|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Wat zien we op de cover van PADI RD manual Version 2.0 ? Een duiker in de problemen wordt van onderen opgehaald door een rescue duiker. Waarom heeft hij problemen ? Toch niet omdat zijn octo en console beiden van links komen hoop ik ? De redder zelf heeft het gelukkig allemaal over rechts hangen (Voor een juist beeld van hoe het bij het slachtoffer precies zit, zie pag 154 (dank aan Sven) -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| > Toch niet omdat zijn octo en console beiden van links komen hoop ik ? > De redder zelf heeft het gelukkig allemaal over rechts hangen Dat heb je als je de vortex van je tweede trap gaat tegenwerken door de octo van de ander kant te laten komen. 2 tegendraaiende vortexbewegingen kan een straalfunctie creeren waardoor de duiker in kwestie van 1 teug van zijn octo straalbezopen raakt. In de handel zijn speciale octopussen verkrijgbaar die geschikt zijn voor linksdragen door het vortex assisted design te spiegelen om zo de duikveiligheid 100% te waarborgen. Moet toch een sdal practicum van te maken zijn. -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com |
|
| |||
| |||
| "Sjoerd Korfage" <sjoko@sjokoserver.student.utwente.nl> schreef in bericht news:ctqo5l$fir$1@netlx020.civ.utwente.nl... > >> Toch niet omdat zijn octo en console beiden van links komen hoop ik ? >> De redder zelf heeft het gelukkig allemaal over rechts hangen > > Dat heb je als je de vortex van je tweede trap gaat tegenwerken door de > octo van de ander kant te laten komen. 2 tegendraaiende vortexbewegingen > kan een straalfunctie creeren waardoor de duiker in kwestie van 1 teug van > zijn octo straalbezopen raakt. In de handel zijn speciale octopussen > verkrijgbaar die geschikt zijn voor linksdragen door het vortex assisted > design te spiegelen om zo de duikveiligheid 100% te waarborgen. Moet toch > een sdal practicum van te maken zijn. > > -- > groeten, > > Sjoerd Korfage Na rechtsdraaiende yoghurt nu opeens linksdraaiende zuurstofmoluculen. G*d bewaar me. Voor je het weet gaan we ontleden welk gas in de lucht linksom moet draaien, welk gas rechtsom en of het voordeel daarvan groter is dan het nadeel van verkeerd om draaiende restcomponenten. Tenslotte is een filter nooit 100%. Er zit vast weer een practicum aan te komen. Ik ga ff me vrouw om zo'n geel/zwart pilletje vragen Ron |
|
| |||
| |||
| "Ron van der Klip" <nospam@all.please> schreef in bericht news:MdqdnU9mUsmH0pzfRVnyrQ@casema.nl... > > Na rechtsdraaiende yoghurt nu opeens linksdraaiende zuurstofmoluculen. G*d > bewaar me. Voor je het weet gaan we ontleden welk gas in de lucht linksom > moet draaien, welk gas rechtsom en of het voordeel daarvan groter is dan het > nadeel van verkeerd om draaiende restcomponenten. Tenslotte is een filter > nooit 100%. > Er zit vast weer een practicum aan te komen. Ik ga ff me vrouw om zo'n > geel/zwart pilletje vragen > > Ron > Ach, zolang ze geen fluor toevoegen tegen tandrot mag het van mij alle kanten uitdraaien :) Rem |
|
| |||
| |||
| > Na rechtsdraaiende yoghurt nu opeens linksdraaiende zuurstofmoluculen. G*d > bewaar me. Voor je het weet gaan we ontleden welk gas in de lucht linksom > moet draaien, welk gas rechtsom en of het voordeel daarvan groter is dan het > nadeel van verkeerd om draaiende restcomponenten. Tenslotte is een filter > nooit 100%. Volgende ontwikkeling, intraveneus zuurstof toedienen via een semi-permeabel membraan. Niks ademautomaat of vortex. Gewoon direct injecteren. De octopus is reeds in je arm aangebracht.. hoef je alleen maar een slangetje op je buddy aan de sluiten met bajonetsluiting. -- groeten, Sjoerd Korfage icq: 33081712 msn: tweakmastersjoerd@hotmail.com |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Rescue diver e rcp | hendley | (Italian) | 3 | 04-11-2007 01:59 PM |
| Rescue Diver report... | CAS | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 28 | 03-26-2007 11:27 PM |
| UKRS Course #1 - Rescue Diver | CAS | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 3 | 03-26-2007 11:09 PM |
| Rescue Diver & EFR Course | CAS | United Kingdom of Great Britain & N. Ireland | 12 | 03-26-2007 11:05 PM |
| Book FS: [1] Padi Diver Manual [2] Padi Advanced Diver Manual | httpmart@yahoo.com | Divers Hangout | 0 | 03-26-2007 06:13 PM |