|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de bodem kan. Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet in. Wat kan de reden zijn. Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich daar wel toe leent. |
|
| |||
| |||
| "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schreef in bericht news:qlfVf.336615$Er4.10274938@phobos.telenet-ops.be... > In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen > duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. > In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de > bodem kan. > Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. > Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet > in. > Wat kan de reden zijn. > Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich > daar wel toe leent. > > > Je zegt niet onder welke omstandigheden ze dit probeert. Is het met een complete uitrusting of alleen in badkleding? Indien ze in een complete uitrusting duikt, a) hoeveel lood heeft ze en b) is alle lucht uit het trimvest gelaten? Zo niet dan lijkt mij meer lood een optie. Maar troost je met de gedachte dat de meeste beginnelingen meer lood nodig hebben. William |
|
| |||
| |||
| Hallo, Ik sluit mij aan bij het advies van William. Je komt vanzelf te weten wanneer je genoeg lood hebt omgehangen.... Op een gegeven moment zink je echt vanzelf hoor ! Hoe hard je ook tegenstribbelt. Groet, Patrick ps In de praktijk is 2-5 kilo lood meer dan genoeg. maar zoals altijd zijn er uitzonderingen, Dan gewoon doorstapelen "William" <@retteketet1> schreef in bericht news:44259ab2$0$50531$dbd49001@news.wanadoo.nl... > > "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schreef in bericht > news:qlfVf.336615$Er4.10274938@phobos.telenet-ops.be... >> In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen >> duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. >> In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de >> bodem kan. >> Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. >> Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet >> in. >> Wat kan de reden zijn. >> Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich >> daar wel toe leent. >> >> >> > Je zegt niet onder welke omstandigheden ze dit probeert. Is het met een > complete uitrusting of alleen in badkleding? Indien ze in een complete > uitrusting duikt, a) hoeveel lood heeft ze en b) is alle lucht uit het > trimvest gelaten? Zo niet dan lijkt mij meer lood een optie. > Maar troost je met de gedachte dat de meeste beginnelingen meer lood nodig > hebben. > > William > > |
|
| |||
| |||
| Zie ook advies William en Patrick: gewoon meer lood gebruiken. Met 4kg en in badkostuum moet dit gewoon kunnen. Wat men ook soms vergeet is om uit te ademen .... Als je je longen volzuigt en je dit ophoudt kan je inderdaad moeilijk "zakken" ... Een andere mogelijke optie is om een hoekduik te maken en te palmen naar de bodem Xavier "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schreef in bericht news:qlfVf.336615$Er4.10274938@phobos.telenet-ops.be... > In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen > duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. > In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de bodem > kan. > Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. > Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet in. > Wat kan de reden zijn. > Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich > daar wel toe leent. > > > |
|
| |||
| |||
| > Zie ook advies William en Patrick: gewoon meer lood gebruiken. Met 4kg en > in > badkostuum moet dit gewoon kunnen. Wat men ook soms vergeet is om uit te > ademen .... Als je je longen volzuigt en je dit ophoudt kan je inderdaad > moeilijk "zakken" ... > > Een andere mogelijke optie is om een hoekduik te maken en te palmen naar > de > bodem > > Xavier Xavier , het kan toch niet de bedoeling zijn dat een gewone zwemster een loodgordel aandoet om even naar de bodem te zakken. Het feit is dat indien ze wil ze blijft zwemmen , 30,50,60 lmengtes , ze zinkt gewoon niet en een "normale" zwemmer moet toch even wat moeite doen om boven te blijven ,doet hij niets dan zakt hij toch licht onder de waterspiegel. Ik blijf nieuwsgierig naar meer uitleg. |
|
| |||
| |||
| Als het een zwemmer betreft die de bodem wil bezoeken van een zwembad zonder gebruik van lood dan maak je een hoekduik en zwem je naar de bodem. Als je de correcte techniek van hoekduik gebruikt lukt dit iedereen. OF In het andere geval, goed ontspannen, verticaal in het water hangen, goed uitademen = minder volume (zie wet van archimedes) en je zinkt. Als je je longen volzuigt en je adem ophoudt dan lukt het niet om te zinken ... wellicht is dat het probleem, check eens na en weet het ons te vertellen. Succes! Xavier "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schreef in bericht news:mssVf.337809$Pv4.10374209@phobos.telenet-ops.be... > > Zie ook advies William en Patrick: gewoon meer lood gebruiken. Met 4kg en > > in > > badkostuum moet dit gewoon kunnen. Wat men ook soms vergeet is om uit te > > ademen .... Als je je longen volzuigt en je dit ophoudt kan je inderdaad > > moeilijk "zakken" ... > > > > Een andere mogelijke optie is om een hoekduik te maken en te palmen naar > > de > > bodem > > > > Xavier > Xavier , het kan toch niet de bedoeling zijn dat een gewone zwemster een > loodgordel aandoet om even naar de bodem te zakken. > Het feit is dat indien ze wil ze blijft zwemmen , 30,50,60 lmengtes , ze > zinkt gewoon niet en een "normale" zwemmer moet toch even wat moeite > doen om boven te blijven ,doet hij niets dan zakt hij toch licht onder de > waterspiegel. > Ik blijf nieuwsgierig naar meer uitleg. > > |
|
| |||
| |||
| Laatst tikte "Mwmfl1" <123@hotmail.com>: > > Zie ook advies William en Patrick: gewoon meer lood gebruiken. Met 4kg en > > in > > badkostuum moet dit gewoon kunnen. Wat men ook soms vergeet is om uit te > > ademen .... Als je je longen volzuigt en je dit ophoudt kan je inderdaad > > moeilijk "zakken" ... > > > > Een andere mogelijke optie is om een hoekduik te maken en te palmen naar > > de > > bodem > > > > Xavier > Xavier , het kan toch niet de bedoeling zijn dat een gewone zwemster een > loodgordel aandoet om even naar de bodem te zakken. Een freediver (ook zonder pak) heeft volgens mij meestal een klein beetje lood bij zich. Een mens drijft van nature net, en kan met lege longen met moeite zinken. Dat iemand met een wat andere bouw (en vanwege onwennigheid, niet helemaal lege longen) dan een paar kilo (1-2) lood nodig heeft, kan ik me goed voorstellen. > Het feit is dat indien ze wil ze blijft zwemmen , 30,50,60 lmengtes , ze > zinkt gewoon niet en een "normale" zwemmer moet toch even wat moeite > doen om boven te blijven ,doet hij niets dan zakt hij toch licht onder de > waterspiegel. Hier ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens naar dode mensen, die drijven ook. Sander... -- http://www.sandernijdam.nl/duikfotos.html |
|
| |||
| |||
| "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:qlfVf.336615$Er4.10274938@phobos.telenet-ops.be... > In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen > duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. > In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de > bodem kan. > Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. > Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet > in. > Wat kan de reden zijn. > Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich > daar wel toe leent. > O je bedoelt zoiets van een opblaaspop geldt niet als vriendin?? Marc |
|
| |||
| |||
| Op Sun, 26 Mar 2006 11:54:43 +0200 schreef Sander Nijdam >Kijk maar eens naar dode mensen, >die drijven ook. De dichtheid van het menselijk lichaam is groter dan die van zoet water. Een lichaam met lege longen zinkt dus. Lijken komen pas bovendrijven als er gassen ontstaan bij de ontbinding in de ingewanden. Dat de mevrouw in kwestie niet zinkt komt natuurlijk omdat ze te veel inademt voordat ze probeert onder te komen. Dat doet iedereen in het begin. Art |
|
| |||
| |||
| het soortelijk gewicht van een mens is ongeveer 0,95 wat wil zeggen . Iemand van 95 kg neem een volume in van 100 liter . Voor deze persoon is al 5 kg lood nodig om de bodem te kunnen berijjken. of onder te gaan Heeft iemand dan zijn longen lekker opgetopt dan komt er nog wat bij. "Mwmfl1" <123@hotmail.com> schreef in bericht news:qlfVf.336615$Er4.10274938@phobos.telenet-ops.be... > In de plaats van een vriendin die niet duikt ,(ik wel , maar weet geen > duidelijk antwoord) stel ik de volgende vraag. > In het zwembad is haar drijfvermogen zo groot dat ze echt niet naar de > bodem kan. > Zelfs op haar zij blijft ze drijven , met een normaal lichaamsgewicht. > Dus indien ze zou willen een apnea te doen op de bodem lukt ze daar niet > in. > Wat kan de reden zijn. > Gelieve geen komische antwoorden gezien het onderwerp van deze vraag zich > daar wel toe leent. > > > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| Onder, onderpak. | Nico | (Dutch) | 6 | 04-12-2007 04:16 PM |
| Gaat dit nu samen ;-) | Gerard | (Dutch) | 18 | 04-12-2007 03:53 PM |
| Alvin gaat met vut | Bert | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 03:49 PM |
| waar gaat het over? | Dikkie Duiker | (Dutch) | 8 | 04-12-2007 02:15 PM |
| Re: Gaat er iemand naar Zakynthos? | Zakynthos | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 02:06 PM |