|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Hallo allemaal, Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande resorts in Marsa Alam/El Quseir? Gr. Marco |
|
| |||
| |||
| Ik heb begin mei een week vertoefd bij Akassia Swiss Resort. Perfect hotel, eten hartstikke goed. We waren met vier gezinnen van mijn duikvereniging. Omdat mijn vrouw en ik pas op het allerlaatste moment besloten om te gaan konden we niet meer via het reisbureau iets regelen. Was geen probleem: we hebben het hotel gemaild dat we wilden komen, de vlucht met Condor geregeld via Dusseldorf, en de duiken ter plekke geregeld. Het hotel was 48 euro pp. per dag op basis van all inclusive. Kinderen gratis. Voor de kinderen was er ook nog van alles te doen, en de duikschool was heel soepel. We mochten gewoon op eigen houtje duiken. Nitrox vullingen niks extra betalen. De riffen in de buurt zijn prachtig, allemaal kantduiken en heel mooi. Het huisrif zelf was iets minder qua koraal maar ik heb er vooral tijdens nachtduiken de meest mooie dingen gezien die je kunt verwachten. Echt een super relaxed resort: een echte aanrader. |
|
| |||
| |||
| "Marco van Rijswijk" <mvryswyk@planet.nl> schreef in bericht news:4389dfbe$0$2343$ba620dc5@text.nova.planet.nl. .. > Hallo allemaal, > > Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande resorts in > Marsa Alam/El Quseir? > Ik ben in oktober 2004 in Utopia Beach geweest. Hotel trekt op niets en het duiken nog minder. Het beste aan heel die vakantie waren de rieten hutjes op het strand. Ga ergens anders op vakantie. Gert |
|
| |||
| |||
| Wij hebben in januari dit jaar in Utopia Beach vertoefd en dit ons wel uitstekend bevallen, mooie schone kamers en uitstekend eten. De duiken vonden wij erg mooi, met name het hard koraal. Op huisrif zelfs ontmoeting gehad met dolfijn! Enige minpunt was dat het duikcentrum (South Red Sea) tussen 12.00 en 14.00 uur gesloten was. Ineke "Bakker Gert" <bakkerengert@zomaar.be> schreef in bericht news:438a0cc2$0$32164$ba620e4c@news.skynet.be... > > "Marco van Rijswijk" <mvryswyk@planet.nl> schreef in bericht > news:4389dfbe$0$2343$ba620dc5@text.nova.planet.nl. .. > > Hallo allemaal, > > > > Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande resorts in > > Marsa Alam/El Quseir? > > > > Ik ben in oktober 2004 in Utopia Beach geweest. Hotel trekt op niets en het > duiken nog minder. Het beste aan heel die vakantie waren de rieten hutjes op > het strand. Ga ergens anders op vakantie. > > Gert > > > |
|
| |||
| |||
| Geboekt voor Utopia Beach, dat staat naast het hotel Pensee Royal Garden. Aan de receptie gevraagd naar een nieuwe kamer, en in Pensee neergezet. Heel goed hotel, nieuwer en ruimer opgezet dan Utopia. Nadeel Utopia was dat men de planten water geeft met afvalwater. Regelmatig rioolluchtje dus. Geboekt bij http://www.egyptevakantie.nl/trip.php?&tripid=184, is prima bevallen. Will "Ineke" <nobody@thuis.nl> wrote in message news:438b3575$0$44038$dbd4d001@news.wanadoo.nl... > Wij hebben in januari dit jaar in Utopia Beach vertoefd en dit ons wel > uitstekend bevallen, mooie schone kamers en uitstekend eten. > De duiken vonden wij erg mooi, met name het hard koraal. Op huisrif zelfs > ontmoeting gehad met dolfijn! Enige minpunt was dat het duikcentrum (South > Red Sea) tussen 12.00 en 14.00 uur gesloten was. > > Ineke > > "Bakker Gert" <bakkerengert@zomaar.be> schreef in bericht > news:438a0cc2$0$32164$ba620e4c@news.skynet.be... >> >> "Marco van Rijswijk" <mvryswyk@planet.nl> schreef in bericht >> news:4389dfbe$0$2343$ba620dc5@text.nova.planet.nl. .. >> > Hallo allemaal, >> > >> > Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande resorts > in >> > Marsa Alam/El Quseir? >> > >> >> Ik ben in oktober 2004 in Utopia Beach geweest. Hotel trekt op niets en > het >> duiken nog minder. Het beste aan heel die vakantie waren de rieten hutjes > op >> het strand. Ga ergens anders op vakantie. >> >> Gert >> >> >> > > |
|
| |||
| |||
| O, er zijn twee duikclubs daar w.v. een onder Duitse leiding, en inderdaad South Red Sea Diving, met ook twee NL duikgidsen toen. Mij is het uitstekend bevallen daar; sluiting tussen 12 - 14 uur is geen issue als je dit weet, dan plan je je duiken er toch voor/na ? "Will" <nobody@home.nl> wrote in message news:dmfgan$khb$1@news6.zwoll1.ov.home.nl... > Geboekt voor Utopia Beach, dat staat naast het hotel Pensee Royal Garden. > Aan de receptie gevraagd naar een nieuwe kamer, en in Pensee neergezet. > Heel goed hotel, nieuwer en ruimer opgezet dan Utopia. Nadeel Utopia was > dat men de planten water geeft met afvalwater. Regelmatig rioolluchtje > dus. Geboekt bij http://www.egyptevakantie.nl/trip.php?&tripid=184, is > prima bevallen. > > Will > > > "Ineke" <nobody@thuis.nl> wrote in message > news:438b3575$0$44038$dbd4d001@news.wanadoo.nl... >> Wij hebben in januari dit jaar in Utopia Beach vertoefd en dit ons wel >> uitstekend bevallen, mooie schone kamers en uitstekend eten. >> De duiken vonden wij erg mooi, met name het hard koraal. Op huisrif zelfs >> ontmoeting gehad met dolfijn! Enige minpunt was dat het duikcentrum >> (South >> Red Sea) tussen 12.00 en 14.00 uur gesloten was. >> >> Ineke >> >> "Bakker Gert" <bakkerengert@zomaar.be> schreef in bericht >> news:438a0cc2$0$32164$ba620e4c@news.skynet.be... >>> >>> "Marco van Rijswijk" <mvryswyk@planet.nl> schreef in bericht >>> news:4389dfbe$0$2343$ba620dc5@text.nova.planet.nl. .. >>> > Hallo allemaal, >>> > >>> > Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande >>> > resorts >> in >>> > Marsa Alam/El Quseir? >>> > >>> >>> Ik ben in oktober 2004 in Utopia Beach geweest. Hotel trekt op niets en >> het >>> duiken nog minder. Het beste aan heel die vakantie waren de rieten >>> hutjes >> op >>> het strand. Ga ergens anders op vakantie. >>> >>> Gert >>> >>> >>> >> >> > > |
|
| |||
| |||
| Wij hebben vorige zomer 2weken in het Akkasia Resort verbleven. Voor mij is het tot hier toe het mooiste hotel in Egypte. Prachtige kamers, mooie propere zwembaden. Hier en daar laten de bediening en vriendelijkheid sterk te wensen over. Al denk ik wel dat dit een algemene regel is in Egypte. Het duikcentrum is ook wel ok als je als alles op voorhand goed afgesproken is. Zo was ik blij dat ik mijn laptop bij had om sommige afspraken die ik gemaakt had per mail voor te leggen omdat ze toch sommige dingen betwisten. De duiken zijn best wel ok, natuurlijk te zien wat je gewoon bent. De Spaanse danseressen tijdens de nachtduiken waren alvast talrijk aanwezig (min 2/duik) op het huisrif. Hou er wel rekening mee dat het huisrif een constante drop-off is. Je kan er mensonwaardige dieptes halen. Gelukkig hebben ze onze duikcomputers niet opgevraagd. Indien je meer info wenst kan ik u nog een unieke anekdote vertellen. Het huisrif is dus iets minder interessant voor beginnende duikers. Wij zijn vrienden gaan bezoeken die op dat moment in Utopia beach verbleven. Dit hotel is qua inrichting en afwerking een minderwaardig hotel! Het eten zou wel lekker zijn en het duikcentrum is volgens hen ook wel best ok. Het huisrif is zeer ondiep maar wel zeer mooi, als je een beetje uitpalmd kan je misschien de -30m halen. Kort samen gevat is het een opmerkelijk lagere klasse van hotel. Persoonlijk zou ik voor het Akassia hotel kiezen. Je moet nu wel zien dat die paar ? binnen uw budget vallen. Je laat me maar iets weten als je maar info wenst. "Marco van Rijswijk" <mvryswyk@planet.nl> schreef in bericht news:4389dfbe$0$2343$ba620dc5@text.nova.planet.nl. .. > Hallo allemaal, > > Wie heeft vakantie en/of duikervaringen met en bij bovenstaande resorts in > Marsa Alam/El Quseir? > > Gr. > Marco > |
|
| |||
| |||
| > Wij zijn vrienden gaan bezoeken die op dat moment in Utopia beach > verbleven. Dit hotel is qua inrichting en afwerking een minderwaardig > hotel! Het eten zou wel lekker zijn en het duikcentrum is volgens hen ook > wel best ok. Het huisrif is zeer ondiep maar wel zeer mooi, als je een > beetje uitpalmd kan je misschien de -30m halen. Kort samen gevat is het > een opmerkelijk lagere klasse van hotel. Persoonlijk zou ik voor het > Akassia hotel kiezen. Je moet nu wel zien dat die paar ? binnen uw budget > vallen. Akassia rekende vorig jaar 48 euro pp per dag all inclusive. Geen geld voor zo'n goed hotel. Over bediening hadden wij nooit te klagen. Verder is dat huisrif heel mooi voor de nachtduiken, maar wellicht een tikje saai voor overdag omdat er weinig zachte koralen te zien zijn. Maar voldoende prachtige duikstekken in de nabijheid en met jeep bereikbaar in 5 a 15 minuten dus ook dat is geen probleem. Wij waren ook over het duikcentrum en de manier waarop ze ons behandelden zeer tevreden. Op het laatst zelfs spontaan nog eens extra korting gekregen op de prijs die we van te voren hadden afgesproken omdat het allemaal zo soepel verlopen was.... waar maak je dat nog mee? |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Bekend : Utopia Beach Club (El Quseir) ? | Will | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 03:58 PM |
| hurghada- sultan beach resort | Wil Pols | (Dutch) | 2 | 04-12-2007 02:40 PM |
| Helioland beach resort | Seo Mandozzi | (Italian) | 1 | 04-11-2007 01:52 PM |
| Lamaya beach resort | Claudia Aporius | (German) | 0 | 06-10-2005 03:48 PM |
| Ägypten Akassia Swiss oder Menaville bzw. Lotus bay? | Maria Schaffen | (German) | 3 | 06-23-2004 04:07 AM |