|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo duikers, Ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een hele vervelende duikreis geboekt (live a board) in september rondom het eiland Komodo Indonesie. Nou zit ik met het volgende "probleem" want na enig research zegt mij dat het eiland Komodo deels precies bij één van de "koude" golfstromen van Indonesie ligt. De temperatuur van het water kan op die plek varieren van 20 tot 27 graden terwijl het in het minder stromende deel 28 graden kan zijn. Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen willen delen over dit gebied in een vergeliojkbare reis. Verder ben ik op zoek naar wat advies met betrekking tot mijn duikkledij: 3 of 5 mm overall? Rowin |
|
| |||
| |||
| Rowin merkt op: > Hallo duikers, > > Ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een hele vervelende duikreis > geboekt (live a board) in september rondom het eiland Komodo > Indonesie. Nou zit ik met het volgende "probleem" want na enig > research zegt mij dat het eiland Komodo deels precies bij één van de > "koude" golfstromen van Indonesie ligt. De temperatuur van het water > kan op die plek varieren van 20 tot 27 graden terwijl het in het > minder stromende deel 28 graden kan zijn. > > Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen willen delen over dit > gebied in een vergeliojkbare reis. Verder ben ik op zoek naar wat > advies met betrekking tot mijn duikkledij: 3 of 5 mm overall? > > Rowin Hoi Rowin, goed dat je gaat. Ik heb geen ervaring in dat gebied, maar 1+1=2: als je zegt dat het water ook 20 graden kan zijn, denk ik dat jij daar geen uur in wil liggen met een 3 mm pak. Maar dat pak zal ook niet veel plaats innemen, dus neem je allebei mee. Slim? groetjes, Jesca |
|
| |||
| |||
| Reis is enigzins aangepast. Maar twee pakken +camera+je overige materiaal meenemen= je stuk sjouwen. "Jesca" <zweijtzer19@zonnet.nl> schreef in bericht news:cfneff$pn2$1@reader10.wxs.nl... > Rowin merkt op: > > > Hallo duikers, > > > > Ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een hele vervelende duikreis > > geboekt (live a board) in september rondom het eiland Komodo > > Indonesie. Nou zit ik met het volgende "probleem" want na enig > > research zegt mij dat het eiland Komodo deels precies bij één van de > > "koude" golfstromen van Indonesie ligt. De temperatuur van het water > > kan op die plek varieren van 20 tot 27 graden terwijl het in het > > minder stromende deel 28 graden kan zijn. > > > > Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen willen delen over dit > > gebied in een vergeliojkbare reis. Verder ben ik op zoek naar wat > > advies met betrekking tot mijn duikkledij: 3 of 5 mm overall? > > > > Rowin > > Hoi Rowin, > > goed dat je gaat. Ik heb geen ervaring in dat gebied, maar 1+1=2: als > je zegt dat het water ook 20 graden kan zijn, denk ik dat jij daar geen > uur in wil liggen met een 3 mm pak. Maar dat pak zal ook niet veel > plaats innemen, dus neem je allebei mee. Slim? > > groetjes, Jesca |
|
| |||
| |||
| On Fri, 20 Aug 2004 09:22:16 +0200, "Rowin" <bierens@tip.nl> wrote: >Reis is enigzins aangepast. Maar twee pakken +camera+je overige materiaal >meenemen= je stuk sjouwen. Duikvakantie = je rot sjouwen " -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| Dat 3mm pak extra is nauwelijks extra gewicht op die lijst, toch? Jesca's advies lijkt me het beste wat je hier krijgen kunt. Tenslotte is watertemperatuur en het effect op jou, louter subjectief Groeten, Mich "Rowin" <bierens@tip.nl> wrote in message news:4125a445$0$5564$e4fe514c@dreader4.news.xs4all .nl... > Reis is enigzins aangepast. Maar twee pakken +camera+je overige materiaal > meenemen= je stuk sjouwen. > > > > > "Jesca" <zweijtzer19@zonnet.nl> schreef in bericht > news:cfneff$pn2$1@reader10.wxs.nl... > > Rowin merkt op: > > > > > Hallo duikers, > > > > > > Ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een hele vervelende duikreis > > > geboekt (live a board) in september rondom het eiland Komodo > > > Indonesie. Nou zit ik met het volgende "probleem" want na enig > > > research zegt mij dat het eiland Komodo deels precies bij één van de > > > "koude" golfstromen van Indonesie ligt. De temperatuur van het water > > > kan op die plek varieren van 20 tot 27 graden terwijl het in het > > > minder stromende deel 28 graden kan zijn. > > > > > > Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaringen willen delen over dit > > > gebied in een vergeliojkbare reis. Verder ben ik op zoek naar wat > > > advies met betrekking tot mijn duikkledij: 3 of 5 mm overall? > > > > > > Rowin > > > > Hoi Rowin, > > > > goed dat je gaat. Ik heb geen ervaring in dat gebied, maar 1+1=2: als > > je zegt dat het water ook 20 graden kan zijn, denk ik dat jij daar geen > > uur in wil liggen met een 3 mm pak. Maar dat pak zal ook niet veel > > plaats innemen, dus neem je allebei mee. Slim? > > > > groetjes, Jesca > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| komodo indonesie | Fred Scholte | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:56 PM |
| palu Komodo | Claude & Manu | (French) | 2 | 04-12-2007 01:53 PM |
| Diving Komodo , Flores & Alor | dawhale | Indonesia | 1 | 03-26-2007 10:17 PM |
| Liveaboard diving with Dive Komodo | Mel Comisarow | Indonesia | 0 | 03-26-2007 06:39 PM |
| Komodo | seastar | Indonesia | 20 | 06-20-2006 12:31 AM |