|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wat zag ik tot mijn verbazing net in Vinkeveen? De jerrycan die is geplaatst aan een snoer aan het 6m platform, was naar beneden getrokken en aan het platform vastgemaakt. Wat een ******-lui die dat doen zeg. Kunnen jullie niet iets anders gaan mollen? Is het dan echt zo nodig om het duikplezier van een ander te vergallen? Schijnbaar. Ik zal het wel niet helemaal begrijpen of zo. Michel *Die het tonnetje weer naar de oppervlakte heeft gelanceerd* |
|
| |||
| |||
| Michel, Ik duik dan wel nooit in de Vinkeveense plassen. Is zo'n 120 kilometer van mij vandaan. Maar hulde voor je actie. Bij onze duikvereniging kennen we ook van dat soort verhalen. Op ons huisrif (Nou ja, de plaatselijke zandafgraving) is een iveco busje afgezonken en daar is de boei ook steeds van weg. Zelfs staalkabel met kabelklemmen die je met sleutel 13 aan moet draaien zijn niet genoeg om de "grappige" duikers tegen te houden. Het zijn "duikers" want de staalkabel ging van de ivecobus naar de boei en weer terug naar de ivecobus en daar zaten de kabelklemmen. Hij is ook niet aan de oppervlakte verwijderd door grapjassen in een bootje want de staalkabel was ook weg. Nogmaals Hulde Ik vind dat je "duikers" die dit soort grappen uithalen mag stenigen of verdrinken (om het maar dicht bij het water te houden). Mvrgrt Richard Wolterink "Michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:cd19tb$m3q$1@news.cistron.nl... > Wat zag ik tot mijn verbazing net in Vinkeveen? > De jerrycan die is geplaatst aan een snoer aan het 6m platform, was naar > beneden getrokken en aan het platform vastgemaakt. > Wat een ******-lui die dat doen zeg. Kunnen jullie niet iets anders gaan > mollen? Is het dan echt zo nodig om het duikplezier van een ander te > vergallen? > > Schijnbaar. Ik zal het wel niet helemaal begrijpen of zo. > > Michel > > *Die het tonnetje weer naar de oppervlakte heeft gelanceerd* > > |
|
| |||
| |||
| "Richard Wolterink" <r.wolterink at removethis xs4all andthisalso dot nl> schreef in bericht news:40f44431$0$6968$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Michel, > > Ik duik dan wel nooit in de Vinkeveense plassen. Is zo'n 120 kilometer van > mij vandaan. > Maar hulde voor je actie. > > Bij onze duikvereniging kennen we ook van dat soort verhalen. Op ons huisrif > (Nou ja, de plaatselijke zandafgraving) is een iveco busje afgezonken en > daar is de boei ook steeds van weg. Zelfs staalkabel met kabelklemmen die je > met sleutel 13 aan moet draaien zijn niet genoeg om de "grappige" duikers > tegen te houden. > Het zijn "duikers" want de staalkabel ging van de ivecobus naar de boei en > weer terug naar de ivecobus en daar zaten de kabelklemmen. Hij is ook niet > aan de oppervlakte verwijderd door grapjassen in een bootje want de > staalkabel was ook weg. > > Nogmaals Hulde > > Ik vind dat je "duikers" die dit soort grappen uithalen mag stenigen of > verdrinken (om het maar dicht bij het water te houden). Pas maar op met je uitspraak, dadelijk krijg je ook een brief van Jan-Peter Balkenende Marc -- Posted by news://news.nb.nu |
|
| |||
| |||
| Gegroet Michel, Ik kan je frustratie hierom heel goed begrijpen hoor. Maar helaas is er weinig aan te doen. Ik denk dat dit onder andere komt door het door mij wel eens vaker genoemde "anonimiteits-probleem" Mensen doen namelijk hele rare dingen als ze zeker weten dat niemand er achter zal komen dat zei dat hebben gedaan. Daar zijn sommige posten op duikforums (onder een nickname dus ook anoniem) duidelijk ook voorbeelden van. En wanneer mensen zien hullen in een neopreen duikpak met een grote cap en bril op, voelen en zijn ze ook bijna niet meer te herkennen. Vergelijk het maar met het feit dat mensen (en hier spreek ik ook uit ervaring hoor Bijvoorbeeld als zwarte piet of paashaas. Ik denk dat je dit soort praktijken die hier noemde dan ook een stuk minder vaak zal zien gebeuren door mensen die breeduit hun naam op hun fles op duikpak hebben staan. Maar dat is louter een persoonlijke kijk op dit geheel hoor. Wat denk jij hiervan? Gr Edgar ps Ik zal donderdag nog wel ff kijken voor je hoe je tonnetje er dan bij hangt. |
|
| |||
| |||
| "Edgar" <Edgar24@genie.nl> wrote in message news:c3cef765.0407132321.6114d5f2@posting.google.c om... > Gegroet Michel, > > Ik kan je frustratie hierom heel goed begrijpen hoor. Maar helaas is > er weinig aan te doen. Ik denk dat dit onder andere komt door het door > mij wel eens vaker genoemde "anonimiteits-probleem" Mensen doen > namelijk hele rare dingen als ze zeker weten dat niemand er achter zal > komen dat zei dat hebben gedaan. Daar zijn sommige posten op > duikforums (onder een nickname dus ook anoniem) duidelijk ook > voorbeelden van. > > En wanneer mensen zien hullen in een neopreen duikpak met een grote > cap en bril op, voelen en zijn ze ook bijna niet meer te herkennen. > Vergelijk het maar met het feit dat mensen (en hier spreek ik ook uit > ervaring hoor > Bijvoorbeeld als zwarte piet of paashaas. > > Ik denk dat je dit soort praktijken die hier noemde dan ook een stuk > minder vaak zal zien gebeuren door mensen die breeduit hun naam op hun > fles op duikpak hebben staan. Maar dat is louter een persoonlijke kijk > op dit geheel hoor. Wat denk jij hiervan? > > Gr Edgar > ps Ik zal donderdag nog wel ff kijken voor je hoe je tonnetje er dan > bij hangt. Hoi Edgar, frusty word ik 'r niet van. Da's net ff teveel. ik heb tonnetje gebruikt om cursist te laten zien hoe ongecontroleerd een opstijging worden kan als je je vest niet afblaast.... kijk voordeel halen uit irritante dingen kan ik nou weer wel, soms :) Maar goed. Het is natuurlijk belachelijk dat duikers die denken dat ze erg goed zijn, het hulpmateriaal voor lessen voor nieuwe duikers naar de knoppen helpen. Snap ook totaal niet wat daar de lol van is. in Twiske is het ook regelmatig raak. Dan worden de klemmen van de touwen afgehaald en dat soort geneuzel. Wat een onzin allemaal. bah bah. Michel |
|
| |||
| |||
| Edgar wrote: > Gegroet Michel, > > Ik kan je frustratie hierom heel goed begrijpen hoor. Maar helaas is > er weinig aan te doen. Ik denk dat dit onder andere komt door het door > mij wel eens vaker genoemde "anonimiteits-probleem" Mensen doen > namelijk hele rare dingen als ze zeker weten dat niemand er achter zal > komen dat zei dat hebben gedaan. Daar zijn sommige posten op > duikforums (onder een nickname dus ook anoniem) duidelijk ook > voorbeelden van. Hebben jullie soms een complex tegen mensen die posten onder een nickname?? Het is gebruikelijk dat dat gebeurd hoor. Tenslotte wat zegt nou een naam onder een posting?? HELEMAAL NIKS dus, want zoals ik eerder aanhaalde aangaande dit onderwerp: Ik kan er wel Kees of Jaap of desnoods Bill Gates onderzetten, maar dat zegt nog geen ene ruk. Tis maar een naam, en tenslotte gaat het om de inhoud > > En wanneer mensen zien hullen in een neopreen duikpak met een grote > cap en bril op, voelen en zijn ze ook bijna niet meer te herkennen. > Vergelijk het maar met het feit dat mensen (en hier spreek ik ook uit > ervaring hoor > Bijvoorbeeld als zwarte piet of paashaas. > > Ik denk dat je dit soort praktijken die hier noemde dan ook een stuk > minder vaak zal zien gebeuren door mensen die breeduit hun naam op hun > fles op duikpak hebben staan. Maar dat is louter een persoonlijke kijk > op dit geheel hoor. Wat denk jij hiervan? Pure onzin...mensen doen ook als ze herkenbaar de gekste dingen, zelfs onder de vlag van hun clubje, en als je er dan wat van zegt kun je een grote mond op de koop toekrijgen.. Voorbeeldje: Met de pasen was er een club uit de omgeving van Hoorn op een altijd goed bezochte duikstek, die vonden het nodig om een stuk recreatie materiaal (een picknick tafel mét banken) wat voor een ieder toegankelijk hoort te zijn, * geclaimd* en er een hele party tent overheen gezet, zodat een ander (lees wandelaars etc) er niet meer bij konden. En een lol dat ze hadden terwijl ze bijna de hele waterkant bezet hadden..onder het mom van het is pasen en dan mag alles...zelfs als een halve zool in een paashaas pak lopen (!) Moraal: wijs niet als je zelf net zo fout bent > > Gr Edgar > ps Ik zal donderdag nog wel ff kijken voor je hoe je tonnetje er dan > bij hangt. -- Azur "Remember when sex was safe and diving dangerous" |
|
| |||
| |||
| Michel wrote: > Michel > > *Die het tonnetje weer naar de oppervlakte heeft gelanceerd* Oef.. ik hoop dat er niemand boven je zwom.. komt denk ik toch hard aan.. zo'n tonnetje dat z'n best doet ver boven het water uit te komen.. -- Groeten, Sven Verander het streepje in een puntje voor een prive mailtje |
|
| |||
| |||
| Ik heb ook van die grapjassen ervaring in Vinkeveen. Heel onlangs nog! Zoals iedereen weet is het huisrif van Sir Dive-a-Lot te vinden in Vinkeveense plassen, alwaar menig ==> SDaL practicum <== zijn weg vond. Zo was ik laatst bezig met een ==> SDaL practicum <== op het 6 meter platform. Ik deed onderzoek naar samengeperste lucht in een semi-flexibel vat. (Voor de DM's: PADI ken flexibele en niet flexibele vaten in de duiktheorie. SDaL poogt een 3e serie vaten te introduceren in de DM opleiding) Voor deze proef had ik een semi-flexibel vat op éénar gevuld en naar beneden meegenomen naar 6 meter (1,6 bar) om de effecten van lange termijndruk te bezien in het desbetreffend vat. Om de tijd te doden deed ik intussen even een navigatie oefening. Toen ik wederkeerde op het platform was het vat door een onverlaat losgemaakt en naar de oppervlakte verdwenen. Helaas was ook mijn luchtvoorrad te beperkt om de proef te herhalen. U begrijpt dat het eerstvolgend verslag op www.sdal.nl even op zich laat wachten "-) -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:cd19tb$m3q$1@news.cistron.nl... > Wat zag ik tot mijn verbazing net in Vinkeveen? > De jerrycan die is geplaatst aan een snoer aan het 6m platform, was naar > beneden getrokken en aan het platform vastgemaakt. > Wat een ******-lui die dat doen zeg. Kunnen jullie niet iets anders gaan > mollen? Is het dan echt zo nodig om het duikplezier van een ander te > vergallen? > > Schijnbaar. Ik zal het wel niet helemaal begrijpen of zo. > > Michel > > *Die het tonnetje weer naar de oppervlakte heeft gelanceerd* > > |
|
| |||
| |||
| On Tue, 13 Jul 2004 20:32:06 +0200, "Michel" <no@spam.please> wrote: >Wat zag ik tot mijn verbazing net in Vinkeveen? >De jerrycan die is geplaatst aan een snoer aan het 6m platform, was naar >beneden getrokken en aan het platform vastgemaakt. Ik zou niet weten wie dat gedaan heeft, maar als watersporter is mijn mening dat een jerrycan niet erg geschikt is al markering. Als ik ergens zou zeilen en zo'n ding zou zien drijven zou mijn reactie zijn "opruimen die troep". En als watersporter kun je niet zien of er een platform onder zo;n ding ligt. Weliswaar is uit je verhaal duidelijk dat het hier geen watersporter geweest zal zijn (of eentje die heel lang zijn adem in kan houden), maar misschien is het handig om bij alle dingen die we doen in het water eens iets verder na te denken dan onze duikneus lang is... -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| Op Wed, 14 Jul 2004 14:48:05 +0200 schreef Reinoud van Leeuwen >Als ik >ergens zou zeilen en zo'n ding zou zien drijven zou mijn reactie zijn >"opruimen die troep". En als watersporter kun je niet zien of er een >platform onder zo'n ding ligt. Ahum afgebakend en verboden voor alle vaartuigen. Los daarvan: Als je al zeilend iets ziet drijven kan het inderdaad nooit kwaad om de man-overboord-manoeuvre nog eens te oefenen en het op te pikken. Er drijft vuilnis genoeg. -- Art http://www.lakediving.nl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Vinkeveen.... wat nu weer? | Michel | (Dutch) | 19 | 04-12-2007 04:05 PM |
| Duikincident Vinkeveen | Twindiver | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:05 PM |
| Bereikbaarheid Vinkeveen | chris | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 03:45 PM |
| Re: zicht in Vinkeveen | ard | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 02:06 PM |
| duikongeval vinkeveen | Remco van Zuijlen | (Dutch) | 144 | 03-23-2007 02:02 PM |