|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, Ik kan het fout hebben, maar de NG lijkt de laatste tijd ietsje rustiger. Zou dat mischien komen doordat al die NOB instructeurs druk doende zijn met bijscholen ? En dan moet je ook nog allerlei papier door worstelen met kretologie als fuzzy, smart, zelfsturing, reflectie, competentie en vraaggestuurd en nog meer van dat jargon. Hoe bevalt dat bijscholen eigenlijk ? Groet, Patrick van Stijn |
|
| |||
| |||
| Patrick van Stijn wrote: > Hallo, > > Ik kan het fout hebben, maar de NG lijkt de laatste tijd ietsje rustiger. > > Zou dat mischien komen doordat al die NOB instructeurs > druk doende zijn met bijscholen ? > > En dan moet je ook nog allerlei papier door worstelen met > kretologie als fuzzy, smart, zelfsturing, reflectie, competentie en > vraaggestuurd en nog meer van dat jargon. > > Hoe bevalt dat bijscholen eigenlijk ? > > Groet, > > Patrick van Stijn > > > > Bevalt prima, hoe bevalt het jou of moet je nog ?? |
|
| |||
| |||
| Gegroet Patrick, Ik zou het je ook nog niet kunnen vertellen. Ik begin namelijk (pas)19 april. Maar men hoeft niet bang te zijn dat je omkomen in "de papieren" hoor. Eerder dat men vierkante oogjes krijgt van het staren naar een beeldscherm volgens mij. De mensen die reeds bezig zijn met hun bijscholing snappen denk ik wel wat ik bedoel. Gr Edgar |
|
| |||
| |||
| Edgar wrote: > Gegroet Patrick, > > Ik zou het je ook nog niet kunnen vertellen. > Ik begin namelijk (pas)19 april. > > Maar men hoeft niet bang te zijn dat je omkomen in "de papieren" hoor. > Eerder dat men vierkante oogjes krijgt van het staren naar een > beeldscherm volgens mij. De mensen die reeds bezig zijn met hun > bijscholing snappen denk ik wel wat ik bedoel. > > Gr Edgar Naar een beeldscherm staren?? Van wie heb jij die info gehad?? |
|
| |||
| |||
| heb op 3 april net de laatste sessie gehad het is net wat edgar zegt het is gewoon kijken naar het beeldscherm en luisteren wat de docent zegt en wat workshops doen met mede cursisten het was wel jammer van de 3 zondagen dat ik heen moest groet wim "Edgar" <Edgar24@gmail.com> schreef in bericht news:45cad5ec.0504062353.76a05be5@posting.google.c om... > Gegroet Patrick, > > Ik zou het je ook nog niet kunnen vertellen. > Ik begin namelijk (pas)19 april. > > Maar men hoeft niet bang te zijn dat je omkomen in "de papieren" hoor. > Eerder dat men vierkante oogjes krijgt van het staren naar een > beeldscherm volgens mij. De mensen die reeds bezig zijn met hun > bijscholing snappen denk ik wel wat ik bedoel. > > Gr Edgar |
|
| |||
| |||
| > Verder was het verrassend om te zien dat het ooit door de nob verfoeide > lessysteem van andere opleidingssystemen opeens als heilig word > verklaard, tot en met de kretologie aan Het is nooit te laat om 'het licht' te zien ;) Wel grappig inderdaad dat het spreekwoord 'meerdere wegen naar Rome' in de duikwereld meestal gezien wordt als 'meerdere wegen die allemaal naar een apart Rome leiden' :P Of zoals mijn eigen instructeur regelmatig zegt: als je het er niet meer eens bent start je toch gewoon een eigen organisatie op ;) gr, Sjoerd IDD duikert |
|
| |||
| |||
| Sjoerd Korfage wrote: >> Verder was het verrassend om te zien dat het ooit door de nob >> verfoeide lessysteem van andere opleidingssystemen opeens als heilig >> word verklaard, tot en met de kretologie aan > > > Het is nooit te laat om 'het licht' te zien ;) Wel grappig inderdaad dat > het spreekwoord 'meerdere wegen naar Rome' in de duikwereld meestal > gezien wordt als 'meerdere wegen die allemaal naar een apart Rome > leiden' :P > > Of zoals mijn eigen instructeur regelmatig zegt: als je het er niet meer > eens bent start je toch gewoon een eigen organisatie op ;) > > gr, > > Sjoerd > IDD duikert > > De nob heeft jaren lang lopen afgeven op alles wat commercieel was, nu hebben ze *zogenaamd* alles zelf bedacht. Alles maar dan ook alles is nu gekloond. Vandaar dat er zoveel mensen opeens anders moeten denken. Ze zien nu opeens dat je bijvoorbeeld een oefening geheel onderwater kunt doen met behulp van handsignalen. Hoewel er uiteraard weer instructeurs zijn die alles bij het oude willen (en zullen houden) Ach en voor mensen die ook kennis hebben van de andere systemen is het allemaal wel vermakelijk om ze te horen pruttelen |
|
| |||
| |||
| On Thu, 07 Apr 2005 13:50:46 +0200, Phalanx <niks@bijna.goed> wrote: >Sjoerd Korfage wrote: >>> Verder was het verrassend om te zien dat het ooit door de nob >>> verfoeide lessysteem van andere opleidingssystemen opeens als heilig >>> word verklaard, tot en met de kretologie aan >> >> >> Het is nooit te laat om 'het licht' te zien ;) Wel grappig inderdaad dat >> het spreekwoord 'meerdere wegen naar Rome' in de duikwereld meestal >> gezien wordt als 'meerdere wegen die allemaal naar een apart Rome >> leiden' :P >> >> Of zoals mijn eigen instructeur regelmatig zegt: als je het er niet meer >> eens bent start je toch gewoon een eigen organisatie op ;) >> >> gr, >> >> Sjoerd >> IDD duikert >> >> > >De nob heeft jaren lang lopen afgeven op alles wat commercieel was, nu >hebben ze *zogenaamd* alles zelf bedacht. Alles maar dan ook alles is nu >gekloond. Vandaar dat er zoveel mensen opeens anders moeten denken. Ze >zien nu opeens dat je bijvoorbeeld een oefening geheel onderwater kunt >doen met behulp van handsignalen. Hoewel er uiteraard weer instructeurs >zijn die alles bij het oude willen (en zullen houden) > >Ach en voor mensen die ook kennis hebben van de andere systemen is het >allemaal wel vermakelijk om ze te horen pruttelen Ik vind de kritiek af en toe wel grappig. Een hoop mensen vonden het vroeger bij de NOB niet goed, en nu ze het beter gaan doen is het weer niet goed! " Als we even de oude situatie loslaten (en de mensen die dat gaan vasthouden, wat mijns inziens een tijdelijke overgangssituatie is), denk ik dat de nieuwe opleidingsstructuur (voorzover ik hem gezien heb) prima is. En het feit dat opleidingen van organisaties als PADI en SSI er erg op lijken is voor de duiker in opleiding alleen maar beter. Ik heb me in het verleden wel eens verbaasd over het feit dat sommige skills in de ene opleiding niet en in de andere opleiding wel zaten, en over de soms vage overgangstrajecten (ik heb zelf mijn 1* moeten halen nadat ik al OW had). Het lijkt erop dat het in dat kader nu allemaal een stuk beter is. De NOB verdient denk ik juist een extra pluim als het gelukt is oude dogma's op die manier te doorbreken. -- Reinoud |
|
| |||
| |||
| Gegroet allen, Ik bedoelde eigenlijk dat er geen lesmateriaal op papier is. Alleen maar via het beeldscherm van de computer kun je dit zien. Gr Edgar |
|
| |||
| |||
| heb je niets gekregen dan van je cursusleider wat je moest uitprinten zoniet geef me je email adres maar dan stuur ik wel ff "Edgar" <Edgar24@gmail.com> schreef in bericht news:45cad5ec.0504070618.637afa49@posting.google.c om... > Gegroet allen, > > Ik bedoelde eigenlijk dat er geen lesmateriaal op papier is. > Alleen maar via het beeldscherm van de computer kun je dit zien. > > Gr Edgar |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| NOB Bijscholing les 3 ! | Patrick van Stijn | (Dutch) | 10 | 04-12-2007 04:00 PM |
| Stikstofnarcose, is dat eigenlijk wel goed onderzocht ? | Patrick van Stijn | (Dutch) | 1 | 04-12-2007 03:51 PM |
| loodgordel hoe moet ie eigenlijk vast?? | babbel | (Dutch) | 18 | 04-12-2007 02:26 PM |