|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, ff kort door de bocht, zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zgn LED-lampen. Ik sta op het punt om mijn kowalski lamp om te bouwen tot LED lamp, om op deze mannier de brandtijd aanzienlijk te verlengen. Maar ik hoor ook weer uit andere hoeken dat het bereik van het licht slechts een meter of 2 is. Dus mijn concrete vraag: Wat zijn de ervaringen van de mensen die mij al zijn voor gegaan? Groeten Marcel www.stubbe-services.nl |
|
| |||
| |||
| Hoi Marcel, Ik heb hier mee geexpirimenteerd, zowel met luxeon 5 watt als 11000mcd witte leds in serie. Moet zeggen was niet erg blij. 10 van deze 11000mcd leds (nu ook met 17000mcd verkrijgbaar) geven nog steeds weinig licht ook 20 is niet optimaal. In tegenstelling tot wat beweert word door verkopers van 6 of 7 leds in lamp a 8000 mcd dit kan nooit wat zijn. Bovenwater is het leuk maar onderwater is het licht bijna meteen weg. De 5 watt luxeon geeft veel licht maar is dan ook 5 watt en wordt zeer heet, heeft speciale koeling nodig. Bij Mal-lighting.com in Duitsland kun je een lampje bestellen met een luxeon 3 of 5 watt kan en klaar ook op ebay.de trouwens dit zou de beste oplossing zijn geen gekloot of geexperimenteer gewoon lampje vervangen een gaan. Beste oplossing HID Gr. Marc "Marcel Stubbe" <stubbe@home.nl> schreef in bericht news:crb3cv$eas$1@news3.zwoll1.ov.home.nl... > Hallo, > > ff kort door de bocht, zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zgn > LED-lampen. Ik sta op het punt om mijn kowalski lamp om te bouwen tot LED > lamp, om op deze mannier de brandtijd aanzienlijk te verlengen. Maar ik hoor > ook weer uit andere hoeken dat het bereik van het licht slechts een meter of > 2 is. > > Dus mijn concrete vraag: Wat zijn de ervaringen van de mensen die mij al > zijn voor gegaan? > > Groeten Marcel > www.stubbe-services.nl > > > |
|
| |||
| |||
| > De 5 watt luxeon geeft veel licht maar is dan ook 5 watt en wordt zeer heet, > heeft speciale koeling nodig. Ik ben het met je eens dat het daardoor voor ombouw van een bestaande lamp niet veel zin heeft om hiernaar te kijken, maar met een juist ontwerp hoeft dit voor een nieuwe lamp absoluut geen probleem te zijn! Kijk eens op de site van Barbolight (http://www.barbolight.nl) naar de U-09 (even doorklikken naar website fabrikant). Deze lamp zal zeer binnenkort in Nederland verkocht gaan worden, bevat 3 luxeon leds en kan prima met de warmte overweg (kan bijvoorbeeld ook gewoon buiten het water gebruikt worden). > zijn geen gekloot of geexperimenteer gewoon lampje vervangen een gaan. Beste > oplossing HID Totdat je hem even omstoot en voor een nieuw lampje kunt gaan sparen... |
|
| |||
| |||
| "?._.???`??><\(\(\(?< Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote: > Hoi Marcel, > Ik heb hier mee geexpirimenteerd, zowel met luxeon 5 watt als 11000mcd witte > leds in serie. > Moet zeggen was niet erg blij. 10 van deze 11000mcd leds (nu ook met > 17000mcd verkrijgbaar) geven nog steeds weinig licht ook 20 is niet > optimaal. In tegenstelling tot wat beweert word door verkopers van 6 of 7 > leds in lamp a 8000 mcd dit kan nooit wat zijn. Bovenwater is het leuk maar > onderwater is het licht bijna meteen weg. > De 5 watt luxeon geeft veel licht maar is dan ook 5 watt en wordt zeer heet, > heeft speciale koeling nodig. > Bij Mal-lighting.com in Duitsland kun je een lampje bestellen met een luxeon > 3 of 5 watt kan en klaar ook op ebay.de trouwens dit zou de beste oplossing > zijn geen gekloot of geexperimenteer gewoon lampje vervangen een gaan. Beste > oplossing HID Voor mensen die een led lamp willen kan ik nog een Uk C4 of C8 eled aanraden Dit zijn beide 5W ledlampen. en kosten rond de 115 en de 135 euro. Verder heb ik uit betrouwbare bron dat er komend jaar nog een UK300 ledlamp komt (staaflamp) en een leduitvoeruring van de SL4 en de SL6. Dit zullen 3W ledlampen zijn. mvg Ralf |
|
| |||
| |||
| "Emiel" <google.com@mayar.nl> schreef in bericht >>Beste oplossing HID > Totdat je hem even omstoot en voor een nieuw lampje kunt gaan sparen... > Toch zijn er HID lampen die je brandend als hamer kan gebruiken, bv Greenforce. Heb van horen zeggen (uit eerste hand) dat je daar heel goed een pallet mee uit elkaar kan slaan zonder dat de lamp of de HIDpeer kapot gaat. Gr. Marc |
|
| |||
| |||
| ik heb een led lamp gekocht en ik stond er versteld van wat zijn lichtopbrengst is. ik heb hem hier gekocht http://www.dunyadiving.com/html/mako_nl.html kost wel wat maar geloof me dan heb je ook wat en prima te gebruiken als hoofdlamp ik heb hem vergeleken met een 20 watt hartenberger met overspanning dus geeft 30 watt licht.Maar deze is feller en veel witter licht !..... Zie pagina voor meer info http://www.dunyadiving.com/html/mako_nl.html "Ralf van de Ven" <ralfv@stack.nl> schreef in bericht news:crdojr$sdq$1@news.tue.nl... > "?._.???`??><\(\(\(?< Marc" <scudipros@hotmail.com> wrote: > > Hoi Marcel, > > > Ik heb hier mee geexpirimenteerd, zowel met luxeon 5 watt als 11000mcd witte > > leds in serie. > > Moet zeggen was niet erg blij. 10 van deze 11000mcd leds (nu ook met > > 17000mcd verkrijgbaar) geven nog steeds weinig licht ook 20 is niet > > optimaal. In tegenstelling tot wat beweert word door verkopers van 6 of 7 > > leds in lamp a 8000 mcd dit kan nooit wat zijn. Bovenwater is het leuk maar > > onderwater is het licht bijna meteen weg. > > De 5 watt luxeon geeft veel licht maar is dan ook 5 watt en wordt zeer heet, > > heeft speciale koeling nodig. > > Bij Mal-lighting.com in Duitsland kun je een lampje bestellen met een luxeon > > 3 of 5 watt kan en klaar ook op ebay.de trouwens dit zou de beste oplossing > > zijn geen gekloot of geexperimenteer gewoon lampje vervangen een gaan. Beste > > oplossing HID > > Voor mensen die een led lamp willen kan ik nog een Uk C4 of C8 eled aanraden > Dit zijn beide 5W ledlampen. en kosten rond de 115 en de 135 euro. > > Verder heb ik uit betrouwbare bron dat er komend jaar nog een UK300 ledlamp > komt (staaflamp) en een leduitvoeruring van de SL4 en de SL6. Dit zullen 3W > ledlampen zijn. > > mvg > Ralf |
|
| |||
| |||
| Om nog even terug te komen op je zorgen v.w.b. lichtsterkte: de tijd dat LED's altijd ondergeschikt waren in lichtsterkte ligt nu wel een beetje achter ons. OK er is nog geen LED lamp die het op dat front kan opnemen tegen een 50+ W HID, maar dan moet je ook niet kijken naar het prijskaartje dat daaraan hangt. Wel denk ik dat je dan moet kijken naar de nieuwe generatie hoogvermogen LED's (zoals de eerder genoemde Luxeon) en niet naar de oude zet-er-maar-30-naast-mekaar-dan-lijkt-het-nog-wat types. Bereik licht slechts meter of 2? Met mijn (Barbolight LED) lamp kan ik bij de overburen (40m) de keuken heel aardig in het zonnetje zetten... |
|
| |||
| |||
| Dat klinkt hoopvol.... ware het niet dat de keuken van jouw overburen hoogstwaarschijnlijk niet onder het wateroppervalk ligt.... wel? Met name belangrijk vind ik namelijk hoe een lamp onder water presteert. Niet zozeer boven water. Mijn FII met 35 Watt halogeen, daar kan ik het Geestmerambacht mee overschijnen. (dik 120 meter tot de bomenrand) Onder water is het echter na een meter of 5 daar wel afgelopen. "Emiel" <google.com@mayar.nl> wrote in message news:1104867636.924375.106700@f14g2000cwb.googlegr oups.com... > Om nog even terug te komen op je zorgen v.w.b. lichtsterkte: de tijd > dat LED's altijd ondergeschikt waren in lichtsterkte ligt nu wel een > beetje achter ons. OK er is nog geen LED lamp die het op dat front kan > opnemen tegen een 50+ W HID, maar dan moet je ook niet kijken naar het > prijskaartje dat daaraan hangt. > Wel denk ik dat je dan moet kijken naar de nieuwe generatie > hoogvermogen LED's (zoals de eerder genoemde Luxeon) en niet naar de > oude zet-er-maar-30-naast-mekaar-dan-lijkt-het-nog-wat types. > Bereik licht slechts meter of 2? Met mijn (Barbolight LED) lamp kan ik > bij de overburen (40m) de keuken heel aardig in het zonnetje zetten... > |
|
| |||
| |||
| Helemaal eens dat het om de onderwater prestatie gaat. Onder water ben ik ook heel erg tevreden, maar ik kan daar de prestaties niet zo makkelijk meten als de afstand naar de overburen. Als er ooit nog eens iemand een dijk doorsteekt bij ons in de buurt, zal ik het opnieuw proberen Het ging mij er even om duidelijk te maken dat de ene LED de andere niet is, en hier geldt het bekende 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst' maar dan nu eens een keertje in positieve zin. |
|
| |||
| |||
| Ik vind voorlopig die led's maar niets .. Tenzij de nog een beetje 'sterker' worden ... T'is zo'n kunstmatig licht , flauw .. Neem nu de 'sterkste' de : Greenforce Tristar-15 (400 Lumen zeggen ze - ong.45 watt zeggen ze ) zet daarnaast een 30W halogeen of Xenon ... d'as dan toch nog beter .. Geef my voorlopig nog maar een HID 50 of 100 zowel voor lichtsterkte , autonomie lichtkleur en gezelligheid.. Jan |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| nemo33: ervaringen | Robin | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 04:45 PM |
| Ervaringen met Coolpix 2100? | Ron Offermans | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:39 PM |
| ervaringen Olympus c-750 met PT-018 behuizing. | Ron van der Klip | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:24 PM |
| Ervaringen met onderhoudsbeurten ?? | EmPeeSub | (Dutch) | 44 | 04-12-2007 03:24 PM |
| Olympus ervaringen, wie o wie | Ron van der Klip | (Dutch) | 10 | 04-12-2007 03:23 PM |