|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Ja, ze mogen hier wel gebruikt worden, maar probeer er maar eens 1 vanuit het buitenland hiernaartoe te halen. Ze worden amper gekeurd. Zelfs als je de papieren erbij hebt. In Nederland "hoort" lucht in een stalen fles. Lex Drankneus wrote: >>Waarom geen alu als in het buitenland, maarja het stoomwezen he? >> >>Lex >> > > > > Huh?? Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?? Aluminium flessen mogen hier > gewoon gebruikt worden > > |
|
| |||
| |||
| Dat zelfde probleem heb je ook met een stalen fles hoor als je die importeert vanuit het buitenland Tegenwoordig met het E merk in een fles mag het helemaal geen probleem zijn, stalen flessen worden daar ook mee geleverd en leveren ook geen problemen op met de eerste reguliere keuring Lucht hoort in Nederland in een goedgekeurde cylinder, of die nou van staal, aluminium of carbon of wat dan ook is. Een cylinder ter keuring aanbieden, ongeacht het materiaal is geen enkel punt mits de herkomst duidelijk is "lenj" <test@hotmail.com> schreef in bericht news:409d5773$0$76623$d5255a0c@news.wanadoo.nl... > Ja, ze mogen hier wel gebruikt worden, maar probeer er maar eens 1 > vanuit het buitenland hiernaartoe te halen. Ze worden amper gekeurd. > Zelfs als je de papieren erbij hebt. > In Nederland "hoort" lucht in een stalen fles. > Lex > > > Drankneus wrote: > > >>Waarom geen alu als in het buitenland, maarja het stoomwezen he? > >> > >>Lex > >> > > > > > > > > Huh?? Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?? Aluminium flessen mogen hier > > gewoon gebruikt worden > > > > > |
|
| |||
| |||
| dat is niet waar. laatst twee flessen aangeboden. werden geweigerd omdat het franse flessen waren. Klant heeft uiteindelijk nieuwe gekocht. MIchel "Drankneus" <dikkelul@3bier.sap> wrote in message news:c7lc9n$30u8$1@nl-news.euro.net... > Dat zelfde probleem heb je ook met een stalen fles hoor als je die > importeert vanuit het buitenland > > Tegenwoordig met het E merk in een fles mag het helemaal geen probleem zijn, > stalen flessen worden daar ook mee geleverd en leveren ook geen problemen op > met de eerste reguliere keuring > > Lucht hoort in Nederland in een goedgekeurde cylinder, of die nou van staal, > aluminium of carbon of wat dan ook is. > > Een cylinder ter keuring aanbieden, ongeacht het materiaal is geen enkel > punt mits de herkomst duidelijk is > > > "lenj" <test@hotmail.com> schreef in bericht > news:409d5773$0$76623$d5255a0c@news.wanadoo.nl... > > Ja, ze mogen hier wel gebruikt worden, maar probeer er maar eens 1 > > vanuit het buitenland hiernaartoe te halen. Ze worden amper gekeurd. > > Zelfs als je de papieren erbij hebt. > > In Nederland "hoort" lucht in een stalen fles. > > Lex > > > > > > Drankneus wrote: > > > > >>Waarom geen alu als in het buitenland, maarja het stoomwezen he? > > >> > > >>Lex > > >> > > > > > > > > > > > > Huh?? Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?? Aluminium flessen mogen > hier > > > gewoon gebruikt worden > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Als er in die flessen een CE keur had gestaan hadden ze zonder problemen gekeurd kunnen worden.. Als het flessen zijn die inderdaad van origine uit Frankrijk komen zónder dat CE merk kan het een probleem zijn. Maar zoals ik al eerder zei dat geld voor elke fles, staal of aluminium of wat dan ook. "michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:z5unc.38466$FT.102554@zonnet-reader-1... > dat is niet waar. > laatst twee flessen aangeboden. werden geweigerd omdat het franse flessen > waren. Klant heeft uiteindelijk nieuwe gekocht. > > MIchel > > "Drankneus" <dikkelul@3bier.sap> wrote in message > news:c7lc9n$30u8$1@nl-news.euro.net... > > Dat zelfde probleem heb je ook met een stalen fles hoor als je die > > importeert vanuit het buitenland > > > > Tegenwoordig met het E merk in een fles mag het helemaal geen probleem > zijn, > > stalen flessen worden daar ook mee geleverd en leveren ook geen problemen > op > > met de eerste reguliere keuring > > > > Lucht hoort in Nederland in een goedgekeurde cylinder, of die nou van > staal, > > aluminium of carbon of wat dan ook is. > > > > Een cylinder ter keuring aanbieden, ongeacht het materiaal is geen enkel > > punt mits de herkomst duidelijk is > > > > > > "lenj" <test@hotmail.com> schreef in bericht > > news:409d5773$0$76623$d5255a0c@news.wanadoo.nl... > > > Ja, ze mogen hier wel gebruikt worden, maar probeer er maar eens 1 > > > vanuit het buitenland hiernaartoe te halen. Ze worden amper gekeurd. > > > Zelfs als je de papieren erbij hebt. > > > In Nederland "hoort" lucht in een stalen fles. > > > Lex > > > > > > > > > Drankneus wrote: > > > > > > >>Waarom geen alu als in het buitenland, maarja het stoomwezen he? > > > >> > > > >>Lex > > > >> > > > > > > > > > > > > > > > > Huh?? Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?? Aluminium flessen mogen > > hier > > > > gewoon gebruikt worden > > > > > > > > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Athlon®" schreef in bericht > Wie kan mij hier meer over vertellen. > > Dubbel carbon 10 zelfde gewicht als een enkele stalen 10? > > En hoe gaat dat met keuring. > > Prijzen etc etc. > > -- > Groeten, > > Athlon® > > http://community.webshots.com/user/athlon70 Iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Wordt dus gewoon lekker zwaar en keihard staal. -- Groeten, Athlon® http://community.webshots.com/user/athlon70 |
|
| |||
| |||
| Er zit ongeveer 2-3 kilo verschil in een carbon fles t.o.v. staal. Het voordeel voor een set op de rug is er niet, je hebt uiteindelijk gewoon meer lood nodig. Om ze te gebruiken als decocylinder zijn ze ideaal. De prijzen ach iets meer als het dubbele gemiddeld. Maar wie let daar op. Keuren geen probleem. Marc "Athlon®" <beloofdisbeloofd@home.nl> schreef in bericht news:c7jagk$bb6$2@news5.tilbu1.nb.home.nl... > Wie kan mij hier meer over vertellen. > > Dubbel carbon 10 zelfde gewicht als een enkele stalen 10? > > En hoe gaat dat met keuring. > > Prijzen etc etc. > > -- > Groeten, > > Athlon® > > http://community.webshots.com/user/athlon70 > > |
|
| |||
| |||
| keuren van carbon flessen zijn wel ongeveer 2,5 keer duurder dan stalen flessen omdat daar speciale apparatuur voor moet komen "Marc" <scudipros@hotmail.com> schreef in bericht news:2g8k0fF5ki1jU1@uni-berlin.de... > Er zit ongeveer 2-3 kilo verschil in een carbon fles t.o.v. staal. Het > voordeel voor een set op de rug is er niet, je hebt uiteindelijk gewoon meer > lood nodig. Om ze te gebruiken als decocylinder zijn ze ideaal. De prijzen > ach iets meer als het dubbele gemiddeld. Maar wie let daar op. > Keuren geen probleem. > > Marc > > "Athlon®" <beloofdisbeloofd@home.nl> schreef in bericht > news:c7jagk$bb6$2@news5.tilbu1.nb.home.nl... > > Wie kan mij hier meer over vertellen. > > > > Dubbel carbon 10 zelfde gewicht als een enkele stalen 10? > > > > En hoe gaat dat met keuring. > > > > Prijzen etc etc. > > > > -- > > Groeten, > > > > Athlon® > > > > http://community.webshots.com/user/athlon70 > > > > > > |
|
| |||
| |||
| wim schreef: > keuren van carbon flessen zijn wel ongeveer 2,5 keer duurder dan > stalen flessen omdat daar speciale apparatuur voor moet komen Afpersen? Met speciale apparatuur? Waarom dan? Het kan een gebrek aan kennis van mij zijn hoor, maar ik denk het niet. Ik zie niet in waarom dat met de bestaande apparatuur niet zou gaan. -- Rolant. "Wie de woorden heeft, heeft niet noodzakelijk ook het verstand." |
|
| |||
| |||
| rolant waarom dat het met speciale apparatuur moet hebben ze mij niet verteld maar ik kan je wel een email adres geven waar ik het vandaan heb cg.holthausen@tref.nl kun je het daar verder vragen "Ruitenboer" <rolantdg@NOSPAMhotmail.com> schreef in bericht news:40a0dc14$0$1184$fb624cd1@morenews.zeelandnet. nl... > wim schreef: > > keuren van carbon flessen zijn wel ongeveer 2,5 keer duurder dan > > stalen flessen omdat daar speciale apparatuur voor moet komen > > Afpersen? Met speciale apparatuur? Waarom dan? > Het kan een gebrek aan kennis van mij zijn hoor, maar ik denk het niet. > Ik zie niet in waarom dat met de bestaande apparatuur niet zou gaan. > -- > Rolant. > "Wie de woorden heeft, heeft niet noodzakelijk ook het verstand." > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| onderhoud carbon fles | Divered | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 05:23 PM |
| Bloc carbon ou alum | aguilamarina | (French) | 23 | 04-12-2007 03:28 AM |
| carbon monoxide | dhjournalist@sbcglobal.net | Switzerland | 17 | 03-26-2007 10:43 PM |
| C4 Carbon-Apnoeflossen gestohlen | Veronika Dittes | (German) | 0 | 05-27-2004 05:55 AM |
| Re: Carbon Pressluftflaschen | Leon Berger | (German) | 2 | 10-13-2003 05:04 AM |