|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hi, Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? Art |
|
| |||
| |||
| Ja, er liggen verschiilende wrakken in de Vinkeveense plassen ver weg van het bekende zandeiland 4. Je zal je verbazen over het zicht als je eens niet met 300 duikers tegelijk in het water ligt. Je kunt dan het beste met een clubje een boot boeken naar deze stekken anders is de kans groot dat je inderdaad met een groep Tec duikers naar die diep put gaat. Daar hier de diepste punten van nederland liggen worden hier veel Trimix cursussen gegeven. Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort www.wobbegong.nl "Arthur Gerla" <no.sp@m> schreef in bericht news:hku3a0t10cgf9vh9ia7nv6u859od2vo9us@4ax.com... > Hi, > > Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik > dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan > foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er > nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? > > Art |
|
| |||
| |||
| On Wed, 12 May 2004 12:27:46 +0200, Arthur Gerla <no.sp@m> wrote: >Hi, > >Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik >dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan >foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er >nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? Hoi Arthur, vanavond om 19:00 gaat scubadivingvinkeveenseplassen (sdvp) bootduiken in de vinkeveense plassen. Misschien mag je mee, bel ze anders even op 0294-293781 of 06-10126264. Ik heb zaterdag nog een bootduik gedaan via hun en het water is lekker helder (metertje of 10), en ik heb onder water een paar bootwrakken gezien, een speeltuin, een tuinset, en andere exotische voorwerpen :) De divemaster kan je vast ook mooie plekken laten zien. Zelf had ik ook meegewild vanavond met die bootduik, maar ik kan niet, ik ga morgenochtend vliegen naar een tropisch land. Remco (sinds zaterdag PADI Open Water Diver) |
|
| |||
| |||
| Mijn ervaring met de Vinkeveense plassen is dat je er altijd goed zicht hebt en er ligt nog wel een en ander aan wrakjes.Er zit o.a. snoek, baars en ik heb er zoetwaterkreeft gezien. Ik ken Scubadiving Vinkeveense plassen wel (heb er een cursus gevolgd en een paar bootduiken gemaakt) en heb er zeer goeie ervaringen mee. Een voordeel van bootduiken daar is ook dat je een beetje weg kan komen van de drukte. "Arthur Gerla" <no.sp@m> wrote in message news:hku3a0t10cgf9vh9ia7nv6u859od2vo9us@4ax.com... > Hi, > > Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik > dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan > foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er > nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? > > Art |
|
| |||
| |||
| Dank voor alle antwoorden! Ik was behoorlijk uitgekeken op het bekende duikgebied achter café het duikertje, maar ga zeker een keer zo'n bootduik doen. Art |
|
| |||
| |||
| "Arthur Gerla" <no.sp@m> schreef in bericht news:hku3a0t10cgf9vh9ia7nv6u859od2vo9us@4ax.com... > Hi, > > Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik > dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan > foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er > nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? > > Art Ja, VAREN. Die boten zijn bedoeld om je naar en van de duikplaats te vervoeren. Omdat je niet bent gebonden aan de gebruikelijke kantplaatsen kom je ook nog eens op een andere plaats in de plas. Niets schokkends, maar best wel een leuke ervaring. De diepte heeft per definitie niets met bootduiken te maken. Ron |
|
| |||
| |||
| wrakken ?? wat voor wrakken kom je tijdens die bootduik tegen dan ? foto's ?? ML (die wel in dat dorp woont, maar nog nooit met ze gedoken heeft ) |
|
| |||
| |||
| Er ligt een flinke open schuit, al een hele tijd op zo'n 12 tot 14 meter (puntje op 9 meter) en een niet nader te noemen duikvriend heeft vorig jaar een flinke zeilboot gekelderd. Wat ik het mooist aan het duiken op de andere eilanden vind zijn de veenformaties die een rotsachtige indruk en dito gaten en kleine drops vormen. Als je dan terug komt naar ondiepere gedeeltes kom je op de zandplaat met hele velden met grassen en veel kleine vis. Ook de vuilnisbelt met speeltoestellen is altijd weer grappig Vinkeveen is voor mij tot nu toe de mooiste binnewater stek, en dan niet bij het duikertje... Hoe warm (koud) is het inmiddels??? ik heb onderhand ook weer zin in mn seizoensdoop "mahinder" <mahinder@mailtje.nl> wrote in message news:d732f51c.0405131054.424dcbe5@posting.google.c om... > wrakken ?? wat voor wrakken kom je tijdens die bootduik tegen dan ? > > foto's ?? > > ML (die wel in dat dorp woont, maar nog nooit met ze gedoken heeft ) |
|
| |||
| |||
| On 13 May 2004 11:54:20 -0700, mahinder@mailtje.nl (mahinder) wrote: >wrakken ?? wat voor wrakken kom je tijdens die bootduik tegen dan ? > >foto's ?? > >ML (die wel in dat dorp woont, maar nog nooit met ze gedoken heeft ) Bij eiland 9 het wrak van de Toerist, een 18,5 meter lange dekschuit, ook ligt er een wrak van een motorbootje van 5 meter. Bij eiland 10 ligt een motorjacht van een meter of 7, 8 en het betonnen (jawel) kasko van een zeiljacht. Bij eiland 6 liggen 2 auto wrakken, een brommer en een priaatje ( als ie net al is weggehaald). Het .22 jacht geweer dat bij eiland 6 lag heeft mijn bud meegenomen. Het hangt er maar vanaf waar je preies gaat duiken. Ik ben ervan overtuigd dat er nog heel veel meer ligt dan ik hier genoemd heb. Fotos heb ik alleen van de toerist, maar die weet je denk ik wel te vinden. BartJan kan je er wel heen brengen. Die heet de kaart die ik ervan gemaakt heb ook. Cas... |
|
| |||
| |||
| Arthur Gerla wrote: > Hi, > > Op www.scubadivingvinkeveenseplassen.nl en www.duikcentrum.nl lees ik > dat je ook kunt bootduiken bij Vinkeveen. Op een van die sites staan > foto's van tekkies die fijn naar 54 meter zijn geweest. Maar zijn er > nog andere dingen te zien op zo'n bootduik dan koud, diep en donker? Het voordeel is dat je wat meer te zien krijgt dan weer die bus, het 18m platform, de zeecontainer, de wipkippen, etc. Er liggen meerdere wrakjes bij de andere eilanden en omdat er minder duikers komen (vooral in het weekend merk je dat..) is het zicht ook altijd vrij goed. Verder vind ikzelf het wel lekker om op zo'n boot te zitten. Ik maak bijna elk weekend bootduiken bij PiMia (http://www.pimia.nl/), die hebben een mooie Zodiac waar 8 duikers op meekunnen. Het kost 10 euro, 8,50 als je lid wordt van de duikclub (27,50 per jaar). Groeten, Konrad |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Gevonden in Vinkeveense plassen | SDaL | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 05:13 PM |
| Stropers in de Vinkeveense plassen | Jos Rosier | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:49 PM |
| Bootduiken Noordzee vanuit Vlissingen... | Jantje | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:39 PM |
| Vinkeveense plassen | Gerard® | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 03:28 PM |
| Dode paling in Vinkeveense plassen | Jos Rosier | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 03:06 PM |