|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak ik even de 10liter van LDsL) Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. Volgens bartejens heb ik dan 6,8 liter stikstof en 3,2 liter zuurstof bij me. Ik plan een mooie duik en ik verwacht dat ik vrij lang weg kan blijven. Onder het oppervlak en onder invloed van de omgevingsdruk zal de flesdruk in de middendrukslang worden verlaagd door expansie van de vloeistof in gasvorm. (Sommige mensen noemen dat koken) Iedereen weet dat het kookpunt van Stikstof ca. 12 graad lager ligt dan dat van Zuurstof (Absoluut gezien ref: Stikstof -195, Zuurstof -183) Dus kookt het stikstof eerder. (Onder nul weet je nog?) Ik heb dus alleen stikstof in de middendruk slang. Op alleen stikstof kom ik niet ver. Waarom is EAN dan toch zo populair ? -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| Hoe krijg je het verzonnen iedere keer! iDive Erwin "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message news:cdugvm$19rl$1@nl-news.euro.net... > Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. > > Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak ik > even de 10liter van LDsL) > Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. > > Volgens bartejens heb ik dan 6,8 liter stikstof en 3,2 liter zuurstof bij > me. > Ik plan een mooie duik en ik verwacht dat ik vrij lang weg kan blijven. > > Onder het oppervlak en onder invloed van de omgevingsdruk zal de flesdruk in > de middendrukslang worden verlaagd door expansie van de vloeistof in > gasvorm. (Sommige mensen noemen dat koken) > > Iedereen weet dat het kookpunt van Stikstof ca. 12 graad lager ligt dan dat > van Zuurstof (Absoluut gezien ref: Stikstof -195, Zuurstof -183) > Dus kookt het stikstof eerder. (Onder nul weet je nog?) > > Ik heb dus alleen stikstof in de middendruk slang. > > Op alleen stikstof kom ik niet ver. > > Waarom is EAN dan toch zo populair ? > > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > |
|
| |||
| |||
| probeer JIJ maar 's alleen stikstof te ademen, dat hou je ECHT nie lang vol -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "iDive" <erwin@nospamgezellie.com> schreef in bericht news:4102c98f$0$1743$abc4f4c3@news.wanadoo.nl... > Hoe krijg je het verzonnen iedere keer! > > iDive > Erwin > > > "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message > news:cdugvm$19rl$1@nl-news.euro.net... > > Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. > > > > Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak > ik > > even de 10liter van LDsL) > > Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. > > > > Volgens bartejens heb ik dan 6,8 liter stikstof en 3,2 liter zuurstof bij > > me. > > Ik plan een mooie duik en ik verwacht dat ik vrij lang weg kan blijven. > > > > Onder het oppervlak en onder invloed van de omgevingsdruk zal de flesdruk > in > > de middendrukslang worden verlaagd door expansie van de vloeistof in > > gasvorm. (Sommige mensen noemen dat koken) > > > > Iedereen weet dat het kookpunt van Stikstof ca. 12 graad lager ligt dan > dat > > van Zuurstof (Absoluut gezien ref: Stikstof -195, Zuurstof -183) > > Dus kookt het stikstof eerder. (Onder nul weet je nog?) > > > > Ik heb dus alleen stikstof in de middendruk slang. > > > > Op alleen stikstof kom ik niet ver. > > > > Waarom is EAN dan toch zo populair ? > > > > > > -- > > Thomas > > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Uitstekende vraag. Maar het is eigenlijk heel simpel! Dit is namelijk de reden dat je een speciale eerste trap nodig hebt. Deze bevat namelijk een membraam welke ervoor zorgt dat je met je stikstof je vestje op kan blazen en je droogpak kan equaliseren, terwijl je je zuurstof kunt gebruiken om te ademen! Deze scheiding is alleen mogelijk als een van de twee stoffen gasvormig is, en de andere nog vloeibaar. Dit is ook de reden dat de eerste trap van je automatenset langwerpig is. Anders past de destilatiekolom er niet in "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message news:cdugvm$19rl$1@nl-news.euro.net... > Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. > > Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak ik > even de 10liter van LDsL) > Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. > > Volgens bartejens heb ik dan 6,8 liter stikstof en 3,2 liter zuurstof bij > me. > Ik plan een mooie duik en ik verwacht dat ik vrij lang weg kan blijven. > > Onder het oppervlak en onder invloed van de omgevingsdruk zal de flesdruk in > de middendrukslang worden verlaagd door expansie van de vloeistof in > gasvorm. (Sommige mensen noemen dat koken) > > Iedereen weet dat het kookpunt van Stikstof ca. 12 graad lager ligt dan dat > van Zuurstof (Absoluut gezien ref: Stikstof -195, Zuurstof -183) > Dus kookt het stikstof eerder. (Onder nul weet je nog?) > > Ik heb dus alleen stikstof in de middendruk slang. > > Op alleen stikstof kom ik niet ver. > > Waarom is EAN dan toch zo populair ? > > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > |
|
| |||
| |||
| Ahh.. dat verklaart een boel. Ik neem aan det je EAN instructeur bent, daar je al die kennis voorhanden hebt. Kan ik binnenkort eens een cursusje bij je draaien op dat gebied ? (Ik heb ook een lange eerste trap. Misschien zit daar ook al zo'n filter in en weet ik dat niet eens ) "-) -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Michel" <no@spam.please> schreef in bericht news:cdvlu6$hi2$1@news.cistron.nl... > Uitstekende vraag. Maar het is eigenlijk heel simpel! > > Dit is namelijk de reden dat je een speciale eerste trap nodig hebt. Deze > bevat namelijk een membraam welke ervoor zorgt dat je met je stikstof je > vestje op kan blazen en je droogpak kan equaliseren, terwijl je je zuurstof > kunt gebruiken om te ademen! > Deze scheiding is alleen mogelijk als een van de twee stoffen gasvormig is, > en de andere nog vloeibaar. > > Dit is ook de reden dat de eerste trap van je automatenset langwerpig is. > Anders past de destilatiekolom er niet in > > "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message > news:cdugvm$19rl$1@nl-news.euro.net... > > Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. > > > > Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak > ik > > even de 10liter van LDsL) > > Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. > > > > Volgens bartejens heb ik dan 6,8 liter stikstof en 3,2 liter zuurstof bij > > me. > > Ik plan een mooie duik en ik verwacht dat ik vrij lang weg kan blijven. > > > > Onder het oppervlak en onder invloed van de omgevingsdruk zal de flesdruk > in > > de middendrukslang worden verlaagd door expansie van de vloeistof in > > gasvorm. (Sommige mensen noemen dat koken) > > > > Iedereen weet dat het kookpunt van Stikstof ca. 12 graad lager ligt dan > dat > > van Zuurstof (Absoluut gezien ref: Stikstof -195, Zuurstof -183) > > Dus kookt het stikstof eerder. (Onder nul weet je nog?) > > > > Ik heb dus alleen stikstof in de middendruk slang. > > > > Op alleen stikstof kom ik niet ver. > > > > Waarom is EAN dan toch zo populair ? > > > > > > -- > > Thomas > > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Sir Dive-a-Lot wrote: > Ahh.. dat verklaart een boel. > > Ik neem aan det je EAN instructeur bent, daar je al die kennis voorhanden > hebt. > Kan ik binnenkort eens een cursusje bij je draaien op dat gebied ? > (Ik heb ook een lange eerste trap. Misschien zit daar ook al zo'n filter in > en weet ik dat niet eens ) > > "-) > en wat doe je tegen de acute verkoudheid? -- Michael Wolf ----- Cthulhu For President. Why settle for the lesser evil? remove stopspam to reply |
|
| |||
| |||
| Gewoon een stukje opstijgen natuurlijk. Wat dacht jij dan? Michel "Michael Wolf" <michael.wolf@advalvasstopspam.be> wrote in message news:4104c5bd$0$31480$ba620e4c@news.skynet.be... > > > Sir Dive-a-Lot wrote: > > > Ahh.. dat verklaart een boel. > > > > Ik neem aan det je EAN instructeur bent, daar je al die kennis voorhanden > > hebt. > > Kan ik binnenkort eens een cursusje bij je draaien op dat gebied ? > > (Ik heb ook een lange eerste trap. Misschien zit daar ook al zo'n filter in > > en weet ik dat niet eens ) > > > > "-) > > > > en wat doe je tegen de acute verkoudheid? > > > -- > Michael Wolf > > ----- > > Cthulhu For President. > Why settle for the lesser evil? > > remove stopspam to reply > |
|
| |||
| |||
|
"Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> schreef in bericht news:cdugvm$19rl$1@nl-news.euro.net... > Zoals laatst door mij opgemerkt kan er in mijn fles 12 liter lucht. > > Maar hoe zit het nu met nitrox ? (Voor de eenvoud van het rekenwerk pak ik > even de 10liter van LDsL) > Stel dat ik 10 liter vloeibare EAN 32 in mijn fles doe. Kan jij niet dus we zijn gelijk klaar met uitleggen. Ik adviseer je om gewoon water in je lamp te laten lopen en het gas aan de - pool van de accu in te ademen en het gas dat bij de +pool ontstaat kan je een lekker kopje thee zetten. Heeft wel als nadeel dat het water langzaam op raakt, dus je duiktijd is lang maar beperkt (zo, tijd voor een asperientje) |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Nitrox & Nitrox Confirmé successifs = 2 cartes FFESSM/CMAS ? | Dominique STEINMETZ | (French) | 6 | 04-12-2007 11:51 AM |
| DP Nitrox | Pépito | (French) | 13 | 04-12-2007 12:53 AM |
| nitrox | eric c | (French) | 44 | 04-12-2007 12:44 AM |
| nitrox et nitrox confirmé FFESSM | charb | (French) | 16 | 04-11-2007 04:27 PM |
| nitrox | Roberto Valle | (Italian) | 11 | 04-11-2007 01:29 PM |