|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, Is er iemand die ervaring heeft met de okympus c5060 met onderwaterhuis? Zo ja wat zijn de ervaringen? Qua bediening en fotokwaliteit. Zit ook nog te twijfelen of de Olympus 8080 een betere keus is. Welke flitser gebruik je erbij? Zou het gebruik van de Nikonos SB105 als flitser een optie zijn? Is er iemand die deze flitser gebruikt in combinatie met een digitale camera? Wat zijn daarmee de ervaringen? Bedankt alvast Peter |
|
| |||
| |||
| "Peter" <peterdegier2004@hotmail.com> wrote in message news:<421acf83$0$44106$5fc3050@dreader2.news.tisca li.nl>... > Hallo, > > Is er iemand die ervaring heeft met de okympus c5060 met onderwaterhuis? Zo > ja wat zijn de ervaringen? Qua bediening en fotokwaliteit. Zit ook nog te > twijfelen of de Olympus 8080 een betere keus is. Welke flitser gebruik je > erbij? Zou het gebruik van de Nikonos SB105 als flitser een optie zijn? Is > er iemand die deze flitser gebruikt in combinatie met een digitale camera? > Wat zijn daarmee de ervaringen? > > Bedankt alvast > Peter Hoi Peter, Ik ben toevallig ook op zoek naar zo'n combinatie (c-5060 of c-8080) en laat ik nu ook toevallig nog een sb-105 flitser hebben. Ik weet wel dat er een wat ouder type nikon coolpix met een analoge flitser kan werken, maar of je daar nog aan wilt. Het probleem met de digitale camera's is dat ze een (onzichtbare) voorflits gebruiken voor belichting/scherpstellen, en als de flitser dat niet weet dan gaat deze af en vergeet de echte flits (idem met slave, wat de sb-105 heeft). Probeer eens bij www.ikelite.com, die hebben ook olympus geschikte flitsers en accessoires. Succes met zoeken en hou me op de hoogte, ik ben ook zoekende. groet, Ron de Waard |
|
| |||
| |||
| "Ron de Waard" <ron@waard.demon.nl> schreef in bericht news:c0217ef5.0502270626.41885633@posting.google.c om... > "Peter" <peterdegier2004@hotmail.com> wrote in message > news:<421acf83$0$44106$5fc3050@dreader2.news.tisca li.nl>... >> Hallo, >> >> Is er iemand die ervaring heeft met de okympus c5060 met onderwaterhuis? >> Zo >> ja wat zijn de ervaringen? Qua bediening en fotokwaliteit. Zit ook nog te >> twijfelen of de Olympus 8080 een betere keus is. Welke flitser gebruik je >> erbij? Zou het gebruik van de Nikonos SB105 als flitser een optie zijn? >> Is >> er iemand die deze flitser gebruikt in combinatie met een digitale >> camera? >> Wat zijn daarmee de ervaringen? >> >> Bedankt alvast >> Peter > Hoi Peter, > > Ik ben toevallig ook op zoek naar zo'n combinatie (c-5060 of c-8080) > en laat ik nu ook toevallig nog een sb-105 flitser hebben. Ik weet wel > dat er een wat ouder type nikon coolpix met een analoge flitser kan > werken, maar of je daar nog aan wilt. Het probleem met de digitale > camera's is dat ze een (onzichtbare) voorflits gebruiken voor > belichting/scherpstellen, en als de flitser dat niet weet dan gaat > deze af en vergeet de echte flits (idem met slave, wat de sb-105 > heeft). Probeer eens bij www.ikelite.com, die hebben ook olympus > geschikte flitsers en accessoires. > > Succes met zoeken en hou me op de hoogte, ik ben ook zoekende. > > groet, Ron de Waard Ik gebruik de C-5060 met een externe flitser. De 5060 gebruikt een voorflits maar die is uit te zetten. Mijn flitser is overigens een slave flitser en de combi werkt goed. Verder is de 5060 i.c.m. het PT 020 O.W. huis helemaal goed. Alles is te bedienen. De C-8080 was nog niet uit toen ik de mijne kocht. Deze is wel een stukje groter en heeft dus ook een groter O.W. huis. Niet onoverkomelijk natuurlijk maar iets onhandiger. Wel meer pixels wat op zich natuurlijk mooier is. Maar daarom gebruik je ook meer geheugen. Als ik het over mocht doen, zou ik het nog niet weten. ik heb 5060 foto's op S(uper) H(igh) Q(uality) uitvergroot tot A4 formaat en ik kan echt geen verschil zien met natte foto's. Willem |
|
| |||
| |||
| ik heb een 5060 wz met pt 020 onderwatgerhuis en een sunpack flitser. de resultaten in warm en koud water kan je zien op http://www.joekeloekes.nl/modules.ph...view_album.php henk "Ron de Waard" <ron@waard.demon.nl> schreef in bericht news:c0217ef5.0502270626.41885633@posting.google.c om... > "Peter" <peterdegier2004@hotmail.com> wrote in message news:<421acf83$0$44106$5fc3050@dreader2.news.tisca li.nl>... > > Hallo, > > > > Is er iemand die ervaring heeft met de okympus c5060 met onderwaterhuis? Zo > > ja wat zijn de ervaringen? Qua bediening en fotokwaliteit. Zit ook nog te > > twijfelen of de Olympus 8080 een betere keus is. Welke flitser gebruik je > > erbij? Zou het gebruik van de Nikonos SB105 als flitser een optie zijn? Is > > er iemand die deze flitser gebruikt in combinatie met een digitale camera? > > Wat zijn daarmee de ervaringen? > > > > Bedankt alvast > > Peter > Hoi Peter, > > Ik ben toevallig ook op zoek naar zo'n combinatie (c-5060 of c-8080) > en laat ik nu ook toevallig nog een sb-105 flitser hebben. Ik weet wel > dat er een wat ouder type nikon coolpix met een analoge flitser kan > werken, maar of je daar nog aan wilt. Het probleem met de digitale > camera's is dat ze een (onzichtbare) voorflits gebruiken voor > belichting/scherpstellen, en als de flitser dat niet weet dan gaat > deze af en vergeet de echte flits (idem met slave, wat de sb-105 > heeft). Probeer eens bij www.ikelite.com, die hebben ook olympus > geschikte flitsers en accessoires. > > Succes met zoeken en hou me op de hoogte, ik ben ook zoekende. > > groet, Ron de Waard |
|
| |||
| |||
| Ik heb ervaringen met de C5050 met PT015 en een Sea&Sea YS25 Auto flitser. De foto's die ik maak zijn ok en de C5060 is nog verbeterd. De reactie snelheid is groter en de zoom mogelijkheden zijn uitgebreider. (meer groothoek en een 4 x zoom iplv. 3). De mogelijkheden om met Raw te fotograferen zijn ok (achteraf de witbalans te bepalen). Macro mogelijkheden zijn ok tot 30 cm. Wil je nog dichterbij komen dan is de beperking dat de flitser niet meer werkt. Je zal dan externe belichting dmv. een lamp moeten gebruiken. Ik vind de camera (c5050) in prestatie/prijs verhouding prima. De c5060 zal daar zeker niet voor onderdoen. Wil je resultaten van deze camera zien, vraag er dan meer om dan zal ik je een paar foto's toezenden. Mvrg, Theo "Ron de Waard" <ron@waard.demon.nl> schreef in bericht news:c0217ef5.0502270626.41885633@posting.google.c om... > "Peter" <peterdegier2004@hotmail.com> wrote in message > news:<421acf83$0$44106$5fc3050@dreader2.news.tisca li.nl>... >> Hallo, >> >> Is er iemand die ervaring heeft met de okympus c5060 met onderwaterhuis? >> Zo >> ja wat zijn de ervaringen? Qua bediening en fotokwaliteit. Zit ook nog te >> twijfelen of de Olympus 8080 een betere keus is. Welke flitser gebruik je >> erbij? Zou het gebruik van de Nikonos SB105 als flitser een optie zijn? >> Is >> er iemand die deze flitser gebruikt in combinatie met een digitale >> camera? >> Wat zijn daarmee de ervaringen? >> >> Bedankt alvast >> Peter > Hoi Peter, > > Ik ben toevallig ook op zoek naar zo'n combinatie (c-5060 of c-8080) > en laat ik nu ook toevallig nog een sb-105 flitser hebben. Ik weet wel > dat er een wat ouder type nikon coolpix met een analoge flitser kan > werken, maar of je daar nog aan wilt. Het probleem met de digitale > camera's is dat ze een (onzichtbare) voorflits gebruiken voor > belichting/scherpstellen, en als de flitser dat niet weet dan gaat > deze af en vergeet de echte flits (idem met slave, wat de sb-105 > heeft). Probeer eens bij www.ikelite.com, die hebben ook olympus > geschikte flitsers en accessoires. > > Succes met zoeken en hou me op de hoogte, ik ben ook zoekende. > > groet, Ron de Waard |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| canon g6 o olympus c5060 ? | Mario | (Italian) | 20 | 04-11-2007 03:12 PM |
| Experience with Olympus C5060 and PT-20 anyone? | =?ISO-8859-1?Q?J=F6rg_K=FChnel?= | Japan | 0 | 04-07-2007 11:12 PM |
| Re: Olympus C5060 | Fritz Koller | (German) | 1 | 10-04-2004 06:38 AM |
| Re: Olympus C5060 | Jürgen Bednarzik | (German) | 0 | 10-02-2004 09:18 AM |
| Re: Olympus C5060 | Klaus-Peter Eilert | (German) | 0 | 10-02-2004 07:01 AM |