|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| "Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> wrote in message news:<2pm6d.260252$SO.13310021@phobos.telenet-ops.be>... > Sir Dive-a-Lot wrote: > > Los van alle overwegingen heb ik nog een tip: > > > > Neem een flinke batterijlamp mee, maar zonder batterijen. > > Dan kan die in de koffer en kan niet aanspringen. (De batterijen > > wegen dan ook niks.) > > > > Dóór de douane koop je op Schiphol 'taxfree' een set batterijen en > > die doe je in de handbagage. > > In Egypte gooi je ze na afloop weg (netjes in de kca) . > > KCA in Egypte? is dat hetzelfde Egypte als waar ik naar toe ga? > En je kan beter je baterijen in Egypte kopen, ze gaan wel niet zo lang mee > maar ze kosten minstens 5 keer minder! > > Bruno > www.vui.be Ik neem al jaren de oplaadbare mee en hoef nooit tussen de duiken door te laden. Immers tijdens de dagduiken heb je je lamp nooit permanent aan en dan red je over het algemeen wel twee duiken. Voor de nachtduik is er altijd wel weer gelegenheid om te laden. Dus voor mij altijd de oplaadbare eigen lamp mee. John. |
|
| |||
| |||
| "Reinoud van Leeuwen" <reinoud.v@n.leeuwen.net> schreef in bericht news:96iil01u2rgd6bs8364t6313q3av9p14m4@4ax.com... > On Tue, 28 Sep 2004 13:19:59 +0200, "RB" <dachthetniet@hotmail.com> > wrote: > >> >>is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? >>je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > Als je van plan bent een nachtduik te maken (wat ik je zeker kan > aanraden), zou ik hem meenemen. Ook is hij vaak wel handig om in > holletjes of onder koraal te schijnen. En mocht je een wrakduik gaan > maken dan is het ook wel prettig. > Ik prefereer mijn eigen lamp boven een of ander leending waarvan ik op > voorhand niet weet hoe goed hij het doet. > > -- > Reinoud Nachtduiken is toch verboden in Egypte...? |
|
| |||
| |||
| Dave Aandewiel wrote: > "Reinoud van Leeuwen" <reinoud.v@n.leeuwen.net> schreef in bericht > news:96iil01u2rgd6bs8364t6313q3av9p14m4@4ax.com... >> On Tue, 28 Sep 2004 13:19:59 +0200, "RB" <dachthetniet@hotmail.com> >> wrote: >> >>> >>> is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? >>> je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? >> >> Als je van plan bent een nachtduik te maken (wat ik je zeker kan >> aanraden), zou ik hem meenemen. Ook is hij vaak wel handig om in >> holletjes of onder koraal te schijnen. En mocht je een wrakduik gaan >> maken dan is het ook wel prettig. >> Ik prefereer mijn eigen lamp boven een of ander leending waarvan ik >> op voorhand niet weet hoe goed hij het doet. >> >> -- >> Reinoud > > Nachtduiken is toch verboden in Egypte...? Amaai dan heb ik daar toch wel al minstens 50 keer de wet overtreden!!!! Het is wel verboden nacht duiken te doen op de Brothers of Daedalus (marineparken) door de stroming en omdat ze zo afgelegen zijn. Bruno www.vui.be |
|
| |||
| |||
| vlgs mij moet je om 20.00 uur weer op de kant zijn, maar da's geen probleem want om 1900 uur is het pikkiedonker -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Dave Aandewiel" <daske@home.nl> schreef in bericht news:cjgvhs$ntb$1@news2.zwoll1.ov.home.nl... > > "Reinoud van Leeuwen" <reinoud.v@n.leeuwen.net> schreef in bericht > news:96iil01u2rgd6bs8364t6313q3av9p14m4@4ax.com... > > On Tue, 28 Sep 2004 13:19:59 +0200, "RB" <dachthetniet@hotmail.com> > > wrote: > > > >> > >>is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? > >>je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > > > Als je van plan bent een nachtduik te maken (wat ik je zeker kan > > aanraden), zou ik hem meenemen. Ook is hij vaak wel handig om in > > holletjes of onder koraal te schijnen. En mocht je een wrakduik gaan > > maken dan is het ook wel prettig. > > Ik prefereer mijn eigen lamp boven een of ander leending waarvan ik op > > voorhand niet weet hoe goed hij het doet. > > > > -- > > Reinoud > > Nachtduiken is toch verboden in Egypte...? > > |
|
| |||
| |||
| Sir Dive-a-Lot wrote: > vlgs mij moet je om 20.00 uur weer op de kant zijn, maar da's geen > probleem want om 1900 uur is het pikkiedonker > Dat het donker is om 19 uur hangt wel van de periode af maar er is geen enkele regel buiten die van het duikcentrum zelf eventueel dat zegt dat je niet mag nachtduiken na 20.00 uur of wat dan ook! Ik heb al eens eens 2 nachtduiken gedaan 1 om 19 uur en 1 om 0.30 uur dezelfde avond! Bruno www.vui.be |
|
| |||
| |||
| m.i. maakt het niet uit wiens regels het zijn ter plaatse -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> schreef in bericht news:c7a7d.262495$XV6.13736062@phobos.telenet-ops.be... > Sir Dive-a-Lot wrote: > > vlgs mij moet je om 20.00 uur weer op de kant zijn, maar da's geen > > probleem want om 1900 uur is het pikkiedonker > > > > Dat het donker is om 19 uur hangt wel van de periode af maar er is geen > enkele regel buiten die van het duikcentrum zelf eventueel dat zegt dat je > niet mag nachtduiken na 20.00 uur of wat dan ook! > Ik heb al eens eens 2 nachtduiken gedaan 1 om 19 uur en 1 om 0.30 uur > dezelfde avond! > > Bruno > www.vui.be > > |
|
| |||
| |||
|
"Dave Aandewiel" <daske@home.nl> schreef in bericht news:cjgvhs$ntb$1@news2.zwoll1.ov.home.nl... > > Nachtduiken is toch verboden in Egypte...? Egyptenaren passen de Wet dynamisch toe. Dat wil zoveel zeggen dat ze het altijd in hun voordeel uitleggen. Zeg maar, net zoiets als de klantenservice van UPC en KPN doen. Ik kom net terug uit Sharm en het was weer wennen aan de profijtregels van de Quarkjes. 2 duikcentra bezocht en beiden hadden te maken met andere wetten en voorschriften. Ook de natuurwetten zijn onvoorspelbaar. Liep men niet eens over de Rodezee en ging het water van de Nijl niet opzij? Maar goed, met een week vertraging omdat een duikcentrum 2 uitrustingen was kwijt geraakt (na enige malen vriendelijk vragen en uiteindelijk uitermate onvriendelijk worden kwamen ze opeens spreekwoordelijk boven water) heb ik toch nog lekker kunnen duiken op rustige boten, met relaxte mensen. Blijft trouwens een wonderlijke ervaring om in de haven van Sharm te zien hoe mensen hun peuken uitrukken op de brandslang. Brandslang?! Da's dus de dieselpomp! Ik kom nu al 5 jaar in Egypte (duikend en niet duikend) en het blijft een wonderlijk land. Ron |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Ze gaat niet onder??? | Mwmfl1 | (Dutch) | 14 | 04-12-2007 04:23 PM |
| wel of niet Nitrox? | droogduiker | (Dutch) | 34 | 04-12-2007 04:00 PM |
| kan niet missen ;))) | Ingrid | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 02:29 PM |
| ik snap het niet | orang | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 02:21 PM |
| nog steeds niet best | Fred | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 02:09 PM |