|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| F. van Kolck wrote: > Ingrid, > Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden doordat > je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden hebt. Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com |
|
| |||
| |||
| Sjoerd Korfage schreef: > F. van Kolck wrote: >> Ingrid, >> Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden >> doordat je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden >> hebt. > > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze > hele discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks > spelen de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het > kompaslezen. Nou, deze m/v zou best eens gelijk kunnen hebben... Bepaalde typen (metaal) duiklampen kunnen het kompas weldegelijk beinvloeden! Het is niet, omdat jij het nog nooit gezien hebt, dat het niet zo kan zijn! -- Rolant. Mijn logboekje: www.duikerslog.nl/?McDive Om te mailen verander NOSPAM in zeeland |
|
| |||
| |||
| Oei, oei, oei Sjoerd, De zekerheid waarmee je dat beweert... 't Is zelf even heel snel na te gaan OF het kan. Ik heb mijn Treble-Light 5.7c zoëven bij m'n kompas (Suunto SK7) gehouden. Gewoon 't kompas van boven aangelicht. Gebeurde er niets. Als ik echter de achterkant van de lamp boven het kompas houd heb ik wél ineens 60º verschil! OK, dat doe je in de praktijk niet, niet bewust in elk geval. Maar zou 't bij andere duiklampen dan niet zo kunnen zijn? En als dat zo is, zwem je wel even een andere koers dan gepland... Andries Kalter. www.andrieskalter.nl "Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht news:chj0v2$pfv$1@netlx020.civ.utwente.nl... > F. van Kolck wrote: > > Ingrid, > > Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden doordat > > je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden hebt. > > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele > discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen > de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. > > -- > groeten, > > Sjoerd Korfage > icq: 33081712 > msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com |
|
| |||
| |||
| Misschien is dat een oefening die we exprimenteel eens tijden de les zouden kunnen uitvoeren in het zwembad. De lessen begnnen weer dus ik ga hier eens mee experimenteren. Misshien dat anderen dat ook kunnen doen en we een lijst kunnen samen stellen welke lampen reageren en in welke mate? Ronald. Life is a learning experience. Aldus Hes. "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:413d571a$0$62389$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Oei, oei, oei Sjoerd, > > De zekerheid waarmee je dat beweert... > 't Is zelf even heel snel na te gaan OF het kan. > > Ik heb mijn Treble-Light 5.7c zoëven bij m'n kompas (Suunto SK7) gehouden. > Gewoon 't kompas van boven aangelicht. Gebeurde er niets. > Als ik echter de achterkant van de lamp boven het kompas houd heb ik wél > ineens 60º verschil! > OK, dat doe je in de praktijk niet, niet bewust in elk geval. > Maar zou 't bij andere duiklampen dan niet zo kunnen zijn? En als dat zo is, > zwem je wel even een andere koers dan gepland... > > Andries Kalter. > > www.andrieskalter.nl > > > > > "Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht > news:chj0v2$pfv$1@netlx020.civ.utwente.nl... > > F. van Kolck wrote: > > > Ingrid, > > > Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden > doordat > > > je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden hebt. > > > > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele > > discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen > > de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. > > > > -- > > groeten, > > > > Sjoerd Korfage > > icq: 33081712 > > msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com > > |
|
| |||
| |||
| Moet je eigenlijk ook verschillende -soorten/merken- kompassen nemen. En rekening houden met de plaats waar de kompassen gedragen worden. (Console, arm, met een touwtje om je nek.) "Ronald" <raschriemer@nospamhome.nl> schreef in bericht news:chjmvc$ktt$1@news5.tilbu1.nb.home.nl... > Misschien is dat een oefening die we exprimenteel eens tijden de les zouden > kunnen uitvoeren in het zwembad. > De lessen begnnen weer dus ik ga hier eens mee experimenteren. > Misshien dat anderen dat ook kunnen doen en we een lijst kunnen samen > stellen welke lampen reageren en in welke mate? > Ronald. > Life is a learning experience. Aldus Hes. > > "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht > news:413d571a$0$62389$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > > Oei, oei, oei Sjoerd, > > > > De zekerheid waarmee je dat beweert... > > 't Is zelf even heel snel na te gaan OF het kan. > > > > Ik heb mijn Treble-Light 5.7c zoëven bij m'n kompas (Suunto SK7) gehouden. > > Gewoon 't kompas van boven aangelicht. Gebeurde er niets. > > Als ik echter de achterkant van de lamp boven het kompas houd heb ik wél > > ineens 60º verschil! > > OK, dat doe je in de praktijk niet, niet bewust in elk geval. > > Maar zou 't bij andere duiklampen dan niet zo kunnen zijn? En als dat zo > is, > > zwem je wel even een andere koers dan gepland... > > > > Andries Kalter. > > > > www.andrieskalter.nl > > > > > > > > > > "Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht > > news:chj0v2$pfv$1@netlx020.civ.utwente.nl... > > > F. van Kolck wrote: > > > > Ingrid, > > > > Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden > > doordat > > > > je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden hebt. > > > > > > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele > > > discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen > > > de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. > > > > > > -- > > > groeten, > > > > > > Sjoerd Korfage > > > icq: 33081712 > > > msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com > > > > > > |
|
| |||
| |||
| > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele > discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen > de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. Oei.. ik was echt chagrijnig gisteren.. Sorry.. Dit was niet zo heel bot bedoeld als dat het er staat. Wat ik wilde zeggen in een normaal geformuleerde reactie: Een lamp moet wel heel veel metaal in zich hebben voordat een kompas daarvan gaan tollen. Mijn Navy90 (wat toch geen kinderachtige lamp is) doet mijn kompas 20 graden afwijken als ik hem er echt tegenaan houd. -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com |
|
| |||
| |||
| In article <chjr8b$vr5$1@netlx020.civ.utwente.nl>, Sjoerd Korfage says... > > Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele > > discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen > > de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. > Oei.. > ik was echt chagrijnig gisteren.. Sorry.. Dit was niet zo heel bot > bedoeld als dat het er staat. > > Wat ik wilde zeggen in een normaal geformuleerde reactie: Een lamp moet > wel heel veel metaal in zich hebben voordat een kompas daarvan gaan > tollen. Mijn Navy90 (wat toch geen kinderachtige lamp is) doet mijn > kompas 20 graden afwijken als ik hem er echt tegenaan houd. staat ie dan aan of uit? (ik stel me zo voor dat bij een brandende lamp elektromagnetisme een rol speelt) -- groet, Marcel. |
|
| |||
| |||
| Een praktijkervaring: Achteraf konden we er hartelijk om lachen, en we vonden onszelf toen wel een beetje dom. Wat gebeurde? Met 2X2 personen gaan we regelmatig duiken in diverse plassen. Vooraf op de kant spreken we de kompasrichtingen af, bv door te richten op een boom of boei. Tot onze verbazing bleek er steeds een (gering) verschil te zitten in de 'geschoten' richting. Met name 1 kompas week af van de rest. Op zich niet zo erg, als je dat maar vantevoren weet. We probeerden te ontdekken waar het van kwam, en sloten niets uit: duikhorloge vlakbij? Dikke lamp gaf inderdaad een afwijking. Het kompas van de buddy gaf uiteraard effect, maar zo extreem dicht bij elkaar zwommen we zelden. Wellicht de retractor? Losmaken, nee ook niet. Totdat we de console nog eens goed bekeken. En wat was daar helemaal vooraan bevestigd? Inderdaad, een mooie handige ROESTVRIJSTALEN sleutelring (3 cm doorsnee) waar het plastic haakje van de retractor zo handig aan vast geknipt kon worden. Sleutelring eraf, en we zijn het nu weer steeds met elkaar eens (in ieder geval wat de kompasrichting betreft). Zoals gezegd, een beetje dom. Maar ook een bewijs dat problemen en oplossingen soms verrassend simpel zijn. groet, Lourens Ronald wrote: > Misschien is dat een oefening die we exprimenteel eens tijden de les zouden > kunnen uitvoeren in het zwembad. > De lessen begnnen weer dus ik ga hier eens mee experimenteren. > Misshien dat anderen dat ook kunnen doen en we een lijst kunnen samen > stellen welke lampen reageren en in welke mate? > Ronald. > Life is a learning experience. Aldus Hes. > > "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht > news:413d571a$0$62389$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > >>Oei, oei, oei Sjoerd, >> >>De zekerheid waarmee je dat beweert... >>'t Is zelf even heel snel na te gaan OF het kan. >> >>Ik heb mijn Treble-Light 5.7c zoëven bij m'n kompas (Suunto SK7) gehouden. >>Gewoon 't kompas van boven aangelicht. Gebeurde er niets. >>Als ik echter de achterkant van de lamp boven het kompas houd heb ik wél >>ineens 60º verschil! >>OK, dat doe je in de praktijk niet, niet bewust in elk geval. >>Maar zou 't bij andere duiklampen dan niet zo kunnen zijn? En als dat zo > > is, > >>zwem je wel even een andere koers dan gepland... >> >>Andries Kalter. >> >>www.andrieskalter.nl >> >> >> >> >>"Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht >>news:chj0v2$pfv$1@netlx020.civ.utwente.nl... >> >>>F. van Kolck wrote: >>> >>>>Ingrid, >>>>Dat een kompas een afwijking gaat maken kan ook veroorzaakt worden >> >>doordat >> >>>>je mischien je duiklamp er te dichtbij of tegenaan gehouden hebt. >>> >>>Nou moet ik zeggen dat ik dit werkelijk de domste opmerking in deze hele >>>discussie vindt. ongelooflijk zeg. Ik zou maar oppassen, straks spelen >>>de spoorelementen in je lichaam nog een rol bij het kompaslezen. >>> >>>-- >>>groeten, >>> >>>Sjoerd Korfage >>>icq: 33081712 >>>msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com >> >> > > |
|
| |||
| |||
| Ingrid <not@home.nl> wrote in message news:<mn.335d7d49f23671be.16359@home.nl>... > Maurice formuleerde de vraag : > > knip \"het is een zandafgraving en we kwamen tot 25,6 meter."/ knip > > knip \"Ik ben nog maar 1 ster NOB."/ knip > > Sorry, kan het fff niet laten, maar... > > WAT HEB JIJ DAAR TE ZOEKEN > > Tsja.. oficieel mag ik daar niet wezen dus :S > In de praktijk leer je het beste. > Ik duik ruim 2 jaar, heb 75 gelogde duiken, na het behalen van mijn > NOB 1 ster en ga beginnen met de 2 ster.. Je hebt in ieder geval te weinig opleiding en ervaring om al geplande decoduiken uit te voeren. Ik vind 50 bar trouwens aan de krappe kant als er daarna nog een decostop moet worden uitgevoerd of heb je het over de veiligheidsstop? Yvonne |
|
| |||
| |||
| On 7 Sep 2004 04:58:34 -0700, zonnebril666@hotmail.com (Yvonne) wrote: >Ingrid <not@home.nl> wrote in message news:<mn.335d7d49f23671be.16359@home.nl>... >> Maurice formuleerde de vraag : >> > knip \"het is een zandafgraving en we kwamen tot 25,6 meter."/ knip >> > knip \"Ik ben nog maar 1 ster NOB."/ knip >> > Sorry, kan het fff niet laten, maar... >> > WAT HEB JIJ DAAR TE ZOEKEN >> >> Tsja.. oficieel mag ik daar niet wezen dus :S >> In de praktijk leer je het beste. >> Ik duik ruim 2 jaar, heb 75 gelogde duiken, na het behalen van mijn >> NOB 1 ster en ga beginnen met de 2 ster.. > >Je hebt in ieder geval te weinig opleiding en ervaring om al geplande >decoduiken uit te voeren. Ik vind 50 bar trouwens aan de krappe kant >als er daarna nog een decostop moet worden uitgevoerd of heb je het >over de veiligheidsstop? De luchtberekeningen zitten dan ook pas in de 2* opleiding. Maar Ingrid heeft die kennelijk allemaal niet nodig om zo diep te duiken... Al die vervelende regels zijn toch nergens goed voor? 50 bar is zeker te weinig. Misschien kun je er zelf nog wel mee opstijgen met een decostop, maar wat als je buddy een luchtprobleem zou hebben gekregen? Had je die decostop dan maar overgeslagen? |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Vraag n.a.v kantje boordje | John | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:42 PM |
| kantje boordje. | Parcifal | (Dutch) | 58 | 04-12-2007 03:42 PM |
| Vliegtuigcrach te Sharm met franse duikers aan boord. | deekodiver | (Dutch) | 31 | 04-12-2007 02:20 PM |