|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| "Kari" <tarjoukset@yahoo.com> kirjoitti viestissä news:byI3b.842$ZB4.768@reader1.news.jippii.net... > asioitua siellä. Sinänsä mielenkiintoista on se, että kun joku kokee > saaneensa huonoa palvelua se tieto kerrotaan heti ja mahdollisimman laajalle > foorumille. En todellakaan ymmärrä, että miksi huonosta palvelusta pitäisi vaieta? Jos asian julkinen käsittely harmittaa jotain firmaa, niin toimikoot ensi kerralla paremmin. T: Ville |
|
| |||
| |||
| Ei mullakaan ole mitään valittamista Suitista. Olen ollut heidän "asiakkaana" noin 20 vuotta. Viimeksi menneenä kesänä kävin uusimassa varusteita. Mutta aina negatiiviset kommentit on merkki jostain. Sen mukaan mitä olen täällä lukenut niin aiheellisiakin "valituksia" on ollut vaikka aihetta ei kohdalleni ole sattunutkaan. Tomppa "Sami" <s@.XXX.net> kirjoitti viestissä news:3f4e60b4$1@news.dnainternet.net... > Olen muutaman kerran lukenut huonoja kommentteja Finn- Suitista. Nyt yksi > epämiellytävä kokemus lisää; > > OWD- kurssin piti alkaa huomenna klo 18, ja tänään, siis päivää ennen > kurssin alkua sain n. klo 18 soiton että kurssi on peruttu. Syynä tänään > tulleet osallistujaperuutukset. Olisin ollut ainoa osallistuja. > Ilmoittautuessani minulle sanottiin että jos kurssi peruuntuu siitä > ilmoitetaan viimeistään viikkoa aikaisemmin. > > Ensinnäkin on hassua että päivää ennen kurssin alkua kaikki muut peruu. > Toinen sitten on se että 100e ennakkomaksu ei velvoita mitenkään. Jos > osallistujia on vaikea saada miksi ei voida toimia niin että asetetaan > määräaika niin että tulisi ilmoittautua viimeistään viikko ennen kurssin > alkua, ja ilmoittautumiset olisivat sitovia. Ja jos määräaikaan mennessä ei > tarpeeksi porukkaa tule muille voitaisiin ajoissa ilmoittaa kurssin > peruuntumisesta. > > Ilmoittautumishetkellä kun kyselin että vieläkö avovedet järjestetään tälle > syksylle, siitä ei tuntunut olevan mitään tietoa. Ehkä, ehkä ei. Jotenkin > häilyvää toimintaa. > > Joku voi hyväksyäkkin noin viimehetken peruutukset, mutta minä en. On > sentään ihmisiä jotka ovat viikonloppuisinkin töissä ja joutuvat hankkimaan > tuuraajan, kuten minä, siksi pisti hieman pännimään. > > Sain mahdollisuuden päästä seuraavalle kurssille, mutta taidanpa hakea > ennakkomaksuni pois ja sanoa moro. Tuolloinkin pitäisi olla töissä mutta ei > napeksi hankkia tuuraajaa jos taas tulee viimehetken peruutus.. ja tuleehan > siitä kalliskin kurssi kun pari viikonloppua on pois töistä kurssin takia. > > Jos kurssiajat- ja avovesien toteutumisajat olisi tiedossa osallistuisin > kyllä kurssille ja järjestäisin työni ja tuurjaajat, mutta tuo ""ehkä, ehkä > ei ""- tyyli ei ole mistään kotoisin, sanon minä. > > -turhaanko kiukuttelen- (Sami) > > |
|
| |||
| |||
| In article <byI3b.842$ZB4.768@reader1.news.jippii.net>, Kari wrote: > asioitua siellä. Sinänsä mielenkiintoista on se, että kun joku kokee > saaneensa huonoa palvelua se tieto kerrotaan heti ja mahdollisimman laajalle > foorumille. Liikkeellä ei ole mahdollisuutta antaa vastinettaan joten asia > tulee julki hyvin yksipuolisesti. Kyllähän Finn Suitilla on kaikki mahdollisuudet kommentoida täällä. On yrityksen oma valinta olla kommentoimatta. > Toisaalta tällaisia asioita ei pitäisi julkisuudessa selvitelläkään. Eli, jos saat huonoa palvelua asiasta pitäisi vaieta? Miksi? > Onneksi Sami viimeisimmässä viestissään > sentään korjaa tilannetta epäillen kyseessä olleenkin hänen huono tuurinsa. FinnSuit huolehti asiasta huonosti. Ei hoitanut omaa päätä sopimuksesta. Mielestäni asia on melko yksiselitteinen (peruutus tuli huomattavasti lähempänä kurssin alkamista kuin oli sovittu). En tiedä, olivatko edes mielestään menetelleet väärin. Itse pienen yrityksen edustajana pyrin toteuttamaan tehdyt sopimukset, vaikka joskus menisi reisillekin. Sopimus (tai lupaus) on aina sopimus. > Hyvät kokemukset jäävät valitettavasti turhan usein kertomatta... Oli kyse > sitten mistä liikkeestä tahansa. Hyvä kokemus Finn Suitista? Olen korjauttanut kaula- ja rannemansetteja neopreenikuivapuvuistamme useampaankin otteeseen vuosien saatossa. Työ on tehty huolella, tosin ei joka kerta sovituilla manseteilla. Raijan ruikutus ("nää on vaikeita eikä edes meidän") olisi voinut jäädä vähemmälle. Jos raha ei kelpaa niin sanoisi suoraan tai jättäisi valittamatta. esa -- The suespammers.org mail server is located in California; do not send unsolicited bulk e-mail or unsolicited commercial e-mail to my suespammers.org address |
|
| |||
| |||
| jep... 'Kari wrote' "Toisaalta tällaisia asioita ei pitäisi julkisuudessa selvitelläkään. " Ei nyt kyllä riitä mulla ymmärrrys, että mikähän mahtaa olla Karilla perustelu tolle lohkasulle? Itse olen Finn-Suitissa saannut hyvää palvelua, aika tuimat hinnat siellä tosin. No, business is business, eikä mitään hyväntekeväisyyttä. Se ei ole hullu joka pyytää ja niin pois päin. Ja kyllä liikkeet lukee näitä ja varmasti voivat kommentoida jos haluavat (vaikka eivät voisikaan, niin mitä sitten? Viimeksi kun tarkistin, niin tässä maassa saa vielä mielipiteensä sanoa). Varmasti moni muistaa tapauksen, joka johti siihen että lakimies otti yhteyttä kirjeitse, se todistanee että emme ole ainoita jotka tätä lukee. Antti "Kari" <tarjoukset@yahoo.com> wrote in message news:byI3b.842$ZB4.768@reader1.news.jippii.net... > > "Eraraate" <eraraate@poistaroskapostiesto.kolumbus.fi> wrote in message > news:ugI3b834$ZB4.26@reader1.news.jippii.net... > > Loppujen lopuksi taisi olla vaan minun kohdalla huonoa tuuria eikä kyse > > > niinkään pelkästään palvelusta. > > > > ...ja rauhallisesti keskustelemalla asiat selviävät. > > > > Tero > > > > > > > Niinpä. Minulla on paljon todella hyviä kokemuksia Finn-Suit:n palvelusta. > Tosin muutaman vuoden takaa, nyt on jo kaikki hankittu eikä ole ollut tullut > asioitua siellä. Sinänsä mielenkiintoista on se, että kun joku kokee > saaneensa huonoa palvelua se tieto kerrotaan heti ja mahdollisimman laajalle > foorumille. Liikkeellä ei ole mahdollisuutta antaa vastinettaan joten asia > tulee julki hyvin yksipuolisesti. Toisaalta tällaisia asioita ei pitäisi > julkisuudessa selvitelläkään. Onneksi Sami viimeisimmässä viestissään > sentään korjaa tilannetta epäillen kyseessä olleenkin hänen huono tuurinsa. > > Hyvät kokemukset jäävät valitettavasti turhan usein kertomatta... Oli kyse > sitten mistä liikkeestä tahansa. > > -Kari > > |
|
| |||
| |||
| "antti" <roegan@yahoo.com> wrote in message news:biq451$o3h$1@nyytiset.pp.htv.fi... > jep... > > 'Kari wrote' > "Toisaalta tällaisia asioita ei pitäisi > julkisuudessa selvitelläkään. " > > Ei nyt kyllä riitä mulla ymmärrrys, että mikähän mahtaa olla Karilla > perustelu tolle lohkasulle? .... > Antti > Ehkä mun on opeteltava kirjoittamaan selvemmin. Mielestäni asioiden selvittely ei kuulu julkisuuteen "piste". Asian voi julkistaa, kun se on selvitetty liikkeen kanssa. Kokemusten, niin hyvien kuin huonojenkin, julkinen kertominen on OK. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että asioista kannattaa tiedottaa vasta kun ne on käsitelty loppuun tai on selvää, ettei yhteisymmärrykseen päästä ilman erityisiä ponnistuksia. Kommenttini ei ollut Finn-Suitin puolustus vaan mielipiteeni siitä, missä vaiheessa asioista tulisi tiedottaa. Riittäisikö tämä Antille perusteluksi? - Kari |
|
| |||
| |||
| TTU@iki.finlandisierung (TTU) writes: > >liittyvä firma, joka on ainakin minun asioidessani joka kerta onnistunut > >jopa ylittämään odotukset kaiken palvelun suhteen: Suunto! > > Kerro vielä, että positiivisesti vai negatiivisesti? Asioitko jonkun > liikkeen välityksellä vai suoraan? Huh, juu, tuon voi tosiaan tulkita kahdella eri tavalla. Tarkoitin positiivista! Ja olen asioinut suoraan. merja -- * Merja Tornikoski, Finland * Email: Merja.Tornikoski@_removethis_Hut.Fi !! NOTE: To email me, remove the _removethis_ from my email address !! |
|
| |||
| |||
| Pakko on nyt kommentoida tätä otsikointia. Itse kävin Finn-suitilla AOWD kurssin touko-kesäkuussa2002. Teoriat 3 viikon aikana aina torstaisin n.3h per kerta.siellä aina sovittiin seuraavan teoriatunnin aikataulu ja jos ei jollekkin käynyt enemmistön aikataulu niin joustoa löytyi siltä osin että aina sai opetusta jonain muuna päivänä ennen seuraavaa teoriaa muiden kanssa.Itse olen myös 2 vuoro töissä ja joka toinen viikko ei olisi minulle käynyt mutta sovin työni niin että pääsin aina osallistumaan teoriolle ajallaan. Totta on että ei kaikki pysty sitä tekemään mutta jos on ajatellut kurssin käydä on oltava myös valmis tekemään henkilökohtaisia järjestelyitä jotta pystyisi suorittamaan kurssin kohtuullisessa ajassa. Toki se että kurssi peruuntuu edellesenä päivänä on huonoa mainosta kyseiselle liikkeelle,ja tekee tyhjäksi ne omat aikataulujärjestelyt. No kuitenkin oman kurssini aikataulu piti ja avovedet oli kesäkuun 1 viikonloppu hangossa. Kortin sain siitä 2 viikon päästä joten sekin puoli oli kunnossa. Sitten on vielä samaan liikkeeseen liittyen toinenkin asia... Itsellä on kyseisen liikkeen maahantuoma ja edustama kuivapuku.Vuosi sitten juhannusviikolla vein puvun sinne,3 viikkoa oston jälkeen ja valitin että kastun joka sukelluksella.No puku päälle ja sovitus. Ilmat sisään ja Michelin ukkona testaus mistä vuotaa.Kaula ja hihamansetit liian suuret.No puku tehtaalle ja luvattiin seuraavalla viikolla valmiiksi.Seuraavana päivänä(juhannusaatto)soi puhelin kello 12.00 ja sanottiin että puku on valmis!!! Sitä jos mitä sanon nopeaksi palveluksi. Sitten taas tänä vuonna,4 viikkoa sitten soitin liikkeeseen ja sanoin että taitaa täyttöventtiili vuotaa puvusta kun on se puvun sisällä ihan märkä ja aluspuku myös.No taas puvun kanssa liikkeeseen ja alkuhaastatteluiden jälkeen kuitti puvusta käteen ja lupaus 3 päivän korjausajasta.No venähti 4 päivään ja sanottiin että ei ollu vikaa missää. Ei peritty maksua tarkastuksesta ja sanottiin että jos vielä vuotaa ni takas vaa rohkeasti ja sitte katsotaan uudestaan mitä asialle aletaan tekemään. No lauantaina veteen ja taas oltiin märkiä... Maanantaina liikkeeseen ja keskustelun jälkeen kysyttiin koska tarvitsen pukua. Sanoin että keskiviikkona. Tiistaina 14.00 soi puhelin ja sanottiin että puku on valmis!! Hain puvun keskiviikkona ja kysyin että löytyikö vikaa.Puvulle oli tehty täydellinen vuoto/painekoe kaapissa ja venttiilit ja mansetit tarkastettu.Ei mitään vikaa. Kun hieman nolostuneena kysyin että mitä olen tästä "rumbasta" velkaa oli vastaus yksiselitteisesti että ei mitään!!!! Seuraavalla sukelluksella kiinnitin enemmän huomiota kaulamansetin taitteluun(neopreenia) ja huomasin että se oli sukelluksen jälkeen rullaantunut enemmän alaspäin kuin olin sen itse taitellut.Se vesi siis tulee sisään pukuun kaulamansetista, ongelma on vieläkin osittain ratkaisematta mutta en hetkeäkään epäile että en saisi Finn-suitista apua ongelmaani. Yrittäkää kuitenkin muistaa se asia että harvemmin kukaan kirjoittaa jostain liikkeestä silloin kuin olisi jotain kehumista, turhan usein kyllä tulee luetuksi aina sitä negatiivistä palautetta jostain.Muistakaa myös laittaa sitä positiivista palautetta liikkeistä,se on avuksi varsinkin aloitteleville sukeltajille jotta saisivat edes jotain käsitystä liikkeistä/varusteista ennen kuin menevät ostamaan"sikaa säkissä" Se jälkimarkkinointipuoli ja laitteiden huolto/korjaus myynnin jälkeen on kuitenkin vähintäänkin yhtä suuri asia vaakakupissa kun itse varusteen hinta kun tekee ostopäätöstä,siis ainakin minulla itsellä. -scubailija- "Sami" <s@.XXX.net> kirjoitti viestissä:3f4e60b4$1@news.dnainternet.net... > Olen muutaman kerran lukenut huonoja kommentteja Finn- Suitista. Nyt yksi > epämiellytävä kokemus lisää; > > OWD- kurssin piti alkaa huomenna klo 18, ja tänään, siis päivää ennen > kurssin alkua sain n. klo 18 soiton että kurssi on peruttu. Syynä tänään > tulleet osallistujaperuutukset. Olisin ollut ainoa osallistuja. > Ilmoittautuessani minulle sanottiin että jos kurssi peruuntuu siitä > ilmoitetaan viimeistään viikkoa aikaisemmin. > > Ensinnäkin on hassua että päivää ennen kurssin alkua kaikki muut peruu. > Toinen sitten on se että 100e ennakkomaksu ei velvoita mitenkään. Jos > osallistujia on vaikea saada miksi ei voida toimia niin että asetetaan > määräaika niin että tulisi ilmoittautua viimeistään viikko ennen kurssin > alkua, ja ilmoittautumiset olisivat sitovia. Ja jos määräaikaan mennessä ei > tarpeeksi porukkaa tule muille voitaisiin ajoissa ilmoittaa kurssin > peruuntumisesta. > > Ilmoittautumishetkellä kun kyselin että vieläkö avovedet järjestetään tälle > syksylle, siitä ei tuntunut olevan mitään tietoa. Ehkä, ehkä ei. Jotenkin > häilyvää toimintaa. > > Joku voi hyväksyäkkin noin viimehetken peruutukset, mutta minä en. On > sentään ihmisiä jotka ovat viikonloppuisinkin töissä ja joutuvat hankkimaan > tuuraajan, kuten minä, siksi pisti hieman pännimään. > > Sain mahdollisuuden päästä seuraavalle kurssille, mutta taidanpa hakea > ennakkomaksuni pois ja sanoa moro. Tuolloinkin pitäisi olla töissä mutta ei > napeksi hankkia tuuraajaa jos taas tulee viimehetken peruutus.. ja tuleehan > siitä kalliskin kurssi kun pari viikonloppua on pois töistä kurssin takia. > > Jos kurssiajat- ja avovesien toteutumisajat olisi tiedossa osallistuisin > kyllä kurssille ja järjestäisin työni ja tuurjaajat, mutta tuo ""ehkä, ehkä > ei ""- tyyli ei ole mistään kotoisin, sanon minä. > > -turhaanko kiukuttelen- (Sami) > > |
|
| |||
| |||
| > Ehkä mun on opeteltava kirjoittamaan selvemmin. Mielestäni asioiden > selvittely ei kuulu julkisuuteen "piste". Minun nielestäni asioiden selvittely julkisessa keskustelufoorumissa on luontevaa. Piste. Asian voi julkistaa, kun se on > selvitetty liikkeen kanssa. Kokemusten, niin hyvien kuin huonojenkin, > julkinen kertominen on OK. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että asioista > kannattaa tiedottaa vasta kun ne on käsitelty loppuun tai on selvää, ettei > yhteisymmärrykseen päästä ilman erityisiä ponnistuksia. > Mitä ihmeen loppuun käsittelyä liikkeen kanssa pitää tehdä? Jos saa paskaa palvelua tai huonoa tavaraa, niin kai siitä kertoa saa. > Kommenttini ei ollut Finn-Suitin puolustus vaan mielipiteeni siitä, missä > vaiheessa asioista tulisi tiedottaa. Riittäisikö tämä Antille perusteluksi? > > - Kari > Ps. Yhdyn Merjan kiitoksiin Suunnolle. Observeristäni meni hihna poikki. Suunnolle vaan. Hihna vaihdettiin ja samalla myös patteri. Hihnoissa oli ollut huono erä, korvasivat vaivani vaihtamalla myös pariston. -Eikä maksanut mitään. |
|
| |||
| |||
| "Kari" <tarjoukset@yahoo.com> kirjoitti viestissä news:byI3b.842$ZB4.768@reader1.news.jippii.net... > Sinänsä mielenkiintoista on se, että kun joku kokee > saaneensa huonoa palvelua se tieto kerrotaan heti ja mahdollisimman laajalle > foorumille. Ihmiset kokevan niin erilaisista syistä saavansa huonoa palvelua. Se voi olla väärä ilme myyjällä, yksi huolimaton lausahdus tai sitten ääripäässä myyjän täydellinen välinpitämättömyys. Toisaalta jos saa huonoa palvelua, se varmaan harmittaa - toisessa tapauksessa vähän vähemmän, toisessa sitten enemmän. Kyseessähän on keskustelupalsta ja miksi ei täällä voisi keskutella siitä että harmittaa. Tässäkin tapauksessa kaveria kehoitettiin menemään takaisin liikkeeseen ja juttelemaan reilusti asiasta. Tämä näytti johtavan myyjän ja asiakkaan kannalta sopuratkisuun. > Liikkeellä ei ole mahdollisuutta antaa vastinettaan joten asia > tulee julki hyvin yksipuolisesti. Herran jestas sentään... mikäs mahdottomuus se on...? Käytännössä jokaisella Suomalaisella sukellusliikkeellä on yhteys internettiin. Jos liike haluaa antaa vastauksensa täällä julkisesti, se onnistuu varsin helposti. > Toisaalta tällaisia asioita ei pitäisi julkisuudessa selvitelläkään. Ei välttämättä pidäkkään herkutella likaisilla ykstyiskohdilla ja ylenpalttisesti mustamaalata toista osapuolta, mutta toki huonosta palvelusta ja epäkelvosta tavarasta voi täälläkin keskustella. Aina pitäisi osata lukea tekstiä niin että sitä ei koeta suoraksi hyökkäykseksi ketää kohtaan vaan esimerkiksi asiakkaan mielipiteeksi. Ainakin vielä toistaiseksi jokaisella on oikeus mielipiteeseen... onneksi -- * * * * * * * * * Timo Liusvaara timo.liusvaara@poistatämä.trafox.fi |
|
| |||
| |||
| In article <biumer$o01$1@phys-news1.kolumbus.fi>, TiLi wrote: > Kyseessähän on keskustelupalsta ja miksi ei täällä voisi keskutella siitä > että harmittaa. Tässäkin tapauksessa kaveria kehoitettiin menemään takaisin > liikkeeseen ja juttelemaan reilusti asiasta. Tämä näytti johtavan myyjän ja > asiakkaan kannalta sopuratkisuun. Itse asiassa, nyt kun asiaa tarkemmin mietin, voisi olla itseasiassa melko hyväkin asia, jos ihmiset toisivat julki niin positiivisia kuin negativiisiakin kokemuksia firmoista. Negatiivisista jopa niissä tapauksissa että asioista päästään sopuun lopulta. Nimittäin, joillakin firmoilla näyttää olevan halua kokeilla rajoja asiakkaiden kanssa. Asiakasta (ja kuluttajansuojalakia) tyydyttävään ratkaisuun pääsee vasta, jos osaa vaatia oikeuksiaan riittävän painokkaasti (mm. takuun suhteen), muuten ei. Selvennykseksi: Finn-Suitista en ole (threadin aloittanutta viestiä lukuunottamatta) tällaista havainnut. esa -- The suespammers.org mail server is located in California; do not send unsolicited bulk e-mail or unsolicited commercial e-mail to my suespammers.org address |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| M: Finn-suit Navy märkäpuku | Pexi | (Swedish) | 1 | 04-12-2007 05:44 PM |
| Finn-puskun kuvat | Kari Jokinen | (Swedish) | 3 | 04-12-2007 05:42 PM |
| NDI / FINN-SUIT | NDI | (Swedish) | 0 | 04-12-2007 05:39 PM |
| finn dry de topstar? | Thierry | (French) | 15 | 04-12-2007 02:39 AM |
| DRY SUIT | Simba | Gear | 0 | 03-27-2007 03:47 AM |