|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Donderdag aan het eind van een leuke nachtduik bij eiland-4 wees Wessel (mijn buddy) mij op een heel jonge snoek. Hij (of zij) bevond zich aan de ondiepe kant van de lijn parallel aan de kant, links van de lijn naar de platforms. Afmeting ca. 25 cm. Ik weet nu echter niet of hij door breking kleiner was, of door refractie groter, maar wellicht compenseert dat mekaar "-) Anyhoe, de nieuwe generatie komt er gelukkig aan en dat is maar goed ook want ik heb de oude lui al enige tijd niet meer waargenomen. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| vorige week vrijdag een nachtduikje gemaakt en toen waren de oudjes druk aan het jagen! rond het bottertje en ter hoogte van het ow huis en inderdaad ook wat jong spul gezien "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message news:cldel7$2mo5$1@nl-news.euro.net... Donderdag aan het eind van een leuke nachtduik bij eiland-4 wees Wessel (mijn buddy) mij op een heel jonge snoek. Hij (of zij) bevond zich aan de ondiepe kant van de lijn parallel aan de kant, links van de lijn naar de platforms. Afmeting ca. 25 cm. Ik weet nu echter niet of hij door breking kleiner was, of door refractie groter, maar wellicht compenseert dat mekaar "-) Anyhoe, de nieuwe generatie komt er gelukkig aan en dat is maar goed ook want ik heb de oude lui al enige tijd niet meer waargenomen. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| Snoeken jagen toch op zicht? Ik dacht dat ze s'nachts niet jaagden "RB" <dachthetniet@hotmail.com> wrote in message news:417a432f$0$144$e4fe514c@dreader6.news.xs4all. nl... > vorige week vrijdag een nachtduikje gemaakt en toen waren de oudjes druk aan > het jagen! > rond het bottertje en ter hoogte van het ow huis > en inderdaad ook wat jong spul gezien > > "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message > news:cldel7$2mo5$1@nl-news.euro.net... > Donderdag aan het eind van een leuke nachtduik bij eiland-4 wees Wessel > (mijn buddy) mij op een heel jonge snoek. > Hij (of zij) bevond zich aan de ondiepe kant van de lijn parallel aan de > kant, links van de lijn naar de platforms. > > Afmeting ca. 25 cm. > > Ik weet nu echter niet of hij door breking kleiner was, of door refractie > groter, maar wellicht compenseert dat mekaar "-) > > Anyhoe, de nieuwe generatie komt er gelukkig aan en dat is maar goed ook > want ik heb de oude lui al enige tijd niet meer waargenomen. > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > > |
|
| |||
| |||
| Ik weet het niet, maar ik denk dat als jij hen ziet, dat zij dan ook jou zien -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> schreef in bericht news:cldkoq$t37$1@reader11.wxs.nl... > Snoeken jagen toch op zicht? Ik dacht dat ze s'nachts niet jaagden > > "RB" <dachthetniet@hotmail.com> wrote in message > news:417a432f$0$144$e4fe514c@dreader6.news.xs4all. nl... >> vorige week vrijdag een nachtduikje gemaakt en toen waren de oudjes druk > aan >> het jagen! >> rond het bottertje en ter hoogte van het ow huis >> en inderdaad ook wat jong spul gezien >> >> "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote in message >> news:cldel7$2mo5$1@nl-news.euro.net... >> Donderdag aan het eind van een leuke nachtduik bij eiland-4 wees Wessel >> (mijn buddy) mij op een heel jonge snoek. >> Hij (of zij) bevond zich aan de ondiepe kant van de lijn parallel aan de >> kant, links van de lijn naar de platforms. >> >> Afmeting ca. 25 cm. >> >> Ik weet nu echter niet of hij door breking kleiner was, of door refractie >> groter, maar wellicht compenseert dat mekaar "-) >> >> Anyhoe, de nieuwe generatie komt er gelukkig aan en dat is maar goed ook >> want ik heb de oude lui al enige tijd niet meer waargenomen. >> >> -- >> Thomas >> (aka Sir Dive-a-Lot) >> >> >> >> > > |
|
| |||
| |||
| Hi Buzzz, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> wrote: >Snoeken jagen toch op zicht? Ik dacht dat ze s'nachts niet jaagden Dat zou niet best zijn voor ze, zeker niet als ze in troebel water leven. Maar ze jagen wel hoofdzakelijk op zicht. Daarom tref je vaak veel meer snoek aan in helder dan in troebel water. Ze hebben er echter geen moeite mee om daad aas op te sporen op reuk. In troebel water voelt de Brasem en Snoekbaars zich erg goed thuis, maar da's weer minder interessant voor ons. Wat wel interessant is voor ons is dat het grote vreten langzaamaan is begonnen. Vooral bij het vallen van de schemer onder water komen ze de ondiepe stukken afroven. De kans op roovis neemt dus toe de komende maand, zeker bij een nachtduik. Groet, Theo. --- Remove bubbels when replying |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Werkt de server nog? | Phalanx | (Dutch) | 15 | 04-12-2007 04:06 PM |
| The " Monster Snoek" is still alive ! | Edgar | (Dutch) | 20 | 04-12-2007 02:39 PM |