|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Met stijgende verbazing de kantje boord thread gelezen en wat opmerkingen gemaakt. Nou hoor ik wel meer over Oosterschelde en dieper dan 35 mtr. Ik heb daar ook al aardig wat gedoken maar nooit verder dan 20 mtr geweest. Mijn vraag is nu wat is er nou allemaal te zien op 39 mtr en meer ???? John |
|
| |||
| |||
|
"John" <doorzonj@hotmail.com> wrote in message news:97b035b6.0408252243.e1d472f@posting.google.co m... > Met stijgende verbazing de kantje boord thread gelezen en wat > opmerkingen gemaakt. Nou hoor ik wel meer over Oosterschelde en dieper > dan 35 mtr. Ik heb daar ook al aardig wat gedoken maar nooit verder > dan 20 mtr geweest. Mijn vraag is nu wat is er nou allemaal te zien op > 39 mtr en meer ???? > John Dit is afhankelijk van de duikstek, maar dikwijls best veel. Op het moment dat de bodem alleen nog maar zeesterren te zien geeft en er geen verloop meer is in diepte draai ik altijd om. Reden waarom ik nogal eens naar dat soort dieptes ga: ik vind het mooi om me snel te laten zakken om dan (al rustig naar boven zwemmend) van onderuit in alle gaten en spleten te kijken. Ook is op de verschillende dieptes de begroeiing dikwijls weer anders, etc. Maar het is dus echt niet zo dat er beneden een bepaalde diepte niks meer te zien is, i.t.t. bv in de Grevelingen waar ik zelden dieper ga dan 20 meter. Ik heb een laag luchtverbruik, een 15-liter fles, en behoorlijk wat ervaring in het maken van diepe duiken. Niet aan beginnen zonder een ervaren buddy, en bouw voorzichtig op als je dit wilt ervaren. Dus niet ineens een diepe duik van zo'n 45 meter gaan maken als je nog nooit onder de 20 meter bent geweest. Als je via de bodem terug wilt zwemmen en de stroming staat net wat anders dan je verwacht kan het ineens hard gaan met je luchtverbruik (omdat je nog steeds diep zit) en kan er ook spanning ontstaan, twijfel over de richting (zoals in het kantje-boord verhaal). M.a.w. je moet echt goed weten waar je mee bezig bent. Computer is ook bepaald geen overbodige luxe, en ga zeer zeker niet naar grote dieptes op een plaats waar je nog niet eerder gedoken hebt. De ene duikstek heeft bijvoorbeeld een langzaam oplopende bodem, terwijl dit op andere plaatsen veel steiler is. Indien het langzaam oploopt duurt de terugweg ook langer en dit is iets waar je terdege rekening mee moet houden want je wil liever geen vrije opstijging maken in snel stromend water met slecht zicht en een vaargeul nabij.... |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Vraag aan Appie | Len | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 04:14 PM |
| Vraag temperatuur | Gerard | (Dutch) | 7 | 04-12-2007 04:01 PM |
| FF een domme vraag | jackelŠ | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 04:00 PM |
| Kantje boord???? | Ingrid | (Dutch) | 95 | 04-12-2007 03:44 PM |
| kantje boordje. | Parcifal | (Dutch) | 58 | 04-12-2007 03:42 PM |