|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hoi, heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en uitkoken kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit heb ik nog nooit zo erg gehad. Iemand een ander idee? Noav diver |
|
| |||
| |||
| Eens goed insmeren met tandpasta, 't klinkt gek, maar het werkt. "M.Machiels" <m.machiels@planet.nl> schreef in bericht news:cpjdhc$j5e$1@reader08.wxs.nl... > Hoi, > > heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks > spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en uitkoken > kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit heb > ik nog nooit zo erg gehad. > Iemand een ander idee? > > Noav diver > > |
|
| |||
| |||
| wim wrote: > Eens goed insmeren met tandpasta, 't klinkt gek, maar het werkt. Verklaring: Nieuwe maskers hebben nog een vettig productielaagje op het glas. Met tandpasta kan je dat eruit polijsten. Ga gerust een minuut of 10 echt even goed wrijven. Ennehh.. waarom kan het glas er niet uit? -- groeten, Sjoerd Korfage |
|
| |||
| |||
| Wat voor merk masker is het? Ik heb ook een paar Mickey mouse maskers in de duikschool en die blijven maar beslaan. De meeste bekende merken maskers beslaan niet meer na een poetsbeurt met Cif. Ik vind die tandpasta altijs zo in die randen blijven hangen. Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort www.wobbegong.nl "M.Machiels" <m.machiels@planet.nl> schreef in bericht news:cpjdhc$j5e$1@reader08.wxs.nl... > Hoi, > > heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks > spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en uitkoken > kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit heb > ik nog nooit zo erg gehad. > Iemand een ander idee? > > Noav diver > > |
|
| |||
| |||
| Tandpasta moet je ook met een (oude) tandeborstel poetsen. Dan kom je perfect in de randen, ook om het er uit te borstelen. Ruikt je bril wel lekker fris als je de pasta laat zitten...... Lex van Lith Jos Rosier wrote: > Wat voor merk masker is het? > Ik heb ook een paar Mickey mouse maskers in de duikschool en die blijven > maar beslaan. > De meeste bekende merken maskers beslaan niet meer na een poetsbeurt met > Cif. > Ik vind die tandpasta altijs zo in die randen blijven hangen. > > Jos Rosier > Duikschool Wobbegong Amersfoort > www.wobbegong.nl > > "M.Machiels" <m.machiels@planet.nl> schreef in bericht > news:cpjdhc$j5e$1@reader08.wxs.nl... > >>Hoi, >> >>heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks >>spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en > > uitkoken > >>kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit > > heb > >>ik nog nooit zo erg gehad. >>Iemand een ander idee? >> >>Noav diver >> >> > > > |
|
| |||
| |||
| "M.Machiels" <m.machiels@planet.nl> schreef in bericht news:cpjdhc$j5e$1@reader08.wxs.nl... > Hoi, > > heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks > spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en uitkoken > kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit heb > ik nog nooit zo erg gehad. > Iemand een ander idee? > > Noav diver > Wat altijd lukt is siliconenverwijderaar van Alabastine. Je moet deze gelachtige substantie op het glas smeren m.b.v. een borsteltje. 10 minuten of zo in laten trekken, goed utispoelen en klaar. Daar heb ik menige bril die al met allerlei andere middeltjes behandeld waren, mee "gesaneerd". Smeer het alleen niet op het siliconenrubber van de bril zelf, maar dat spreekt voor zich. Siliconenverwijderaar is te koop in elke doe het zelf zaak, met name de grotere bekende. Suc6 Willem |
|
| |||
| |||
| tis un 'Scubapro Microframe' Marcel "Jos Rosier" <info@wobbegong.nl> schreef in bericht news:cpkktq$s47$1@reader13.wxs.nl... > Wat voor merk masker is het? > Ik heb ook een paar Mickey mouse maskers in de duikschool en die blijven > maar beslaan. > De meeste bekende merken maskers beslaan niet meer na een poetsbeurt met > Cif. > Ik vind die tandpasta altijs zo in die randen blijven hangen. > > Jos Rosier > Duikschool Wobbegong Amersfoort > www.wobbegong.nl > > "M.Machiels" <m.machiels@planet.nl> schreef in bericht > news:cpjdhc$j5e$1@reader08.wxs.nl... > > Hoi, > > > > heb sinds enige weken een nieuwe duikbril die de hele tijd beslaat ondanks > > spuug en speciaal middel. Schoonmaken met afwasmiddel helpt niet en > uitkoken > > kan niet omdat het glas er niet uit kan. Is nu mijn vierde bril maar dit > heb > > ik nog nooit zo erg gehad. > > Iemand een ander idee? > > > > Noav diver > > > > > > |
|
| |||
| |||
| > Siliconenverwijderaar? > Is de rest van de bril niet meestal van siliconen gemaakt? ...en tast dat > spul dat dan dus niet aan? Eeeeehhhhhh.... <quote> Smeer het alleen niet op het siliconenrubber van de bril zelf, maar dat spreekt voor zich. </quote> En wat precies is daar niet duidelijk aan ? ;) ;) ;) <- let op de smileys -- groeten, Sjoerd Korfage |
|
| |||
| |||
| Sjoerd Korfage <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> wrote in news:cplapi$e6c$1@netlx020.civ.utwente.nl: >> Siliconenverwijderaar? >> Is de rest van de bril niet meestal van siliconen gemaakt? ...en >> tast dat spul dat dan dus niet aan? > > Eeeeehhhhhh.... > > <quote> > Smeer het alleen niet op het siliconenrubber van de bril zelf, maar > dat spreekt voor zich. > </quote> > > En wat precies is daar niet duidelijk aan ? ;) ;) ;) <- let op de > smileys > Oeps. daar had ik even overheen gelezen... :) |
|
| |||
| |||
| Goeie tip, bedankt. Er zijn inderdaad altijd wel een paar maskers die blijven beslaan ondankt alle poetsbeurten. Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort www.wobbegong.nl Wat altijd lukt is siliconenverwijderaar van Alabastine. Je moet deze > gelachtige substantie op het glas smeren m.b.v. een borsteltje. 10 minuten > of zo in laten trekken, goed utispoelen en klaar. Daar heb ik menige bril > die al met allerlei andere middeltjes behandeld waren, mee "gesaneerd". > > Smeer het alleen niet op het siliconenrubber van de bril zelf, maar dat > spreekt voor zich. > > Siliconenverwijderaar is te koop in elke doe het zelf zaak, met name de > grotere bekende. > > Suc6 > Willem > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Bril gevonden in Vinkeveen | Arthur Gerla | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 04:12 PM |
| Gevonden bril | Phi-Lir | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:42 PM |
| Bril verloren | Lufra | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:41 PM |
| Glazen op sterkte | Otto Egberts | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:21 PM |
| Aangepaste glazen in je duikbril ? | Serge | (Dutch) | 15 | 04-12-2007 02:15 PM |