|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat te warm? Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat erg op prijs stellen :) |
|
| |||
| |||
| 7 mm. is wel erg dik. Water is ongeveer 28 graden. Avilla heeft een eigen duikschool. Maar een autootje huren en zelf naar duikplaatsen rijden. Bijna alles is van de kant te doen. Huisrif van Habitat (Nos Kas) is ook erg leuk. Port Marie, gezellig en mooi duiken. En vooral de Superior even doen. "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> schreef in bericht news:cm05mu$h68$1@reader13.wxs.nl... > Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? > Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik > naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat > te warm? > Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat > erg op prijs stellen :) > > |
|
| |||
| |||
| Buzzz wrote: > Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? Duikscholen? Wat wil je er leren? > Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik > naartoe ga is avilla beach. Dus duiken in Avilla Beach, dat zal vast mogelijk zijn. Speur eens op internet. >Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat te warm?< Het water is ongeveer 27°C, zelfde als het zwembadwater hier in Nederland. En heb je hier in Nederland in het zwembad een duikpak aan? > Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat > erg op prijs stellen :) > Speur dus eerst even rond op internet, over wat er zo al te doen is, in Avilla Beach. Ook over watertemperaturen enz. Verder is het een gigantisch mooie plek om te duiken, rondom Curacaou. Ga eens naar Princess Beach Hotel en duik daar eens rechts van het Hotel, bij het kunsmatig rif, van oude amerikaanse auto's, vrachtwagens, werkvoertuigen enz. Gewoon geweldig. Of ga eens naar Northpoint duiken, met een prachtige drop off. Ach, overal is het een groot zeeaquarium, met allen combinaties van kleuren van vissen in heel klein, tot groot. Veel plezier daar. > |
|
| |||
| |||
| Een korte versie van mijn duikverslag. Ik ben daar afgelopen zomer 5 weken met veel plezier geweest. Hepelijk heb je er wat aan.......... By the way, ik zou het gewoon op een shorty van 3mm houden....... Gr, Arjan S. Duikvakantie Curaçao, Na een vlucht van 9 uur eindelijk geland op het altijd warme en zonnige eiland Curaçao. Er zijn verschillende mogelijkheden qua verblijf. Hotel, ressort, appartement.. Wij gaven de voorkeur aan een huis te huren van een privé persoon. Je zit in een gewone woonwijk tussen de locals en niet tussen de toeristen. Zonder auto ben je ook nergens. Ook daarbij is het verstandiger om een gewone oude auto te huren ipv eentje van een bekend verhuurbedrijf, deze zijn namelijk nogal snel doelwit van auto inbraak. Duikscholen zijn er ook genoeg. Enkele IDD de meeste PADI. Veel verschil tussen de scholen is er niet. In prijs zijn ze gelijk en het equipement is oud en slecht onderhouden, dus opletten wat je mee krijgt. Ze zitten aardig over het eiland verspreid, dus kies degene die het dichts in de buurt zit of vlak bij de duiklocaties. De meeste zijn op internet te vinden. Wij kozen voor Aqua Diving, omdat een aantal van ons gezelschap daar al eerder spullen hadden gehuurd, of een cursus hadden gevolgd. Ook ligt deze duikschool erg gunstig en vlak bij de meest interessante baaien (Daaibooi, Porto Marie, Cas Abao ook wel bekend als Bon Bini Beach). Curaçao kent zo´n 79 duiklocaties de meeste gelegen aan de zuidkust evenals de baaien. De noordkust is wild en dus alleen aan te raden voor ervaren duikers. De sportduikergids Nederlandse Antillen van Dominicus biedt uitkomst in het uitzoeken van de duiklocaties. Eigenlijk zijn alle locaties de moeite waard, maar eentje die je absoluut niet mag missen is Klein Curaçao. Iedere zondag en vrijdag vaart de Mermaid uit naar het eilandje gelegen te noordoosten van Curaçao. Het eilandje is 2,5 km bij 880 meter en onbewoond. Buiten een strandtent, vuurtoren en scheepswrak is er niets. Speciaal zijn de schildpadden die daar al hoef je niet te gaan duiken om deze te zien. Gedoken wordt aan de westkust, de oostkust is wilder, dus meer stroming, maar de kans op hamerhaaien is daar wel groter. Wij hebben gedoken op de westkant... Helaas geen haaien, maar wel tijdens de duik een encounter met een schildpad die ons niet schuwde en gewillig voor de foto poseerde met ons. Lagun is een kleine baai, maar wel knus met een prachtig zandstrand nadeel is wel dat je ongeveer 10 minuten moet uitzwemmen om bij het rif te komen. Neem je eigen eten en drinken mee, want het strandtentje is alleen in het weekend geopend. Porto Marie heeft het allemaal: mooi strand, restaurant spoel mogelijkheid, wc, douches, strandbedjes en een viertal riffen van 8 meter diepte tot aan 40 meter en dieper. De kans op roggen en zusterhaaien is hier groot. Bij Porto Marie zijn ze het reefball project gestart om het koraalrif weer op te bouwen, wat de orkaan Lenny enkele jaren geleden heeft verwoest. Het wrak van de Superior Producer ligt vlak bij de Cruise Terminal op een diepte van 32 meter en is goed behouden. Het is een vrachtschip, dat gevuld was met kleding en whisky. Men zegt dat de bemanning dronken was toen het uitvoer. De lading is gaan schuiven en het schip maakte water en is tot zinken gebracht. Binnen korte tijd is het leeggeroofd door de lokale bevolking, je ziet om het schip heen lege whiskyflessen. Het wrak zelf is begroeid met koraal en goed toegankelijk. Als je alleen wilt zijn kun je terecht bij Playa Mansaliña, Playa Largu en Playa Hundu. Alle drie prachtige plaatjes van baaien waar je zelden of nooit mensen ziet. Het zijn kiezelstranden en je gaat er niet zo gemakkelijk te water, maar dat mag de pret niet drukken. Om vissen te voeren ga je naar het wrak van de Towboat, dat ligt op 6 meter diepte en als je brood mee neemt weet je niet wat je overkomt zoveel vis. Speciaal daar zijn de Jumping Jack en de blauwe Papegaaivissen. Kort bij de Towboat is de pier met een aantal grote pijlers. Als je daar onderdoor zwemt baan je je in een droomachtige wereld en de pijlers zijn heel mooi begroeid met koralen. Als je Manta's wilt zien, maak je een goede kans op Playa Kalki meer richting de noordkust. Zo zijn er nog vele baaien op Curaçao, de een nog mooier dan de ander. Wij hebben daar ontzettend genoten en in die 5 weken hebben we heel veel verschillende soorten tropische vissen gezien, elke duik was speciaal en anders. "Mooiniet" <andere keer> schreef in bericht news:4183e334$0$246$58c7af7e@news.kabelfoon.nl... > 7 mm. is wel erg dik. Water is ongeveer 28 graden. > Avilla heeft een eigen duikschool. > Maar een autootje huren en zelf naar duikplaatsen rijden. Bijna alles is van > de kant te doen. > Huisrif van Habitat (Nos Kas) is ook erg leuk. > Port Marie, gezellig en mooi duiken. > En vooral de Superior even doen. > > "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> schreef in bericht > news:cm05mu$h68$1@reader13.wxs.nl... > > Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool > oid? > > Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik > > naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is > dat > > te warm? > > Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik > dat > > erg op prijs stellen :) > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Mooie stekken zijn o.a. de Superior Producer (wrak) vlak achter het stadion bij de mega pier, Divers leap ( bij Jan Thiel beach ) , Porto Marie, Oswaldo's drop off, de Tug Boat ( bij Caracasbaai ) en dan ook nog The Mushroom forrest en de Car pile. Maak als je daar ben ook even een dagtocht naar: klein Curacao alwaar je ook schitterende duiken kan maken. Een goede duikschool is Scuba Do die zijn gevestigd op het gezellige Jan Thiel beach waarvan ik dus ook gelijk even de website zal vermelden: www.divecenterscubado.com/ Hoop je hiermee op een paar mooie duikstekken getrakteerd te hebben. Grtzzzz, Sharkster On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> wrote: >Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? >Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik >naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat >te warm? >Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat >erg op prijs stellen :) > |
|
| |||
| |||
| Sharkster wrote: > Mooie stekken zijn o.a. de Superior Producer (wrak) vlak achter het > stadion bij de mega pier, Divers leap ( bij Jan Thiel beach ) , Porto > Marie, Oswaldo's drop off, de Tug Boat ( bij Caracasbaai ) en dan ook > nog The Mushroom forrest en de Car pile. > Maak als je daar ben ook even een dagtocht naar: klein Curacao alwaar > je ook schitterende duiken kan maken. > Een goede duikschool is Scuba Do die zijn gevestigd op het gezellige > Jan Thiel beach waarvan ik dus ook gelijk even de website zal > vermelden: www.divecenterscubado.com/ > Hoop je hiermee op een paar mooie duikstekken getrakteerd te hebben. > > Grtzzzz, > > Sharkster > > On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> > wrote: > > >>Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? >>Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik >>naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat >>te warm? >>Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat >>erg op prijs stellen :) >> > > Nog even een nootje over Curacao. Ik heb gehoord dat er door de laatste wervelstorm veel van het pracht onder water kapot is gegaan. Maar wie weet ... |
|
| |||
| |||
| ik hoop het niet, dat zou eeuwig zonde zijn maar ja, ik zal het wel zien eind jan. Tot dusver thanks voor de reakties! "Maurice" <homeline@wxs.nl> wrote in message news:cmaeeu$54e$1@reader10.wxs.nl... > Sharkster wrote: > > Mooie stekken zijn o.a. de Superior Producer (wrak) vlak achter het > > stadion bij de mega pier, Divers leap ( bij Jan Thiel beach ) , Porto > > Marie, Oswaldo's drop off, de Tug Boat ( bij Caracasbaai ) en dan ook > > nog The Mushroom forrest en de Car pile. > > Maak als je daar ben ook even een dagtocht naar: klein Curacao alwaar > > je ook schitterende duiken kan maken. > > Een goede duikschool is Scuba Do die zijn gevestigd op het gezellige > > Jan Thiel beach waarvan ik dus ook gelijk even de website zal > > vermelden: www.divecenterscubado.com/ > > Hoop je hiermee op een paar mooie duikstekken getrakteerd te hebben. > > > > Grtzzzz, > > > > Sharkster > > > > On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> > > wrote: > > > > > >>Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? > >>Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik > >>naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat > >>te warm? > >>Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat > >>erg op prijs stellen :) > >> > > > > > Nog even een nootje over Curacao. Ik heb gehoord dat er door de laatste > wervelstorm veel van het pracht onder water kapot is gegaan. Maar wie > weet ... |
|
| |||
| |||
| Die storm heeft wel degelijk huis gehouden. Er is zeker wel een hoop verpest onderwater. Maar er is zeker nog een hoop moois te zien dus niet getreurt. Ben zelf (voor de 5e keer alweer) 3 weken in september geweest en heb er weer van genoten ondanks de schade aan de diverse riffen. Ga gewoon en geniet. Laat in ieder geval weten wat je er van gevonden hebt. Grtzzzz, Sharkster On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> wrote: >Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? >Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik >naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat >te warm? >Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat >erg op prijs stellen :) > |
|
| |||
| |||
| Ik hoop het :) Ik laat zeker weten hoe het was. Hoeveel was je kwijt voor lood/fles/lucht? "Sharkster" <Sharkster@no.email.nl> wrote in message news:evkmo058jt4k99j4nq40q52fn8b2es2ird@4ax.com... > > Die storm heeft wel degelijk huis gehouden. > Er is zeker wel een hoop verpest onderwater. > Maar er is zeker nog een hoop moois te zien dus niet getreurt. > Ben zelf (voor de 5e keer alweer) 3 weken in september geweest en heb > er weer van genoten ondanks de schade aan de diverse riffen. > Ga gewoon en geniet. > Laat in ieder geval weten wat je er van gevonden hebt. > > Grtzzzz, > > Sharkster > > > On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> > wrote: > > >Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool oid? > >Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik > >naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is dat > >te warm? > >Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik dat > >erg op prijs stellen :) > > > |
|
| |||
| |||
| Kijk even op deze site daar vindt je ook een prijslijst die helemaal up to date is www.divecenterscubado.com/ Kijk ook eens op: http://www.curacaoinfo.nl/ op deze site vindt je alles over de verschillende duiklocatie's en duikscholen. Have fun. Grtzzzz, Sharkster On Fri, 5 Nov 2004 18:17:56 +0100, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> wrote: >Ik hoop het :) >Ik laat zeker weten hoe het was. Hoeveel was je kwijt voor lood/fles/lucht? > >"Sharkster" <Sharkster@no.email.nl> wrote in message >news:evkmo058jt4k99j4nq40q52fn8b2es2ird@4ax.com.. . >> >> Die storm heeft wel degelijk huis gehouden. >> Er is zeker wel een hoop verpest onderwater. >> Maar er is zeker nog een hoop moois te zien dus niet getreurt. >> Ben zelf (voor de 5e keer alweer) 3 weken in september geweest en heb >> er weer van genoten ondanks de schade aan de diverse riffen. >> Ga gewoon en geniet. >> Laat in ieder geval weten wat je er van gevonden hebt. >> >> Grtzzzz, >> >> Sharkster >> >> >> On Sat, 30 Oct 2004 15:41:44 +0200, "Buzzz" <v_chiel@hotmail.com> >> wrote: >> >> >Ik ga eind januarie duiken op curacao. Weet iemand een goede duikschool >oid? >> >Ik ben een beginnende duiker, brevet in nederland gehaald. Hotel waar ik >> >naartoe ga is avilla beach. Kan ik in mijn 7mm overal duiken daar of is >dat >> >te warm? >> >Als iemand mij een beetje op weg kan helpen en wat tips kan geven zou ik >dat >> >erg op prijs stellen :) >> > >> > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Curaçao ? | Simon Van Pamel | (French) | 2 | 04-12-2007 02:54 AM |
| Curacao | Rod | Netherlands Antilles | 0 | 03-26-2007 09:41 PM |
| Curacao | Fred | Netherlands Antilles | 4 | 11-23-2006 09:47 PM |
| Curacao | Fred | Netherlands Antilles | 19 | 09-22-2006 09:20 PM |
| curacao | BOB MORRIS | Netherlands Antilles | 32 | 02-23-2006 09:37 PM |