen zeker niet in het water. Ik zou zonder O2 meter zowieso niet in het water gaan. Ik heb voor de dolphin voor deze truc een excel sheet gemaakt enige jaren terug. Is te downloaden op www.scudipros.nl/dolphin Hier in vindt je de gebruikte formules met een beetje hobbieen kun je deze aanpassen voor je ray. Voor de dolphin kloppen ze vrij goed. Gr. Marc "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:c2pgue$q2f$1@news.cistron.nl... > 32% op de standard aansluiting van de ray? > Moet ik toch een onderdeel vervangen ben ik bang. Ik vind ook in de > handleiding van de Ray niets over een standaard 32% aansluiting. Alleen dat > nitrox 50% moet worden gebruikt, tot een diepte van maximaal 22 meter (ik > zou 18 hebben gekozen overigens) > > Meer info? > > Groeten, > > Mich > > "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message > news:c2pfli$1uqqn0$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > Ik bedoelde ook gewoon de 32% op de standaard aansluiting van de ray. > > Hierdoor heb je een grotere diepe voor je systeem en een grotere diepte > voor > > je bailout. > > > > Marc > > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > > news:c2n5pc$g8$1@news.cistron.nl... > > > Hoi Marc, > > > > > > De loop is niet het probleem. Daarme kan je veel dieper dan 18 meter. > > > De bail out is het probleem. Dat is het beperkende mengsel. direct 50% > op > > je > > > longen... > > > Maar ik zoek hoog en laag naar 32% jets nu, maar heb nog niets gevonden. > > > gek genoeg heeft watersafety ze niet .. :( > > > > > > Mich > > > > > > > > > > > > "Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote in message > > > news:c2n4jf$1v0mp7$1@ID-192295.news.uni-berlin.de... > > > > Wat dacht je van 32% op de standaard aansluiting?? > > > > Reken reken en je weet wat er in de loop zit. > > > > of neem deze als basis om ze om te rekenen > > > > http://www.scudipros.nl/dolphin/calcs.htm > > > > > > > > gr. Marc > > > > > > > > > > > > "michel" <no@spam.please> schreef in bericht > > > > news:c2mo7r$ft4$1@news.cistron.nl... > > > > > Hoi duikers, > > > > > > > > > > Heb recent een nieuwe Dreager Ray gekocht. Prachtig, maar ik heb een > > > > vraag: > > > > > De MOD voor dit ding, word natuurlijk bepaald door zijn Bail out > gas, > > > > helaas > > > > > in dit geval dus standaard 50% O2, dus 18 mtr. bij ppO2 van 1.4 > > > > > Nu is er in nederland beneden de 18 meter natuurlijk niet zo heel > veel > > > te > > > > > zien, maar iets diepere duiken komen wel voor in mijn logboek... LOL > > > > > > > > > > Lijkt mij dat als ik een extra bailout tank meeneem, waarmee ik > veilig > > > en > > > > > binnen de marges een opstijging kan maken van diepere wateren, terug > > > naar > > > > 18 > > > > > meter, en daar een switch doe naar mijn standaard bailout , ik op > die > > > > manier > > > > > veilig met mijn Ray naar wat diepere wateren kan, toch? > > > > > > > > > > Tenslotte blijf ik overal binnen de marges? > > > > > > > > > > Xavier/Nico, jullie weten hier vast meer van? (anderen mogen ook > > > > antwoorden > > > > > natuurlijk) > > > > > > > > > > Groeten, > > > > > > > > > > Michel > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Vraag temperatuur | Gerard | (Dutch) | 7 | 04-12-2007 04:01 PM |
| FF een domme vraag | jackelŠ | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 04:00 PM |
| Vraag over vis in Grevelingen | ZeelandDiver | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:39 PM |
| Trekreserve vraag. | GerardŽ | (Dutch) | 60 | 04-12-2007 02:29 PM |
| [ADVERT] Trip to Bail & Lombok Jan/Feb 2006 | jason | Indonesia | 7 | 05-19-2005 03:32 AM |