|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Dit zal ook wel nergens op slaan, maar als ik antibiotica krijg van de huisarts (medisch handelen) dan ben ik geen slachtoffer maar heb gewoon longontsteking ofzo -- -- SDaL The alter ego of Sir Dive-a-Lot Vergelijken doe je straks, www.duikendoeje.nu "-) "red army" <rick_klop@hotmail.com> schreef in bericht news:1150464793.872165.306900@p79g2000cwp.googlegr oups.com... > Zodra er medische handelingen worden uitgevoerd is er sprake van een > slachtoffer. |
|
| |||
| |||
| Laatst tikte "casr" <cas@fibre.a2000.nl>: > Er is door de aanwezigen goed gereageerd en gehandeld, maar laten we > het er over eens zijn dat het uiteindelijk allemaal niet nodig was > geweest. Feitelijk was er niets aan de hand. Maar wat is er nou precies gebeurd? Daar is hier op nl.sport.duiken nog geen duidelijk verhaal over verschenen. Ik neem aan dat het allemaal wel ergens op een of ander duikforum staat, maar hier heb ik het verhaal nog niet gezien. Op deze manier kan ik in ieder geval niet beoordelen of het nu om een ongeval, een incident of helemaal niets gaat. Sander... -- http://www.sandernijdam.nl/duikfotos.html |
|
| |||
| |||
| Sander, dat was eigenlijk de bedoeling van de post. Zodra er iets gebeurt lijkt het mij handig en verstandig om dit met de rest van de duikcommunity te delen. Het gaat er niet om of het nu een ongeluk, bijna ongeluk of helemaal niets is gebeurd. Feit ligt er dat er iets is gebeurt en dat de (medische) hulpdiensten zijn ingeschakeld. Het bericht heeft zelfs radio rijnmond gehaald. Leuk om te lezen als je als beginnend duiker in Oostvoorne bezig bent en je (misschien verontrustte) familie leest zoiets. Ik begrijp niet dat Cas er makkelijk over doet door te zeggen dat er niets is gebeurd terwijl ik toch van mensen hoor die geholpen hebben dat de personen in kwestie hulp nodig hadden om op de kant te komen en aan de zuurstof hebben gelegen. Het lijkt erop dat hij zich aangesproken voelt (zo komt het op mij over). Nogmaals is deze discussie totaal uit de hand gelopen en weten we nog niets. Dit is het gevaar met postings over duikongevallen. Of alles wordt gebaggetaliseerd of je wordt afgedaan als sensatiezoeker. Wat ik heb begrepen zijn er in iedergeval een aantal ongevallen rapporten onderweg naar PADI en hopelijk komen we op die manier achter de waarheid. Ik zou zeggen einde discussie. Remco Sander Nijdam schreef: > Laatst tikte "casr" <cas@fibre.a2000.nl>: > > > Er is door de aanwezigen goed gereageerd en gehandeld, maar laten we > > het er over eens zijn dat het uiteindelijk allemaal niet nodig was > > geweest. Feitelijk was er niets aan de hand. > > Maar wat is er nou precies gebeurd? Daar is hier op > nl.sport.duiken nog geen duidelijk verhaal over verschenen. Ik > neem aan dat het allemaal wel ergens op een of ander duikforum > staat, maar hier heb ik het verhaal nog niet gezien. > > Op deze manier kan ik in ieder geval niet beoordelen of het nu om > een ongeval, een incident of helemaal niets gaat. > > Sander... > -- > http://www.sandernijdam.nl/duikfotos.html |
|
| |||
| |||
| Je bent dan dus het slachtoffer van een longontsteking. SDaL schreef: > Dit zal ook wel nergens op slaan, > maar als ik antibiotica krijg van de huisarts (medisch handelen) dan ben ik > geen slachtoffer maar heb gewoon longontsteking ofzo > > > -- > -- > SDaL > > The alter ego of Sir Dive-a-Lot > Vergelijken doe je straks, www.duikendoeje.nu "-) > > > > "red army" <rick_klop@hotmail.com> schreef in bericht > news:1150464793.872165.306900@p79g2000cwp.googlegr oups.com... > > > > Zodra er medische handelingen worden uitgevoerd is er sprake van een > > slachtoffer. |
|
| |||
| |||
| En een nieuwe ambulancebroeder in zijn eerste week zonder één enkele inzet is het slachtoffer van slachtofferluwte, toch? Ik denk dat we toch, semantisch, onderscheid kunnen maken in een slachtoffer in engere zin en in ruimere zin, waarbij onder slachtoffer in engere zin in de regel begrepen wordt iemand die lichamelijk letsel heeft geleden door van buiten komend onheil en in ruimere zin een persoon die enigere mate ongemak ondervind (het lijdend voorwerp) van een al dan niet aan hem zelf te wijten situatie. Inhoudelijk doet het er overigens niet echt toe. Internationaal is men allang overgestapt op de classificatie van alles wat niet als een normaal verloop kan worden gezien als "incident", waarmee de, net zo interessante, bíjna ongevallen precies zoals bedoeld ook in deze categorie getrokken worden. Een Incident tijdens het duiken wordt in de volksmond een duikongeval genoemd. Hele discussie over puntjes en ietjes, maar we discussieren over een onscherpe scheidingslijn. De ernst van een situatie kan mijns inziens niet bepaald worden door of iemand de classificatie slachtoffer wel of niet verdiend. Persoonlijk leg ik de grens liever zo ruime mogelijk, aangezien ik slachtoffers zowieso altijd help. Ook slachtoffers van platte band. Daarmee wordt iedere hulpbehoevende persoon ongeacht de aard van de hulp die hij of zij behoeft in ieder geval tegen de slachtoffer-cattegorie aangeschuurd. Jammer dat we de exacte toedracht nog steeds niet weten. Ik denk dat vertellen hoe je in een onverwachte situatie hebt gereageerd en wat je daaruit hebt geleerd en hoe anderen daarop regeerden, (al dan niet de hulpverleners) zeer constructief kan werken om te zien of je opleiding gewerkt heeft en alles "volgens het boekje" verliep, óf, zoals je zo vaak ziet, een specifieke situatie niet in de boekjesmodellen past en er gezien de situatie nog best behoorlijk adequaat gereageerd is. just my 2 cents. Frank "red army" <rick_klop@hotmail.com> schreef in bericht news:1150700723.992616.110530@u72g2000cwu.googlegr oups.com... > Je bent dan dus het slachtoffer van een longontsteking. > SDaL schreef: > >> Dit zal ook wel nergens op slaan, >> maar als ik antibiotica krijg van de huisarts (medisch handelen) dan ben >> ik >> geen slachtoffer maar heb gewoon longontsteking ofzo >> >> >> -- >> -- >> SDaL >> >> The alter ego of Sir Dive-a-Lot >> Vergelijken doe je straks, www.duikendoeje.nu "-) >> >> >> >> "red army" <rick_klop@hotmail.com> schreef in bericht >> news:1150464793.872165.306900@p79g2000cwp.googlegr oups.com... >> >> >> > Zodra er medische handelingen worden uitgevoerd is er sprake van een >> > slachtoffer. > |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| duikongeval | duik veilig | (Dutch) | 69 | 04-12-2007 04:09 PM |
| Duikongeval | bartje de duiker | (Dutch) | 34 | 04-12-2007 03:37 PM |
| Duikongeval | arjan | (Dutch) | 0 | 04-12-2007 02:34 PM |
| duikongeval? | eric | (Dutch) | 3 | 04-12-2007 02:07 PM |
| duikongeval???? | arjan | (Dutch) | 288 | 03-03-2007 06:05 PM |