|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| heden morgen om 0.8.00 een duikje gemaakt in de Reeuwijkse plassen (surfplas)goed zicht veel vis en veel planten groei. duiken is voor eigen risico je hebt een vergunning nodig a 65 euro maar wie koopt zo'n vergunnig? |
|
| |||
| |||
| "Ron" <postbus@rovawe56.demon.nl> schreef in bericht news:10mht05gdrcjf9f@corp.supernews.com... > heden morgen om 0.8.00 een duikje gemaakt in de Reeuwijkse plassen > (surfplas)goed zicht veel vis en veel planten groei. > duiken is voor eigen risico je hebt een vergunning nodig a 65 euro maar > wie > koopt zo'n vergunnig? > > niemand koopt die en de surfplas is op zich best een listige plek om te duiken, veel overhangende zandgedeeltes ( door de zandafzuigingen) die zomaar los kunnen komen als jer per ongeluk onder komt en je luchtbellen die overhangende gedeeltes weet los te maken. |
|
| |||
| |||
| "Deff" <Deff@@demon.nl> schreef in bericht news:10mi6jlqj4qamee@corp.supernews.com... > > "Ron" <postbus@rovawe56.demon.nl> schreef in bericht > news:10mht05gdrcjf9f@corp.supernews.com... >> heden morgen om 0.8.00 een duikje gemaakt in de Reeuwijkse plassen >> (surfplas)goed zicht veel vis en veel planten groei. >> duiken is voor eigen risico je hebt een vergunning nodig a 65 euro maar >> wie >> koopt zo'n vergunnig? >> >> > > niemand koopt die en de surfplas is op zich best een listige plek om te > duiken, veel overhangende zandgedeeltes ( door de zandafzuigingen) die > zomaar los kunnen komen als jer per ongeluk onder komt en je luchtbellen > die overhangende gedeeltes weet los te maken. Zegerplas Alphen heeft ongeveer het zelfde probleem. Om die reden neem ik wanneer ik er duik altijd een echotest mee; da's een waterdichte ultrasone dieptemeter. Richt hem omhoog en vergelijk de diepte met je normale dieptemeter. Geeft het een verschil aan dan is er of ten minste één van de meters defect, of je zit onder een overhangend stuk. Een tijdje geleden stond iets in een rijsdchrift over de duikplek in de reeuwijkse plassen. Er zou toch nog flink wat leven maar allemaal redelijk ondiep, een andere... Ron |
|
| |||
| |||
| > Zegerplas Alphen heeft ongeveer het zelfde probleem. Om die reden neem ik > wanneer ik er duik altijd een echotest mee; da's een waterdichte ultrasone > dieptemeter. Richt hem omhoog en vergelijk de diepte met je normale > dieptemeter. Geeft het een verschil aan dan is er of ten minste één van de > meters defect, of je zit onder een overhangend stuk. > Een tijdje geleden stond iets in een rijsdchrift over de duikplek in de > reeuwijkse plassen. Er zou toch nog flink wat leven maar allemaal redelijk > ondiep, > een andere... > Ron Moet je wel hebben zo'n instrument. Ik ken niemand die dat heeft of gaat aanschaffen voor een paar duikjes. Wat doen ik dan om het goedkoop te houden: (voor de verandering duik ik dan met een of twee buddy's We duiken boven elkaar. De bovenste houdt contact met het wateropppervlak. Wordt het plots donker dan zit je fout. Duiker twee ( en eventueel drie) duikt daar weer een paar meter onder (afhankelijk van het zicht) en houdt visueel contact. Zo verken je een stuk van de plas en weet je de volgende keer waar je veilig kunt duiken. Dan kun je de volgende duiken weer normaal doen. Willem (die open staan voor suggesties om het nog beter aan te pakken, er zijn hier altijd lieden die het beter weten |
|
| |||
| |||
|
"Solist" <solistHAALDITWEG@dive.to> schreef in bericht news:41714fe3$0$32697$b83b6cc0@news.wanadoo.nl... >> Zegerplas Alphen heeft ongeveer het zelfde probleem. Om die reden neem ik >> wanneer ik er duik altijd een echotest mee; da's een waterdichte >> ultrasone >> dieptemeter. Richt hem omhoog en vergelijk de diepte met je normale >> dieptemeter. Geeft het een verschil aan dan is er of ten minste één van >> de >> meters defect, of je zit onder een overhangend stuk. >> Een tijdje geleden stond iets in een rijsdchrift over de duikplek in de >> reeuwijkse plassen. Er zou toch nog flink wat leven maar allemaal >> redelijk >> ondiep, >> een andere... >> Ron > > Moet je wel hebben zo'n instrument. Ik ken niemand die dat heeft of gaat > aanschaffen voor een paar duikjes. > Wat doen ik dan om het goedkoop te houden: (voor de verandering duik ik > dan > met een of twee buddy's > We duiken boven elkaar. De bovenste houdt contact met het wateropppervlak. > Wordt het plots donker dan zit je fout. Duiker twee ( en eventueel drie) > duikt daar weer een paar meter onder (afhankelijk van het zicht) en houdt > visueel contact. Zo verken je een stuk van de plas en weet je de volgende > keer waar je veilig kunt duiken. Dan kun je de volgende duiken weer > normaal > doen. > > Willem (die open staan voor suggesties om het nog beter aan te pakken, er > zijn hier altijd lieden die het beter weten Is een manier. Voor wat betreft de Alphense situatie is de methode wat minder geschikt omdat de bovenste 4 tot 6 meter een ondoorzichtige brij is met zicht 0,5 tot 2 meter. Kom je onder de 4 meter dan is het geheel donker, dus zichtkontakt met de oppervlakte is niet mogelijk. Je zou zelfs kunnen overwegen om een lijn met een drijver aan de oppervlakte te gebruiken. Dit heeft wel als nadeel dat je door kontakt met de lijn dingen los kan maken die dan uiteraard naar beneden vallen. Da's natuurlijk niet wat je wilt als je er (per ongeluk) onder zwemt. Ron |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Stropers in de Vinkeveense plassen | Jos Rosier | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:49 PM |
| Reeuwijkse plassen | Ruijmgaard | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:44 PM |
| Info over Reeuwijkse plassen | Ruijmgaard | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:40 PM |
| Bootduiken in Vinkeveense Plassen? | Arthur Gerla | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:36 PM |
| Vinkeveense plassen | Gerard® | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:28 PM |