|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Stel je even deze situatie voor: Je maakt een duik op de Noordzee op een maximale diepte van 25 meter. Je blijft binnen je deco tijd en stijgt vervolgens normaal op aan een anker lijn. Boven gekomen realiseer je je dat je de deco stop op vijf meter bent vergeten die je áltijd maakt voor de extra veiligheid. Wat doe je dan? Maak je hem alsnog door weer terug te gaan naar vijf meter? Of laat je het erbij, je zat toch binnen de nultijd? Wendy(die benieuwd is of SDal nog weleens in Egypte zit) |
|
| |||
| |||
| Je maakt geen deco-stops als je binnen de nultijd duikt. Hoogstens een veiligheidsstop en ik neem aan dat je die bedoeld. Als je die vergeet duik je misschien net even minder safe maar om daarnou voor terug te gaan lijkt wat overdreven (nog afgezien van het feit of de schipper het zal kunnen waarderen als hij jou weer de diepte in ziet verdwijnen). Niet doen dus, en volgende keer gewoon even beter nadenken bij de opstijging. Jitse Wendy wrote: > Stel je even deze situatie voor: > > Je maakt een duik op de Noordzee op een maximale diepte van 25 meter. Je > blijft binnen je deco tijd en stijgt vervolgens normaal op aan een anker > lijn. Boven gekomen realiseer je je dat je de deco stop op vijf meter bent > vergeten die je áltijd maakt voor de extra veiligheid. > > Wat doe je dan? Maak je hem alsnog door weer terug te gaan naar vijf meter? > Of laat je het erbij, je zat toch binnen de nultijd? > > Wendy(die benieuwd is of SDal nog weleens in Egypte zit) > > |
|
| |||
| |||
| neem aan dat je geen decostop maar veiligheidsstop bedoelde? Op de noordzee zou ik hem lekker laten zitten, je maakt in de praktoijk toch maar 2 duikjes op een dag. lb dan. On Fri, 02 Sep 2005 16:44:38 +0200, Wendy <*WEGLATEN*ykie@raketnet.nl> wrote: -- Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/ |
|
| |||
| |||
| Wendy schreef: > Stel je even deze situatie voor: > > Je maakt een duik op de Noordzee op een maximale diepte van 25 meter. Je > blijft binnen je deco tijd en stijgt vervolgens normaal op aan een anker > lijn. Boven gekomen realiseer je je dat je de deco stop op vijf meter bent > vergeten die je áltijd maakt voor de extra veiligheid. > > Wat doe je dan? Maak je hem alsnog door weer terug te gaan naar vijf meter? > Of laat je het erbij, je zat toch binnen de nultijd? > > Wendy(die benieuwd is of SDal nog weleens in Egypte zit) > > Je hebt je antwoord al gezien neem ik aan. De reden waarom de recreatieve organisaties je leren binnen de aangegeven tijden van hun tabellen te duiken is dat je op die manier altijd direct een opstijging kunt maken. (Wel langzaam svp) Er is dus geen sprake van een kunstmatig plafond. Wel word je geleerd om altijd een veiligheidsstop te maken rond 6 meter. Dit is uitsluitend een extra veiligheid en zeer verstandig omdat altijd te doen. Als je het vergeet ontneem je jezelf die extra veiligheid. Dat is jammer maar niet rampzalig. Verstandig is om je na de duik rustig te houden, geen zware fysieke inspanningen te doen, en goed te drinken. Om de mogelijke problemen helemaal tot een minimum te reduceren is het veel verstandiger om met Nitrox te duiken. |
|
| |||
| |||
| "Jitse Rijpkema" <Spechtenvel-2VERWIJDERDIT@gmx.net> schreef in bericht news:4318664e$0$777$3a628fcd@reader20.nntp.hccnet. nl... > Je maakt geen deco-stops als je binnen de nultijd duikt. Hoogstens een > veiligheidsstop en ik neem aan dat je die bedoeld. Als je die vergeet duik > je misschien net even minder safe maar om daarnou voor terug te gaan lijkt > wat overdreven (nog afgezien van het feit of de schipper het zal kunnen > waarderen als hij jou weer de diepte in ziet verdwijnen). Niet doen dus, > en volgende keer gewoon even beter nadenken bij de opstijging. > > Jitse Ja sorry, ik bedoelde idd een veiligheidsstop. Ok en wat nou als je dus een verplichte stop had moeten maken. Ga je dan wel of niet terug? Gr.Wendy |
|
| |||
| |||
| Wendy wrote: > "Jitse Rijpkema" <Spechtenvel-2VERWIJDERDIT@gmx.net> schreef in bericht > news:4318664e$0$777$3a628fcd@reader20.nntp.hccnet. nl... > >>Je maakt geen deco-stops als je binnen de nultijd duikt. Hoogstens een >>veiligheidsstop en ik neem aan dat je die bedoeld. Als je die vergeet duik >>je misschien net even minder safe maar om daarnou voor terug te gaan lijkt >>wat overdreven (nog afgezien van het feit of de schipper het zal kunnen >>waarderen als hij jou weer de diepte in ziet verdwijnen). Niet doen dus, >>en volgende keer gewoon even beter nadenken bij de opstijging. >> >>Jitse > > > > Ja sorry, ik bedoelde idd een veiligheidsstop. > Ok en wat nou als je dus een verplichte stop had moeten maken. Ga je dan wel > of niet terug? > > Gr.Wendy > > Als je wel je nultijd hebt overschreden en je hebt ook je decompressiestop overgeslagen (wat stom is, maar ja, je stelt nu eenmaal de vraag), dan ga je droog aan de zuurstof. Natte decompressie is achterhaald. Jesca |
|
| |||
| |||
| > Als je wel je nultijd hebt overschreden en je hebt ook je decompressiestop > overgeslagen (wat stom is, maar ja, je stelt nu eenmaal de vraag), dan ga > je droog aan de zuurstof. Natte decompressie is achterhaald. > Jesca Zelf neem ik dan altijd een biertje op de goede afloop. Is dat natte of droge decompressie? Willem |
|
| |||
| |||
| <CITAAT> Om de mogelijke problemen helemaal tot een minimum te reduceren is het veel verstandiger om met Nitrox te duiken. </CITAAT> Nee. Je verlegt er in principe je grenzen mee, zodat je echt weer met hetzelfde probleem zit. Andries. BTW: Het is wél verstandiger om met Nitrox te duiken tussen pakweg 25 -35 m., maar het in het citaat vermelde argument is niet het juiste. |
|
| |||
| |||
| On Fri, 2 Sep 2005 16:44:38 +0200, "Wendy" <*WEGLATEN*ykie@raketnet.nl> wrote: Een decostop maak je als je in deco bent. Wat jij bedoelt is een veiligheidsstop ( 3op5) Ik zou niet meer teruggaan. EdF >Stel je even deze situatie voor: > >Je maakt een duik op de Noordzee op een maximale diepte van 25 meter. Je >blijft binnen je deco tijd en stijgt vervolgens normaal op aan een anker >lijn. Boven gekomen realiseer je je dat je de deco stop op vijf meter bent >vergeten die je áltijd maakt voor de extra veiligheid. > >Wat doe je dan? Maak je hem alsnog door weer terug te gaan naar vijf meter? >Of laat je het erbij, je zat toch binnen de nultijd? > >Wendy(die benieuwd is of SDal nog weleens in Egypte zit) > __________________________________________________ ________________________ Posted via: news.hornyrob.net - Reseller Program - http://www.hornyrob.net Adult Friendly and Binaries Optimized Anonymous Uncensored Premium Usenet |
|
| |||
| |||
| Na een ongecontroleerde opstijging of incomplete decompressie nooit, maar dan ook absoluut nooit meer terug het water in. Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk, houd jezelf lekker warm en uit de wind, adem 100% zuurstof indien beschikbaar, drink een flinke hoeveelheid water (maar helaas Willem, GEEN ALCOHOL) en zorg dat er iemand bij je blijft voor het geval je symptomatisch wordt. Een overgeslagen veiligheidsstop is minder dramatisch. Het is minder idd veilig ,maar naarmate je meer op het randje van decompressie hebt gezeten, zou ik meer oppassen, me sowieso koest houden en drinken. (Helaas Willem. Wéér niet) -- HES van Schoonhoven Life is a learning experience "Solist" <scubadoe_haalditweg@hotmail.com> schreef in bericht news:778b1$4319c95e$529c9687$23088@news.newsxs.nl. .. > >> Als je wel je nultijd hebt overschreden en je hebt ook je >> decompressiestop overgeslagen (wat stom is, maar ja, je stelt nu eenmaal >> de vraag), dan ga je droog aan de zuurstof. Natte decompressie is >> achterhaald. >> Jesca > > Zelf neem ik dan altijd een biertje op de goede afloop. Is dat natte of > droge decompressie? > > Willem > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Stop de Walvisjacht | Jos Rosier | (Dutch) | 12 | 04-12-2007 03:49 PM |
| Deco.stop - Notizie. | Il Relittaro | (Italian) | 6 | 04-11-2007 01:30 PM |
| Deco-Stop Diving - Lanzarote | Nige | Spain | 0 | 03-26-2007 11:13 PM |
| I just can't stop. | Lee Bell | Divers Hangout | 392 | 03-26-2007 08:27 PM |
| Stop over in Brisbane | Eddie | Australia | 8 | 07-28-2006 08:08 PM |