|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Ik vertrek op 28 juni voor 2 weken naar Negril, Jamaica (some guys have all the luck...) en vroeg me af of er hier iemand al gedoken heeft? Tips, aanbevelingen ed. zijn van harte welkom. En een ander vraagje: ze hebben me gezegd zeker iets mee te nemen én tegen de muggen én tegen de zandvlooien. Heeft er hier iemand suggesties voor goede produkten? Ik herinner me nog steeds 'levendig' dat de anti-muggenmelk die we meegenomen hebben toen we naar Yucatan gingen niet echt hielp... Alvast bedankt! -- Michael Wolf ----- Cthulhu For President. Why settle for the lesser evil? remove stopspam to reply |
|
| |||
| |||
| "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht news:r96dnebpmphFxFXd4p2dnA@scarlet.biz... > Ik vertrek op 28 juni voor 2 weken naar Negril, Jamaica (some guys have > all the luck...) en vroeg me af of er hier iemand al gedoken heeft? > Tips, aanbevelingen ed. zijn van harte welkom. > > En een ander vraagje: ze hebben me gezegd zeker iets mee te nemen én > tegen de muggen én tegen de zandvlooien. Heeft er hier iemand suggesties > voor goede produkten? > > Ik herinner me nog steeds 'levendig' dat de anti-muggenmelk die we > meegenomen hebben toen we naar Yucatan gingen niet echt hielp... > > Alvast bedankt! > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > Ben er drie keer geweest, twee keer om te duiken. Was bij (en vanuit) Ocho Rios. Logs heb ik niet meer (zoekgeraakt) dus ik weet geen namen meer van lokatie/scholen. Wat ik wel weet: - Het beste zicht ooit meegemaakt (leek bijna onbeperkt ver) - Op 30 meter zo'n 28 gr. C. (ook nooit meer meegemaakt, ondanks 40 duiken in Carib. gebied)) - Bob Marley leeft daar nog (maar dat merk je snel genoeg) - Binnen 5 minuten na je landing hoor je gegarandeerd "Jah Man" - Super eten (Yerk *moet* je proberen) en drinken (Guarapo, geperst suikerriet met limoen en rum) - Van muggen of vlooien niets gezien!? - Leuke wrakken rondom het hele eiland en een aantal semi-grotten (zijn grotten waar je regelmatig toch naar boven kunt ontsnappen) Kortom; voor enkel positieve ervaringen. Tip: probeer contact te krijgen met lokale bevolking. Mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Bovendien trots op hun eiland en afkomst. Als je je als toerist gedraagt zullen ze je behandelen als toerist. Als je je als gast gedraagt zul je gastvrij behandeld worden. Tip 2: Goud, sieraden, horloge's (ook duikcomp) zijn daar erg goedkoop. Ben je aaqn iets nieuws toe, stel je aankoop uit tot je daar bent. Veel plezier. Jah Man Div |
|
| |||
| |||
| Als ze er lang naar kijken, vertel je ze toch gewoon dat het tien voor 11 is, of zo? Mich > > Bedankt voor de info! > > Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. terugkomt? > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > |
|
| |||
| |||
| michel wrote: > Als ze er lang naar kijken, vertel je ze toch gewoon dat het tien voor 11 > is, of zo? > > Mich > > >>Bedankt voor de info! >> >>Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. terugkomt? >> >>-- >>Michael Wolf >> >>----- >> >>Cthulhu For President. >>Why settle for the lesser evil? >> >>remove stopspam to reply >> > > > -- Michael Wolf ----- Cthulhu For President. Why settle for the lesser evil? remove stopspam to reply |
|
| |||
| |||
| "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> schreef in bericht news:bIGdnSMzf9yo5FTdRVn-sQ@scarlet.biz... > > Ben er drie keer geweest, twee keer om te duiken. Was bij (en > vanuit) Ocho > > Rios. > > Logs heb ik niet meer (zoekgeraakt) dus ik weet geen namen meer van > > lokatie/scholen. > > Wat ik wel weet: > > - Het beste zicht ooit meegemaakt (leek bijna onbeperkt ver) > > - Op 30 meter zo'n 28 gr. C. (ook nooit meer meegemaakt, ondanks 40 duiken > > in Carib. gebied)) > > - Bob Marley leeft daar nog (maar dat merk je snel genoeg) > > - Binnen 5 minuten na je landing hoor je gegarandeerd "Jah Man" > > - Super eten (Yerk *moet* je proberen) en drinken (Guarapo, geperst > > suikerriet met limoen en rum) > > - Van muggen of vlooien niets gezien!? > > - Leuke wrakken rondom het hele eiland en een aantal semi-grotten (zijn > > grotten waar je regelmatig toch naar boven kunt ontsnappen) > > > > Kortom; voor enkel positieve ervaringen. > > Tip: probeer contact te krijgen met lokale bevolking. Mensen zijn erg > > vriendelijk en gastvrij. Bovendien trots op hun eiland en afkomst. Als je je > > als toerist gedraagt zullen ze je behandelen als toerist. Als je je als gast > > gedraagt zul je gastvrij behandeld worden. > > Tip 2: Goud, sieraden, horloge's (ook duikcomp) zijn daar erg goedkoop. Ben > > je aaqn iets nieuws toe, stel je aankoop uit tot je daar bent. > > > > Veel plezier. Jah Man > > Div > > > > > > Bedankt voor de info! > > Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. terugkomt? > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > Ik reis veel, neem altijd veel mee, en ben nog nooit gecontroleerd. Heb dus geen ervaring met aanhoudingen. Op de site van de nl. douane kun je lezen wat mag, wat niet en wat het kost als je iets wilt aangeven. Dan kun je zelf het min. en max. voordeel berekenen. Succes Div |
|
| |||
| |||
| Als je slim bent stuur je de rekening per post naar huis (heb je gelijk ook een gestempelde postzegel voor je verzameling) en gooi je de verpakking weg. Op die manier kan de douane niet bewijzen dat ie nieuw is. Ow ja, en koop hem in het begin, en draag 'm ook zodat er gebruiks-sporen opzitten iDive Erwin "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> wrote in message news:dbmdnTDb2OFF4FTdRVn-sQ@scarlet.biz... > > > michel wrote: > > Als ze er lang naar kijken, vertel je ze toch gewoon dat het tien voor 11 > > is, of zo? > > > > Mich > > > > > > > > >>Bedankt voor de info! > >> > >>Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. terugkomt? > >> > >>-- > >>Michael Wolf > >> > >>----- > >> > >>Cthulhu For President. > >>Why settle for the lesser evil? > >> > >>remove stopspam to reply > >> > > > > > > > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > |
|
| |||
| |||
| "iDive" <erwin@nospamgezellie.com> schreef in bericht news:40ca1d6f$0$204$cd19a363@news.wanadoo.nl... > Als je slim bent stuur je de rekening per post naar huis (heb je gelijk ook > een gestempelde postzegel voor je verzameling) en gooi je de verpakking weg. > Op die manier kan de douane niet bewijzen dat ie nieuw is. Ow ja, en koop > hem in het begin, en draag 'm ook zodat er gebruiks-sporen opzitten > > iDive > Erwin Als je slim bent kun je de meeste rekeningen gewoon weggooien. Veel merken hanteren de politiek dat garantie gebonden is aan het werelddeel waar het artikel gekocht is. (sommige zelfs per land) Slechts enkele topmerken (lees dure merken) hebben een wereldwijd garantieplan. De meeste niet. Stel je eens voor; jij bent importeur van merk x, klant koopt lekker goedkoop in Azië en wil van jou garantie? Wat doe je dan, als je er nog niets aaan verdiend hebt? Dan laat je de klant toch gewoon betalen! Had ie maar gewoon in NL moeten kopen. Opsturen van een gebruiksaanwijzing zou wellicht zinvol zijn. Hoewel het ook weer niet vreemd als je die voor een duikcomputer altijd met je meeneemt. Ieder foordeel hep se nadeel. Groet Div > > > "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> wrote in message > news:dbmdnTDb2OFF4FTdRVn-sQ@scarlet.biz... > > > > > > michel wrote: > > > Als ze er lang naar kijken, vertel je ze toch gewoon dat het tien voor > 11 > > > is, of zo? > > > > > > Mich > > > > > > > > > > > > > > >>Bedankt voor de info! > > >> > > >>Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. terugkomt? > > >> > > >>-- > > >>Michael Wolf > > >> > > >>----- > > >> > > >>Cthulhu For President. > > >>Why settle for the lesser evil? > > >> > > >>remove stopspam to reply > > >> > > > > > > > > > > > > > -- > > Michael Wolf > > > > ----- > > > > Cthulhu For President. > > Why settle for the lesser evil? > > > > remove stopspam to reply > > > > |
|
| |||
| |||
| De douane kan aan de serienummers bij sommige merken zien waar ze zijn gekocht. Citizens uit de Antillen worden bijvoorbeeld regelmatig onderschept. Je moet dan BTW over de aankoopwaarde betalen, die de douane ook best voor je wil schatten als je geen bonnetje meer hebt. De invoerkosten voor horloges zijn marginaal, een paar kwartjes. mvg, Ed "DiVenZ" <div@venz.invalid> schreef in bericht news:40ca3361$0$92962$6c56d894@diablo.nl.easynet.n et... > > "iDive" <erwin@nospamgezellie.com> schreef in bericht > news:40ca1d6f$0$204$cd19a363@news.wanadoo.nl... > > Als je slim bent stuur je de rekening per post naar huis (heb je gelijk > ook > > een gestempelde postzegel voor je verzameling) en gooi je de verpakking > weg. > > Op die manier kan de douane niet bewijzen dat ie nieuw is. Ow ja, en koop > > hem in het begin, en draag 'm ook zodat er gebruiks-sporen opzitten > > > > iDive > > Erwin > > Als je slim bent kun je de meeste rekeningen gewoon weggooien. Veel merken > hanteren de politiek dat garantie gebonden is aan het werelddeel waar het > artikel gekocht is. (sommige zelfs per land) Slechts enkele topmerken (lees > dure merken) hebben een wereldwijd garantieplan. De meeste niet. > > Stel je eens voor; jij bent importeur van merk x, klant koopt lekker > goedkoop in Azië en wil van jou garantie? Wat doe je dan, als je er nog > niets aaan verdiend hebt? Dan laat je de klant toch gewoon betalen! Had ie > maar gewoon in NL moeten kopen. > > Opsturen van een gebruiksaanwijzing zou wellicht zinvol zijn. Hoewel het ook > weer niet vreemd als je die voor een duikcomputer altijd met je meeneemt. > > Ieder foordeel hep se nadeel. > Groet > Div > > > > > > > "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> wrote in message > > news:dbmdnTDb2OFF4FTdRVn-sQ@scarlet.biz... > > > > > > > > > michel wrote: > > > > Als ze er lang naar kijken, vertel je ze toch gewoon dat het tien voor > > 11 > > > > is, of zo? > > > > > > > > Mich > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > >>Bedankt voor de info! > > > >> > > > >>Geen problemen bij de douane als je met je nieuwe horloge ed. > terugkomt? > > > >> > > > >>-- > > > >>Michael Wolf > > > >> > > > >>----- > > > >> > > > >>Cthulhu For President. > > > >>Why settle for the lesser evil? > > > >> > > > >>remove stopspam to reply > > > >> > > > > > > > > > > > > > > > > > > -- > > > Michael Wolf > > > > > > ----- > > > > > > Cthulhu For President. > > > Why settle for the lesser evil? > > > > > > remove stopspam to reply > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Ed" <liever@geenspam.nu> schreef in bericht news:caenac$hsc$1@reader10.wxs.nl... > De douane kan aan de serienummers bij sommige merken zien waar ze zijn > gekocht. Citizens uit de Antillen worden bijvoorbeeld regelmatig > onderschept. Je moet dan BTW over de aankoopwaarde betalen, die de douane > ook best voor je wil schatten als je geen bonnetje meer hebt. De > invoerkosten voor horloges zijn marginaal, een paar kwartjes. En dan heb je nog niet gesproken over de boeten die daar overheen komt Marc -- Posted by news://news.nb.nu |
|
| |||
| |||
|
"Pinokio" <m-@home.nl> schreef in bericht news:40cae2f8@news.nb.nu... > > "Ed" <liever@geenspam.nu> schreef in bericht > news:caenac$hsc$1@reader10.wxs.nl... > > De douane kan aan de serienummers bij sommige merken zien waar ze zijn > > gekocht. Citizens uit de Antillen worden bijvoorbeeld regelmatig > > onderschept. Je moet dan BTW over de aankoopwaarde betalen, die de douane > > ook best voor je wil schatten als je geen bonnetje meer hebt. De > > invoerkosten voor horloges zijn marginaal, een paar kwartjes. > > En dan heb je nog niet gesproken over de boeten die daar overheen komt > > Marc Waarom zou ik een boete moeten krijgen als ik een horloge invoer? Leg eens uit. Div |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Immersioni in Jamaica | Fabio | (Italian) | 6 | 04-11-2007 01:01 PM |
| Jamaica | jurassico | (Italian) | 4 | 04-11-2007 12:56 PM |
| jamaica | Christopher McPherson | Jamaica | 4 | 03-26-2007 09:52 PM |
| Jamaica | Gson | Jamaica | 3 | 03-26-2007 07:11 PM |
| Jamaica vacation | Daniel Millour | Jamaica | 2 | 03-26-2007 11:40 AM |