|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Vanaf 1 november a.s. schaft DutchBird de 10 kilo extra duikbagage af. Als ze nu eens strenger controleren op de handbagage dan zou al een stuk schelen. Gr. Seahorse |
|
| |||
| |||
| "Seahorse" <Seahorse@nospam.nl> schreef in bericht news:10m0fq0skecj4ab@corp.supernews.com... > Vanaf 1 november a.s. schaft DutchBird de 10 kilo extra duikbagage af. > Als ze nu eens strenger controleren op de handbagage dan zou al een stuk > schelen. > > Gr. > Seahorse ---------------- Dat letten op handbagage heeft geen enkel nut als het gaat om het handhaven van je 10 kg extra bagagevrijstelling. In tegendeel zelfs, dit is nog een mooie alternatief om je uitrusting tegen mee te "smokkelen". Gewicht is in de luchtvaart eigenlijk ongewenst omdat dit extra brandstof kost en ook heeft het toestel een maximaal toegelaten gewicht. Anders dan vooraf aangemelde bagage en vracht, gaat het bij overgewicht niet om bovenstaande kilo's. Er wordt n.l. geen extra brandstof ingenomen vanwege de overbagage van reizigers. Die paar honderd extra kilo's vallen binnen de toleranties, net als het gewicht van een passagier wat meer of minder dan gemiddeld is. Het afschaffen van de extra bagagevrijdom heeft alleen te maken met geld verdienen. Vroeger ging er wel eens een duiker mee. Tegenwoordig zit een vliegtuig naar bestemmingen als Hurgada, Sharm, Turkije of Cuprus er vol mee. Zou het geladen toestel buiten de tolerantiegrenzen dreigen te vallen, dan heb je grote kans dat bagage met overgewicht gewoon achter blijft en je het ook niet tegen betaling mee krijgt. Laat ze nu maar lekker soepel blijven met "handbagage", want dat is een mooie optie om je overgewicht gratis mee te smokkelen. Pas naar Sharm gevlogen met maar 2,5 kilo teveel in de koffer, waar men geen woorden aan vuil maakte. Dat mijn handbagage ruim 10 kilo woog heb ik maar vergeten te melden aan de dame achter de balie. Duik ze, R. |
|
| |||
| |||
| Of op zware personen..... Lex Seahorse wrote: > Vanaf 1 november a.s. schaft DutchBird de 10 kilo extra duikbagage af. > Als ze nu eens strenger controleren op de handbagage dan zou al een stuk > schelen. > > Gr. > Seahorse > > > > |
|
| |||
| |||
| Hallo, Het is hier de NG duiken , maar soms is het economisch nieuws ook voor ons interessant: Als de informatie klopt is Dutchbird recent overgenomen door Air Excel De "Virgin-air" van de lage landen van de tycoon Eric de Vlieger. Ook de samenwerking tussen Air Excel en de KLM zou beeindigd zijn. Zo'n low cost carrier moet toch aan iemand de kosten doorbereken. Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. Groet, Patrick x <x@SPAMweblevel.nl> schreef in berichtnieuws 41606456$0$41705$1b2cd167@news.wanadoo.nl... > Of op zware personen..... > > Lex > > Seahorse wrote: > > Vanaf 1 november a.s. schaft DutchBird de 10 kilo extra duikbagage af. > > Als ze nu eens strenger controleren op de handbagage dan zou al een stuk > > schelen. > > > > Gr. > > Seahorse > > > > > > > > > |
|
| |||
| |||
| "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht > Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. > Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal > je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. Vanaf 1 mei 2004 is het beleid bij KLM dat er geen gratis overbagage meer mee mag. Iedere kilo boven de opgegeven kilo's op het ticket moet betaalt worden, geen uitzonderingen. Gr. Marc |
|
| |||
| |||
| Het is bij KLM iets genuanceerder dan dat: Overbagage (boven de standaard 20 kg voro economy) is ingedeeld in klassen. een duikuitrusting tot 15 kg gaat mee enkele reis voor 40 euro een Golfuitrusting tot 15 kg gaat mee enkele reis voor 20 euro (Europa) Grappig dat duikkilo's duurder zijn dan golfkilo's. Misschien een markt om duiktassen te ontwerpen met een golflogo ? Hoe dan ook, KLM laat je wel je flessen meenemen als je wilt, zo lang ze maar leeg zijn. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "·._.·´¯`··><(((º< Marc" <scudipros@hotmail.com> schreef in bericht news:2ssb7kF1p4e9kU1@uni-berlin.de... > > "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht > > > Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. > > Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal > > je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. > > Vanaf 1 mei 2004 is het beleid bij KLM dat er geen gratis overbagage meer > mee mag. Iedere kilo boven de opgegeven kilo's op het ticket moet betaalt > worden, geen uitzonderingen. > > Gr. Marc > > |
|
| |||
| |||
| "·._.·´¯`··><(((º< Marc" <scudipros@hotmail.com> schreef in bericht news:2ssb7kF1p4e9kU1@uni-berlin.de... > > "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht > > > Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. > > Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal > > je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. > > Vanaf 1 mei 2004 is het beleid bij KLM dat er geen gratis overbagage meer > mee mag. Iedere kilo boven de opgegeven kilo's op het ticket moet betaalt > worden, geen uitzonderingen. > > Gr. Marc > > Van mij mag die K(ut) Luchvaart Maatschappij snel failliet. Wat een klantvriendelijkheid.. Oh ja, betrouwbaar zouden ze zijn toch? Ik heb wel eens heeeeel wat anders gehoord van hun monteurs...... Willempie |
|
| |||
| |||
| Dag Willem, Misschien is het dus maar goed dat ik geen KLM monteurs ken. Over de overige service van de KLM heb ik niet te klagen. Krantje - biertje - hapje - koffie met een tic. Je vraagt het maar en de stewardessen komen het zonder morren en zonder bijbetalen brengen. Zou het kunnen dat de KLM ook een variabele service levert, afhankelijk van wat je betaald hebt en hoe je het verzoek om service indient. Groet, Patrick ps In sommige budget charters en lijnvluchten moet je gewoon bijbetalen voor de hapjes en de drankjes.. Willem <6@6.nl> schreef in berichtnieuws 41692e4d$0$45944$a344fe98@news.wanadoo.nl... > > "·._.·´¯`··><(((º< Marc" <scudipros@hotmail.com> schreef in bericht > news:2ssb7kF1p4e9kU1@uni-berlin.de... > > > > "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht > > > > > Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. > > > Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal > > > je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. > > > > Vanaf 1 mei 2004 is het beleid bij KLM dat er geen gratis overbagage meer > > mee mag. Iedere kilo boven de opgegeven kilo's op het ticket moet betaalt > > worden, geen uitzonderingen. > > > > Gr. Marc > > > > > Van mij mag die K(ut) Luchvaart Maatschappij snel failliet. Wat een > klantvriendelijkheid.. Oh ja, betrouwbaar zouden ze zijn toch? Ik heb wel > eens heeeeel wat anders gehoord van hun monteurs...... > > > Willempie > > |
|
| |||
| |||
| knip > > Misschien is het dus maar goed dat ik geen KLM monteurs ken. Ja, je wordt er niet vrolijk van..... > > Over de overige service van de KLM heb ik niet te klagen. > Krantje - biertje - hapje - koffie met een tic. Je vraagt het maar en de > stewardessen komen het zonder morren en zonder bijbetalen brengen. Daar zijn ze absoluut niet uniek mee. Dat is redelijk standaard en hebben de meeste andere luchtvaartmaatschappijen ook. > Zou het kunnen dat de KLM ook een variabele service levert, > afhankelijk van wat je betaald hebt en hoe je het verzoek om service > indient. > Geen idee. Weet niet eens of je voor extra service kan verzoeken. Ga binnenkort weer vliegen (met KLM) maar als ze die mogelijkheid niet aanbieden.... kan ik er ook geen gebruik van maken. > Groet, > > Patrick > > ps In sommige budget charters en lijnvluchten moet je gewoon bijbetalen voor > de hapjes en de drankjes.. Ik ga intercontinentaal en daar hoort het toch bij? Wat ik eigenlijk bedoel is dat ze niet veel meer bieden voor hun standaard service en bovendien knap duur zijn. Willem > > Willem <6@6.nl> schreef in berichtnieuws > 41692e4d$0$45944$a344fe98@news.wanadoo.nl... > > > > "·._.·´¯`··><(((º< Marc" <scudipros@hotmail.com> schreef in bericht > > news:2ssb7kF1p4e9kU1@uni-berlin.de... > > > > > > "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht > > > > > > > Wat dacht je van de gebruiker als die teveel kilo's meesjouwt. > > > > Bij de KLM doen ze daar meestal niet zo moeilijk over, maar dan betaal > > > > je in de meeste gevallen ook ietsje (.....) meer. > > > > > > Vanaf 1 mei 2004 is het beleid bij KLM dat er geen gratis overbagage > meer > > > mee mag. Iedere kilo boven de opgegeven kilo's op het ticket moet > betaalt > > > worden, geen uitzonderingen. > > > > > > Gr. Marc > > > > > > > > Van mij mag die K(ut) Luchvaart Maatschappij snel failliet. Wat een > > klantvriendelijkheid.. Oh ja, betrouwbaar zouden ze zijn toch? Ik heb wel > > eens heeeeel wat anders gehoord van hun monteurs...... > > > > > > Willempie > > > > > > |
|
| |||
| |||
| <> > > Zou het kunnen dat de KLM ook een variabele service levert, > > afhankelijk van wat je betaald hebt en hoe je het verzoek om service > > indient. > > > Geen idee. Weet niet eens of je voor extra service kan verzoeken. Ga > binnenkort weer vliegen (met KLM) maar als ze die mogelijkheid niet > aanbieden.... kan ik er ook geen gebruik van maken. > <> Ik denk dat hij bedoelt dat je het aardig moet vragen. |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Transavia en duikbagage | mike | (Dutch) | 16 | 04-12-2007 04:24 PM |
| diving world en dutchbird perikelen | arjen keyser | (Dutch) | 5 | 04-12-2007 03:51 PM |
| Extra Duikbagage Turkije.... geen probleem | Michel | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:48 PM |
| DutchBird á la carte | Sir Dive-a-Lot | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 02:33 PM |
| Vluchtijden DutchBird naar Marsa ? | Alrik | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 02:26 PM |