|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten punta cana. wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. alvast bedankt. groeten |
|
| |||
| |||
| "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > punta cana. > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > Een goede Nederlandse duikschool? Je bedoelt dus tussen al die verschillende Nederlandse duikscholen wil je de beste? Is het voor de eerste keer dat je zonder caravan op vakantie gaat en je eigen eten en drinken niet kan meenemen? En ga je helemaal gek worden als je niet aangesproken wordt onder water in het Nederlands? Hahahaha wat een vraag! Groeten Bruno www.vui.be |
|
| |||
| |||
| "Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> schreef in bericht news:ls_pe.115110$sR7.6729742@phobos.telenet-ops.be... > > "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht > news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > > punta cana. > > > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > Mmm.....ik heb wel ervaringen in Sosua en Santo Domingo, Boca Chica, maar daar zit je in Punta Cana te ver vanaf. Punta Cana is met name Resorts en stranden, wel veel watersport(bovenwater) er zal ook wel een duikschool zijn. Duiken is niet heel speciaal in de DR, de caribische zee is zeker mooier om te duiken dan de atlantische kant. |
|
| |||
| |||
| was maar een vraag en nee is niet de eerste x zonder caravan of tentje, maar ben daar gewoon nog nooit geweest en dacht misschien is er iemand die daar ervaring heeft, ben wel al eens een keer in sosua geweest daar heb ik toen goed gedoken en vorig jaar in cancun ook. groeten, en mocht er iemand nog een aanbeveling hebben voor een ned. duikschool daar dan hoor ik dat graag. "Bruno Vanherck" <brumpy@hotmail.com> schreef in bericht news:ls_pe.115110$sR7.6729742@phobos.telenet-ops.be... > > "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht > news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > > punta cana. > > > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > > Een goede Nederlandse duikschool? > Je bedoelt dus tussen al die verschillende Nederlandse duikscholen wil je de > beste? > Is het voor de eerste keer dat je zonder caravan op vakantie gaat en je > eigen eten en drinken niet kan meenemen? > En ga je helemaal gek worden als je niet aangesproken wordt onder water in > het Nederlands? > > Hahahaha wat een vraag! > > Groeten Bruno > www.vui.be > > > > |
|
| |||
| |||
| "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > punta cana. > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > alvast bedankt. > > groeten > > Niet ver er vandaan worden vaak whalesharks gezien, ben alleen de naam van de lokatie vergeten. (ff googelen) Je kunt je trouwens beter druk maken om je gezondheid. Vorige week zijn er weer drie resort ontruimd ivm bacterie problemen. (en dat is al een paar maanden aan de gang in die regio) Gezondheid. Div |
|
| |||
| |||
| die ziekte zijn in puerto plata en dat ligt in het noorden in die riu hotels zijn er ziekten maar in punta cana niet dat ligt in het oosten . dat is zoals ik het gelezen en gehoord heb. groeten en bedankt "DiVenZ" <div@venz.invalid> schreef in bericht news:42a8afbc$0$944$6c56d894@diablo.nl.easynet.net ... > > "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht > news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > > punta cana. > > > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > > > > alvast bedankt. > > > > groeten > > > > > Niet ver er vandaan worden vaak whalesharks gezien, ben alleen de naam van > de lokatie vergeten. (ff googelen) > Je kunt je trouwens beter druk maken om je gezondheid. Vorige week zijn er > weer drie resort ontruimd ivm bacterie problemen. (en dat is al een paar > maanden aan de gang in die regio) > Gezondheid. > Div > > |
|
| |||
| |||
| Ik weet niet of er "losse nederlandse" duikscholen zijn, want volgens mij is het daar alleen resorts en verder niks. De meeste resorts hebben echter wel een duikschool bij het resort dus je zou eens bij de RIU kunnen kijken, of anders bij een van de naast gelegen resorts. Echter bijna alle gidsen spreken daar goed engels en meestal kun je met duits en frans ook nog wel een eind komen. Als je mogelijkheid hebt om een duikexcursie naar de zuidkand van de Dominicaanse te doen moet je dat zeker doen. Vooral de zuid-oost hoek is zeer mooi en nog niet "plat" gedoken. Veel plezier en succes "henny" <vandemortel@telebyte.nl> wrote in message news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > punta cana. > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > alvast bedankt. > > groeten > > |
|
| |||
| |||
| Beste Henny, Ik heb een jaar of tien geleden op verschillende plekken in de DR gedoken, waaronder in Punta Cana. Het duiken daar was wel aardig maar niet spectaculair. Je hebt aan die kant bovendien behoorlijke heen- en weerstroming van de golfslag vanaf de Atlantische Oceaan. De duikbases zijn doorgaans onderdeel van het resort. Nederlandse duikscholen zul je er daarom niet makkelijk vinden, de meeste resorts horen nl bij Spaanse ketens. Veel plezier, Ed "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > punta cana. > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > alvast bedankt. > > groeten > > |
|
| |||
| |||
| alvast bedankt allemaal voor de reacties, an duik ze nog groeten henny "henny" <vandemortel@telebyte.nl> schreef in bericht news:42a8636a_11@news3.telebyte.nl... > he hallo ik verterek binnenkort naar de dominicaanse republiek te weten > punta cana. > > wij verblijven daar in het riu bambu resort, nu was mijn vraag of iemand > daar een goede nederlandse duikschool weet ne of het daar mooi duiken is. > > > alvast bedankt. > > groeten > > |
|
| |||
| |||
| >> > >> Niet ver er vandaan worden vaak whalesharks gezien, ben alleen de naam >> van >> de lokatie vergeten. (ff googelen) De whalesharks zitten in SAMANA , maar van half December tot half maart ... Dus TE LAAT !! Daarbij als 'toerist' rijd er geen enkele dominikaan met je zo vér... In punta Cana is alleen zand .. Aan de Iberostar hotels ligt een vrachtschip de ARMSTONG of ANSTON of nog op andere manieren geschreven .. ligt half boven en half onder water .. wel eens tof .. grote schroef .. is doormidden gebroken ... Voor de rest neem een uitstapje met een duikschool (met Jeep) 1 uur tot 2 uur rijden .. voorbij BAYAHIBE naar SAONA ISLAND of CATALINA ISLAND (natuurparken) in de CARAIBISCHE zee , ECHT HEEL MOOI !! Zoek ook even op google naar LAGUNA , punta cana .. Grotjes waarin kan gedoken worden .. ikzelf nooit gedaan .. maar is eens iets anders .. Allez veel plezier .! |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| zoek duikbuddy(s) voor Decemer Dominicaanse Republiek. | vlagske | (Dutch) | 0 | 05-03-2007 09:06 AM |
| duiken op de dominicaanse republiek | daniel | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 03:52 PM |
| Waar verblijven in de Dominicaanse republiek ? | Martijn | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 02:33 PM |
| wij gaan naar de dominicaanse republiek | bert | (Dutch) | 11 | 04-12-2007 02:22 PM |
| dominicaanse republiek .. is dat wat? | Gregor | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:19 PM |