|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Werd ik gisteren voor het eerst in 5 jaar gecontroleerd op de duikvergunning voor Zandeiland 4 in de Vinkeveense plassen, had ik mijn logboek en duikvergunning niet bij me Terwijl mijn naam en adres genoteerd werdt voor latere controle raakte ik aan de praat met controleur van het Recreatieschap Vinkeveense plassen en vertelde hij mij dat er nogal gestroopt werd met staande wanden en ze laatst een stel Urkers gepakt hadden met tientallen Baarzen en Snoekbaarzen in hun bezit. Ze zaten al een tijdje achter deze mensen aan en hadden ze eindelijk op heterdaad. Daar ik geregeld vanaf Zandeiland 4 duik, gaf hij mij zijn telefoonnummer om hem te bellen als ik netten aantrof of als ik getuige was van verboden vispraktijken. Ze hebben laatst zelfs netten verwijderd die tussen de boeien van het duikgebied stonden. Dus je kunt je nettensnijder tegenwoordig ook maar beter bij je hebben. Om zijn telefoonnummer hier op internet te zetten lijkt mij niet slim, dus heb ik hem gevraagd of hij dat niet op één van de borden of bv in de etalage van de duikshop kon zetten. Zodat alle duikers die iets verdachts zien dat kunnen melden. Ik denk dat wij allemaal de Baarzen, Snoekbaarzen en Snoeken die daar rondzwemmen graag willen behouden. Voor de liefhebbers: de watertemperatuur was 7 graden, zicht 8-10 mtr en wij hebben zo'n 20 Baarzen en een Snoek gezien. Voor iedereen die denkt dat het nu te koud is om te duiken. Ik dook met 2 vrouwen die hun laatste Openwaterduik maakten en het met een enkel 7 mm natpak goed te doen vonden om zo'n 30 minuten te duiken. Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort www.wobbegong.nl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Gevonden in Vinkeveense plassen | SDaL | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:13 PM |
| Slang in Vinkeveense Plas | Cees | (Dutch) | 22 | 04-12-2007 04:13 PM |
| Bootduiken in Vinkeveense Plassen? | Arthur Gerla | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:36 PM |
| Vinkeveense plassen | Gerard® | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 02:28 PM |
| Dode paling in Vinkeveense plassen | Jos Rosier | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 02:06 PM |