|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te hikken. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) |
|
| |||
| |||
| Daarvoor moet je bij Holthausen zijn. Zie ook http://www.holthausen.nl/duiksport.htm ..Nico "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@Underwater.Blub> wrote in message news:d19373$2hur$1@nl-news.euro.net... > Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? > (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) > > Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te > hikken. > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > |
|
| |||
| |||
| Sir Dive-a-Lot wrote: > Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? > (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) > > Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te > hikken. > Hoi, Tuurlijk. We hebben net met de vereninging zo'n ding aangeschaft. Ik weet zo even niet meer waar precies maar 1 van de url's die we tegenkwamen voor een gereviseerde set is http://www.zuurstofkoffer.nl/ (jah.. nogal een duh url) gr, Sjoerd |
|
| |||
| |||
| Voor jou als Proffessional toch geen probleem om gelijk een knappe DAN zuurstofset te kopen? Op marktplaats worden ook regelmatig zuurstofkoffers aangeboden http://www.marktplaats.nl/index.php3...uiken&ID=24821 Jos Rosier Duikschool Wobbegong Amersfoort www.wobbegong.nl "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@Underwater.Blub> schreef in bericht news:d19373$2hur$1@nl-news.euro.net... > Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? > (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) > > Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te > hikken. > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > |
|
| |||
| |||
| Ik zie geen verband tussen knap en geld hebben ....... -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Jos Rosier" <info@wobbegong.nl> schreef in bericht news:d1a18f$3vk$1@reader13.wxs.nl... > Voor jou als Proffessional toch geen probleem om gelijk een knappe DAN > zuurstofset te kopen? > Op marktplaats worden ook regelmatig zuurstofkoffers aangeboden > http://www.marktplaats.nl/index.php3...uiken&ID=24821 > > Jos Rosier > Duikschool Wobbegong Amersfoort > www.wobbegong.nl > > "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@Underwater.Blub> schreef in bericht > news:d19373$2hur$1@nl-news.euro.net... > >> Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? >> (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) >> >> Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te >> hikken. >> >> -- >> Thomas >> (aka Sir Dive-a-Lot) >> >> >> > > |
|
| |||
| |||
| Bedankt voor de tips, heb zo-even dit gekocht, voor weinig.: http://www.militaria4you.com/003_dui...ages/3B001.htm Er liggen er nog zo een stuk of 6. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Sir Dive-a-Lot" <Sir Dive-a-Lot@Underwater.Blub> schreef in bericht news:d19373$2hur$1@nl-news.euro.net... > Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? > (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) > > Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te > hikken. > > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > |
|
| |||
| |||
| Thomas, 70 x 40 x 22 cm lijkt me een joekel van een kist, vooral als ik het plaatje bekijk en de afwerking ook nog in ogenschouw neem. Nou ja, in de SDaL-mobiel kun je 'm natuurlijk wel meenemen... Andries Kalter. |
|
| |||
| |||
| Klopt ! gelukkig kon de SDaL mobiel de boel wel bevatten. Maar voor wie nog verder geinteresseerd is: deze sets zijn halve veldhospitaals. Je kan 4 man tegelijk zuurstof toedienen en met 7 liter gaat dat nog wel ff mee ook denk ik. Je kan kiezen voor bevochtigde zuurstof om de aveoli en suffacant te sparen of droge zuurstof Daarnaast kan je middels een meestroom vacuum vocht afzuigen, al denk ik dat dit een medische handeling is waarvoor je gekwalificeerd moet zijn. De patient kan kiezen uit een gezichtsmasker of een mondstuk voor 100% Tenslotte zit er een beademingsbag in voor geforceerde beademing. Alles met gebruiksaanwijzing )Duits' en een complete set reserve pakkingen. Voor de meeste sets geldt: Niet gebruikt maar de keuring van de fles verlopen. Mijne was productie 1989 en zat nog voor meer dan de helft (150bar ) vol zuurstof. Mijn plannen : kleine gekeurde fles er aan, bevochtigers er af voor in het museum, afzuiger er af en beide stroomventielen voorzien van 2 DAN ademzakjes met pocketmasks Dus nog 50 euri er bij en ik heb een moderne set die 2man tegelijk aan kan. -- Thomas (aka Sir Dive-a-Lot) "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht news:4238bace$0$44067$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > Thomas, > > 70 x 40 x 22 cm lijkt me een joekel van een kist, vooral als ik het > plaatje > bekijk en de afwerking ook nog in ogenschouw neem. > Nou ja, in de SDaL-mobiel kun je 'm natuurlijk wel meenemen... > > > Andries Kalter. > > |
|
| |||
| |||
| > Je kan 4 man tegelijk zuurstof toedienen en met 7 liter gaat dat nog wel ff > mee ook denk ik. Met 4 man? Da's dus net geen 2 liter de man. Kan dan wat tegenvallen. Zeker bij constant flow. > Daarnaast kan je middels een meestroom vacuum vocht afzuigen, al denk ik dat > dit een medische handeling is waarvoor je gekwalificeerd moet zijn. Juist! > > De patient kan kiezen uit een gezichtsmasker of een mondstuk voor 100% > > Tenslotte zit er een beademingsbag in voor geforceerde beademing. > Mag ook niet zonder kwalificatie. Sorry. Allen medisch personeel. Vandaar ook de onzin van DAN advanced O2 provider (wel leuke cursus met waarde buiten nl wellicht) > Alles met gebruiksaanwijzing )Duits' en een complete set reserve pakkingen. > > Voor de meeste sets geldt: Niet gebruikt maar de keuring van de fles > verlopen. > Mijne was productie 1989 en zat nog voor meer dan de helft (150bar ) vol > zuurstof. Wel laten lopen en opnieuw vullen > > Mijn plannen : kleine gekeurde fles er aan, bevochtigers er af voor in het > museum, afzuiger er af en beide stroomventielen voorzien van 2 DAN > ademzakjes met pocketmasks > Dus nog 50 euri er bij en ik heb een moderne set die 2man tegelijk aan kan. > Way to go. > -- > Thomas > (aka Sir Dive-a-Lot) > > > "Andries Kalter" <kalter@tip.NOT> schreef in bericht > news:4238bace$0$44067$5fc3050@dreader2.news.tiscal i.nl... > > Thomas, > > > > 70 x 40 x 22 cm lijkt me een joekel van een kist, vooral als ik het > > plaatje > > bekijk en de afwerking ook nog in ogenschouw neem. > > Nou ja, in de SDaL-mobiel kun je 'm natuurlijk wel meenemen... > > > > > > Andries Kalter. > > > > > > |
|
| |||
| |||
| Sir Dive-a-Lot <Sir Dive-a-Lot@underwater.blub> wrote: > Weet iemand of er een markt is voor gebruikte zuurstof koffers ? > (Rode kruis ? Brandweer ? marine ?) > Ik wil er eentje aanschaffen, maar zit een beetje tegen de prijs aan te > hikken. Mischien wat laat, maar kan je aan diverse adressen helpen waar je 5L zuurstof kits met cont. flow kunnt bestellen voor +/- 420 euro En dan heb je een nieuwe kit met een nieuwe fles. mvg Ralf |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Zuurstof | Rob Vader | (Dutch) | 34 | 04-12-2007 05:03 PM |
| Koffer | Bakker Gert | (Dutch) | 9 | 04-12-2007 03:27 PM |
| Koffer (deel 2) | Bakker Gert | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:27 PM |
| Re: O2-Koffer BW | Matthias Voss | (German) | 0 | 01-10-2006 06:29 AM |
| Re: O2-Koffer BW | Matthias Taube | (German) | 3 | 01-08-2006 06:05 PM |