|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo, Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet zitten om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut ook mogelijkheden om de similan per dagtrips te doen? Alle tips, links ed zijn welkom. Jan Willem |
|
| |||
| |||
| meeste live-aboards hebben geen 3-persoons kamer dus hij zal bij iemand anders op de kamer moeten, beter toch? "Jan Willem" <jwb@pn.nl> schreef in bericht news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... > Hallo, > > Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in > Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet zitten > om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut > Zijn er ook mogelijkheden om de similan per dagtrips te doen? Alle tips, > links ed zijn welkom. > > Jan Willem > |
|
| |||
| |||
| Jan Willem, Ik ben zelf in april/mei van dit jaar in Thailand geweest; vooral de Similan zijn in een woord fantastisch! Ik weet niet of het wat is, maar wellicht kan je met onderstaande link iets (de bijbehorende tekst komt ook daar vandaan). Suc6 http://www.sunrise-divers.com/similan_day_trips.htm The Similan Islands National Park has now become established as one of the finest dive locations in Asia, with liveaboard diving being especially popular. In the last few years, several dive boats have begun to offer Similans day trips departing from Phuket. Day trips are ideal for those who lack the time or money for a liveaboard cruise but still wish to experience the great diving on offer at the Similan Islands. "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in message news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... > Hallo, > > Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in > Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet zitten > om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut > Zijn er ook mogelijkheden om de similan per dagtrips te doen? Alle tips, > links ed zijn welkom. > > Jan Willem > |
|
| |||
| |||
| Zero Tolerance schreef: > Jan Willem, > > Ik ben zelf in april/mei van dit jaar in Thailand geweest; vooral de Similan > zijn in een woord fantastisch! > Ik weet niet of het wat is, maar wellicht kan je met onderstaande link iets > (de bijbehorende tekst komt ook daar vandaan). > > Suc6 > > http://www.sunrise-divers.com/similan_day_trips.htm > The Similan Islands National Park has now become established as one of the > finest dive locations in Asia, with liveaboard diving being especially > popular. In the last few years, several dive boats have begun to offer > Similans day trips departing from Phuket. Day trips are ideal for those who > lack the time or money for a liveaboard cruise but still wish to experience > the great diving on offer at the Similan Islands. > > > > > "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in message > news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... > >>Hallo, >> >>Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in >>Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet zitten >>om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut >>Zijn er ook mogelijkheden om de similan per dagtrips te doen? Alle tips, >>links ed zijn welkom. >> >>Jan Willem >> > > > Ben verschillende keren met deze club meegeweest naar de Similans: http://www.highclass-adventure.com/d...ps_similan.php Ze varen vanaf Khao Lak,een stuk korter dan vanaf Phuket. Groeten, Rob |
|
| |||
| |||
| De meeste boten varen vanaf Khao Lak. Als je op Phuket boekt, gaan ze met de bus naar Khao Lak en vandaar uit op de boot. Zoals de eerdere poster al aangaf zijn de meeste hutten 2-persoonshutten en die zijn zo klein dat een bed bijzetten echt niet kan. Op onze boot (Le Mahé, een aanrader overigens) was er behalve een 2-persoonsbed ca. 1 vierkante meter over tussen bed/deur/wc. Ik weet dat er wel kortere trips zijn naar de Similan eilanden, maar dan ben ze heel erg lang onderweg voor 2 duikjes, en neem maar van mij aan, als je daar eenmaal gedoken hebt, heb je spijt als haren in je hoofd dat je niet nog wat langer kunt blijven. Ik zou gewoon een liveaboard boeken, je krijgt er echt geen spijt van! Veel plezier! Robert Wim van Rookhuizen wrote: > Zero Tolerance schreef: > >> Jan Willem, >> >> Ik ben zelf in april/mei van dit jaar in Thailand geweest; vooral de >> Similan zijn in een woord fantastisch! >> Ik weet niet of het wat is, maar wellicht kan je met onderstaande link >> iets (de bijbehorende tekst komt ook daar vandaan). >> >> Suc6 >> >> http://www.sunrise-divers.com/similan_day_trips.htm >> The Similan Islands National Park has now become established as one of >> the finest dive locations in Asia, with liveaboard diving being >> especially popular. In the last few years, several dive boats have >> begun to offer Similans day trips departing from Phuket. Day trips are >> ideal for those who lack the time or money for a liveaboard cruise but >> still wish to experience the great diving on offer at the Similan >> Islands. >> >> >> >> >> "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in message >> news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... >> >>> Hallo, >>> >>> Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in >>> Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet >>> zitten om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een >>> hut >>> doen? Alle tips, links ed zijn welkom. >>> >>> Jan Willem >>> >> >> >> > Ben verschillende keren met deze club meegeweest naar de Similans: > > http://www.highclass-adventure.com/d...ps_similan.php > > Ze varen vanaf Khao Lak,een stuk korter dan vanaf Phuket. > > Groeten, > > Rob |
|
| |||
| |||
| Bedankt voor jullie reacties, we zullen eens gaan kijken hoe we het organiseren. "Jan Willem" <jwb@pn.nl> schreef in bericht news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... > Hallo, > > Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in > Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet zitten > om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut > Zijn er ook mogelijkheden om de similan per dagtrips te doen? Alle tips, > links ed zijn welkom. > > Jan Willem > |
|
| |||
| |||
| Hallo Jan Willem, Ik heb zelf een duikschool gelegen in de Laguna Beach Club op het eiland Koh Lanta, in het zuiden van Thailand tegenover de PhiPhi eilanden. T is hier super duiken, vergelijkbaar met de similans,het blijft immers de Andaman zee. Ook bij ons kom je alles tegen als bij de Similans, zeker in de periode die jij wilt gaan is dit de meest perfecte tijd voor walvishaaien en manta's. Wij varen met een prachtige speedboat in ongeveer 30-70 minuten naar alle duikstekken(70 minuten is het legendarische Hin Daeng) Ideaal, zeker gezien het feit dat vele gezinsleden niet duiken, dus dat voor de partners nog een groot gedeelte van de dag samen in het verschiet ligt. Kijk maar eens voor info als je wilt op onze website: www.laguna-beach-club.com MVG Wijnald Koolen Laguna Divers Koh Lanta Thailand. "jacq" <jacq@hopelijksnelzomer.nl> schreef in bericht news:42ebaac1$0$773$3a628fcd@reader10.nntp.hccnet. nl... > De meeste boten varen vanaf Khao Lak. Als je op Phuket boekt, gaan ze met > de bus naar Khao Lak en vandaar uit op de boot. > Zoals de eerdere poster al aangaf zijn de meeste hutten 2-persoonshutten > en die zijn zo klein dat een bed bijzetten echt niet kan. Op onze boot (Le > Mahé, een aanrader overigens) was er behalve een 2-persoonsbed ca. 1 > vierkante meter over tussen bed/deur/wc. > Ik weet dat er wel kortere trips zijn naar de Similan eilanden, maar dan > ben ze heel erg lang onderweg voor 2 duikjes, en neem maar van mij aan, > als je daar eenmaal gedoken hebt, heb je spijt als haren in je hoofd dat > je niet nog wat langer kunt blijven. Ik zou gewoon een liveaboard boeken, > je krijgt er echt geen spijt van! > Veel plezier! > > Robert Wim van Rookhuizen wrote: >> Zero Tolerance schreef: >> >>> Jan Willem, >>> >>> Ik ben zelf in april/mei van dit jaar in Thailand geweest; vooral de >>> Similan zijn in een woord fantastisch! >>> Ik weet niet of het wat is, maar wellicht kan je met onderstaande link >>> iets (de bijbehorende tekst komt ook daar vandaan). >>> >>> Suc6 >>> >>> http://www.sunrise-divers.com/similan_day_trips.htm >>> The Similan Islands National Park has now become established as one of >>> the finest dive locations in Asia, with liveaboard diving being >>> especially popular. In the last few years, several dive boats have begun >>> to offer Similans day trips departing from Phuket. Day trips are ideal >>> for those who lack the time or money for a liveaboard cruise but still >>> wish to experience the great diving on offer at the Similan Islands. >>> >>> >>> >>> >>> "Jan Willem" <jwb@pn.nl> wrote in message >>> news:aa31a$42e93b4f$54f634f0$23830@publishnet.news-service.com... >>> >>>> Hallo, >>>> >>>> Wij willen eind februari 2006 gaan duiken op de Similan eilanden in >>>> Thailand. Onze zoon gaat uiteraard ook mee maar wij zien het niet >>>> zitten om een liveaboard te doen met hem erbij [met z'n 3en op een hut >>>> >>>> Alle tips, links ed zijn welkom. >>>> >>>> Jan Willem >>>> >>> >>> >>> >> Ben verschillende keren met deze club meegeweest naar de Similans: >> >> http://www.highclass-adventure.com/d...ps_similan.php >> >> Ze varen vanaf Khao Lak,een stuk korter dan vanaf Phuket. >> >> Groeten, >> >> Rob |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Photos Similan (Suite ... et fin) | Patrick NOEL | (French) | 0 | 04-12-2007 02:55 AM |
| Similan Islands | stranglerfig | (French) | 32 | 04-12-2007 02:37 AM |
| Croisiere Similan | Philippe | (French) | 4 | 04-12-2007 12:48 AM |
| Burma vs. Similan/Surin | Mads L Nielsen | Vacation ideas | 5 | 03-26-2007 09:53 PM |
| Similan ja nakyvyys | Pekka Oilinki | (Swedish) | 84 | 02-13-2007 02:38 AM |