|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Negril is wel aardig om te duiken. Er zit een leuke duikschool op het strand, de naam weet ik zo niet meer. Wat ons erg stoorde was dat de local divemaster lekker egelvissen ging opblazen omdat hij hiermee indruk dacht te maken op een canadees meisje. Die amerikanen en canadezen vinden het nog leuk ook. Het werd niet echt gewaardeerd toen we er wat van zeiden. Voor Negril ligt een leuk vliegtuigwrakje en een leuke "grot". Dit is meer een tunneltje waar je steeds licht blijft zien( een cavern dus). Het land is gigantisch, de mensen ook. Laat je de eerste dagen niet bedonderen met wisselkoersen. Als mensen je minder aardig benaderen reageer je gewoon zoals zei je ook benaderen : Respect man! Dit wordt zeker gewaardeerd. Het sloppenwijkje aan het eind van het strand is niet gevaarlijk, je kan er overdag rustig komen. Al met al....geniet en heb veel plezier. Jan Willem. "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht news:r96dnebpmphFxFXd4p2dnA@scarlet.biz... > Ik vertrek op 28 juni voor 2 weken naar Negril, Jamaica (some guys have > all the luck...) en vroeg me af of er hier iemand al gedoken heeft? > Tips, aanbevelingen ed. zijn van harte welkom. > > En een ander vraagje: ze hebben me gezegd zeker iets mee te nemen én > tegen de muggen én tegen de zandvlooien. Heeft er hier iemand suggesties > voor goede produkten? > > Ik herinner me nog steeds 'levendig' dat de anti-muggenmelk die we > meegenomen hebben toen we naar Yucatan gingen niet echt hielp... > > Alvast bedankt! > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > |
|
| |||
| |||
| "iDive" <erwin@nospamgezellie.com> schreef in bericht news:40ca1d6f$0$204$cd19a363@news.wanadoo.nl... > Als je slim bent stuur je de rekening per post naar huis (heb je gelijk ook > een gestempelde postzegel voor je verzameling) en gooi je de verpakking weg. > Op die manier kan de douane niet bewijzen dat ie nieuw is. Ow ja, en koop > hem in het begin, en draag 'm ook zodat er gebruiks-sporen opzitten > > iDive > Erwin Je tips zijn prima, maar zoals de belastingdienst met veel dingen doet is het hier ook wat lastiger dan de oude stelregel "wie eist bewijst". Als hun het aannemelijk vinden dat ergens nog geen verschuldigde belasting over betaald is, dan mag de gene die het invoert bewijzen dat het niet verschuldigd is, danwel reeds betaald is. Heel vervelen en inderdaad erg oneerlijk. Maar ja, de overheid is nu eenmaal geen eerlijke speler. Sterker nog. Als je iets mee het land uit neemt en weer mee terug neemt, dan gelden precies de zelfde spelregels. De klant mag aantonen dat de verschuldigde belasting is voldaan. Het is dus verstandig om goederen die twijfel op kunnen roepen en je dan de nodige duiten kunnen kosten aan te geven wanneer je het land verlaat. Bij terugkomst heb je dan bewijzen in handen. Verstandig bij kostbare sierraden en dure verzamelingen waar bonnetjes voor problemen kunnen zorgen. Ook goederen die verboden zijn om in te voeren zoals sierraden met koralen e.d. kan je beter thuis laten. Je kan je erfstukken geheid inleveren bij thuiskomst en een stevige boete te gemoet zien als je gecontroleerd wordt. R. |
|
| |||
| |||
| "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in news:d7c89$40cb3e46$3e15e98c$20767@publishnet.news-service-com: > Negril is wel aardig om te duiken. Er zit een leuke duikschool op > het > strand, de naam weet ik zo niet meer. Was dat op Bloody Bay Beach of 7 Mile Beach? Ik heb wel al wat info gevonden over Negril Scuba Center, maar niet echt veel commentaar & ervaringen van mesne die er geweest zijn. > Wat ons erg stoorde was dat de local divemaster lekker egelvissen > ging > opblazen omdat hij hiermee indruk dacht te maken op een canadees > meisje. Die amerikanen en canadezen vinden het nog leuk ook. Het werd > niet echt gewaardeerd toen we er wat van zeiden. > Voor Negril ligt een leuk vliegtuigwrakje en een leuke "grot". Dit > is meer > een tunneltje waar je steeds licht blijft zien( een cavern dus). > Het land is gigantisch, de mensen ook. Laat je de eerste dagen niet > bedonderen met wisselkoersen. Om een populaire vraag te stellen: kan je er pinnen? > Als mensen je minder aardig benaderen reageer je gewoon zoals zei je > ook > benaderen : Respect man! Dit wordt zeker gewaardeerd. > Het sloppenwijkje aan het eind van het strand is niet gevaarlijk, je > kan > er overdag rustig komen. > > Al met al....geniet en heb veel plezier. Bedankt, zal ik zeker doen. > > Jan Willem. > > "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht > news:r96dnebpmphFxFXd4p2dnA@scarlet.biz... > > Ik vertrek op 28 juni voor 2 weken naar Negril, Jamaica (some guys > > have all the luck...) en vroeg me af of er hier iemand al gedoken > > heeft? Tips, aanbevelingen ed. zijn van harte welkom. > > > > En een ander vraagje: ze hebben me gezegd zeker iets mee te nemen > > én tegen de muggen én tegen de zandvlooien. Heeft er hier iemand > > suggesties voor goede produkten? > > > > Ik herinner me nog steeds 'levendig' dat de anti-muggenmelk die we > > meegenomen hebben toen we naar Yucatan gingen niet echt hielp... > > > > Alvast bedankt! > > > > -- > > Michael Wolf > > > > ----- > > > > Cthulhu For President. > > Why settle for the lesser evil? > > > > remove stopspam to reply > > > > -- Michael Wolf ------------ Cthulhu for President! Why settle for the lesser evil? remove stopspam to reply |
|
| |||
| |||
| De duikschool waar wij zijn geweest was op 7miles beach. Het Negril scuba center. Ik heb eens in mijn logboek gekeken en het was december 1999, vorige eeuw dus. De duikbranche kennende zijn de divemaster al de nodige keren vervangen dus hoe het nu is?? Wat mij opviel was dat ik een keer heb vermeld dat het zicht 15 meter was, het zal dus wel meestal minder geweest zijn. Na de duik stond er meestal een oud mannetje met een mand op zijn fiets bij de duikschool met heerlijke hapjes voor weinig geld. Pinnen kon je er in ieder geval bij de bank met een mastercard. Tussen 7miles beach en de clifs zitten een hoop winkels. In 1 daarvan was in '99 net een kunstenaar gevestigd, Roy Hoffstead. Hier hebben wij toen een mooie zeefdruk gekocht en zelfs bij hem kon je terecht met credit card. Shag roken op straat is niet aan te raden, je wordt dan van alle kanten benaderd om ganja (wiet) te kopen. Aangezien dat daar toch ook verboden is kan je, als je een shaggie draait, ook lastig gevallen worden door de politie. Volgens de Amerikanen is de ganja in Holland trouwens beter Lijfspreuk in Jamaica: Relax mann veel plezier!! "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht news:Xns950881A4C2D1michaelwolfstopspamt@195.130.1 32.68... > "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in > news:d7c89$40cb3e46$3e15e98c$20767@publishnet.news-service-com: > > > Negril is wel aardig om te duiken. Er zit een leuke duikschool op > > het > > strand, de naam weet ik zo niet meer. > > Was dat op Bloody Bay Beach of 7 Mile Beach? > > Ik heb wel al wat info gevonden over Negril Scuba Center, maar niet echt > veel commentaar & ervaringen van mesne die er geweest zijn. > > > > Wat ons erg stoorde was dat de local divemaster lekker egelvissen > > ging > > opblazen omdat hij hiermee indruk dacht te maken op een canadees > > meisje. Die amerikanen en canadezen vinden het nog leuk ook. Het werd > > niet echt gewaardeerd toen we er wat van zeiden. > > Voor Negril ligt een leuk vliegtuigwrakje en een leuke "grot". Dit > > is meer > > een tunneltje waar je steeds licht blijft zien( een cavern dus). > > Het land is gigantisch, de mensen ook. Laat je de eerste dagen niet > > bedonderen met wisselkoersen. > > Om een populaire vraag te stellen: kan je er pinnen? > > > Als mensen je minder aardig benaderen reageer je gewoon zoals zei je > > ook > > benaderen : Respect man! Dit wordt zeker gewaardeerd. > > Het sloppenwijkje aan het eind van het strand is niet gevaarlijk, je > > kan > > er overdag rustig komen. > > > > Al met al....geniet en heb veel plezier. > > Bedankt, zal ik zeker doen. > > > > > Jan Willem. > > > > "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht > > news:r96dnebpmphFxFXd4p2dnA@scarlet.biz... > > > Ik vertrek op 28 juni voor 2 weken naar Negril, Jamaica (some guys > > > have all the luck...) en vroeg me af of er hier iemand al gedoken > > > heeft? Tips, aanbevelingen ed. zijn van harte welkom. > > > > > > En een ander vraagje: ze hebben me gezegd zeker iets mee te nemen > > > én tegen de muggen én tegen de zandvlooien. Heeft er hier iemand > > > suggesties voor goede produkten? > > > > > > Ik herinner me nog steeds 'levendig' dat de anti-muggenmelk die we > > > meegenomen hebben toen we naar Yucatan gingen niet echt hielp... > > > > > > Alvast bedankt! > > > > > > -- > > > Michael Wolf > > > > > > ----- > > > > > > Cthulhu For President. > > > Why settle for the lesser evil? > > > > > > remove stopspam to reply > > > > > > > > > > > -- > Michael Wolf > ------------ > > Cthulhu for President! Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Immersioni in Jamaica | Fabio | (Italian) | 6 | 04-11-2007 02:01 PM |
| Jamaica | jurassico | (Italian) | 4 | 04-11-2007 01:56 PM |
| jamaica | Christopher McPherson | Jamaica | 4 | 03-26-2007 10:52 PM |
| Jamaica | Gson | Jamaica | 3 | 03-26-2007 08:11 PM |
| Jamaica vacation | Daniel Millour | Jamaica | 2 | 03-26-2007 12:40 PM |