|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Ik ben zondag net terug gekomen uit Bodrum en heb er erg leuk gedoken!!! Het is absoluut niet moeilijk om een duikschool te vinden, je gaat naar de Haven van Bodrum en loopt langs alle boten. Hier liggen er al een heel stel klaar. Wij hebben gedoken met de boot van Ermandive (www.ermandive.com) en hebben daar erg leuk bij gedoken. De prijs die wij betaalde was 40 euro voor 2 duiken + lunch, dit was exclusief materiaal (wel fles en lood natuurlijk). De boot was prima (die op de website staat hebben ze niet meer, ze varen nu met een nog grotere en dus hagelnieuw) en is te vergelijken met de meeste duikschepen uit Egypte, lekker groot en schoon. De eerste dag hebben wij gedoken samen met de eigenaar (Erman), dit is een zeer goede gids (instructeur) die zeer goed engels spreekt en ook nog is erg veel duik ervaring heeft. Hij heeft onlangs voor de duikwinkel de kabbelaar op de beurs gestaan!! en weet dus ook wat het is om in Nederland te duiken. Duikplekken Er zijn verschillende duik plekken beschikbaar, voor beginners tot aan zeer ervaren duikers. De eerste duik hebben wij gemaakt op wat zij noemen het mooiste rif. (The big Reef, midden op de middellandse zee), na een uitgebreide briefing gingen we te water (met zijn vieren, allen zeer ervaren) en hebben een leuke duik gemaakt, veel soorten vis in allerlei soorten en maten. (murenen, middelandse zee baracuda's, zeebaarzen, fluitvissen, octopus etc, etc) De bodem bestaat uit vooral rotsen met veel zeegras, hier en daar wat annemonen en allerlei soorten pijpen. De maximale duikdiepte op deze boot is 30 meter, natuurlijk kan je veel dieper. De andere plekken waar wij hebben gedoken waren: Wolfpoint: makelijkere plek in een baai, wel erg leuk (veel oude potten en scherven hiervan) ook veel soorten vis. Lighthous: makkelijke plek in baai tegenover de vuurtoren, was volgens ons de minst mooie plek van de 3, maar toch ook wel weer veel gezien. Het zicht tijdens de duiken is ongeveer 15 meter, en de temperatuur van het water was vrij fris 18 graden hoog tot 16 graden op diepte. Ik dook zelf met 7mm semi droog pak, zonder cap en handschoenen, maar kreeg het meestal de tweede duik toch wel wat frisser. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!!! in ieder geval een fijne vakantie en dat zal best lukken ook zonder het duiken, want Bodrum is een erg leuke plaats. En de turken zijn allemaal zeer vriendelijk en behulpzaam. Voor mij was het in ieder geval een top vakantie!!! Als je nog meer wil weten kun je me ook een mailtje sturen. Groeten, Maykel 3 ster NOB duiker (Divemaster) maykel@knalluh.nl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Bodrum | h.verkerk | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 02:33 PM |
| Bodrum - Turchia ... | Galak | (Italian) | 2 | 04-11-2007 01:34 PM |
| Bodrum Turkey? | John | Turkey | 0 | 03-27-2007 12:29 AM |
| Turkey - Bodrum | Sean Houlihane | Turkey | 1 | 03-26-2007 11:32 PM |
| Re: Tauchen in Bodrum | Stephan Neumeister | (German) | 0 | 04-14-2004 11:06 AM |