|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? tia |
|
| |||
| |||
| On Tue, 28 Sep 2004 13:19:59 +0200, "RB" <dachthetniet@hotmail.com> wrote: > >is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? >je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? Als je van plan bent een nachtduik te maken (wat ik je zeker kan aanraden), zou ik hem meenemen. Ook is hij vaak wel handig om in holletjes of onder koraal te schijnen. En mocht je een wrakduik gaan maken dan is het ook wel prettig. Ik prefereer mijn eigen lamp boven een of ander leending waarvan ik op voorhand niet weet hoe goed hij het doet. -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| "Reinoud van Leeuwen" <reinoud.v@n.leeuwen.net> schreef in bericht news:96iil01u2rgd6bs8364t6313q3av9p14m4@4ax.com... > On Tue, 28 Sep 2004 13:19:59 +0200, "RB" <dachthetniet@hotmail.com> > wrote: > > > > >is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? > >je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > Als je van plan bent een nachtduik te maken (wat ik je zeker kan > aanraden), zou ik hem meenemen. Ook is hij vaak wel handig om in > holletjes of onder koraal te schijnen. En mocht je een wrakduik gaan > maken dan is het ook wel prettig. > Ik prefereer mijn eigen lamp boven een of ander leending waarvan ik op > voorhand niet weet hoe goed hij het doet. Ik ben nu twee week trug uit Egypte en hebben daar z'n leen ding gehad. Geen klachten over en er kwam ook nog licht uit :_) Marc -- Posted by news://news.nb.nu |
|
| |||
| |||
| Als je ruimte hebt binnen je bagage limiet zou ik je lamp zeker mee nemen, vraag wel even bij je chartermaatschappij van te voren wat wel en niet mee mag in de cabine van het vliegtuig, dit voorkomt onaangename verassingen als bijv. blijkt dat iets niet in je handbagage mag, ik hoorde afgelopen donderdag van mensen die met met Dutchbird vliegen dat zelfs een fotokoffer aan bepaalde eisen moet voldoen, kortom niet alles mag zo maar meer mee. Frank "RB" <dachthetniet@hotmail.com> schreef in bericht news:415947a0$0$34642$e4fe514c@dreader19.news.xs4a ll.nl... > > is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? > je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > tia > |
|
| |||
| |||
| Een lamp geeft ook in Egypte licht, dus kleur. Een lamp laat je de dingen zien onder het (tafel)koraal en in holen, spleten en grotjes. Een lamp is onmisbaar bij een wrakduik. En bij een nachtduik, naturlijk. Mijn mening: Een oplaadbare lamp meenemen is alleen zinvol als je hem tussen de duiken door ook kunt opladen. Een oplaabare lamp die je in NL/B gebruikt (Hartenberger, Suunto, Treble-Light, Gilan, UK, Oceanpro, Green-Force etc. etc.) is qua gewicht en oplaadmogelijkheden niet altijd de beste keus. Aan een batterijenlamp (Scubapro Pocketlight, Gilan Traveller met snellader) heb je in principe genoeg. Andries Kalter. www.andrieskalter.nl "RB" <dachthetniet@hotmail.com> schreef in bericht news:415947a0$0$34642$e4fe514c@dreader19.news.xs4a ll.nl... > > is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? > je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > tia > |
|
| |||
| |||
| Los van alle overwegingen heb ik nog een tip: Neem een flinke batterijlamp mee, maar zonder batterijen. Dan kan die in de koffer en kan niet aanspringen. (De batterijen wegen dan ook niks.) Dóór de douane koop je op Schiphol 'taxfree' een set batterijen en die doe je in de handbagage. In Egypte gooi je ze na afloop weg (netjes in de kca) . Dat werkt al jaren voor mijn buddy. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "RB" <dachthetniet@hotmail.com> schreef in bericht news:415947a0$0$34642$e4fe514c@dreader19.news.xs4a ll.nl... > > is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? > je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? > > tia > |
|
| |||
| |||
| Sir Dive-a-Lot wrote: > Los van alle overwegingen heb ik nog een tip: > > Neem een flinke batterijlamp mee, maar zonder batterijen. > Dan kan die in de koffer en kan niet aanspringen. (De batterijen > wegen dan ook niks.) > > Dóór de douane koop je op Schiphol 'taxfree' een set batterijen en > die doe je in de handbagage. > In Egypte gooi je ze na afloop weg (netjes in de kca) . KCA in Egypte? is dat hetzelfde Egypte als waar ik naar toe ga? En je kan beter je baterijen in Egypte kopen, ze gaan wel niet zo lang mee maar ze kosten minstens 5 keer minder! Bruno www.vui.be |
|
| |||
| |||
|
"Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> schreef in bericht > > KCA in Egypte? is dat hetzelfde Egypte als waar ik naar toe ga? > En je kan beter je baterijen in Egypte kopen, ze gaan wel niet zo lang mee > maar ze kosten minstens 5 keer minder! > > Bruno > www.vui.be Deze ervaring heb ik ook en voor de Rode Zee is een baterijlamp meer als voldoende ook voor nachtduiken. Ik heb hier speciaal een baterijlamp voor gekocht gaan welliswaar 8 D-cellen in maar dat is geen probleem in Egypte. De laatste maal dat ik een oplaadbare lamp meenam sneuvelde de oplader door de spanningsschommelingen, of frequentie of wat dan ook of misschien gewoon pech. Marc |
|
| |||
| |||
| bedankt voor alle reacties! ik weet genoeg, de lamp gaar mee! "RB" <dachthetniet@hotmail.com> wrote in message news:415947a0$0$34642$e4fe514c@dreader19.news.xs4a ll.nl... is het wel of niet nodig een lamp mee te nemen naar Egypte? je hoort zo verschillend, wie spreekt uit ervaring? tia |
|
| |||
| |||
| Is wellicht een beschikbaarheidsprobleem op safariekamp ......"-) -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> schreef in bericht news:2pm6d.260252$SO.13310021@phobos.telenet-ops.be... > Sir Dive-a-Lot wrote: > > Los van alle overwegingen heb ik nog een tip: > > > > Neem een flinke batterijlamp mee, maar zonder batterijen. > > Dan kan die in de koffer en kan niet aanspringen. (De batterijen > > wegen dan ook niks.) > > > > Dóór de douane koop je op Schiphol 'taxfree' een set batterijen en > > die doe je in de handbagage. > > In Egypte gooi je ze na afloop weg (netjes in de kca) . > > KCA in Egypte? is dat hetzelfde Egypte als waar ik naar toe ga? > En je kan beter je baterijen in Egypte kopen, ze gaan wel niet zo lang mee > maar ze kosten minstens 5 keer minder! > > Bruno > www.vui.be > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Ze gaat niet onder??? | Mwmfl1 | (Dutch) | 14 | 04-12-2007 04:23 PM |
| wel of niet Nitrox? | droogduiker | (Dutch) | 34 | 04-12-2007 04:00 PM |
| kan niet missen ;))) | Ingrid | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 02:29 PM |
| ik snap het niet | orang | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 02:21 PM |
| nog steeds niet best | Fred | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 02:09 PM |