|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| taaviv@hotmail.com (Taavi) wrote in message news:<9dba5d66.0401200706.369f602@posting.google.c om>... > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada > sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? > > Taavi ************************************************** ******************** Ykköskommenttina mainittakoon reppu tai laukku jossa on PYÖRÄT alla. On tuulut sen verran joskus raahattua selässäkin reppua,- että muistan sen tosihyvin. Ulkomaan matkalle tosin suosittelen vanhaa isoa matkalaukkua johon sukekamat mahtuvat hyvin. Laukku liinoilla kiinni koska käsittely lentokentillä on kovaa. Olen kuullut että (hienoilla) sukelluslaukuilla esiintyy hävikkiä. Ei tosin tutuilla ole hävinnyt. Onkohan jutuissa perää...????? -risto |
|
| |||
| |||
| Kiitoksia vihjeistä, Eniten minua kiinnostaa sellaiset laukut joita voi kantaa reppuina ja myös vetää perässä. Onko kokemuksia Esim. Mares, Suunto ja Seeman sub laukuista. Taavi |
|
| |||
| |||
| "Taavi" <taaviv@hotmail.com> kirjoitti viestissä news:9dba5d66.0401230006.69088b56@posting.google.c om... > Kiitoksia vihjeistä, > > Eniten minua kiinnostaa sellaiset laukut joita voi kantaa reppuina ja > myös vetää perässä. Onko kokemuksia Esim. Mares, Suunto ja Seeman sub > laukuista. Mareksen "kova kassi" on kestänyt moitteetta. Tero |
|
| |||
| |||
| "Taavi" <taaviv@hotmail.com> wrote in message news:9dba5d66.0401230006.69088b56@posting.google.c om... > Kiitoksia vihjeistä, > > Eniten minua kiinnostaa sellaiset laukut joita voi kantaa reppuina ja > myös vetää perässä. Onko kokemuksia Esim. Mares, Suunto ja Seeman sub Ostin Auvolta SeemanSub -laukun pari vuotta sitten. Muistaakseni hinta oli n. 600 mummoa. On kestänyt moitteetta pari Punaisen meren ja Thaimaan reissua. Painoa on reissuilla ollut 20 - 30 kg. t. Veli-Matti > laukuista. > > Taavi |
|
| |||
| |||
| Joo kyseessä on ns. "iippokassi" eli käsittääkseni alunperin israelin armeijan varustekassi ja on tehty kestämään. Itselläni oli monta vuotta aktiivipalveluksessa sukelluskassina ilman moitteita mutta nyt on jo siirtynyt kevyempiin hommiin tunnearvon voittaessa käyttöarvon... T: Esa Ikäheimo "imppi" <impi_finland@hotmail.com> wrote in message news:1a6aea2b.0401212121.63ea1ac8@posting.google.c om... > Itse ostatin kassini Makedoniasta, eikä minulla ole ollut mitään > valitettavaa. > Kassiin voin tunkee ihan kaikki kamat mitä kuuluu talvi/kesä > varusteisiin (pullo olalle ja painot vyötärölle). Merkkiä en osaa > suomentaa mutta kovaluu sen täytyy olla, sillä voin kantaa sitä vaikka > yhdestä kantokhvasta eikä repee (2 vuoden kokemus). Materiaalina on > käytetty samaa kuin kuormaus liinoissa mutta kassi on kuitenkin kevyt. > Sitä voi kantaa selässä tai kädessä ja jopa vetää lumella kumipohjan > ansiosta. Voiko parempaa kassia enää hattat vääntää. Tilaus hoitui > rauhanturvaajan kautta. |
|
| |||
| |||
| Itsellä on Mareksen "lentolaukku", ilmeisesti Tech Nomadia edeltänyt malli, jossa on vetokahva, pyörät alla, olkahihnat selässä kantamista varten ja siitä saa irrotettua pienemmän selkärepun esim rantakäyttöä varten. Märkkäri tykötarpeineen mahtuu mukavasti. Kotimaassa käytän matkalaukkuna euromarketista ostettua pyykkilaatikkoa :) "Taavi" <taaviv@hotmail.com> wrote in message news:9dba5d66.0401200706.369f602@posting.google.co m... > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada > sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? > > Taavi |