|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wie kan me helpen aan speciefike info over duiken in de reeuwijkse plassen.. Het gaat mede om het vergunning/ontheffingsysteem en de duiklocatie's. Andre |
|
| |||
| |||
|
"Ruijmgaard" <dutchsun@xs4all.nl> schreef in bericht news:4106830c$0$37789$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Wie kan me helpen aan speciefike info over duiken in de reeuwijkse plassen.. > Het gaat mede om het vergunning/ontheffingsysteem en de duiklocatie's. > > Andre ---------------------------- even een stukje uit de oude doos: ----------------------------- bron: streekeditie Algemeen Dagblad dd 09-03-04 _DUIKEN WEER TOEGESTAAN IN SURFPLAS_ Reeuwijk - De surfplas in Reeuwijk wordt na drie jaar weer open gesteld voor duikers. Binnenkort wordt het duikverbod dat sinds 2001 van kracht is, opgeheven. De gemeente stelde het verbod in vanwege de zandwinning in de plas Broekvelden/Vettenbroek (de surfplas). Het zand, ongeveer 1,4 miljoen kubieke meter, was nodig voor de aanleg van de nieuwe rijksweg 11. Er werd gezogen tot een diepte van 27 meter. Nu rijkswaterstaat de werkzaamheden heeft afgerond, is het grootste gedeelte van de surfplas weer toegankelijk voor duikers. Zij kunnen eventueel te water gaan op het zuidelijk deel van het surfstrand. Via een doorgang van twintig meter breed kunnen zij dan langs de oever van de Kooidijk naar het opengestelde gebied zwemmen. Het meest oostelijk deel van de plas, tussen de Bosmankade en het tegenover gelegen deel van Abessinie (het fiedspad aan de noordkant van de plas), blijft voor duikers gesloten van oktober tot april. Op die manier wil de gemeente de rust van de vissen in het paai- en broedseizoen garanderen. Alleen duikers met een ontheffing mogen het water in. Zij kunnen in het bezit komen van zo'n bewijs als zij tenminste 14 jaar oud zijn. Daarnaast moeten ze beschikken over een geldig duikbrevet of kunnen aantonen dat ze zich voorbereiden op het examen daarvoor. De vrijstelling geldt voor 1 jaar. De kosten bedragen 65 euro. Bij het ontheffingbewijs krijgt de houder een kaart waarop het duikgebied exact staat aangegeven. Vanaf 1 mei zijn de duikers weer welkom in de surfplas. ----------------------------- bovenstaande tekst is een letterlijk citaat uit genoemde bron. Voorts mijn persoonlijke kritiek: Als duiker ben je gebruiker van publiek water, net als een roeier, een surfer of een zwemmer. Ik vraag mij af of ook zij een belachelijk bedrag van 65 euro per jaar moeten neertellen om van het water gebruik te maken. Ik kan mij niet voorstellen dat de kaart en de administratie 65 euro kosten zodat het alleen de kosten dekt. Wellicht komt er voor dat bedrag een ambtenaar om de duiker te helpen sjouwen met flessen, voorziet de duiker van een kopje koffie na de duik en past hij bovendien op de auto? Dit is weer het zoveelste laakbare voorbeeld van een overheid die plukt waar er te plukken valt. In mijn ogen; volstrekt onredelijk en ik vraag mij of of het ook wel mag omdat andere gebruikers van de plas geen vergoeding neer hoeven te leggen. Ik hoop dat dergelijke regels geen navolging krijgen in andere gemeenten want anders is duiken in egypte snel goedkoper als duiken in eigen land. Ron. |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Reeuwikse plassen | Ron | (Dutch) | 4 | 04-12-2007 03:47 PM |
| Reeuwijkse plassen | Ruijmgaard | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:44 PM |
| reeuwijkse plas | Ruijmgaard | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:42 PM |
| kaart Reeuwijkse plas/info | Ruijmgaard | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 03:41 PM |
| Vinkeveense plassen | Gerard® | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:28 PM |