|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo NG, Het weer werkte prima mee dit weekend. Helaas was het vandaag ietsje bewolkt. Maar de duiken waren weer perfect.Het zicht varieerde van ca. 0.3 tot 1 meter. Veel gezien en het blijft leuk dobberen tussen de pijlers van de Zeelandbrug. Op de Schelphoek kon de duik helemaal niet meer stuk want daar zwom zelfs een heuse tuimelaar in het water. En wat is het toch fijn om weer eens ouderwets gewoon naar een duikstek te kunnen gaan zonder dat je in de file staat. Zelfs parkeren bij de duikstek was geen enkel probleem. Wat een rust. Zo moet het vroeger geweest zijn............... Je vraagt je af waarom al die duikers voortaan ook niet gewoon kunnen wegblijven als het hartje zomer is. In het buitenland duiken is veel leuker. Toch ? Groet, Patrick |
|
| |||
| |||
| Schelpenhoek duik je hartje zomer meestal ook alleen omdat de meeste duikers te lam zijn om zo'n stuk te lopen Ik vind het overigens een geweldige locatie. Vrijdagavond een nachtduik gemaakt bij Zoetersbout, niet een van de meest spectaculaire plekken normaal, maar nu diverse noordzeekrabben, een hoop zeenaalden, allerlei soorten kleine krabjes die ik nog niet eerder gezien heb en op een meter of 6 diep perfect zicht. Een uur gedoken, echt heerlijk. Bij zo'n duik ga je ook de aanschaf van je droogpak waarderen, geen seconde koud gehad. Na de duik bekroop me een heel vreemd gevoel: ik had ook iets gemist, maar wat? Onderweg naar huis realiseerde ik het me: voor het eerst in 200 zeelandduiken géén kreeft gezien. Da's nou eens echt raar. "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> wrote in message news:w0dhd.237$aJ.6477@typhoon.bart.nl... > Hallo NG, > > Het weer werkte prima mee dit weekend. Helaas was het vandaag ietsje > bewolkt. > Maar de duiken waren weer perfect.Het zicht varieerde van ca. 0.3 tot 1 > meter. > Veel gezien en het blijft leuk dobberen tussen de pijlers van de > Zeelandbrug. > > Op de Schelphoek kon de duik helemaal niet meer stuk want daar zwom zelfs > een heuse tuimelaar > in het water. > > En wat is het toch fijn om weer eens ouderwets gewoon naar een duikstek te > kunnen gaan > zonder dat je in de file staat. Zelfs parkeren bij de duikstek was geen > enkel probleem. > Wat een rust. > Zo moet het vroeger geweest zijn............... > > Je vraagt je af waarom al die duikers voortaan ook niet gewoon kunnen > wegblijven > als het hartje zomer is. > In het buitenland duiken is veel leuker. Toch ? > > Groet, > > Patrick > > > |
|
| |||
| |||
| Patrick van Stijn wrote: > Hallo NG, > > Het weer werkte prima mee dit weekend. Helaas was het vandaag ietsje > bewolkt. > Maar de duiken waren weer perfect.Het zicht varieerde van ca. 0.3 tot 1 > meter. > Veel gezien en het blijft leuk dobberen tussen de pijlers van de > Zeelandbrug. > > Op de Schelphoek kon de duik helemaal niet meer stuk want daar zwom zelfs > een heuse tuimelaar > in het water. > > En wat is het toch fijn om weer eens ouderwets gewoon naar een duikstek te > kunnen gaan > zonder dat je in de file staat. Zelfs parkeren bij de duikstek was geen > enkel probleem. > Wat een rust. > Zo moet het vroeger geweest zijn............... > > Je vraagt je af waarom al die duikers voortaan ook niet gewoon kunnen > wegblijven > als het hartje zomer is. > In het buitenland duiken is veel leuker. Toch ? > > Groet, > > Patrick > > > Wij waren ook bij de zeelandbrug, jammer dat er een groepje nogal luidruchtig was met en hoog Tiesto gehalte. Wat opviel was dat er veel Tubularia te zien was, meestal zie je die in het voorjaar. Verder wel een leuk duikje en vanuit een ooghoek nog een zeepaardje proberen te vinden. Cor |
|
| |||
| |||
| Van mij mogen al die duikers voortaan ook wegblijven, dan weten we ook zeker dat ze niet van die dijkaanpassingen gaan maken om makkelijker in en uit het water te komen. Maak je maar geen zorgen Jerommeke want afgelopen vrijdagavond heb ik nog wel kreeft gezien bij de tettjes! groeten, Scheldeduiker "Patrick van Stijn" <vanstijn@iae.nl> schreef in bericht news:w0dhd.237$aJ.6477@typhoon.bart.nl... > Hallo NG, > > Het weer werkte prima mee dit weekend. Helaas was het vandaag ietsje > bewolkt. > Maar de duiken waren weer perfect.Het zicht varieerde van ca. 0.3 tot 1 > meter. > Veel gezien en het blijft leuk dobberen tussen de pijlers van de > Zeelandbrug. > > Op de Schelphoek kon de duik helemaal niet meer stuk want daar zwom zelfs > een heuse tuimelaar > in het water. > > En wat is het toch fijn om weer eens ouderwets gewoon naar een duikstek te > kunnen gaan > zonder dat je in de file staat. Zelfs parkeren bij de duikstek was geen > enkel probleem. > Wat een rust. > Zo moet het vroeger geweest zijn............... > > Je vraagt je af waarom al die duikers voortaan ook niet gewoon kunnen > wegblijven > als het hartje zomer is. > In het buitenland duiken is veel leuker. Toch ? > > Groet, > > Patrick > > > |
|
| |||
| |||
| "Scheldeduiker" <scheldeduiker@hotmail.com> wrote in message news:4186740c$0$566$e4fe514c@news.xs4all.nl... > Van mij mogen al die duikers voortaan ook wegblijven, dan weten we ook zeker > dat ze niet van die dijkaanpassingen gaan maken om makkelijker in en uit het > water te komen. > Maak je maar geen zorgen Jerommeke want afgelopen vrijdagavond heb ik nog > wel kreeft gezien bij de tettjes! > > groeten, > Scheldeduiker > > Ik maak me ook absoluut geen zorgen! Vond het alleen vreemd, want kreeft zie je namelijk altijd De tetjes ga ik overigens deze week zeer zeker ook weer eens bezoeken! |
|
| |||
| |||
| Scheldeduiker wrote: > Van mij mogen al die duikers voortaan ook wegblijven, dan weten we ook zeker > dat ze niet van die dijkaanpassingen gaan maken om makkelijker in en uit het > water te komen. Je hoeft ze niet te gebruiken. Dan ga je toch lekker een paar meter verderop het water in Cor |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| trekkervis in oosterschelde | Bakker Gert | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 05:11 PM |
| dir.oosterschelde | Edwin de Boer | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:33 PM |
| Bruinvissen in Oosterschelde | Scheldeduiker | (Dutch) | 13 | 04-12-2007 03:31 PM |
| DVD oosterschelde | H v d Heuvel | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:20 PM |
| wrakkenidee oosterschelde | Xavier | (Dutch) | 30 | 07-23-2006 04:10 PM |