|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, Daar mijn huidige Jacket aan vervanging toe is be ik me aan het orienteren op een wing. Ik heb reeds enkele malen gedoken met een Dive-system wing, welke door de eigenaar goed bevonden wordt. Wat zijn jullie ervaringen met de Dive system of andere typen/merken wing. mvr gr Jeroen. |
|
| |||
| |||
| Copal wrote: > Hallo, > > Daar mijn huidige Jacket aan vervanging toe is be ik me aan het orienteren > op een wing. > > Ik heb reeds enkele malen gedoken met een Dive-system wing, welke door de > eigenaar goed bevonden wordt. > > Wat zijn jullie ervaringen met de Dive system of andere typen/merken wing. > > mvr gr > > Jeroen. > > Beste Jeroen, Zelf duik ik sinds 1/2 jaar met een wing, de Seaquest Black Diamond (http://www.aqualung.com/products/black_diamond.html). Ik ben er erg enthousiast over. Duiken met een wing is wel even wennen, een wing heeft namelijk de neiging om je voorover te drukken, dit is tijdens het duiken heel fijn, het zorgt voor een hoge stabiliteit. Als je aan de oppervlakte ligt om instructie te geven is dat in eerste instantie minder. Aan de achterkant van de wing zitten 2 vakken waarover je een deel van je lood over kunt verdelen. Dit zorgt aan de oppervlakte voor stabiliteit en het komt de specifieke eigenschappen onder water niet ten nadele. Zelf heb ik geen ervaring met een dive-system wing, ik weet niet of dat meer op een tech wing lijkt, maar het zal overeenkomsten hebben. Succes met je keuze! MVG, Robbert |
|
| |||
| |||
| > Zelf duik ik sinds 1/2 jaar met een wing, de Seaquest Black Diamond > (http://www.aqualung.com/products/black_diamond.html). > Ik kan me daarbij aansluiten. Zelfde wing namelijk :) 1 maand nadat Robbert hem had ben ik hem ook gaan halen aangezien mijn semi-wing Dragonfly Aria ging lekker op de naden. Het duurt ff voordat je je loodconfiguratie goed bepaald hebt (ook afhankelijk van gewicht en omvang van de cilinder). Nadelen van het jack zijn: - Enorm dikke D-ringen waardoor sommige clips niet passen - Geen D-ringen vooraan-onder op het jack (1 heel kleintje iets hoger) - Powerinflator is niet helemaal wat ik zou willen. Inflator knop vind ik ongelukkig uitgevallen. Is gelukkig prima aan te wennen maar ivm de Mares Ergoinflator valt ie tegen. - Backplate is lang. Als je een wat kortere rug hebt kan ie in je nek prikken (bij mij gaat het goed tenzij ik mijn hoofd maximaal achterover kantel en ja.. dat doe je niet echt vaak) - Loodpockets met klittenband. Ook dat is niet mijn favoriet. mares MRS vind ik nog steeds steviger mits je het goed vastklikt Voor de rest: Hij duikt echt mega stabiel. Stil hangen in het water is geen enkel probleem :) Met conventionele jacks heb ik nogal kantelneigingen. Denk er wel aan dat je weer 'n blokje lood extra meeneemt aangezien de wing pas functioneel wordt als er iets lucht in zit. Ik dook altijd met vrij minimaal lood (heel diep inademen is stijgen de eerste 5 meter) maar daar heb ik 2 kg bij gedaan om die wing stabiliteit te hebben. Ik plons nu met 7mm met 2 kg achterin.. en 6 voorin. -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmaildotcom |
|
| |||
| |||
| On Mon, 10 Jan 2005 09:54:00 +0100, Sjoerd Korfage <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> wrote: > >Denk er wel aan dat je weer 'n blokje lood extra meeneemt aangezien de >wing pas functioneel wordt als er iets lucht in zit. Ik dook altijd met Hoe bedoel je dit? Een lege wing doet het prima hoor. Als je er onnodig lucht in blaast remt hij meer dan nodig is. Aan het begin van de duik zit er weliswaar wat lucht in, maar aan het einde van een duik (met bija lege flessen) mag hij wat mij betreft helemaal leeg zijn. Als je je gewicht goed hebt verdeeld maakt dat ook niet uit voor de balans (de wing zit immers precies om je fles heen, en dat is het stuk waar je gewicht verliest tijdens een duik) Zelf duik ik overigens met een Halcyon 37 lbs Pioneer wing. Ik wil nooit meer wat anders. -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| Ik duik ook met de Seaquest Black Diamond. heb geloof ik een wat ouder model. Bij het nieuwe model heb je van de draai-punten op je schouder-banden zitten (zie web-site). Die heb ik dus niet. Maar verder bevalt deze mij perfect. Ik weet niks over de orginele power-inflator, ik heb er een AIRII op gezet.. Verder is hij erg stabiel, en heb ik verder weinig klachten. Één nadeel is misschien dat hij moeilijk in een "standaard" duikkist past, dit omdat de schouderbanden "voorgevormt" zijn met stukken plastic. Hierdoor is het jacket minder "prop-baar".. Ik heb zelf uitgevonden dat dit met bus vakanties irritant kan zijn.. (je kwetsbare jacket heb je liever in een plasic kist zitten, maar met een plunje-zak ging het ook wel).. De klitte-band loodpockets vindt ik perfect. Een collega-duiker heeft een mares semi-wing, en deze kan maar met moeite onderwater zijn lood-pockets terug plaatsen. Bij de black diamont gaat dit echter gemakkelijk. (enne bij de black diamont kun je een twin-set kopen. Ik duik meestal met 12 of 15)... Verder is duiken met een wing wel ff wennen. Zeker met opstijgen moet je een beetje overeind komen om te ontluchten (en het laatste beetje lucht eruit te krijgen). Ik heb er op "Boot" dusseldorf 250 voor betaald vorig jaar. Groeten, Arctic.. "Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht news:crtfr7$upu$1@netlx020.civ.utwente.nl... > > > Zelf duik ik sinds 1/2 jaar met een wing, de Seaquest Black Diamond > > (http://www.aqualung.com/products/black_diamond.html). > > > > Ik kan me daarbij aansluiten. Zelfde wing namelijk :) 1 maand nadat > Robbert hem had ben ik hem ook gaan halen aangezien mijn semi-wing > Dragonfly Aria ging lekker op de naden. > > Het duurt ff voordat je je loodconfiguratie goed bepaald hebt (ook > afhankelijk van gewicht en omvang van de cilinder). Nadelen van het jack > zijn: > - Enorm dikke D-ringen waardoor sommige clips niet passen > - Geen D-ringen vooraan-onder op het jack (1 heel kleintje iets hoger) > - Powerinflator is niet helemaal wat ik zou willen. Inflator knop vind > ik ongelukkig uitgevallen. Is gelukkig prima aan te wennen maar ivm de > Mares Ergoinflator valt ie tegen. > - Backplate is lang. Als je een wat kortere rug hebt kan ie in je nek > prikken (bij mij gaat het goed tenzij ik mijn hoofd maximaal achterover > kantel en ja.. dat doe je niet echt vaak) > - Loodpockets met klittenband. Ook dat is niet mijn favoriet. mares MRS > vind ik nog steeds steviger mits je het goed vastklikt > > Voor de rest: Hij duikt echt mega stabiel. Stil hangen in het water is > geen enkel probleem :) Met conventionele jacks heb ik nogal kantelneigingen. > > Denk er wel aan dat je weer 'n blokje lood extra meeneemt aangezien de > wing pas functioneel wordt als er iets lucht in zit. Ik dook altijd met > vrij minimaal lood (heel diep inademen is stijgen de eerste 5 meter) > maar daar heb ik 2 kg bij gedaan om die wing stabiliteit te hebben. Ik > plons nu met 7mm met 2 kg achterin.. en 6 voorin. > > -- > groeten, > > Sjoerd Korfage > icq: 33081712 > msn: tweakmastersjoerd@hotmaildotcom |
|
| |||
| |||
| Reinoud van Leeuwen wrote: > On Mon, 10 Jan 2005 09:54:00 +0100, Sjoerd Korfage > <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> wrote: > >>Denk er wel aan dat je weer 'n blokje lood extra meeneemt aangezien de >>wing pas functioneel wordt als er iets lucht in zit. Ik dook altijd met > > > Hoe bedoel je dit? Een lege wing doet het prima hoor. Als je er > onnodig lucht in blaast remt hij meer dan nodig is. > Aan het begin van de duik zit er weliswaar wat lucht in, maar aan het > einde van een duik (met bija lege flessen) mag hij wat mij betreft > helemaal leeg zijn. Als je je gewicht goed hebt verdeeld maakt dat ook > niet uit voor de balans (de wing zit immers precies om je fles heen, > en dat is het stuk waar je gewicht verliest tijdens een duik) > > Zelf duik ik overigens met een Halcyon 37 lbs Pioneer wing. Ik wil > nooit meer wat anders. > hoi, met een leeg jack maakt het geen klap uit welk jack je neemt :) dan ontleen je nergens je stabiliteit aan (aan niks luchthoudends) Als je iets lucht in je wing hebt kan je er pas echt aan hangen. Het hoeven geen liters lucht te zijn maar een lege wing is nogal functieloos. groeten, -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmaildotcom |
|
| |||
| |||
| On Mon, 10 Jan 2005 14:12:53 GMT, "Arctic" <Arctic@nope.nl> wrote: >Verder is duiken met een wing wel ff wennen. Zeker met opstijgen moet je een >beetje >overeind komen om te ontluchten (en het laatste beetje lucht eruit te >krijgen). Ik gebruik alleen de deflator bij mijn billen. Tijdens de duik zit de wing om de fles heen en zit dat ding (als je horizontaal ligt) op het hoogste punt. Dus kun je dan ontluchten zonder omhoog te hoeven komen. Het is even wennen, maar na een paar duikjes kun je dat ding blindelings vinden. -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| Dat kan idd ook. De black diamont heeft er 2 op de rug.. Toch vind ik het tijdens opstijgen gemakkelijker om inflator te gebruiken. Deze is ook beter doseerbaar dan een trek- (snel-) ontluchter.. Ligt er maar aan wat je persoonlijk handig vindt... Ik gebruik de trek-ontluchter idd wel tijdens "normaal" duiken (zwemmen), en dan vooral als ik foto's maak, zodat ik in de juiste positie kan blijven (minder stof).. Arctic. "Reinoud van Leeuwen" <reinoud.v@n.leeuwen.net> schreef in bericht news:fl45u0pk800i98jb2biu6bgo80mldcmmgk@4ax.com... > On Mon, 10 Jan 2005 14:12:53 GMT, "Arctic" <Arctic@nope.nl> wrote: > > >Verder is duiken met een wing wel ff wennen. Zeker met opstijgen moet je een > >beetje > >overeind komen om te ontluchten (en het laatste beetje lucht eruit te > >krijgen). > > Ik gebruik alleen de deflator bij mijn billen. Tijdens de duik zit de > wing om de fles heen en zit dat ding (als je horizontaal ligt) op het > hoogste punt. Dus kun je dan ontluchten zonder omhoog te hoeven komen. > > Het is even wennen, maar na een paar duikjes kun je dat ding > blindelings vinden. > > -- > Reinoud |
|
| |||
| |||
| Hoi, Een wing is in alle simpelheid eigenlijk niets meer dan een backplate met een band en een blaas. Als backplate gebruik ik een RVS backplate als wing goede maar eenvoudige wing afhankelijk van de fles configuratie pas ik de inhoud van de wing aan. Door de banden goed af te stellen heb je een prima configuratie zonder toeters en en bellen. Er zitten voldoende D-ringen op om al je spullen aan op te hangen. Kijk eens voor een wing zonder franje op http://www.frogkick.nl Voordeel van een RVS backplate is dat je minder lood nodig hebt en dat de druk op je rug mooi wordt verdeeld, voor op (vlieg)vakantie heb een kleinere de wing met een Alu backplate en gebruik dan een losse loodgordel. Door de banden goed in te stellen zit het perfect en strak, aan de kleine wing heb als extra een pocket gemaakt zodat ik losse duik spullen mee kan nemen. ton "Copal" <Copal@pandora.be> schreef in bericht news:0GgEd.442$JI6.285124738@hebe.telenet-ops.be... > Hallo, > > Daar mijn huidige Jacket aan vervanging toe is be ik me aan het orienteren > op een wing. > > Ik heb reeds enkele malen gedoken met een Dive-system wing, welke door de > eigenaar goed bevonden wordt. > > Wat zijn jullie ervaringen met de Dive system of andere typen/merken wing. > > mvr gr > > Jeroen. > > |
|
| |||
| |||
| En, Welke merken wing worden door jullie gebruikt ? Ik heb gezien (technische wings) : Custom divers Dive System Dive Rite Halcyon. Audaxpro-OMC Waarbij de dive system qua prijs eruitspringt (gunstig dus)( +/- EUR 550) Wat zijn jullie duikervaringen mbt deze merken. En qua prijs/kwaliteit? thanks Jeroen. "Ton" <geenpromo@geenpromo.nl> schreef in bericht news:crup0c$jmj$1@reader08.wxs.nl... > Hoi, > > Een wing is in alle simpelheid eigenlijk niets meer dan een backplate met > een band en een blaas. Als backplate gebruik ik een RVS backplate als wing > goede maar eenvoudige wing afhankelijk van de fles configuratie pas ik de > inhoud van de wing aan. Door de banden goed af te stellen heb je een prima > configuratie zonder toeters en en bellen. Er zitten voldoende D-ringen op om > al je spullen aan op te hangen. Kijk eens voor een wing zonder franje op > http://www.frogkick.nl Voordeel van een RVS backplate is dat je minder lood > nodig hebt en dat de druk op je rug mooi wordt verdeeld, voor op > (vlieg)vakantie heb een kleinere de wing met een Alu backplate en gebruik > dan een losse loodgordel. Door de banden goed in te stellen zit het perfect > en strak, aan de kleine wing heb als extra een pocket gemaakt zodat ik losse > duik spullen mee kan nemen. > > ton > > "Copal" <Copal@pandora.be> schreef in bericht > news:0GgEd.442$JI6.285124738@hebe.telenet-ops.be... > > Hallo, > > > > Daar mijn huidige Jacket aan vervanging toe is be ik me aan het orienteren > > op een wing. > > > > Ik heb reeds enkele malen gedoken met een Dive-system wing, welke door de > > eigenaar goed bevonden wordt. > > > > Wat zijn jullie ervaringen met de Dive system of andere typen/merken wing. > > > > mvr gr > > > > Jeroen. > > > > > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Wing | Jeroen | (Dutch) | 4 | 04-12-2007 03:54 PM |
| TKA: OMS Wing 100 lbs | aw | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:13 PM |
| New wing | Dominic Humphries | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 9 | 03-26-2007 11:22 PM |
| M: wing | Vilu | (Swedish) | 7 | 09-21-2005 12:23 PM |
| A wing that does it all...or not? | DaveB | Gear | 157 | 04-04-2005 05:45 PM |