|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo iedereen, ik vroeg me het volgende af: Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde mensen?) Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet wat het moet zijn. Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! Alvast bedankt voor de reactie's! PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? |
|
| |||
| |||
| als je toch naar de huisarts gaat vraag dan meteen een verwijsbrief voor de k.n.o arts wim "Michael" <michael@m-p.demon.nl> schreef in bericht news:108n2bkqggbiu38@corp.supernews.com... > Hallo iedereen, > > ik vroeg me het volgende af: > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > mensen?) > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet > wat het moet zijn. > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > > Alvast bedankt voor de reactie's! > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? > > |
|
| |||
| |||
| hallo michael, je zou eens kunnen proberen te slikken ipv je neus dicht te knijpen. gewoon slikken alsof je een slokje water drinkt. succes Astrid "Michael" <michael@m-p.demon.nl> wrote in message news:108n2bkqggbiu38@corp.supernews.com... > Hallo iedereen, > > ik vroeg me het volgende af: > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > mensen?) > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet > wat het moet zijn. > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > > Alvast bedankt voor de reactie's! > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? > > |
|
| |||
| |||
| "Michael" schreef in bericht > Hallo iedereen, > > ik vroeg me het volgende af: > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > mensen?) > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet > wat het moet zijn. > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > > Alvast bedankt voor de reactie's! > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? Beste michael. Probeer eens de Pro Ear. http://www.proear2000.com/ Ook moet je wel klaren, maar minder vaak en veel gemakkelijker. Heb er nog eentje voor je , met bijbehorende cap. https://www.proear2000.com/shop/more.asp?p_id=1&num=1 -- Vriendelijke (duik)groet, -(.·÷[ Athlon ]÷·.)- http://community.webshots.com/user/athlon70 |
|
| |||
| |||
| He bedankt voor die link man! Ik vroeg me al af of er inderdaad als zoiets was maar kon niks vinden. Of het het probleem verhelpt weet ik natuurlijk niet maar het is natuurlijk altijd nog een optie om eens te proberen. Ga nog ff rond neuzen op die site, maar bedankt voor deze info!! "-(.·÷[ Athlon ]÷·.)-" <doei,doei@home.nl> wrote in message news:c6gbub$bvg$1@news3.tilbu1.nb.home.nl... > > "Michael" schreef in bericht > > > Hallo iedereen, > > > > ik vroeg me het volgende af: > > > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische > oplossing > > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom > dit > > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > > mensen?) > > > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de > huisarts > > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren > voor > > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee > niet > > wat het moet zijn. > > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en > dat > > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > > > > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en > alles > > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > > > > Alvast bedankt voor de reactie's! > > > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken > hun > > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? > > Beste michael. > > Probeer eens de Pro Ear. http://www.proear2000.com/ > > Ook moet je wel klaren, maar minder vaak en veel gemakkelijker. > > Heb er nog eentje voor je , met bijbehorende cap. > > https://www.proear2000.com/shop/more.asp?p_id=1&num=1 > > -- > Vriendelijke (duik)groet, > > -(.·÷[ Athlon ]÷·.)- > > http://community.webshots.com/user/athlon70 > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Michael wrote: > Hallo iedereen, > > ik vroeg me het volgende af: > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > mensen?) > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. Bij mij lukte het ook de eerste keer niet. Volgens mij is het ook een kwestie van handigheid, en vooral: op tijd doen. Als je al te diep bent is er te veel tegendruk en lukt het niet meer. Mijn advies: blijf nog een tijdje oefenen (in het zwembad). > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? > Je hebt volgelaatsmaskers waar een gewoon *neusje* in zit (van Scubapro bv.) andere hebben balletjes die je neus dichtdrukken als je tegen de automaat duwt. gr, Kees |
|
| |||
| |||
| "Michael" <michael@m-p.demon.nl> wrote in message news:108n2bkqggbiu38@corp.supernews.com... > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet > wat het moet zijn. > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > Alvast bedankt voor de reactie's! Maak je niet direct zorgen, zoals alles in het lichaam moet ook dit onderdeel soms getraind worden. Veel beginnende duikers hebben hier last van gehad. Bij mij heeft het destijds zeker een jaar geduurd. Nu ga ik als een raket naar beneden De allereerste meters veelvuldig maar niet geforceerd klaren. Overigens zijn er diverse methoden voor. Kijk even op mijn site surf.to/scubadoe onder medisch&training. Daar vindt je een link naar een engelse site met een enorme berg manieren om je oren te klaren. Groet Willem 1 |
|
| |||
| |||
| Oh ja, misschien ten overvloede, heb je een methode gevonden die voor jou werkt dan deze niet alleen toepassen met duiken, maar voorzichtig meerdere keren per dag oefenen. Zolas gezegd het lichaam moet de kans zich krijgen zich aan de nieuw gevraagde eigenschappen aan te passen. Dan ben je na enkele weken van het probleem af. Overigens zag ik laatst een film waar een alernatieve methode voor de buisjesproblematiek bij kinderen werd toegepast. Als ik mij goed herinner in Australie worden buisje nawelijks meer toegepast. Men laat kinderen via de neus een ballonnetje (met lage weerstand, dus niet zo'n nieuwe stugge) opblazen. Via die manier wordt de buis van Eustachius geleidelijk opgerekt, komt er lucht achter het trommelvlies en worden oorprobleempjes op natuurlijke wijze verholpen. Maar ja, daar verdient de dokter niet zoveel mee Groet Willem 1 |
|
| |||
| |||
| Het is bijna altijd techniek. Bijgaand enkele links met wat basiskennis. Constant zonder pauze doorklaren lijkt in het begin handig maar kent ook duidelijke nadelen (niet doen dus). http://www.ericfattah.com/equalizing.html http://www.ericfattah.com/frenzel.doc http://faculty.washington.edu/ekay/MEbaro.html http://csm.appa.free.fr/dossiers.php http://csm.appa.free.fr/dossiers/apnee_frenzel.php http://csm.appa.free.fr/dossiers/apnee_compensation.php Succes "Michael" <michael@m-p.demon.nl> wrote in message news:108n2bkqggbiu38@corp.supernews.com... > Hallo iedereen, > > ik vroeg me het volgende af: > > Als je je oren niet kan klaren is er dan meschien nog een medische oplossing > hiervoor te verzinnen? en zijn is er meschien een verklaring voor waarom dit > niet kan? (meschien dat er een veel voorkoment probleem is bij bepaalde > mensen?) > > Ik zelf heb jaren geleden in me jeugd buisjes gehad maar volgens de huisarts > kan dat geen kwaad en zal geen problemen geven. Maar toch blijft klaren voor > mij erg lastig gaan. Ben 1 keer wezen duiken op een vakantie en kreeg toen > inderdaad niet me oren geklaart. De instructeur die ons toen begeleide zei > dat ik me neus constand dicht moest houden tijden het dalen en veelvuldig > moest klaren, dit gaf wel een beter resultaat maar toch naar mijn idee niet > wat het moet zijn. > Nu kan het heel goed zijn dat ik het niet goed deed (50%kans want ben nu > theorie aan het doen en volgens mij heb ik toch ook wat fout gedaan) en dat > het iets is wat je je zelf ook moet aanleren (oefenen)? > > Ga binnenkort nog eens langs bij de huisarts om me te laten keuren en alles > te laten checken, dus hoop dat het goedkomt want zou erg jammer zijn!!! > > Alvast bedankt voor de reactie's! > > PS. ik vroeg me af hoe moeten mensen die met een volgelaatsmasker duiken hun > oren moeten klaren?bedoel je neus is lastig dicht te knijpen? > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| domme duikgidsen kunnen nog steeds niet tellen. | Ron van der Klip | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 05:13 PM |
| DIR duikers opgelet, inflators Halcyon BC's kunnen lekken | Solist | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 04:43 PM |
| oor moeilijk te klaren | Goof | (Dutch) | 48 | 04-12-2007 04:37 PM |
| Klaren | Wendy | (Dutch) | 20 | 04-12-2007 03:22 PM |
| alleen duikers met een brevet kunnen duikspul kopen? | Dikkie Duiker | (Dutch) | 21 | 04-12-2007 03:10 PM |